Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Yamaha DT 125 - dziwne odgłosy (wibracje) silnika.

26 Wrz 2015 16:19 1977 4
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Raczej to nie jest normalne.
    Mogą być tego dwie przyczyny:
    1. Luz na główce korbowodu, zużyty tłok lub luz na stopie korbowodu.
    2. Jeśli silnik generuje wibracje, wtedy inne części hałasują. Jednak w tym silniku trzeba mieć "wrodzone umiejętności" aby źle ustawić koła zębate napędu wałka wyrównoważającego.
  • Poziom 17  
    Tłok miał wymieniany ponoć tej wiosny +szlif.
    O jakim napędzie wałka wyrównoważającego Pan mówi?
    A luzy na zaworze wydechowym?
    Czyli obstawia Pan regenerację wału, tzn luz góra dół korbowodu bądź luz łożyska główki korbowodu.
    Jaki koszt remontu u mechanika może być?
  • Poziom 39  
    Wyjaśnij jedną rzecz. To jest Twój motor, czy zamierzasz go kupić?
    Cylinder w tym modelu jest aluminiowy, nie ma możliwości zrobienia szlifu.
    Skoro sprzedawca mówi że był szlif, to cylinder jest tulejowany. Dokładność jego wykonania ma wpływ na kilka rzeczy i pracę silnika.
    Zawór wydechowy nie powinien tak hałasować. Jeśli zawór wydechowy jest oryginalny to nie powinno być problemu. Kłopoty pojawiają się gdy części zaworu pochodzą od innych modeli (Yamaha jak zwykle zbytnio kombinuje), albo cylinder był tulejowany (wnęka na zawór, tuleja nie jest dobrze obrobiona).
    Bardziej stawiam że ktoś zastosował nieoryginalne złożenie igiełkowe na sworzniu tłoka, albo sworzeń aftermarketowego tłoka ma mniejszą średnicę, przez co powstał luz.
    Skąd mamy wiedzieć jaki będzie koszt remontu, nie wiedząc co jest do wymiany/naprawy?
    Ja bym Yamahawy nie kupował.
  • Poziom 17  
    BANANvanDYK napisał:
    Wyjaśnij jedną rzecz. To jest Twój motor, czy zamierzasz go kupić?

    Motocykl nie jest mój, zamierzam kupić a młody sprzedawca zamieścił na aukcji prezentację.
    Cylinder miał szlif + tłok wossner, więc musi być tuleja żeliwna dodatkowo miał planowaną głowice oraz cylinder.
    Czy w tym motorku stosuje się grubsze uszczelki pod głowicę po takich remontach by stopień sprężania nie przekroczył dopuszczalnych norm, czy po prostu uszczelka ma jeden ten sam wymiar?
    Na filmie widać czerwony sylikon pod głowicą oraz pod cylindrem sprzedawca twierdzi, że uszczelki są po prostu posmarowane dodatkowo sylikonem dla lepszego uszczelnienia a mi to wygląda na tandetny remont jak by składane na starych uszczelkach.
    Widziałem zdjęcia, z remontu więc jestem w stanie w to uwierzyć, pierścień się wyłamał dodatkowo resztki zostawiły ślad w komorze spalania nie będę tutaj zamieszczał jego zdjęć, staram się to mniej więcej opisać.
    BANANvanDYK napisał:
    Skąd mamy wiedzieć jaki będzie koszt remontu, nie wiedząc co jest do wymiany/naprawy?

    Generalnie zapytałem o pełną regenerację wału korbowego u mechanika czyli:
    regeneracja wału (wymiana korbowodu i jego wycentrowanie), komplet uszczelek silnika, nowe łożyska wału, uszczelniacze wału, olej, robocizna.
    BANANvanDYK napisał:
    Ja bym Yamahawy nie kupował

    Im dłużej się na to patrzę i dowiaduję się nowych rzeczy, tym ten silnik mi bardziej szrotem podchodzi, choć jestem dopiero umówiony na oględziny śmiem twierdzić, że remont kapitalny będzie konieczny bo prędzej czy później w drodze po prostu posypie się.