Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

jak podłączyć obrotomierz? (Passat B3)

Deamon :) 06 Jun 2005 19:27 9672 15
  • #1
    Deamon :)
    Level 21  
    Witam!
    Mam pytanko. Chciałbym do Passata B3 1.6D podpiąć obrotomierz z wersji benzynowej Paska jak to zrobić?
  • #2
    jaconen
    Level 19  
    Ten temat już był poruszany tu na forum poszukaj jako: uruchomienie zegarów w passacie:)
  • #3
    Deamon :)
    Level 21  
    No niestety nic sensownego nie znalazlem :(
  • #4
    Slawek J
    Level 30  
    Ktory rocznik tego passata? W VW przynajmniej benzyniakach instalacja jest gotowa pod obrotomierz i wystarczy wziasc licznik z obrotomierzem wpiac w miejsce bez niego. Tylko w dieslu predkosc obrotowa z liczana jest troche inaczej i nie wiem czy licznik od benzyniaka podejdzie ci a w tym liczniku nie ma jeszcze kontrolki od grzania swiec zarowych.
    Pozdrawiam.
  • #5
    Deamon :)
    Level 21  
    rocznik passka 93'
  • #6
    Slawek J
    Level 30  
    Skad ty masz taki silnik w swoim wozie z tego co sie orientuje to byly juz 1.9. Licznik chyba ci moze nie podejsc z benzyniaka a jestem pewien ze obrotomierz i tak nie bedzie chodzil. Musisz sie postarac o wklad od diesla.
  • #7
    jopper
    Level 14  
    Zgadzam sie 1.6 w Passacie B3 były tylko 1.6TDi o ile się nie mylę. Ale dla obrotomierza nie ważny jest silnik tylko alternator najlepiej z wyjściem W (chyba). Wszystko już było na forum.
  • #8
    gumiś_rzesz
    Level 25  
    Witam
    NIgdy nie było silników 1.6 TDI przez pewien czas były z itercoolerami ale w 93 roku napewno nie było 1.6 w 92 roku zaczęto zakładać 1.9 a do Passatów jeszcze wcześniej bo od 89 roku ale tego nie jestem pewien
  • #9
    Deamon :)
    Level 21  
    Moze powiem tak, jest to passat z rocznika 93 lecz sam silnik jest z 92 badz z 91 i jest to diesel z intercoolerem. To jak moge do takiego dać obrotomierz? jak rozpoznac czy do tego alternatora moge podlaczyc ten obrotomierz?
  • #10
    JAFO
    Level 25  
    Na alternatorze będzie zacisk (W) i ten zacisk wykorzystywany jest w dieslach tylko do podłączania obrotomierza.
    Może się okazać, że nie ma tego zacisku.

    No i teraz sprawdziłem w swoich schematach.
    Niestety na dwóch schematach Passata, jakie posiadam, alternator występuje tylko z zaciskami (D+) i (B+). Nie jest pokazany zacisk (W) i dokąd on wędruje. Ale miesiąc temu wyciągałem z VW Transportera chyba rocznik'93 benzyna alternator Valeo, który notabene jest taki sam, jak w moim Pasku'95. I w tym alternatorze był zacisk (W) obok zacisku (D+)
  • #11
    Deamon :)
    Level 21  
    mam na zbyciu jeden alternator który ma zacisk W, czyli poprostu podpiąć pod niego obrotomierz?
  • #12
    JACU626

    Level 27  
    Pod warunkiem że obrotomierz jest zasilany impulsami z alternatora a nie z cewki lub komputera? W renówce jak kupiłem zegary z benzyny to nie działały z alternatora chyba że jestes pewien że ten obrotomierz ma sterowanie z alternatora.
  • #13
    Deamon :)
    Level 21  
    Witam!
    Własnie dzis bawilem sie tym obrotomierzem. Ten alternator ktory mialem z tym W niestety nie pasował mi pod maskę i musiałem zrobić w tym moim. zrobilem to tak, rozebralem te 2 alternatory i zrobilem to W na podstawie tego wiekszego tzn podłączylem zacisk bezpośrednio do uzwojenia. teraz prubowalem zlokalizować który kabel w liczniku jest od obrotomierza. Doszedlem ze ten kabelek to 5 kabelek od prawej na górze :) podłączylem do niego to moje W i odziwo obroty sie pokazaly tylko niestety za duze (okolo 50 tys) Co z tym fantem zrobic? aha i nie wiem od czego jest bialy kabel wychodzący z wtyczki od licznika, jezeli ktos wie to prosze o pomoc.
    Pozdrawiam
  • #14
    JACU626

    Level 27  
    Ja stawiam że masz obrotomierz sterowany impulsami z cewki.
  • #15
    Deamon :)
    Level 21  
    Moze ma ktoś jeszcze jakis pomysł? bo to mi wyglada na to jakby za duze napiecie na obrotomierz szlo (od 8 do 9 V) moze jakis rezystor albo cos?
  • #16
    dziomal7
    Level 13  
    Po prostu za duża częstotliwość z zacisku W alternatora. Masz obrotomierz od benzyniaka gdzie max częstotliwość dla 7500 obr/min będzie 250Hz. Na zacisku W (w większości przypadków) częstotliwośc dla 1000obr/min będzie wynosić około 250-300Hz, a dla 5000 obr/min to będzie 1,5 kHz.