Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Twingo II 2007r. 1.2 16v - dołożenie wspomagania.

26 Sep 2015 10:38 5088 19
  • #1
    Anonymous
    Level 1  
  • #2
    genek1000
    Level 35  
    A nie prościej będzie założyć ws pomaganie do twingo II z TWINGO II. :?: Inżynierowie już wszystko za ciebie wymyślili . Kupić odpowiednie części i założyć :D
  • #3
    Anonymous
    Level 1  
  • #4
    milejow
    Level 43  
    kitikontiO wrote:
    Czy maglownica np od Twingo I będzie odpowiednia cy pompa ?

    Nie będzie bo żadne Twingo nie miało wspomagania hydraulicznego, tylko elektryczne.
  • #6
    gawert
    Level 13  
    Raczej wiązkę będziesz miał.
  • #7
    Anonymous
    Level 1  
  • #8
    genek1000
    Level 35  
    Podłączenie wspomagania w TWINGO II jest bajecznie proste i gdybyś był elektrykiem to kwestia dołożenia kilku przewodów.
    Silnik musi posiadać zasilanie zabezpieczone bezpiecznikiem 80A wychodzące z skrzynki bezpiecznikowej w komorze silnika.
    Poza tym potrzebne jest połączenie
    - + po zapłonie z skrzynki bezpiecz. w kabinie
    - jeden przewód do sterownika silnika ( ECU)
    - jeden przewód do sterownika ABS
    - jeden przewód do złącza OBD ( żeby diagnozować)
    - jeden przewód do licznika ( kontrolka żeby wiedzieć co się dzieje) .
    Wrzuć zdjęcie skrzynki bezpiecznikowej komorze silnika - zobaczymy czy masz obsadzone miejsce pod bezpiecznik do wspomagania.
    Musisz się schylić pod deskę w miejscu gdzie jest kolumna kierownicy i poszukać w istniejącej wiązce wtyczki z dwoma grubymi przewodami - czarnym i czerwonym .
    Będziemy wiedzieć czy masz instalację.
    Jeśli jeszcze znajdziesz pod deską w bliskiej odległości od wtyczki z grubymi przewodami ( jeśli jest) czarną / mała wtyczkę z miejscem na 8 przewodów a obsadzone będzie tylko 5 to już raczej jesteś w domu.
    Wg mnie potrzebna będzie jeszcze wymiana przekładni kierowniczej ( listwy) z tego powodu że listwa do wspomagania i bez wspomagania maja chyba inną konstrukcję i potrzeba innej siły do kręcenia kierownicą . Może być problem w trafienie "w czarne" przy większej prędkości ( układ będzie za czuły na ruchy kierownicą ) ale to trzeba jeszcze sprawdzić .
  • #9
    robi1214
    Level 31  
    Oczywiście pozostaje jeszcze kwestia immo w wspomaganiu .Auto będzie odpalać do pierwszego zdjęcia klemy.
  • #10
    genek1000
    Level 35  
    robi1214 wrote:
    Oczywiście pozostaje jeszcze kwestia immo w wspomaganiu .Auto będzie odpalać do pierwszego zdjęcia klemy.


    Twingo to nie ta bajka :D To nie Modus ani CLIO III .
    Poza tym układ jest bez wspomagania a kitikontiO go dokłada a nie podmienia :D

    kitikontiO Zapomniałem napisać że oprócz kolumny wspomagania z silnikiem i czujnikami zamontowanymi na niej, potrzebny jest jeszcze moduł który tym steruje ( taka metalowa puszka montowana po prawej stronie kolumny kierownicy).
  • #11
    Anonymous
    Level 1  
  • #12
    Anonymous
    Level 1  
  • #13
    milejow
    Level 43  
    Nie ma tam żadnego immo, montujesz-podpinasz i działa.
    Problem w tym, że instalacje musisz sobie stworzyć sam.
  • #14
    Anonymous
    Level 1  
  • #15
    genek1000
    Level 35  
    Faktycznie . Miejsce gdzie ma być bezpiecznik nie ma podłączeń od dołu z zasilaniem.
    Pod dechą też nie widać nic ciekawego oprócz fachowo założonego jakiegoś dodatkowego urządzenia obstawiam centralny zamek
    Renault Twingo II 2007r. 1.2 16v - dołożenie wspomagania.

    Instalację możesz kupić aczkolwiek po co ? Przekładać wiązkę komory silnika i całego wnętrza auta ( tam jest jedna wiązka) - przecież to jest roboty ze 3 dni- pod warunkiem że wiązki są z tej samej opcji wyposażeniowej i wszystko jest i pasuje.

    No chyba że wiązki są za psie pieniądze i wytargasz sobie z nich te dwie (2 !) wtyczki i podłączysz do swojego :|
    Chyba wolałbym to zlecić w jakimś porządnym zakładzie :D
    Nie w tym który montował to dodatkowego urządzenie , bo ich to nawet nie stać na oczka masowe . Mogliby by zasilanie wspomagania ( 80A) puścić kablem głośnikowym bo taniej a później tobie auto " z dymem "
  • #16
    milejow
    Level 43  
    kitikontiO wrote:
    No dobra. Bo jest tak ze mam mozliwosc kupic instalacje od tamtego auta co jest wspomaganie.

    I myślisz, że ktoś ci przez internet napisze jak to wszystko spiąć???
  • #17
    Anonymous
    Level 1  
  • #19
    Anonymous
    Level 1  
  • #20
    Anonymous
    Level 1