Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf III 1,4 ABD - loteria z paleniem na benzynie

spik_79 25 Wrz 2015 18:39 1386 7
  • #1 25 Wrz 2015 18:39
    spik_79
    Poziom 6  

    Witam wszystkich,
    Byłbym bardzo wdzięczny za podpowiedź gdzie szukać usterki i jak ją wyeliminować.
    Golf III 1993 1,4 ABD z LPG (mini lambda Lecho).
    Objawy:
    Jakiś czas temu przestał zapalać na benzynie, zapalał tylko na gazie.
    Przełączenie w trakcie jazdy - silnik gaśnie, ale po którymś przełączeniu na benzynę - w końcu załapuje i jedzie na benzynie normalnie - są wolne obroty na 800 (czasem obrotami wahluje, ale się stabilizuje), przyspiesza, nie gaśnie. Jak w takim stanie go zostawię, to rano zapali z benzyny i jedzie normalnie. I jeździ tak do momentu, jak przełączę na gaz - powrót na benzynę - zazwyczaj gaśnie, bardzo rzadko - jedzie normalnie.
    Na benzynie spaliny są dosyć ostre, jakby była zbyt bogata mieszanka.

    Zauważyłem jeszcze jedną rzecz, jak zatankuję więcej benzyny (np 3/4 baku), to do momentu zejścia poziomu paliwa do 1/4 zbiornika - jeździ normalnie, jak już dojdzie do 1/4 i poniżej - nie zapali na benzynie - przy od momentu zatankowania nie przełączam w ogóle na gaz, jeżdżę cały czas tylko na benzynie.

    Aktualnie mam pół baku. Dziś próbnie przełączyłem na gaz - jedzie normalnie, przełączyłem na benzynę - brak mocy, gaśnie. Kilkukrotna próba przełączenia - brak reakcji - nie ma mocy i gaśnie.

    Pompę paliwa przy każdym przekręceniu kluczyka w stacyjce słychać tak jak zawsze było słychać. Przekaźnik załączający działa. Nie mam jak sprawdzić ciśnienia paliwa jakie wytwarza pompa, więc zrobiłem próbę i wstawiłem wężyk zasilający wtrysk do przezroczystej butelki 200ml - po dwóch włączeniach zapłonu w butelce było poniżej 1/4 butelki, i paliwo w trakcie pracy pompy leciało mocno "anemicznie".

    Na gazie na zimnym silniku zapala zawsze (trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem), na ciepłym silniku zapala zawsze, nie przerywa, ma moc i nie ma problemów (oprócz niestabilnych wolnych obrotów, ale to kwestia parownika do regeneracji).

    Instalacja gazowa odcina wtrysk (założony jest przekaźnik). Czy to może być wina przekaźnika?

    Sprawdzone:
    - przewody wysokiego napięcia - prawidłowe oporności,
    - przepustnica: rozebrana, umyta, wymienione uszczelki między przepustnicą wtryskiem i mieszalnikiem, wymieniona podstawa wtrysku (stara była poparciała), sprawdzona ciągłość ścieżek TPS, złożona, wyregulowana przy cofniętym i niepodłączonym silniku krokowym - zgodnie z opisem jaki znalazłem na elektrodzie.
    - czujnik temperatury zasysanego powietrza - prawidłowe wartości,
    - silnik krokowy wysuwa się i chowa płynnie.

    Wymienione:
    - świece - 3 tygodnie temu (nowe),
    - emulator sondy lambda - mini Lambda (Lecho) (używany),
    - przełącznik gaz/benzyna WR-02 (nowy),
    - cewka wysokiego napięcia (pół roku temu) (nowa),
    - sonda lambda (pół roku temu) (nowa, uniwersalna),
    - stacyjka wraz z kostką - 1,5 miesiąca temu (żeby łączyło radio trzeba lekko docisnąć kluczyk, poza tym wszystko działa i łączy).

    Co dalej sprawdzać?
    Wymienić pompę z filtrem paliwa?
    Wymienić przekaźnik odłączający wtrysk?
    Czy to może być kwestia stacyjki? (raz była sytuacja że zapalił na benzynie, puknąłem przypadkowo w kluczyk w stacyjce i zgasł, ale później zapalił)

    Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

    Pozdrawiam
    Michał

    1 7
  • Sklep HeluKabel
  • #2 25 Wrz 2015 20:52
    bambopl
    Poziom 9  

    Witam,

    Wygląda to na pompe paliwa, może nie mam takiego samego samochodu. Poczciwy polonez 1.6 gli caro plus miał takie same objawy, jak opisujesz, pompa pompuje ale nie z pełną wydajnością. U mnie pompa cały czas pompuje na gazie dlatego ten element też się zużywa :) Uważaj na zamienniki są słabej jakości .

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #4 07 Paź 2015 13:17
    spik_79
    Poziom 6  

    Witam ponownie.
    Akumulator odpięty na 20 minut - bez zmian.

    Wymieniłem tydzień temu pompę paliwa na dobrej jakości zamiennik oraz filtr paliwa. Pompa na pewno daje dużo lepsze ciśnienie (przy zdjętym dywaniku z tyłu słychać, jak powrotnym wlewa się paliwo do baku - na starej pompie tego nie było.
    Poprawiły się spaliny - są mniej ostre.
    Problem z przełączaniem z gazu na benzynę pozostał - jest rzadziej, ale nadal są sytuacje, że kilkakrotnie pod rząd próbuję przełączyć z gazu na benzynę i silnik po prostu gaśnie - tak, jakby nie dostawał paliwa, albo wtrysk był odcięty.
    Przedwczoraj nie zapalił rano na benzynie, dziś już tak.

    Czy wtrysk paliwa może raz działać / raz nie?
    Co sprawdzać? Przekaźnik odcinający wtrysk? Podmienić wtrysk na inny?
    Komputer sterujący?

    Pozdrawiam
    Michał

    0
  • #5 07 Paź 2015 16:15
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    spik_79 napisał:
    Czy wtrysk paliwa może raz działać / raz nie?
    Co sprawdzać? Przekaźnik odcinający wtrysk? Podmienić wtrysk na inny?
    Komputer sterujący?

    Sprawdź w momencie gdy nie chce zapalić czy wtryskiwacz podaje paliwo - ściągnij plastikową osłonę która podaje powietrze do przepustnicy, będzie widać wtryskiwacz i czy pracuje.
    Przeważnie odcina się plusa po stacyjce na wtryskiwacz gdy auto ma pracować na LPG. Możesz podłączyć pod plusa przy wtryskiwaczu kontrolkę i podać ją do masy i będziesz widział nawet w czasie jazdy czy trysk ma zasilanie.

    0
  • #6 08 Paź 2015 08:53
    spik_79
    Poziom 6  

    Dzięki za poradę, podłączę kontrolkę i sprawdzę.

    Z ostatniej chwili - dziś rano było -1°C - oczywiście przy pierwszym uruchomieniu nie zapalił. Kręciłem rozrusznikiem kilka razy - za 2 i 3 razem zagadał na chwilę i gasł. W końcu zacząłem go uruchamiać z wciśniętym gazem - zapalił, gaz na 4000obr/min - pracował - jak tylko puściłem gaz - zgasł. Przy kolejnej próbie zapalił i trzymałem go na 4000 obr/min przez minutę, może dwie - później powoli puszczałem - nie zgasł obroty równo na 1000/min.
    Po skrobaniu szyb ruszyłem po kilometrze zaczął przerywać, szarpać - przełączyłem na gaz - pracuje normalnie, przyspiesza, nie gaśnie, powrót na benzynę - brak mocy, gaśnie. Kilka razy przełączałem na gaz i znów benzynę - zaskoczył. Po 3-4 km znów zaczął szarpać raz na nierównościach, raz na zakręcie, raz na prostej, równej drodze.

    Sprawdzę jeszcze przekaźnik odcinający wtrysk.
    Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?

    Pozdrawiam
    Michał

    0
  • #7 08 Paź 2015 09:44
    psooya
    Poziom 37  

    Sprawdź czujnik temperatury cieczy i powietrza, może tu jest problem przez co podaje złą dawkę paliwa.

    0
  • #8 09 Paź 2015 11:38
    spik_79
    Poziom 6  

    Zmierzyłem czujnik temperatury powietrza zasysanego i czujnik temperatury.
    Wczoraj na ciepłym silniku:
    - czujnik powietrza 1700Ω
    - czujnik cieczy chłodzącej 380Ω

    Dziś na zimnym (10°C):
    - czujnik powietrza 4100Ω
    - czujnik cieczy chłodzącej 3900Ω
    Wyglądają na prawidłowe wartości?

    Natomiast w specyfikacji wtrysku znalazłem, że rezystancja wtrysku powinna mieć w temperaturze 15-25°C 1,4Ω +/- 0,2Ω - u mnie jest 7Ω.
    Wtrysk do wymiany? (możliwe że jest założony od silnika 1,6?)

    Podepnę jeszcze komputer i sprawdzę jak pracuje sonda lambda (wymieniana 1/5 roku temu na uniwersalną)
    Wymienię też przekaźnik odcinający wtrysk - ale na logikę przekaźnik zasilanie wtrysku jest podłączone pod styki, które bez zasilania cewki są zwarte. Chyba nie jest możliwe, że po przełączeniu na gaz i z powrotem na benzynę przekaźnik się zawiesza w pozycji rozłączającej wtrysk? Musiałby mieć ciągle podane napięcie na cewkę... (zdjąłem obudowę przekaźnika i styk swobodnie się przełącza)

    Podczas jazdy miał dzisiaj jakieś problemy z wolnymi obrotami - lekko go rzucało - dosłownie kilka sekund na 700, na 900 i stabilizował się na 800.
    Spaliny nadal ostre, jakby niedopalone - zbyt bogata mieszanka?
    Na gaz nie przełączałem...

    Ktoś ma jeszcze jakieś sugestie?

    Pozdrawiam
    Michał

    0