Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zasilacz do wkretarki "bosch GSR 12-1"

06 Cze 2005 20:19 2638 8
  • Poziom 19  
    witam
    chce zrobic zasilacz do wkretarki j.w.
    wiem ze zasilanie musi miec 12 V + - .
    ale jak to wyglada z natezeniem ?
    nie moge znalesc tych danych w ksiazce serwisowej
    jest tylko napisane ze baterja 1,2 AH jak to sie przeklada na
    natezenie ?
    macie jakies doswiadczenie z tym sprzetem ?
    moze jakis link , pomysł ?
    pozdrawiam.
  • Pomocny post

    Poziom 26  
    na pewno podana jest moc tej wkrętarki to sobie bez problemu dobierzesz trafko nawet takie co do żarówek chalogenowych sie stosuje,mostek 10A , kondensator 4700uF(będzie więcej niż 12 ale nie zaszkodzi)
    i co najważniejsze kable do zasilania 12V muszą być dość grube i możliwie krutkie ..
  • Poziom 14  
    Witam
    1. jeśli chcesz zasilić to urządzenie z akku rozmiaru AA to weź pod
    uwagę, że musi mieć odpowiednią pojemność przynajmniej 1,2Ah
    ewentualnie więcej, no i musi być to raczej akumulatorek NiCd bo
    takie tylko stosują w tego typu urządzeniach. Nie spotkałem aby
    dawano akku typu NiMH.
    2. do zasilania z zasilacza to trzeba trochę mocy dostarczyć do tej
    wkrętarki, ale to ma być przecież przenośne urządzenie chyba?
  • Specjalista elektronik
    Zmierzyłem, jaki prąd ciągnie taka wkrętarka zasilana z akumulatora:
    przez sekundę prawie 4A, potem spada do 1.5A jak nabierze obrotów.

    Liczę, że porządne NiMH będą w tym działać - na pewno są dużo lepsze
    od byle jakich NiCd, i pracę z przerwami powinny dobrze wytrzymać
    (ciągłej, przy dużym obciążeniu wkrętarki, już nie - około 0.5W strat na
    akumulatorek doprowadziłoby w końcu do ich przegrzania)
  • Poziom 14  
    Ok, ale są do dostania akku NiCd przemysłowe do takich wkrętarek
    o pojemności 1,7Ah za okolo 8zł za sztukę. A potrzeba ich 10 szt.
  • Poziom 2  
    Witam.Proponuję zrobić tak :
    Przy wymianie akumulatora z samochodu zostawiamy sobie stary,jeśli jest jeszcze
    sprawny ,lub kupimy ze szrotu -koszt 30-50zł.
    Bierzemy 5 m kabla np.ze starego odkurzacza.
    Zepsuty akumulatorek opróżniamy z ogniw i wypełniamy np.styropianem,
    z tyłu wiercimy otwór i wprowadzamy kabel.Potem tylko lutujemy wewnątrz,
    na drugim końcu dajemy żabki do aku oznaczone + - .
    Z takim zestawem można intensywnie pracować 2-3 dni bez ładowania-
    sprawdzone w praktyce przeze mnie przez 5 lat .

    Chyba nie muszę dodawać że ładujemy zwykłym prostownikiem :D
  • Poziom 19  
    Temat po 10 latach został odgrzany :)

    Więc napiszę jak rozwiązałem problem.

    Złożyłem zasilacz z trafa toroidalnego 250W (chyba od halogenów) dołożyłem mostek prostowniczy 40A i kondensator filtrujący o dużej pojemności.

    Trochę szczotki dostawały po tyłku ale kręciło b. dobrze.

    Zamykam.