Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Twingo II 2007r. 1.2 16v - dołożenie wspomagania.

26 Wrz 2015 10:38 2589 19
  • Poziom 7  
    Witam, moje pytanie jest takie czy mogę dołożyć wspomaganie hydrauliczne do Twingo II w którym obecnie brakuje jakiegokolwiek układu wspomagania. Czy maglownica np od Twingo I będzie odpowiednia cy pompa ?
  • Poziom 31  
    A nie prościej będzie założyć ws pomaganie do twingo II z TWINGO II. :?: Inżynierowie już wszystko za ciebie wymyślili . Kupić odpowiednie części i założyć :D
  • Poziom 7  
    genek1000 napisał:
    A nie prościej będzie założyć ws pomaganie do twingo II z TWINGO II. :?: Inżynierowie już wszystko za ciebie wymyślili . Kupić odpowiednie części i założyć :D


    no tak, jest elektryczne ale czy bedzie to dzialało z instalacja ta co jest bez wspomagania? no i czy nie ma problemu z komputerem?
  • Poziom 43  
    kitikontiO napisał:
    Czy maglownica np od Twingo I będzie odpowiednia cy pompa ?

    Nie będzie bo żadne Twingo nie miało wspomagania hydraulicznego, tylko elektryczne.
  • Poziom 13  
    Raczej wiązkę będziesz miał.
  • Poziom 7  
    gawert napisał:
    Raczej wiązkę będziesz miał.

    Ale gdzie ja bd miał ?
  • Poziom 31  
    Podłączenie wspomagania w TWINGO II jest bajecznie proste i gdybyś był elektrykiem to kwestia dołożenia kilku przewodów.
    Silnik musi posiadać zasilanie zabezpieczone bezpiecznikiem 80A wychodzące z skrzynki bezpiecznikowej w komorze silnika.
    Poza tym potrzebne jest połączenie
    - + po zapłonie z skrzynki bezpiecz. w kabinie
    - jeden przewód do sterownika silnika ( ECU)
    - jeden przewód do sterownika ABS
    - jeden przewód do złącza OBD ( żeby diagnozować)
    - jeden przewód do licznika ( kontrolka żeby wiedzieć co się dzieje) .
    Wrzuć zdjęcie skrzynki bezpiecznikowej komorze silnika - zobaczymy czy masz obsadzone miejsce pod bezpiecznik do wspomagania.
    Musisz się schylić pod deskę w miejscu gdzie jest kolumna kierownicy i poszukać w istniejącej wiązce wtyczki z dwoma grubymi przewodami - czarnym i czerwonym .
    Będziemy wiedzieć czy masz instalację.
    Jeśli jeszcze znajdziesz pod deską w bliskiej odległości od wtyczki z grubymi przewodami ( jeśli jest) czarną / mała wtyczkę z miejscem na 8 przewodów a obsadzone będzie tylko 5 to już raczej jesteś w domu.
    Wg mnie potrzebna będzie jeszcze wymiana przekładni kierowniczej ( listwy) z tego powodu że listwa do wspomagania i bez wspomagania maja chyba inną konstrukcję i potrzeba innej siły do kręcenia kierownicą . Może być problem w trafienie "w czarne" przy większej prędkości ( układ będzie za czuły na ruchy kierownicą ) ale to trzeba jeszcze sprawdzić .
  • Poziom 31  
    Oczywiście pozostaje jeszcze kwestia immo w wspomaganiu .Auto będzie odpalać do pierwszego zdjęcia klemy.
  • Poziom 31  
    robi1214 napisał:
    Oczywiście pozostaje jeszcze kwestia immo w wspomaganiu .Auto będzie odpalać do pierwszego zdjęcia klemy.


    Twingo to nie ta bajka :D To nie Modus ani CLIO III .
    Poza tym układ jest bez wspomagania a kitikontiO go dokłada a nie podmienia :D

    kitikontiO Zapomniałem napisać że oprócz kolumny wspomagania z silnikiem i czujnikami zamontowanymi na niej, potrzebny jest jeszcze moduł który tym steruje ( taka metalowa puszka montowana po prawej stronie kolumny kierownicy).
  • Poziom 7  
    genek1000 napisał:
    Podłączenie wspomagania w TWINGO II jest bajecznie proste i gdybyś był elektrykiem to kwestia dołożenia kilku przewodów.
    Silnik musi posiadać zasilanie zabezpieczone bezpiecznikiem 80A wychodzące z skrzynki bezpiecznikowej w komorze silnika.
    Poza tym potrzebne jest połączenie
    - + po zapłonie z skrzynki bezpiecz. w kabinie
    - jeden przewód do sterownika silnika ( ECU)
    - jeden przewód do sterownika ABS
    - jeden przewód do złącza OBD ( żeby diagnozować)
    - jeden przewód do licznika ( kontrolka żeby wiedzieć co się dzieje) .
    Wrzuć zdjęcie skrzynki bezpiecznikowej komorze silnika - zobaczymy czy masz obsadzone miejsce pod bezpiecznik do wspomagania.
    Musisz się schylić pod deskę w miejscu gdzie jest kolumna kierownicy i poszukać w istniejącej wiązce wtyczki z dwoma grubymi przewodami - czarnym i czerwonym .
    Będziemy wiedzieć czy masz instalację.
    Jeśli jeszcze znajdziesz pod deską w bliskiej odległości od wtyczki z grubymi przewodami ( jeśli jest) czarną / mała wtyczkę z miejscem na 8 przewodów a obsadzone będzie tylko 5 to już raczej jesteś w domu.
    Wg mnie potrzebna będzie jeszcze wymiana przekładni kierowniczej ( listwy) z tego powodu że listwa do wspomagania i bez wspomagania maja chyba inną konstrukcję i potrzeba innej siły do kręcenia kierownicą . Może być problem w trafienie "w czarne" przy większej prędkości ( układ będzie za czuły na ruchy kierownicą ) ale to trzeba jeszcze sprawdzić .


    Wiec porobilem zdjecia i mojim zdaniem nie ma doprowadzonego zasilania pod kolumne kierownicza.
  • Poziom 7  
    genek1000 napisał:
    robi1214 napisał:
    Oczywiście pozostaje jeszcze kwestia immo w wspomaganiu .Auto będzie odpalać do pierwszego zdjęcia klemy.


    Twingo to nie ta bajka :D To nie Modus ani CLIO III .
    Poza tym układ jest bez wspomagania a kitikontiO go dokłada a nie podmienia :D

    kitikontiO Zapomniałem napisać że oprócz kolumny wspomagania z silnikiem i czujnikami zamontowanymi na niej, potrzebny jest jeszcze moduł który tym steruje ( taka metalowa puszka montowana po prawej stronie kolumny kierownicy).


    No kupilbym to co na zdjeciu wiec razem ze steronikiem a imobilajzer to nie moge przelozyc ze swojego ?
  • Poziom 43  
    Nie ma tam żadnego immo, montujesz-podpinasz i działa.
    Problem w tym, że instalacje musisz sobie stworzyć sam.
  • Poziom 7  
    milejow napisał:
    Nie ma tam żadnego immo, montujesz-podpinasz i działa.
    Problem w tym, że instalacje musisz sobie stworzyć sam.

    No dobra. Bo jest tak ze mam mozliwosc kupic instalacje od tamtego auta co jest wspomaganie.
  • Poziom 31  
    Faktycznie . Miejsce gdzie ma być bezpiecznik nie ma podłączeń od dołu z zasilaniem.
    Pod dechą też nie widać nic ciekawego oprócz fachowo założonego jakiegoś dodatkowego urządzenia obstawiam centralny zamek
    Renault Twingo II 2007r. 1.2 16v - dołożenie wspomagania.

    Instalację możesz kupić aczkolwiek po co ? Przekładać wiązkę komory silnika i całego wnętrza auta ( tam jest jedna wiązka) - przecież to jest roboty ze 3 dni- pod warunkiem że wiązki są z tej samej opcji wyposażeniowej i wszystko jest i pasuje.

    No chyba że wiązki są za psie pieniądze i wytargasz sobie z nich te dwie (2 !) wtyczki i podłączysz do swojego :|
    Chyba wolałbym to zlecić w jakimś porządnym zakładzie :D
    Nie w tym który montował to dodatkowego urządzenie , bo ich to nawet nie stać na oczka masowe . Mogliby by zasilanie wspomagania ( 80A) puścić kablem głośnikowym bo taniej a później tobie auto " z dymem "
  • Poziom 43  
    kitikontiO napisał:
    No dobra. Bo jest tak ze mam mozliwosc kupic instalacje od tamtego auta co jest wspomaganie.

    I myślisz, że ktoś ci przez internet napisze jak to wszystko spiąć???
  • Poziom 7  
    genek1000 napisał:
    Faktycznie . Miejsce gdzie ma być bezpiecznik nie ma podłączeń od dołu z zasilaniem.
    Pod dechą też nie widać nic ciekawego oprócz fachowo założonego jakiegoś dodatkowego urządzenia obstawiam centralny zamek
    Renault Twingo II 2007r. 1.2 16v - dołożenie wspomagania.

    Instalację możesz kupić aczkolwiek po co ? Przekładać wiązkę komory silnika i całego wnętrza auta ( tam jest jedna wiązka) - przecież to jest roboty ze 3 dni- pod warunkiem że wiązki są z tej samej opcji wyposażeniowej i wszystko jest i pasuje.


    No chyba że wiązki są za psie pieniądze i wytargasz sobie z nich te dwie (2 !) wtyczki i podłączysz do swojego :|
    Chyba wolałbym to zlecić w jakimś porządnym zakładzie :D
    Nie w tym który montował to dodatkowego urządzenie , bo ich to nawet nie stać na oczka masowe . Mogliby by zasilanie wspomagania ( 80A) puścić kablem głośnikowym bo taniej a później tobie auto " z dymem "


    Wiesz co sam chce to dolozyc. Tak ktos zamontowal centralny w ten sposob. No wiazki sa po 100zl. Czy ten schemtmat to jest od tego wspomagania ?
  • Poziom 7  
    genek1000 napisał:
    Faktycznie . Miejsce gdzie ma być bezpiecznik nie ma podłączeń od dołu z zasilaniem.
    Pod dechą też nie widać nic ciekawego oprócz fachowo założonego jakiegoś dodatkowego urządzenia obstawiam centralny zamek
    Renault Twingo II 2007r. 1.2 16v - dołożenie wspomagania.

    Instalację możesz kupić aczkolwiek po co ? Przekładać wiązkę komory silnika i całego wnętrza auta ( tam jest jedna wiązka) - przecież to jest roboty ze 3 dni- pod warunkiem że wiązki są z tej samej opcji wyposażeniowej i wszystko jest i pasuje.

    No chyba że wiązki są za psie pieniądze i wytargasz sobie z nich te dwie (2 !) wtyczki i podłączysz do swojego :|
    Chyba wolałbym to zlecić w jakimś porządnym zakładzie :D
    Nie w tym który montował to dodatkowego urządzenie , bo ich to nawet nie stać na oczka masowe . Mogliby by zasilanie wspomagania ( 80A) puścić kablem głośnikowym bo taniej a później tobie auto " z dymem "


    Mam juz to wspomaganie. Moglbys mi jakos pomuc z opisaniem wtyczki ?
  • Poziom 7  
    genek1000 napisał:
    Podłączenie wspomagania w TWINGO II jest bajecznie proste i gdybyś był elektrykiem to kwestia dołożenia kilku przewodów.
    Silnik musi posiadać zasilanie zabezpieczone bezpiecznikiem 80A wychodzące z skrzynki bezpiecznikowej w komorze silnika.
    Poza tym potrzebne jest połączenie
    - + po zapłonie z skrzynki bezpiecz. w kabinie
    - jeden przewód do sterownika silnika ( ECU)
    - jeden przewód do sterownika ABS
    - jeden przewód do złącza OBD ( żeby diagnozować)
    - jeden przewód do licznika ( kontrolka żeby wiedzieć co się dzieje) .
    Wrzuć zdjęcie skrzynki bezpiecznikowej komorze silnika - zobaczymy czy masz obsadzone miejsce pod bezpiecznik do wspomagania.
    Musisz się schylić pod deskę w miejscu gdzie jest kolumna kierownicy i poszukać w istniejącej wiązce wtyczki z dwoma grubymi przewodami - czarnym i czerwonym .
    Będziemy wiedzieć czy masz instalację.
    Jeśli jeszcze znajdziesz pod deską w bliskiej odległości od wtyczki z grubymi przewodami ( jeśli jest) czarną / mała wtyczkę z miejscem na 8 przewodów a obsadzone będzie tylko 5 to już raczej jesteś w domu.
    Wg mnie potrzebna będzie jeszcze wymiana przekładni kierowniczej ( listwy) z tego powodu że listwa do wspomagania i bez wspomagania maja chyba inną konstrukcję i potrzeba innej siły do kręcenia kierownicą . Może być problem w trafienie "w czarne" przy większej prędkości ( układ będzie za czuły na ruchy kierownicą ) ale to trzeba jeszcze sprawdzić .


    A i co masz na mysli piszac trafirnie w czarne ?