Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer ControlsComputer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

scania R '07 - swieci sie dymek i wysoki poziom emisii spalin

26 Wrz 2015 20:30 4098 11
  • Poziom 10  
    Witam. Mam problem z tym, że świeci się "dymek" i na komputerze wyskakuje błąd wysoki pozom emisji spalin czy coś takiego wymienione zostało: dozownik, NOx był wymieniany ale nie przeze mnie rurka jest drożna wtryskiwacz też serwis wskazał główną jednostkę sterującą no to wysłałem do firmy która to regeneruje dają rok gwarancji z zaprogramowaniem do danego samochodu odesłali zamontowałem auto śmigało zajebiście moc i wszystko tak jak ma być , przejechało ok 1000km i to samo wywaliło wysoki poziom emisji spalin no to z powrotem do serwisu no to to samo ze jednosta sterująca uszkodzona no to reklamacja odesłali zamontowałem i zaraz po zapaleniu błąd nie zgasł, od razu powiem ze dlatego się na regeneracje zdecydowałem bo w aso krzykneli sobie 12tys za nową a za regeneracje zapłaciłem 2,5tyś już nie mam siły do tego auta może ktoś podpowie o co chodzi jeżeli tego nie ogarnę to podepnę "oszukiwacz" Ad Blue za 1300 zł i po robocie tylko jak już jest to niech chodzi tak jak ma być
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Poziom 21  
    Witaj, trudno tak na odległość ustalić co jest powodem tej awarii. Konieczna jest diagnoza komputerowa, albo chociaż numer błędu usterki. przyczyn może być sporo. Trzeba zrobić test układu co pokarze przyczynę jego nie działania. Podaj chociaż numer błędu. Może uda się Ci pomóc. Masz jakieś wydruki z serwisu? Dlaczego uważają że jest to wina ECU?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jak wyżej @miszagrom sugeruje możesz sam odczytać numeryczne kody usterek z systemu a jak, to jest to opisane w dziale. Układnie jest skomplikowany ale pomocne są kody.
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Poziom 10  
    nie wiem czy dobrze odczytałem kody błędów ale cos mam:
    GMS 1320 nie aktywny
    EMS 8263 nie aktywny
    4131 nie aktywny
    11176 aktywny
    8394 aktywny
    4123 nie aktywny
    4098 nie aktywny
    11175 nie aktywny
    11182 nie aktywny
    BMS 2789 nie aktywny

    Serwis twierdzi, że przewody są całe nie ma żadnych uszkodzeń.
    Zapomniałem napisać, że po pierwszej wymianie pompy rozebraliśmy tą puszkę z ojcem i na pompce mimośrodowej (membranowej) była spalona płytka drukowana to już w tedy kazali wymienić pompę bo było coś z napięciem no to założyliśmy używaną i ta używana też pochodziła z 1000km i dopiero po wymianie tej używanej wysłałem do regeneracji tą orginalną ze spaloną płytką i dalej nic najgorsze jest to że pompuje w to kase i dalej nic z tego
  • Poziom 21  
    EMS 8394- Za niskie ciśnienie powietrza w układzie SCR

    Konieczna jest diagnoza i sprawdzenie szczelności, może też być wtryskiwacz uszkodzony.

    4131- Jednostka sterująca SCR wyłącza się zbyt wcześnie. Zasilanie z układu SCR zostało przerwane, zanim zakończyła się procedura wyłączania układu.

    Tutaj trudno powiedzieć może powstał na skutek zabawy wtyczkami, przekaźnikami.

    8263-dozownik reduktora.

    Też trudno powiedzieć co jest przyczyną, może panowie z serwisu robili doktorat :P

    4123- Napięcie dozownika reduktora za niskie.

    Jak wyżej^^

    4098- Wewnętrzna usterka jednostki głównej.

    Mówi sama za siebie. To może być skutek doktoryzacji innego fachowca.

    Reszta to kody informacyjne nie usuwalne.

    Co do naprawy to trzeba by stanąć bliżej auta, bo naprawianie na chybił trafił to jak zauważyłeś pompowanie kasy. Układ jest prosty jak budowa czajnika. Skasować usterki uruchomić test i zobaczyć jaka usterka powróci. Jeśli jest za niskie ciśnienie powietrza to trzeba zacząć od niego. Jeśli jest druga jednostka SCR i to samo to chyba oczywiste że to nie jej wina, pod warunkiem że nic w aucie jej nie uszkadza, włączając w to fachowców. Wiec proponuje zacząć od powietrza, i konsekwentnie eliminować inne błędy.
  • Poziom 10  
    Jade jutro na serwis do Sędziszowa Młp. bo tam serwisuje auta zobaczę co powiedzą wezmę tą drugą pompę używaną i niech czarują, chodź tyle ze za diagnostykę kasują tylko 100zł. Jeszcze jedno dziwne zjawisko zauważył brat a mianowicie bo zgaszeniu auta przez długi czas było słychać dozownik na tłumiku był to dźwięk bzyczeniu i ulatniania się jakby powietrza teraz tego nie ma. Po odkręceniu wtryskiwacza od rury wydechowej przez chwilkę było czuć pompowane powietrze ale bez mocznika i potem ustało.
  • Poziom 21  
    Trzeba sprawdzić czy do pompy dochodzi w ogóle powietrze.
  • Poziom 10  
    4098- Wewnętrzna usterka jednostki głównej. ten kod jest nie aktywny to już jest pocieszenie, czyli jednostka sterująca jest sprawna a przynajmniej mam taką nadzieje. Muszą ogarnąć te dwa kody które są aktywne 11176
    8394, co lepsze kody są inne niż te które były podane przez serwisantów kilka mam wydrukowane a kilka wysłałem z pompą do regeneracji
  • Poziom 21  
    11176 to kod informacyjny będzie nie aktywny jak naprawisz układ. Sprawdź co z tym powietrzem!!
  • Poziom 10  
    Wróciłem z serwisu jak na razie auto chodzi tak jak ma być pompa prawdopodobne była zapowietrzona przez to mogło troche głupieć, zrobili jakieś czyszczenie układu wgrali nowe oprogramowane parametry w układzie mieszczą sie w normie. Zobaczymy jak przejedzie pierwszą trase. Po przejechaniu z domu do serwisu nie było już żadnych aktywnych błędów.

    Dodano po 1 [minuty]:

    dla zainteresowanych moge podać namiary na firmę która regenerowała mi tą pompe
  • Poziom 21  
    Regenerowała co w pompie?? Jaka była jej usterka??????
  • Poziom 10  
    Na pewno była wymieniona pompka membranowa w starej jak już pisałem była spalona płytka drukowana czyli musieli dać albo nową albo "nową" sprawną no i jednostka sterująca też była wymieniona na nową lub inną sprawną nie rozbierałem tej regenerowanej puszki bo były na niej plomby. Jak na razie kierowca dzwonił z trasy ze autko hula równo pracuje biegi fajnie zmienia, spalanie z komputera 25L wiem, że trzeba doliczyć do tego jakieś 2-3 litry.