Witam,
mam problem ze swoim Atu z 96 roku, z LPG. Wszystko zaczęło się prawdopodobnie od ogrzewania tylnej szyby. Po włączeniu ogrzewania sprawdziłem po 5 minutach czy szyba się ogrzała (kontrolka się świeciła), a szyba była nadal zimna. Zrezygnowałem i wyłączyłem ogrzewanie. Chwilę potem zaczęły się żarzyć kontrolki "STOP" i akumulatora. Świeciły się dziwnie, niepełną mocą, raz słabo a raz mocno. Przy zwiększeniu obrotów (ok. pow. 2,5 tyś.) kontrolki gasły. Sądzę, że spowodowało to zwarcie, co w efekcie powoli rozładowywało akumulator. Miałem problem z jazdą, raz jadąc przy obrotach powyżej 2,2 tyś. nie podawał już gazu. Potem to ustało, ale nie trzymał wolnych obrotów na lpg. Po pół godziny to też ustało.
Na drugi dzień zdechł mi. Jak zahamowałem obroty spadły do zera i po ponownym uruchomieniu gaz już nie docierał do silnika. Zostawiłem go, bo aku pewnie się wyczerpał totalnie bo już nawet nie kręcił i po kilku dniach pożyczyłem prądu (ok. 15 min) i dotarłem do domu bez problemu. Wyjąłem akumulator, naładowałem (jest zarżnięty, bo napięcie pokazywał po ładowaniu w okolicach 12-13V).
Po tym zabiegu odpala raczej bez problemu, ale za to alarm dziwnie działa (wcześniej pikał raz na włączenie i dwa razy na wyłączenie, teraz na włączenie pika 3 razy...). Przez swoją głupotę spowodowałem zwarcie w zapalniczce i spaliłem bezpiecznik od awaryjnych, zapalniczki, kierunkowskazów, ośw. wnętrza i zegarka. Był tam wsadzony 15A, mimo, że powinien być 25A. Po wymianie na 15A te elementy nie zadziały, tak samo na 25A. Dodam, że nie działa też lampka w bagażniku, mimo iż jest ona na innym bezpieczniku (wcześniej działała), wycieraczki i pozostałe światła działają.
Istnieje jakaś możliwość, żeby sprawdzić przełącznik od awaryjnych świateł? Koszt przekaźnika to ok 50 zł, chciałbym się upewnić. Jakaś inna usterka może powodować niedziałanie tych elementów?
Byłbym wdzięczny również za wypowiedź odnośnie wolnych obrotów (czy możliwe, że przy słabym akumulatorze sterownik LOVATO wariował?) oraz dlaczego alarm działa inaczej.
Z góry dziękuję za odpowiedzi i przepraszam za taką ilość tekstu
mam problem ze swoim Atu z 96 roku, z LPG. Wszystko zaczęło się prawdopodobnie od ogrzewania tylnej szyby. Po włączeniu ogrzewania sprawdziłem po 5 minutach czy szyba się ogrzała (kontrolka się świeciła), a szyba była nadal zimna. Zrezygnowałem i wyłączyłem ogrzewanie. Chwilę potem zaczęły się żarzyć kontrolki "STOP" i akumulatora. Świeciły się dziwnie, niepełną mocą, raz słabo a raz mocno. Przy zwiększeniu obrotów (ok. pow. 2,5 tyś.) kontrolki gasły. Sądzę, że spowodowało to zwarcie, co w efekcie powoli rozładowywało akumulator. Miałem problem z jazdą, raz jadąc przy obrotach powyżej 2,2 tyś. nie podawał już gazu. Potem to ustało, ale nie trzymał wolnych obrotów na lpg. Po pół godziny to też ustało.
Na drugi dzień zdechł mi. Jak zahamowałem obroty spadły do zera i po ponownym uruchomieniu gaz już nie docierał do silnika. Zostawiłem go, bo aku pewnie się wyczerpał totalnie bo już nawet nie kręcił i po kilku dniach pożyczyłem prądu (ok. 15 min) i dotarłem do domu bez problemu. Wyjąłem akumulator, naładowałem (jest zarżnięty, bo napięcie pokazywał po ładowaniu w okolicach 12-13V).
Po tym zabiegu odpala raczej bez problemu, ale za to alarm dziwnie działa (wcześniej pikał raz na włączenie i dwa razy na wyłączenie, teraz na włączenie pika 3 razy...). Przez swoją głupotę spowodowałem zwarcie w zapalniczce i spaliłem bezpiecznik od awaryjnych, zapalniczki, kierunkowskazów, ośw. wnętrza i zegarka. Był tam wsadzony 15A, mimo, że powinien być 25A. Po wymianie na 15A te elementy nie zadziały, tak samo na 25A. Dodam, że nie działa też lampka w bagażniku, mimo iż jest ona na innym bezpieczniku (wcześniej działała), wycieraczki i pozostałe światła działają.
Istnieje jakaś możliwość, żeby sprawdzić przełącznik od awaryjnych świateł? Koszt przekaźnika to ok 50 zł, chciałbym się upewnić. Jakaś inna usterka może powodować niedziałanie tych elementów?
Byłbym wdzięczny również za wypowiedź odnośnie wolnych obrotów (czy możliwe, że przy słabym akumulatorze sterownik LOVATO wariował?) oraz dlaczego alarm działa inaczej.
Z góry dziękuję za odpowiedzi i przepraszam za taką ilość tekstu