Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez ATU 1996 - Ogrzewanie tylnej szyby, wolne obroty i awaryjne światła

majck 23 Wrz 2015 20:09 921 8
  • #1 23 Wrz 2015 20:09
    majck
    Poziom 8  

    Witam,
    mam problem ze swoim Atu z 96 roku, z LPG. Wszystko zaczęło się prawdopodobnie od ogrzewania tylnej szyby. Po włączeniu ogrzewania sprawdziłem po 5 minutach czy szyba się ogrzała (kontrolka się świeciła), a szyba była nadal zimna. Zrezygnowałem i wyłączyłem ogrzewanie. Chwilę potem zaczęły się żarzyć kontrolki "STOP" i akumulatora. Świeciły się dziwnie, niepełną mocą, raz słabo a raz mocno. Przy zwiększeniu obrotów (ok. pow. 2,5 tyś.) kontrolki gasły. Sądzę, że spowodowało to zwarcie, co w efekcie powoli rozładowywało akumulator. Miałem problem z jazdą, raz jadąc przy obrotach powyżej 2,2 tyś. nie podawał już gazu. Potem to ustało, ale nie trzymał wolnych obrotów na lpg. Po pół godziny to też ustało.
    Na drugi dzień zdechł mi. Jak zahamowałem obroty spadły do zera i po ponownym uruchomieniu gaz już nie docierał do silnika. Zostawiłem go, bo aku pewnie się wyczerpał totalnie bo już nawet nie kręcił i po kilku dniach pożyczyłem prądu (ok. 15 min) i dotarłem do domu bez problemu. Wyjąłem akumulator, naładowałem (jest zarżnięty, bo napięcie pokazywał po ładowaniu w okolicach 12-13V).
    Po tym zabiegu odpala raczej bez problemu, ale za to alarm dziwnie działa (wcześniej pikał raz na włączenie i dwa razy na wyłączenie, teraz na włączenie pika 3 razy...). Przez swoją głupotę spowodowałem zwarcie w zapalniczce i spaliłem bezpiecznik od awaryjnych, zapalniczki, kierunkowskazów, ośw. wnętrza i zegarka. Był tam wsadzony 15A, mimo, że powinien być 25A. Po wymianie na 15A te elementy nie zadziały, tak samo na 25A. Dodam, że nie działa też lampka w bagażniku, mimo iż jest ona na innym bezpieczniku (wcześniej działała), wycieraczki i pozostałe światła działają.

    Istnieje jakaś możliwość, żeby sprawdzić przełącznik od awaryjnych świateł? Koszt przekaźnika to ok 50 zł, chciałbym się upewnić. Jakaś inna usterka może powodować niedziałanie tych elementów?
    Byłbym wdzięczny również za wypowiedź odnośnie wolnych obrotów (czy możliwe, że przy słabym akumulatorze sterownik LOVATO wariował?) oraz dlaczego alarm działa inaczej.

    Z góry dziękuję za odpowiedzi i przepraszam za taką ilość tekstu

    0 8
  • Relpol
  • #2 23 Wrz 2015 20:31
    przemek 22
    Poziom 12  

    Witam,
    podobne objawy występują przy uszkodzonej stacyjce.Należało by również zmierzyć napięcie ładowania,

    0
  • Relpol
  • #3 23 Wrz 2015 20:34
    majck
    Poziom 8  

    Sprawdziłem po podłączeniu akumulatora ładowanie, było poniżej 13V, jednak teraz już wiem, że trzeba zwiększyć obroty do ~ 3 tysięcy by wzbudzić alternator. Jutro sprawdzę jeszcze raz napięcie ładowania i napiszę.

    0
  • #4 23 Wrz 2015 20:45
    rynio_di
    Poziom 21  

    W Polonezach ( tylko nie pamiętam od którego roku ) jeżeli nie było ładowania akumulatora nie było możliwości grzania szyby . To ten model co włącznik grzania szyby był z takim długim modułem . A więc raczej ładowanie .

    0
  • #5 23 Wrz 2015 22:28
    przemek 22
    Poziom 12  

    Kolego masz coś nie tak z ładowaniem. już przy 2000obr na minute,ma być w granicach 14 V,

    0
  • #6 27 Wrz 2015 18:09
    majck
    Poziom 8  

    Usterkę z kierunkowskazami, awaryjnymi i zegarkiem udało mi się naprawić. Alarm też już działa jak powinien, może poldek chciał, żeby ktoś się nim przejechał i dlatego inaczej pikał :)

    Zmierzyłem napięcie na klemach akumulatora.
    1. Przy wyłączonym silniku 12,5V
    2. Przy włączonym silniku na wolnych obrotach, bez świateł mijania 14,2V
    3. z światłami mijania 13,5V

    Po przejechaniu kilku kilometrów włączyłem radio i za chwilę zaczęła jarzyć się kontrolka STOP (niepełnym światłem). Zwiększenie obrotów powyżej 3k. gasiło kontrolkę na jakiś czas. Wcześniej o tym nie pisałem, ale może ma to jakieś znaczenie - przy wciskaniu pedału hamulca podświetlenie deski rozdzielczej przygasa.

    0
  • #7 27 Wrz 2015 19:28
    kidu33
    Poziom 15  

    Tak , masz uszkodzony alternator.

    0
  • #8 27 Wrz 2015 21:19
    majck
    Poziom 8  

    kidu33 po czym wnioskujesz, że to alternator? Po napięciu ładowania, kontrolce STOP czy przygaszaniu deski rozdzielczej?

    0
  • #9 27 Wrz 2015 23:05
    kidu33
    Poziom 15  

    Jak nie ma łądowania poprawnego to nie włączysz tylnej szyby grzanej.
    Jak alternator nie daje powyżej 14v pod obciążeniem to jest uszkodzony.

    1
  Szukaj w 5mln produktów