Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

URSUS - C360 3P Alternator, instalacja elektryczna

R0ckY 23 Sep 2015 18:10 4131 4
  • #1
    R0ckY
    Level 11  
    Witam, jeżeli pozwolicie od razu przejdę to treści mojego problemu...

    "Dostałem" Wymienioną w temacie 60tkę... Ale... Silnik w porządku, ale elektryka i osprzęt gorzej :D Rozkopana albo raczej brak instalacji elektrycznej...

    Zajmijmy się ładowaniem... Stary zamiennik alternatora jaki był tam wstawiony to jakiś niemiecki 52A alternator... Dorwałem alternator od Mazdy 323, który IDEALNIE wpasował się w mocowanie... No ale kolejny problem... + podpięty, zostały 2 kable we wtyczce, gdzie mam je puścić ? Z internetowych schematów podają do kontroli... no więc podpiąłem kontrolkę ładnie zgodnie ze schematem, ale ani przed ani po odpaleniu ona nie świeci... Kolejny problem, a raczej zagwozdka, możliwe jest to, że jeżeli akumulatory są całkiem już padnięte to alternator podaje ponad 15V ? Trochę wydaje mi się to za dużo więc pytam...

    Pomógłby to ktoś rozwiązać :) ?

    Kolejna sprawa na dziś, słyszał ktoś o "regeneracji" aku? Gdzie, co, jak to wygląda?
  • #2
    _siekier
    Level 23  
    Prawdopodobnie jeden do kontrolki, drugi do plusa po stacyjce. Tylko który do czego - tego nie wiadomo, dopóki nie będziemy wiedzieć jaki to alternator.
    Regeneracja akumulatora - daruj sobie, szkoda czasu, prądu, pieniędzy, i tak w końcu kupisz nowy.
  • #3
    Xantix
    Level 41  
    R0ckY wrote:
    Witam, jeżeli pozwolicie od razu przejdę to treści mojego problemu...

    "Dostałem" Wymienioną w temacie 60tkę... Ale... Silnik w porządku, ale elektryka i osprzęt gorzej :D Rozkopana albo raczej brak instalacji elektrycznej...

    Kolejny problem, a raczej zagwozdka, możliwe jest to, że jeżeli akumulatory są całkiem już padnięte to alternator podaje ponad 15V ? Trochę wydaje mi się to za dużo więc pytam...





    15 V to trochę za dużo. Napięcie ładowania aku przez alternator to ok. 14,4V. Długotrwałe ładowanie 15V i więcej powoduje gazowanie elektrolitu i szybkie zużycie akumulatora. Prawdopodobnie uszkodzony jest regulator napięcia w alternatorze.

    Quote:
    Kolejna sprawa na dziś, słyszał ktoś o "regeneracji" aku? Gdzie, co, jak to wygląda?

    "Regenerację" można zrobić samemu - ładujesz akumulator bardzo małym prądem rzędu 0,05C przez kilkadziesiąt godzin. Jeśli aku jest tylko zasiarczony to pomoże przywrócić mu częściową sprawność i to na krótko. A jeśli w aku wystąpił opad masy czynnej albo zwarcie celi to nadaje się on tylko do recyklingu.
    Generalnie można się w to bawić tylko jeśli masz zamiar komuś "opchnąć" tą "60-tkę" i nie chcesz się pchać w dodatkowe koszty. A jeśli masz zamiar ją użytkować to zainwestuj w nowy porządny (nie z żadnego marketu za 200zł) akumulator. Oszczędzisz sobie czasu i nerwów.
  • #4
    luke82x
    Level 2  
    Witam Przeszukuję tematy związane z moim problemem a ten najbardziej jest do niego zbliżony.Mam alternator z mazdy 323 1.8 I tak jak u autora tematu sa 3 wyjscia. B ,S ,L.Czyli plus z altka na rozrusznik ,plus.na stacyjke i podłączenie pod kontrolkę.Ale na moim alternatorze jest jeszcze jedno pojedyncze wejscie na konektor i nie wiem co ma być tam podłączone?Zostawic wolne?A czy w tym alternatorze masa idzie przez obudowę?

    URSUS - C360 3P Alternator, instalacja elektryczna
  • #5
    Xantix
    Level 41  
    To pojedyncze wejście na konektor to zapewne wyjście sygnału obrotów do obrotomierza...