Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hyundai i20 - zapiekające się hamulce

27 Wrz 2015 15:11 2358 8
  • Poziom 17  
    Witam posiadam Hyundai i20 z 2009 roku,
    od samego początku miała miejsce taka sytuacja acz sporadycznie, że ...

    - po wjechaniu do garażu gdzie na końcu trzeba wcisnąć hamulec żeby nie przywalić w ściane jeżeli ktoś go wcisną ostro zamist minimalnie a było po deszczu lub był mróz na drugi dzień aby ruszyć trzeba było to robić delikatnie bo przednie hamulce trzymały

    Teraz sytuacja jest taka, że jak stanę gdziekolwiek na podwórku, w garażu czy na parkingu i wrzucam wsteczny, następnie cofam, powiedzmy cofnąłem już z 2 metry i kręce kołami żeby wycofać w bok słychac przy lewym albo przednim kole odgłos taki chyba jakby zacisk puszczał, początkowo myślałem, że to coś ze sprzęgłem, bo cofałem i taki odgłos był jakby ktoś kopną mocno w opone, dobiegał On jakby z pod pedałow gazu, hamulca i sprzęgła, ale ostatnio stwierdziłem, ze to raczej na pewno odbijające hamulce, jestem prawie 100% pewien że przeważnie dzieję się to jak cofam ale jednoczesnie chociaż troche skręcam kierownicą, być może ruszając do przodu jest podobnie ale nie zauważyłem tego hmm nie wiem.

    Ostatnio mocno padało, ale nie było strasznie zimno i też po wieczornej jeździe w ulewnym deszczu samochód całą noc stał w garażu, rano wsiadam, wbijam wsteczny i auto nie chce ruszyć, trzymają przednie hamulce, delikatnie ... deliktanie i ruszyłem, ale mocno trzymały. To samo się dzieje po tym jak samochód jest myty i się nim wjedzie do garazu, następny wyjazd to też taka historia.

    To muszą być hamulce wg mnie, tylko tej sytuacji podczas cofania nie jestem pewien ale to też raczej hamulce a nie sprzęgło tak odbija.

    Kolega pobieżnie mówił, że to może być coś z zaciskami.

    Chciałem was prosić o opinie w tej kwestii, co by z tym zrobić, co to może być?
  • Poziom 24  
    Należy rozebrać hamulce wówczas sam dojrzysz co jest nie tak. Może skorodowany tłoczek albo prowadnice zacisku. Napisz czy felgi się nagrzewają.
  • Poziom 15  
    Rozebrać, przyjrzeć dokładnie
  • Poziom 17  
    W innym samochodzie troche grzebałem przy bębnach ale to było dawno, w tym tygodniu jak będzie pogoda to przyjrzę się temu z bliska, tylko tam tez nie można ot tak wszystkiego rozłożyć bo układ się zapowietrzy albo tłoczek za bardzo rozejdzie? Sory może głupoty pisze ale przy tarczach, zaciskach jeszcze nigdy nie grzebałem i przejże to ale wole za wczasu zapytać o jakieś niuanse

    Zapomniałem w pierwszy poście napisać, ze podczas wolnej jazdy słychać cykliczne popiskiwanie, wystarczy, że wcisne pedał hamulca o centymetr a nawet pół centymetra i piszczenie ustaje, ale jak już puszcze pedał to za chwilę powraca
  • Poziom 15  
    Zdjąć zacisk przejrzeć przeczyścić elementy klocki,tarcze(czy nie ma rantów),prowadnice - nie wypychać tłoczka(jeżeli nie jest przy nim mokro a gumka jest ok nie ruszać)
    Przeczyścić papierem nie używać żadnych smarów
  • Poziom 17  
    Pooglądałem na YT jak to w innych modelach jest, i dopytałem pewnej osoby no i to rozebrałem. W prawym kole to wewnetrzny klocek jakby od dawna tak sie trzymał tarczy, dlatego tak po wodzie czy deszczu zapiekało, srubokretem musiałem wybic, w drugim kole zaś wyszło lekko, ale co z tego jak wewnętrzny klocek nie trzymał się razem tzn. okładzina odpadła, więc trzeba nowe klocki.
    Prowadnice się ruszają, tam jest prowadnica na śrube + druga u góry na zawiasie, ręką to ciężko bo cięzko ale się rusza, czy czymś to można przesmarować? Bo jak rozbierałem trochę pewnie smaru wytarłem, tylko czy warto i czy jest w tubce taki smar żeby puszki od razu nie kupować całej? Czy miejsca gdzie przychodzą klocki, te blaszki co są to się smaruje też jakimś specjalnym smarem? Przypuszczam, ze nie ale pytam. Wyczyściłem te miejsca, klocek nie latał tam ale wchodził tak ładnie na wcisk i mial minimalny luz. Tłoczki nie zapieczone, kolega mówił żeby sprawdzić czy nie zapieczone i troche je wepchnąłem do środka.

    Klocki są w różnej cenie, chińszczyzna której nie chce za 40-50zł, takie dobre ale trzeba by czekać to za 60-70zł bardzo dobry koreański zamiennik Sangsin Hi-Q, natomiast są i Bosch, TRW, ATE, TEXTAR to takie ceny od 90 - 150zł, trzeba będzie coś z tego wziąć, tu już chyba w zasadzie jakie bym nie wziął to powinny być dobre nie? Chyba nie ma jakiś podziałów na twardsze i miększe?
  • Poziom 17  
    Zamówiłem klocki ATE, sprzedawcy nie mówiłem, ze na przód, podałem mu numer katalogowy jakie pasują, On znalazł te ATE, a ja na kartce miałem tez spisany numer zamienników oryginału i wśród nich numer tych klocków ATE- wszystko sie zgadza. Tylko teraz tak patrze na ceny w sieci i widzę, ze pod tym numerem KLOCKI TYŁ, widze schemat - rysunek techniczny czy tam przekrój to na oko wyglądają tak samo jak te co wczoraj zdemontowałem, w katalogu też widnieje rocznik 2008-2009, jak są identyczne jak te moje co zdemontowałem to zakładać? No bo ja mam z tyłu bębny, nie wiem może w tych pierwszy rocznikach i20 jeszcze bębny montowali, i jest pomyłka w katalogach z tymi klockami, ze wszystkie podają na TYŁ. Czy jak bedą identyczne to mogę je założyć? Jaki smar do prowadnic kupić?
  • Poziom 24  
    PchlaW81 napisał:
    . Czy jak bedą identyczne to mogę je założyć? Jaki smar do prowadnic kupić?


    1- tak
    2- zapewne w zestawie będzie (ATE plastitube czy jakoś tak )

    Ps. Błędy się zdążają, przykład mój lancer 2.0 2005r. zamówiłem tarcze i przyszły na cztery śróby i według katalogu miły pasować, tylko że 1.6 miało 4 a ja 5 otworów. Na szczęście zaprzyjaźniony sklep i na jutro będą właściwe.
  • Poziom 17  
    Wiem, że różnie może być z tym co sprzedawca zamówi, szczególnie jak auto mniej popularne.

    A tym smarem to co prowadnice? Odsłonić mieszki i wcisnąć? Te blaszki w jarzmie co klocek w nich siedzi przesmarować czy tego się absolutnie nie robi? Oczywiście mam na myśli smarowanie to ociupinka.

    Tu taki film nagrałem, miał być nie potrzebny ale wrzucam bo może widać jaki tu system siedzi i co warto przesmarować

    https://www.youtube.com/watch?v=mJmIRjJ6thE&feature=youtu.be