Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Computer ControlsComputer Controls
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

LPG W GDI (instalacja LPG w silnikch z wtryskiem bezpośrednim)

10 Oct 2005 17:27 72782 60
  • #31
    lukas22 mastah
    Level 23  
    morfi020 wrote:
    mi nie chodzilo oto ze mam mi chodzilo o to ze w mojeje octavii jest plastikowy kolektor ssacy to podobno mialo sie psuc ??
    obys nie dowiedział sie jednak co to znaczy konkretny strzał w plastikowym kolektorze...
  • Computer ControlsComputer Controls
  • #32
    Jacek79
    Auto-electric specialist
    A czy ktoś z was (CI którzy uwazaja ze można gaz zalozyć) wzią pod uwage to ze te silniki chodzą na mieszance uwarstwionej, a jak taką chcesz osiągnac podczas zasilania gazem chocby 4 czy 5 generacji?
  • #33
    lukas22 mastah
    Level 23  
    a czy ktos Ci człowieku kiedys pokazał co to jest silniczek krokowy??
  • #34
    Jacek79
    Auto-electric specialist
    lukas22 mastah wrote:
    a czy ktos Ci człowieku kiedys pokazał co to jest silniczek krokowy??


    co ma silniczek krokowy do mieszanki uwarstwionej???
  • #35
    lukas22 mastah
    Level 23  
    przepraszam Cie poniosło mnie i sie zagalopowałem...Miast uwarstwionej przeczytałęm "ustawionej".Raz jeszcze przepraszam
  • #36
    marcinkozuch
    Level 13  
    Wałsnie z uwarstwionymi mieszankami moze byc problem, czyli moc silnika GDI spadnie.
    Co do Octawi 1.6 niech sie sprawuje jak najlepiej, puki elektryka i układ LPG sa ok to nie ma sie co psuc i strzelac nie bedzie, ale czasami jak raz strzeli to.... ale nie jest to temat o Octawi i jej motorku 1.6 tylko o GDI, czyli bardzie zaawansowanym tworze, jak FSI. Rozmawiałem z firma Vialle z kielc, narazie nie podejmują sie zrobić LPG w GDI czy FSI, powierziano mi ze Holendrzy maja podono takie instalacje ale sa bardzo drogie, to zaawansowana technologia.
    Pozdrawiam
  • #37
    ali3743
    Level 1  
    Witaj
    Gaz chodzi pod GDI pod warunkiem że jest to gaz V generacji, IV nie daje 100% satysfakcji. Teraz przelicz czy opłaci ci się skórka za wyprawe i ile będziesz robił kilometrów swoją bryka
  • #38
    panklex
    Level 12  
    Pozwole sobie zabrać głos w tej sprawie gdyż nikt z Panów nie odpowiedział na pytanie. Gazu do silników o wtrysku bezpośrednim nie zakłada się. Nie ze względu na jakies zacierania wtryskiwaczy itp itd. Poprostu silniki gdi fsi mają dodatkowe układy oczyszczania spalin aby spełnić normy spalin, (spaliny takich silników mają inny stosunek składników szkodliwych niż tradycyjnie zasilane silniki). Gaz jest paliwem o innym składzie i przy zasilaniu nim silnika cały tenskomplikowany system przestaje działać, elektronika to wykrywa i są problemy. Byłoby możliwe zaadoptowanie lpg pod warunkiem że wyeliminowano by pewne składniki (zbędne) z tego paliwa. Dziękuje Pozdrawiam.
  • Computer ControlsComputer Controls
  • #39
    autoas
    Level 42  
    A dla mnie to jest chore, że ludzie kupujący takie fury z FSI czy GDI czy CGI zaraz lecą zakładać gaz i narzekają że instalacja za droga. Może niedługo do TDI będą zakładać gaz!!!!!!!!!!!!!!!
  • #40
    7323824
    Level 17  
    na gazie będzie chodził normalnie -zwłaszcza na sekwencji-ale wtryskiwacze benzynowe wcześniej czy póżniej się skończą.Dla tego nie zaleca się gazu do GDI,FSI i innych takich wynalazków.
  • #41
    panklex
    Level 12  
    7323824 wrote:
    na gazie będzie chodził normalnie -zwłaszcza na sekwencji-ale wtryskiwacze benzynowe wcześniej czy póżniej się skończą.Dla tego nie zaleca się gazu do GDI,FSI i innych takich wynalazków.


    Wiadomo że chodził będzie tylko ulegnie zniszczeniu układ oczyszczania spalin i auto przestanie być sprawne i nie przejdzie nawet badań technicznych a z czasem dojdą kolejne usterki.
  • #43
    emu
    Level 16  
    A ja mysle zalozyc do Shoguna 02 3.5 GDI.100 PB 30 LPG jak to ktos wczesniej napisal.
  • #45
    0sosna0
    Level 1  
    i jak sie okazuje wszyscy macie rację ale nie do końca tzn. na polskim rynku w marcu 2010r. (na targach nowości 28.03)pojawiła sie instalacja holenderska do silników GDi. Działa na zasadzie podawania meszanki gazu z paliwem (sekwencyjnie załączają sie wtryskiwacze benzyny chłodząc je paliwem co zapobiega tzw. "zapiekaniu"). Instalacja jest stosunkowo nie droga tzn. 3 tys. złotych. Osobiście zaprowadzam jutro swoją panią ( Mitsu Cari) do pana doktora. O efektach i wszelkich spostrzeżeniach będe informował na bierząco
  • #46
    DJTiesto
    Level 17  
    Ale po co kupujesz autko nie przystosowane do LPG i później lamenty na silnik gaziarzy i cały świat.
  • #47
    Tombou
    Level 14  
    cena jest rewelacyjna, czy wiesz w takim razie jaki jest stosunek benzyny do gazu i jakiej firmy jest ten zestaw
  • #48
    AArti
    Level 11  
    0sosna0 jezeli mówisz o instalacji holenderskiej to mowa zapewne o VIALLE,która pracuje nad - no można powiedzieć - VI generacją.
    V generacja to LPI, natomiast domniemana VI nazywana jest LPdi i jest konstruowana z myślą o silnikch TSI - jest już taka instalacja na silniku VW 1.4TSI.
    A co do kosztów.....nie są jeszcze znane.
    Chyba,że mówisz o jakiejś innej instalce - ale tak czy siak 3000pln to jakaś kwota "dziwna" co najmniej - jakby za niska.
  • #49
    User removed account
    User removed account  
  • #50
    ronaldo1981
    Level 9  
    A może inne rozwiązanie, czy jeszcze nie skonstruowano wtryskiwacza, który obsługiwałby i benzynę i gaz (w fazie ciekłej) - to rozwiązałoby problem chłodzenia i zapiekania się wtryskiwaczy
  • #51
    AArti
    Level 11  
    Przestań się dziwić i poczytaj sobie o LPdi Vialle.......
  • #52
    criter
    Level 11  
    Jeszcze coś podobnego Stella oferuje (stella 4 dgi), ale ciężko z jakąkolwiek informacją n/t w internecie.

    A przy okazji, czy ktoś słyszał coś o instalacji LPG w silnikach 2.0 ecoboost (to tez silniki z wtryskiem bezpośrednim)?
  • #53
    decybel91
    Level 40  
    Bezpośredni wtrysk tylko Vialle faktycznie wspiera, bo jako jedyne instalację wtryskują LPG w stanie ciekłym. Prawie bez udziału PB.
    Stag,BRC i inne modyfikują 4.generację, i w tym przypadku LPG w stanie gazowym jest wtryskiwane w dużym stosunku do PB.
  • #54
    bartek_j
    Level 35  
    Poczytajcie sobie o LPDI:
    http://www.vialle.com.pl/lpdi.html
    wtrysk bezposredni gazu z wykorzystaniem wtryskiwaczy benzynowych. Bez zużywania benzyny! Niestety jeszcze nie widziałem w praktyce...

    Jest jeszcze rodzimy Stag400 do silników xFSI, ale niestety na osobnych wtryskiwaczach podających gaz w fazie lotnej. Czyli zużycie benzyny..
  • #55
    frendzelzlasu
    Level 2  
    Temat dawno nie odwiedzany, ale chciałbym wrócić z taką zagadką.
    A co w przypadku gdybym chciał zrezygnować całkowicie z jazdy na benzynie (po prostu nie zależy mi na tym), załóżmy że odpalam auto na gazie i tylko to jest mi potrzebne (pomijając elementy oczyszczania spalin i zatartych wtryskiwaczy,nie używam to niech się zatrą, lpg i tak jest czystszym paliwem), wspomagając odparowywanie gazu w zimie np.: webastem lub elektryczną grzałką, oczywiście tylko do pierwszego odpalenia. Czyli upraszczając GDI+LPG sekwencja+podgrzanie zimnego silnika na postoju, bo później to wiadomo Stag ale pewnie i inne mają opcję odpalania ciepłego silnika na gazie.
    Jakie skutki i konsekwencje niosłoby za sobą takie rozwiązanie?
  • #56
    helmud7543
    Level 43  
    Będziesz zabijał reduktory ciągłym awaryjnym odpaniem zimnego na gazie. Dużo tu głupot napisano odpowiadając "tylko dobra instalacja". Co do mieszanki uwarstwionej - służy ona do zubażania tak aby nie wypalić głowicy (za to spływają tłoki w rodzinie FSI :-) ), gazem wtrsykiwanym pośrednio tego nie uzyskamy, nie wiem jak to gazownik stroi. Pewnie można zastsosować map sensor ale ktoś napisał, że GDI nie ma podciśnienia (sterowanie zaworami?). Więc nie mam pojęcia jak to wysterowują gazownicy.
  • #57
    frendzelzlasu
    Level 2  
    helmud7543 wrote:
    Będziesz zabijał reduktory ciągłym awaryjnym odpaniem zimnego na gazie.

    Właśnie to miałem na myśli dodając wstępne ogrzanie cieczy webastem lub grzałką a niedużo trzeba bo wystarczy 15°-20°C a potem silnik i tak się nagrzewa a latem można palić z gazu.
  • #58
    karwo
    Level 25  
    frendzelzlasu wrote:
    helmud7543 wrote:
    Będziesz zabijał reduktory ciągłym awaryjnym odpaniem zimnego na gazie.

    Właśnie to miałem na myśli dodając wstępne ogrzanie cieczy webastem lub grzałką a niedużo trzeba bo wystarczy 15°-20°C a potem silnik i tak się nagrzewa a latem można palić z gazu.

    To może załaduj Vialle i ciekły wtrysk - nie potrzeba reduktora.
  • #59
    frendzelzlasu
    Level 2  
    Moje dywagacje wywodzą się z tej przyczyny że jak mi się spodoba jakiś samochód to nie ma takiego człowieka który byłby w stanie mnie przekonać stwierdzeniem "kup se lanosa abo pande w gazie i kłopot z głowy" a niestety Twój post jest w tym stylu.
    Auto do którego się sposobie występuje z automatyczną skrzynią tylko niestety w parze z silnikiem gdi a jeszcze nie rozkminiłem czy MPI da się sparować z automatem.
    Ten wtrysk ciekłego LPG to fajna rzecz ale chyba za drogi w stosunku do wartości auta i może nie robić z silnikiem bez przepustnicy.
  • #60
    karwo
    Level 25  
    frendzelzlasu wrote:
    Moje dywagacje wywodzą się z tej przyczyny że jak mi się spodoba jakiś samochód to nie ma takiego człowieka który byłby w stanie mnie przekonać stwierdzeniem "kup se lanosa abo pande w gazie i kłopot z głowy" a niestety Twój post jest w tym stylu.
    Auto do którego się sposobie występuje z automatyczną skrzynią tylko niestety w parze z silnikiem gdi a jeszcze nie rozkminiłem czy MPI da się sparować z automatem.

    Jak mi się podoba auto to kupuję takie jakie jest, a nie od razu kombinuję jak je przerobić. Po prostu jeździć na benzynie i tyle z mojej strony w tym temacie.