Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
AdexAdex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Re: Sprężarka chłodnicza jako kompresor powietrza, podobna do saf 23

24 Wrz 2015 19:07 5283 14
  • Poziom 13  
    Witam, posiadam sprężarkę chłodniczą, którą chcę wykorzystać do kompresora powietrza. Czyszcząc wszystko zdjąłem głowicę i płytę zaworową. Zmieniłem uszczelki ale sprężarka dalej nie pompuje. Kompresja jest OK. Podejrzewam, że winne są zaworki ssące i tłoczne (blaszkowe). Moje pytanie jak je zregenerować? Oraz czy w wyciętych szczelinach w kształcie okręgu pod zaworkami ma być jakaś mała uszczelka? Jak rozebrałem to nic tam nie było... ale w jaki sposób zwykłe przyleganie blaszki do płyty ma zapewnić szczelność?
    Pozdrawiam. Re: Sprężarka chłodnicza jako kompresor powietrza, podobna do saf 23 Re: Sprężarka chłodnicza jako kompresor powietrza, podobna do saf 23 Re: Sprężarka chłodnicza jako kompresor powietrza, podobna do saf 23
  • AdexAdex
  • Poziom 31  
    Mechanik_97 napisał:
    Oraz czy w wyciętych szczelinach w kształcie okręgu pod zaworkami ma być jakaś mała uszczelka? Jak rozebrałem to nic tam nie było... ale w jaki sposób zwykłe przyleganie blaszki do płyty ma zapewnić szczelność?


    Nic nie ma być, a szczelność zachowuje się przez idealne dopasowanie płaszczyzny. Po drugie czynnik krąży z olejem który w pewnym sensie tez jest uszczelniaczem (to tak jak dwie szyby połóż na wodzie i na sucho)
  • AdexAdex
  • Poziom 13  
    Czyli trzeba po prostu wszytko bardzo dokładnie wyczyścić? I to wszystko co można zrobić?
  • Poziom 33  
    Taka sprężarka chłodnicza nie posiada użebrowanej głowicy i przy dłuższej
    pracy może się przegrzewać . Takie blaszki zaworowe trzeba czyścić
    bardzo drobnym papierem ściernym 2000 , 2500 , a płytę na magnesówkę
    jak masz dostęp do takiej szlifierki . :|
  • Poziom 2  
    Witam,
    ostatnio w ręce wpadł mi taki oto agregat chłodniczy: Re: Sprężarka chłodnicza jako kompresor powietrza, podobna do saf 23 Re: Sprężarka chłodnicza jako kompresor powietrza, podobna do saf 23 Re: Sprężarka chłodnicza jako kompresor powietrza, podobna do saf 23

    Chciałbym go przerobić na kompresor powietrza i tu liczę na Waszą pomoc. Agregat ma 4 tłoki i silnik 7,5 kV. Póki co wydaje się być sprawny, chodzi cicho ale szybko się grzeje, dodatkowo jeszcze pluje tym czynnikiem. Czy ktoś z Was miał do czynienia z takim sprzętem? Jaką ma wydajność? Czy można coś poradzić na to przegrzewanie się? Ewentualnie wymiana tego smarowidła na olej silnikowy?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    Czyli mogę wyrzucić zaznaczony strzałką na zdjęciu element i podłączyć butle bezpośrednio do rur wychodzących z głowicy na wydechu? Jeśli tak to co z przewodem (mniejsza strzałka) biegnącym od tego elementu do skrzyni korbowej? Zaślepić czy podłączyć do pompy olejowej? Bo plan mam taki żeby usunąć ten rozdzielacz i wszystko zmostkować zostawiając tylko manometr od ciśnienia oleju. Na rurę od ssania planuje założyć filtr powietrza, wyłącznik ciśnieniowy i manometr będzie na butli.
    Re: Sprężarka chłodnicza jako kompresor powietrza, podobna do saf 23
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Witam.
    Jak sie projekt rozwinął?
    Mam dwie takie same PONAR-TARNÓW TYP 4XD68A.
    Jest możliwość przerobienia jej na chłodzenie wodą. Co uczyni ją bardzo wydajną i mogła by pracować cały czas.
  • Poziom 2  
    zrobiłem wszystko jak opisał kolega w poście wyżej, wyrzuciłem te "okulary" i zmontowałem całość ponownie. Zaślepiłem króćce i wlałem olej do sprężarek. Smarowanie jest ale nie miałem kiedy założyć wentylatora i dość mocno się nagrzewa. Myślałem też by do tych głowic dorobić coś w stylu radiatorów które oddawałyby ciepło...
    A jak przerobić by chłodzić wodą? zdaje to egzamin?
  • Poziom 33  
    Przerobienie takiej sprężarki na chłodzenie obiegowe płynem było by super sprawą, tylko jak tego dokonać? Może są do przeróbki inne głowice, bo te to nie wydaje mi się, żeby jakoś przerobić. Zrobić górny płaszcz wodny? :|
  • Poziom 12  
    Wystarczy dorobić nowe kanały ssące, a stare w bloku zaślepić. Płyn chłodniczy puścić żeby chłodził tuleje cylindrów. Zaślepić kanały ściekowe i zrobić odpowietrzenie skrzyni korbowej. Znajdę czas to będę próbował i dam znać co i jak poszło.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Kanał do skrzyni korbowej jest wiercony :) prawdopodobnie podejdzie gwint M12.
    Pomiędzy szpilki da się wpuścić rurkę miedzianą fi 15 X 5, powinno zastąpić 4 kanały dolotowe fi 15.
    Posiadam dwie czwórki i chcę zrobić je do piaskowania. Jedna jest z 1982 a druga z 1988 stan idealny! Brak zużycia mechanicznego. Jednak ten olej z góry i z dołu zrobił swoje z dodatkiem smarowania ciśnieniowego.