Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Corsa B 1.2 16v 2000r - Kontrolka Check Engine "szalejące obroty"

avireus 26 Sep 2015 11:49 4140 11
Texa Poland
  • #1
    avireus
    Level 9  
    Witam.
    Wczoraj podczas powrotu z pracy zapaliła mi się kontrolka check engine. Od tamtej pory świeci ciągle czy to na zimnym czy ciepłym silniku. Auto po zapaleniu trzyma obroty około 1400 bez zmian. a powyżej tego jak chce dodać gazu to się dusi i tak a do 2000 obrotow. ponad 2000 obrotami wyglada być normalnie.Zostały sprawdzone świece, listwa, połączenia do wszystkich czujników oraz przewody. Dodam że jakieś 3 miesiące temu został wymieniony czujnik położenia wału. Szukałem na forum nie znalazłem podobnych problemów. Czy któryś z szanownych forumowiczów miał podobną usterkę lub wie coś na ten temat? z góry dziekuję za pomoc.
  • Texa Poland
  • #2
    Ireneo
    Level 42  
    Miałem podobną usterkę,okazuje się że ta kontrolka oznacza błąd silnika,niestety żadne forum nie mają wróżek i po kilku dniach siedzenia na necie,znalazłem że trzeba podłączyć auto po komputer diagnostyczny.Wtedy należy dopiero pytać czy ktoś pomoże to ogarnąć :-)
  • Texa Poland
  • #3
    avireus
    Level 9  
    W Twoim przypadku jaka była przyczyna? Ok spróbuje podłączyć sie pod komputer, dam znać co i jak dzięki
  • #4
    kortyleski
    Level 43  
    ZAWSZE kontrolka silnika, tzw check oznacza problem z elektroniką silnika. To znaczy że kalkulator widzi nieprawidłowości w parametrach pracy motoru. Jedynym rozsądnym podejściem jest diagnostyka. Odczyt błędów, interpretacja. Kasowanie błędów i ponowny odczyt po jeździe próbnej. W międzyczasie podgląd parametrów pracy silnika. Dalsza naprawa to już pikuś. Choć czasem drogi pikuś...
  • #5
    avireus
    Level 9  
    podłączyłem autko pod kompa dzisiaj i pokazał błąd P0505 - Idle Air Control Voltage High
    Pytanie moje brzmi gdzie powinienem zacząć szukać?
  • #6
    ociz
    Moderator of Cars
    To stary Bosch-owski nastawnik. Jedyne co się tam może zepsuć to styk biegu jałowego - 2 środkowe piny. Chyba że ewentualnie linka gazu napięta.
  • #7
    avireus
    Level 9  
    czyli do wymiany cały regulator biegu jałowego?
  • #8
    ociz
    Moderator of Cars
    To już Ty powinieneś wiedzieć jak go sprawdzisz.
  • #9
    avireus
    Level 9  
    Mogę poprosić o podpowiedź, w jaki sposób go sprawdzić?
  • #10
    ociz
    Moderator of Cars
    Przecież napisałem. Dwa środkowe piny to zestyk biegu jałowego, czyli mają być zwarte gdy zderzak przepustnicy opiera się o nastawnik.
  • #11
    Ireneo
    Level 42  
    Znów odwalę robotę za Ciebie kolego avireus.
    Po kilku godz na forumach wiem że zestyk sprawdza się miernikiem na przejście...
    Pytanie czy masz miernik,wiesz jak go użyć oraz najważniejsze,wiesz gdzie go w tym aucie podłączyć :-)
  • #12
    avireus
    Level 9  
    dziekuje za wszystkie rady Panowie, do wymiany regulator biegu jałowego. temat do zamknięcia