Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda CR-V - Pierwsza generacja - jaki silnik?

mlpnko 23 Wrz 2015 21:10 1557 12
  • #1 23 Wrz 2015 21:10
    mlpnko
    Poziom 9  

    Witam,

    Przymierzam się do zakupu Hondy CR-V pierwszej generacji, interesuje mnie rocznik 98-01, samochód będzie służył mi głównie na wypady na ryby, będę jeździł trochę po asfalcie trochę po drogach polnych, bez większych dołów, wybojów itp. i teraz mam kilka pytań.

    1. Czy w tych samochodach istnieją silniki tzw. wadliwe?

    2. Jaką wersję mam wybrać? diesel? benzyna? jaką pojemność?

    3. Czy części zamienne są bez problemu dostępne?

    4. Czy części zamienne są drogie?

    5. Czy samochód ma jakieś słabe punkty, które muszę sprawdzić przed zakupem?

    Z góry wielkie dzięki za pomoc.

    Pozdrawiam

    0 12
  • #2 23 Wrz 2015 21:49
    milejow
    Poziom 42  

    mlpnko napisał:
    Jaką wersję mam wybrać? diesel? benzyna? jaką pojemność?

    Wyboru nie masz żadnego, tylko 2.0 benzyna-136koni :D

    0
  • #3 24 Wrz 2015 09:10
    mlpnko
    Poziom 9  

    Aha czyli rozumiem, że nie ma wersji diesla :)

    Jeżeli chodzi o benzyne to na aukcji widzę, że jest tylko 2.0 i ludzi różnie piszą jedna ma 128koni druga 136koni, są różne wersje jeżeli chodzi o konie?

    0
  • #4 24 Wrz 2015 10:50
    marseluss_2009
    Poziom 24  

    milejow napisał:
    mlpnko napisał:
    Jaką wersję mam wybrać? diesel? benzyna? jaką pojemność?

    Wyboru nie masz żadnego, tylko 2.0 benzyna-136koni :D


    Pragnę się nie zgodzić, , 128 i 150 koni.
    Właśnie do takich celów kolega kupił crv 00r. jakieś 8 miesięcy temu, na dzień dobry "cukierki" czyli przednie tuleje tylnego wachacza wzdłużnego, jeden górny, z przodu oba górne. Po miesiącu tarcze bo zaczęło telepać kierownicą i przedwczoraj kasowaliśmy luz na listwie. Pomagałem przy kupnie i teraz jak coś się sypnie. Wybór będzie ciężki bo stare to auta a ceny wysokie, nie mniej jednak fajnie to jeździ, pomijając gabaryty. Ba w bagażniku jest nawet stoliczek składany, w kabinie miejsca sporo tylko jak chcesz jeździć z prędkościami powyżej 120 musisz się liczyć z znacznym szumem w kabinie.
    Części nie były jakoś specjalnie drogie i są ogólnodostępne.
    Pozdrawiam

    0
  • #5 24 Wrz 2015 13:03
    mlpnko
    Poziom 9  

    Ok dzięki za opinie, a jaka wersje polecasz 128 czy 150, jak jest ze spalaniem? Mam zamiar zamontować porządny zestaw LPG czy to ma sens? Silniki są wytrzymałe?

    0
  • #6 24 Wrz 2015 15:25
    marseluss_2009
    Poziom 24  

    W grę wchodziła tylko wersja 150, auto do małych nie należy. Koledze honda pali 8 z ogonkiem, tyle że auto garażowany i niskich temperatur jeszcze nie poczuło a gazowane będzie niebawem, a z racji tego że zapas jest na klapie a w bagażniku jest miejsce na drógie koło po zagazowaniu nie musimy wozić zapasu w bagażniku a butli nie widać . B20Z1 ma dobrą opinię ale należy pamiętać iż w tych silnikach luz zaworów reguluje się ręcznie co powiedzmy 30 tysięcy, powiedzmy ponieważ każdy ma swoją teorię. U kolegi przy wymianie rozrządu sprawdziliśmy i było oki, zrobił raptem około 7 tysięcy wiec za wiele na ten temat nie jestem w stanie powiedzieć. A i o ile dobrze pamiętam rozrząd jest na sztywno skręcony i jego też należy skontaktować, ale na forum jest ładnie opisane. Poza tym auto jest dość przyjemne w prowadzeniu i kolega jest wręcz bardzo zadowolony.

    1
  • #7 24 Wrz 2015 16:08
    mlpnko
    Poziom 9  

    Czyli tylko kupować, lekko zainwestować, założyć LPG i śmigać na rybki :)

    A co jeszcze polecicie? z takich podobnych samochodów do crv?

    0
  • #8 24 Wrz 2015 17:31
    marseluss_2009
    Poziom 24  

    mlpnko napisał:
    Czyli tylko kupować, lekko zainwestować, założyć LPG i śmigać na rybki


    Czy lekko zainwestować to zależy jak kupisz. Cena nie świadczy o stanie auta, w Krakowie oglądaliśmy takiego srebrnego szrota że szok a opis i cena jak za igłę. Dobrze kup mniej będziesz dokładał

    0
  • #9 24 Wrz 2015 18:41
    mlpnko
    Poziom 9  

    To też racja, będę jeździł na oględziny z mechanikiem, więc z grubsza będzie rozkminiony, a co się stanie po jakimś czasie to tego nawet nie wie wróżbita maciej...

    0
  • #10 06 Paź 2015 10:23
    DriverMSG
    Admin grupy komputery

    Mam wersję 128 koni, kupiłem w kwietniu i zrobiłem już 13 tyś km na LPG.
    Spalanie średnie około 14 litrów LPG. Brakuje mocy tylko na autostradach jadąc pod wiatr.
    Części zamienne są tanie i ogólnie dostępne, ale w tym aucie nie ma co naprawiać.

    W moim, po kupnie musiałem wymienić wszystkie gumowe tuleje w zawieszeniu, łączniki stabilizatorów tył i chłodnicę (ta była klejona)
    Chłodnica 170zł, tuleje i łączniki około 300zł całość, nowe. Więc nie drogo.

    Odnośnie LPG - zastosowałem najmniejszą butlę i wsadziłem ją w bagażnik w miejsce koła "dojazdówki" - więc tankuję dość często bo wchodzi tylko 30L.

    Auto wygodne, pojemne i niezawodne. Polecam.

    Przed zakupem sprawdź stan blacharki pod autem, głównie progi pod plastikowymi osłonami. Zgniłe tylne nadkola to normalka w każdym "japończyku" z tamtych lat.
    Sprawdź też czy nie ma wycieków ze wspomagania kierownicy.

    0
  • #11 06 Paź 2015 11:59
    mlpnko
    Poziom 9  

    Dzięki za opinię. Jak sprawdzić czy nie ma wycieków ze wspomagania? w którym miejscu?

    0
  • #12 06 Paź 2015 12:07
    marseluss_2009
    Poziom 24  

    mlpnko napisał:
    Dzięki za opinię. Jak sprawdzić czy nie ma wycieków ze wspomagania? w którym miejscu?


    Maglownica, ogólnie cala listwa do sptrawdzienia.

    0