Witam, moje pytanie jest takie czy mogę dołożyć wspomaganie hydrauliczne do Twingo II w którym obecnie brakuje jakiegokolwiek układu wspomagania. Czy maglownica np od Twingo I będzie odpowiednia cy pompa ?
Do you prefer the English version of the page elektroda?
No, thank you Send me over theregenek1000 wrote:A nie prościej będzie założyć ws pomaganie do twingo II z TWINGO II.Inżynierowie już wszystko za ciebie wymyślili . Kupić odpowiednie części i założyć
robi1214 wrote:Oczywiście pozostaje jeszcze kwestia immo w wspomaganiu .Auto będzie odpalać do pierwszego zdjęcia klemy.
genek1000 wrote:Podłączenie wspomagania w TWINGO II jest bajecznie proste i gdybyś był elektrykiem to kwestia dołożenia kilku przewodów.
Silnik musi posiadać zasilanie zabezpieczone bezpiecznikiem 80A wychodzące z skrzynki bezpiecznikowej w komorze silnika.
Poza tym potrzebne jest połączenie
- + po zapłonie z skrzynki bezpiecz. w kabinie
- jeden przewód do sterownika silnika ( ECU)
- jeden przewód do sterownika ABS
- jeden przewód do złącza OBD ( żeby diagnozować)
- jeden przewód do licznika ( kontrolka żeby wiedzieć co się dzieje) .
Wrzuć zdjęcie skrzynki bezpiecznikowej komorze silnika - zobaczymy czy masz obsadzone miejsce pod bezpiecznik do wspomagania.
Musisz się schylić pod deskę w miejscu gdzie jest kolumna kierownicy i poszukać w istniejącej wiązce wtyczki z dwoma grubymi przewodami - czarnym i czerwonym .
Będziemy wiedzieć czy masz instalację.
Jeśli jeszcze znajdziesz pod deską w bliskiej odległości od wtyczki z grubymi przewodami ( jeśli jest) czarną / mała wtyczkę z miejscem na 8 przewodów a obsadzone będzie tylko 5 to już raczej jesteś w domu.
Wg mnie potrzebna będzie jeszcze wymiana przekładni kierowniczej ( listwy) z tego powodu że listwa do wspomagania i bez wspomagania maja chyba inną konstrukcję i potrzeba innej siły do kręcenia kierownicą . Może być problem w trafienie "w czarne" przy większej prędkości ( układ będzie za czuły na ruchy kierownicą ) ale to trzeba jeszcze sprawdzić .
genek1000 wrote:robi1214 wrote:Oczywiście pozostaje jeszcze kwestia immo w wspomaganiu .Auto będzie odpalać do pierwszego zdjęcia klemy.
Twingo to nie ta bajkaTo nie Modus ani CLIO III .
Poza tym układ jest bez wspomagania a kitikontiO go dokłada a nie podmienia![]()
kitikontiO Zapomniałem napisać że oprócz kolumny wspomagania z silnikiem i czujnikami zamontowanymi na niej, potrzebny jest jeszcze moduł który tym steruje ( taka metalowa puszka montowana po prawej stronie kolumny kierownicy).
genek1000 wrote:Faktycznie . Miejsce gdzie ma być bezpiecznik nie ma podłączeń od dołu z zasilaniem.
Pod dechą też nie widać nic ciekawego oprócz fachowo założonego jakiegoś dodatkowego urządzenia obstawiam centralny zamek
![]()
Instalację możesz kupić aczkolwiek po co ? Przekładać wiązkę komory silnika i całego wnętrza auta ( tam jest jedna wiązka) - przecież to jest roboty ze 3 dni- pod warunkiem że wiązki są z tej samej opcji wyposażeniowej i wszystko jest i pasuje.
No chyba że wiązki są za psie pieniądze i wytargasz sobie z nich te dwie (2 !) wtyczki i podłączysz do swojego![]()
Chyba wolałbym to zlecić w jakimś porządnym zakładzie![]()
Nie w tym który montował to dodatkowego urządzenie , bo ich to nawet nie stać na oczka masowe . Mogliby by zasilanie wspomagania ( 80A) puścić kablem głośnikowym bo taniej a później tobie auto " z dymem "
genek1000 wrote:Faktycznie . Miejsce gdzie ma być bezpiecznik nie ma podłączeń od dołu z zasilaniem.
Pod dechą też nie widać nic ciekawego oprócz fachowo założonego jakiegoś dodatkowego urządzenia obstawiam centralny zamek
![]()
Instalację możesz kupić aczkolwiek po co ? Przekładać wiązkę komory silnika i całego wnętrza auta ( tam jest jedna wiązka) - przecież to jest roboty ze 3 dni- pod warunkiem że wiązki są z tej samej opcji wyposażeniowej i wszystko jest i pasuje.
No chyba że wiązki są za psie pieniądze i wytargasz sobie z nich te dwie (2 !) wtyczki i podłączysz do swojego![]()
Chyba wolałbym to zlecić w jakimś porządnym zakładzie![]()
Nie w tym który montował to dodatkowego urządzenie , bo ich to nawet nie stać na oczka masowe . Mogliby by zasilanie wspomagania ( 80A) puścić kablem głośnikowym bo taniej a później tobie auto " z dymem "
genek1000 wrote:Podłączenie wspomagania w TWINGO II jest bajecznie proste i gdybyś był elektrykiem to kwestia dołożenia kilku przewodów.
Silnik musi posiadać zasilanie zabezpieczone bezpiecznikiem 80A wychodzące z skrzynki bezpiecznikowej w komorze silnika.
Poza tym potrzebne jest połączenie
- + po zapłonie z skrzynki bezpiecz. w kabinie
- jeden przewód do sterownika silnika ( ECU)
- jeden przewód do sterownika ABS
- jeden przewód do złącza OBD ( żeby diagnozować)
- jeden przewód do licznika ( kontrolka żeby wiedzieć co się dzieje) .
Wrzuć zdjęcie skrzynki bezpiecznikowej komorze silnika - zobaczymy czy masz obsadzone miejsce pod bezpiecznik do wspomagania.
Musisz się schylić pod deskę w miejscu gdzie jest kolumna kierownicy i poszukać w istniejącej wiązce wtyczki z dwoma grubymi przewodami - czarnym i czerwonym .
Będziemy wiedzieć czy masz instalację.
Jeśli jeszcze znajdziesz pod deską w bliskiej odległości od wtyczki z grubymi przewodami ( jeśli jest) czarną / mała wtyczkę z miejscem na 8 przewodów a obsadzone będzie tylko 5 to już raczej jesteś w domu.
Wg mnie potrzebna będzie jeszcze wymiana przekładni kierowniczej ( listwy) z tego powodu że listwa do wspomagania i bez wspomagania maja chyba inną konstrukcję i potrzeba innej siły do kręcenia kierownicą . Może być problem w trafienie "w czarne" przy większej prędkości ( układ będzie za czuły na ruchy kierownicą ) ale to trzeba jeszcze sprawdzić .