Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SOLO - Naprawa starego silnika dwusuwowego, uszczelka

27 Wrz 2015 15:51 3789 21
  • Poziom 21  
    Witam!
    Z Austrii przywiozłem sobie silnik spalinowy z opryskiwacza plecakowego SOLO. Silnik dwusuwowy, większość elementów jest z aluminium, nic nie jest zardzewiałe, jedynie tuleja jest troszkę zrysowana. Silnik rozkręciłem, wyczyściłem z grubsza i mam problem ponieważ uszczelka całkowicie się rozleciała. Wie ktoś gdzie mógłbym ją kupić? Na allegro nie znalazłem.
    SOLO - Naprawa starego silnika dwusuwowego, uszczelka SOLO - Naprawa starego silnika dwusuwowego, uszczelka SOLO - Naprawa starego silnika dwusuwowego, uszczelka SOLO - Naprawa starego silnika dwusuwowego, uszczelka SOLO - Naprawa starego silnika dwusuwowego, uszczelka SOLO - Naprawa starego silnika dwusuwowego, uszczelka SOLO - Naprawa starego silnika dwusuwowego, uszczelka SOLO - Naprawa starego silnika dwusuwowego, uszczelka SOLO - Naprawa starego silnika dwusuwowego, uszczelka SOLO - Naprawa starego silnika dwusuwowego, uszczelka
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Pomocny post
    Poziom 1  
  • Poziom 21  
    Wielkie dzięki za szybką odpowiedź.
    A karton czasem się nie spali ? Tą matę chyba kupię i wytnę tę uszczelkę. Jutro kupię naftę i zaleje ten silnik i zobaczymy. Jeszcze popytam się po sklepach o te pierścienie na cylinder. Jaką moc może mieć ten silnik?
  • Pomocny post
    Poziom 1  
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 21  
    Witam!
    Mam problem z pierścieniami, jeden kompletnie utknął i nie ruszał się, na siłę musiałem go wydzierać i się połamał. Średnica tłoka to 48mm. a grubość i wysokość pierścieni to 2mm. na 2mm.
    Pierścienie od SIMSON S80 nie wejdą ba mają inny kształt zamka.
    SOLO - Naprawa starego silnika dwusuwowego, uszczelka
  • Poziom 21  
    Witam!
    Nowe pierścienie założone i tłok wyczyszczony. Widać starcie ale może nie aż tak głębokie. Takie pytanie mam, ta strzałka ma iść w kierunku wydechu?
    SOLO - Naprawa starego silnika dwusuwowego, uszczelka SOLO - Naprawa starego silnika dwusuwowego, uszczelka SOLO - Naprawa starego silnika dwusuwowego, uszczelka
  • Poziom 1  
  • Poziom 21  
    Silnik z grubsza złożony. Gaźnik muszę wyczyścić bo jest cały brudny ale to to szczegół. Kolejny problem to iskrownik, 3 różne świece podpinałem i choć bym nie wiadomo jak kręcił to i tak nic, a jak przyłożę kabel do obudowy to jest jedynie małe nie wiadomo co. To może być wina koła magnetycznego czy iskrownika?
    SOLO - Naprawa starego silnika dwusuwowego, uszczelka SOLO - Naprawa starego silnika dwusuwowego, uszczelka SOLO - Naprawa starego silnika dwusuwowego, uszczelka SOLO - Naprawa starego silnika dwusuwowego, uszczelka SOLO - Naprawa starego silnika dwusuwowego, uszczelka SOLO - Naprawa starego silnika dwusuwowego, uszczelka SOLO - Naprawa starego silnika dwusuwowego, uszczelka SOLO - Naprawa starego silnika dwusuwowego, uszczelka
  • Poziom 1  
  • Poziom 21  
    Witam!
    Dziś zdjąłem koło magnetyczne. Z cewki jeden gruby czarny przewód idzie do świecy a taki cieniutki brązowy idzie do przerywacza czy jak to się nazywa. Jutro umyję ten silnik z oleju na myjni, kupię odpowiednią świecę i zobaczę czy będzie iskra.
    SOLO - Naprawa starego silnika dwusuwowego, uszczelka
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 1  
  • Poziom 9  
    Witam,

    podepnę się nieco pod temat. Posiadam taki sam opryskiwacz. Działał do dziś, teraz nie ma iskry na świecy. Pod rozrusznikiem jest taka osłona, chciałem dostać się do koła magnetycznego. Chodzi o to, że mam zablokować całe to koło bo inaczej się kręci i próbować odkręcić tę nakrętkę? czy jest na to jakiś inny patent?
    SOLO - Naprawa starego silnika dwusuwowego, uszczelka
  • Poziom 38  
    Wykręcasz święcę i wkładasz kawałek grubego sznurka tak aby koniec wystawał na zewnątrz. Sznurek zablokuje tłok w górnej pozycji i umożliwi odkręcenie śruby na wale.


    Link
  • Poziom 9  
    To spróbuje , chodzi o to, że wt tym ma zepsuty rozrusznik (wyłamują się takie plastikowe "łapki"):
    SOLO - Naprawa starego silnika dwusuwowego, uszczelka
    Poza tym nie wiem co słodowało brak iskry a tam jest pewnie taki przerywacz z kondensatorem starego typu i już w razie czego zamiennych części pewnie niema.
    natomiast w tym drugim rozrusznik działa. Zobaczymy czy przeczep się uda.
  • Poziom 21  
    Ja swój silnik wywaliłem w kąt bo cewkę mam zepsutą i coś jeszcze miałem nie tak. Jak by się uparł to na pewno by znalazł jakąś inną cewkę tylko znów ustawiaj zapłon ;)
    Jak by coś mogę ci sprzedać dobry rozrusznik i resztę części za parę groszy...
  • Poziom 9  
    Dzięki za propozycję zobaczę co jest z tym aparatem zapłonowym. Ostatnio chyba wylało się coś na ten opryskiwacz pewnie dostała się tam woda. Nie wiem jakiego spustoszenia mogła dokonać. Tam są chyba takie patynki i musi być ustawiona odpowiednia szczelina. Mam nadzieję, że nie padł kondensator.
  • Poziom 9  
    Coś nie mogę tego odkręcić a nie chcę uszkodzić. Tam jest może lewy gwint?
  • Poziom 9  
    Nie, jednak tą nakrętkę normalnie w lewo się odkręca nie jest to lewy gwint.
    Przeczyściłem cały aparat zapłonowy, końce przerywacza przetarłem i jest iskra silnik działa. Jeszcze jak będę miał szarpak to wreszcie będę mógł normalnie zapalać, a nie nawijać sznurek:)