Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hyundai Pony '91 silnik 1.3,gaźnik na gazie - padła elektryka

mario147 27 Wrz 2015 14:37 753 0
  • #1
    mario147
    Poziom 9  
    Witam. Padła elektryka w samochodzie Hyundai Pony 1991 tak to nie żart jeszcze kilka takich wynalazkòw można spotkać na polskich drogach, ale wracając do tematu zacznę od poczatku.
    Po odpaleniu samochodu i załaczeniu wycieraczek na pierwszym biegu chodziły tak szybko jak na ostatnim po przejechaniu kolejnych 200-300 metrow wyłączyło się radio po przejechaniu kolejnych 500 metrow ,(i to jest najciekawsza część histori) i po wyprzedzaniu auto zgasło, właczyły się wycieraczki z taką prędkością że lewa naszła na lewy słupek a prawa pod nią. Dymek spod kierownicy i ze szkrzynki pod lewą nogą kierowcy. Auto na hol.
    Znalezione przepalone podzespoły:
    - bezpiecznik 50 A (od plusowej klemy akumulatora)
    - bezpiecznik 5 A (od brązowego przewodu połączenia cewki wysokiego
    napięcia z przełącznikiem benzyna gaz LECHO GR 67R-013512
    - przekaźnik 95550-33700 (prawdopodobnie od kirunkowskazów) kupiłem używany
    - sterownik 95410-24001 (znajduje się pod siedzeniem kierowcy i steruje ogrzewaniem tylnej szyby czym jeszcze to nie wiem - rozerwane wręcz wybuchły dwa kondensatory - kupiłem używany
    - plus do tego kilka bezpieczników obok lewej nogi kierowcy
    Po wymianie bezpieczników i pierwszej próbie włączenia zapłonu, przepalił się przełącznik benzyna gaz (kupiłem nowy zamiennik STAG2-G identyczny schemat połączeń oraz kolory kabli jak w przełączniku LECHO GR i padł prawdopodobnie centralny zamek wraz z alarmem (cyka tylko przekaźnik w centralce)
    - w pierwszej kolejności pojechałem z alternatorem do regeneracji , naprawa nie opłacalna kupiłem używany, wszystki części które udało mi się zlokalizować jako przepalone już mam ale strach zakładać aby nie uległy przepaleniu.
    Po podłączeniu pomiędzy plus w akumulatorze a klemę plusową amperomierza układ pobiera ok 2 A (amperomierz analogowy made in Poland lumel z zakresem do 25A)

    Co teraz mam zrobić aby znaleźć przyczynę całego zamieszania ???
    Czy mógł być to alternator który podał aż tak wysoki prąd (aktualnie nie jest założony a auto i tak nie chce zakręcić) i zrobił gdzieś indziej zwarcie w instalacji ???
    Co pobrało taki prąd że padł bezpiecznik 50 A skąd takie zwarcie ???
    Gdzie i jak teraz szukać???

    Pozdrawiam
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel