Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez 1.6 gsi z wielopunktowym wtryskiem nie osiąga pełnych obrotów.

27 Wrz 2015 17:18 1395 3
  • Poziom 2  
    Witam, mam problem z silnikiem Poloneza 1.6 gsi z wielopunktowym wtryskiem paliwa. Problem dotyczy obrotów silnika na benzynie tzn. na benzynie pracuje tylko do 2.5 tys. obrotów, dodam że na desce raz na jakiś czas zapali się ikonka silnika ale po chwili gaśnie. Natomiast na gazie silnik pracuje normalnie. CO do eksploatacji na gazie miałbym pytanko jak można zmniejszyć spalanie gazu w tym silniku bo średnio wychodzi mi 15 litrów na 100 km. Proszę o info również co może być powodem za niskich obrotów na benzynie.
  • Poziom 2  
    Witam ,na początku musisz odczytać kody usterek silnika albo podłączając auto do komputera z odpowiednim oprogramowaniem albo zwierając styki A i B w złączu aldl który znajduje sie za połką po stronie pasażera .

    Dodano po 1 [minuty]:

    Spróbuje zeskanowac Ci ten temat z książki ,tam jest wszystko dobrze wyjaśnione .Pozdr.

    Dodano po 1 [minuty]:

    A spalnie gazu możesz zmiejszyć przez oddanie auta do regualcji w serwisie lpg ,polecam też wymiane filtra lpg.
  • Poziom 14  
    13 - sonda lambda , nieprawidłowy sygnał
    14 - czujnik temperatury płynu chłodzącego, zbyt wysoki sygnał
    15 - j/w, zbyt niski sygnał
    17 - wadliwe działanie wtryskiwacza lub wtryskiwaczy
    19 - Czujnik położenia ZZ, brak lub nieprawidłowy sygnał
    21 - czujnik położenia przepustnicy zbyt wysoki sygnał
    22 - j/w, zbyt niski sygnał
    24 - czujnik prędkości samochodu, wadliwie działanie
    29 - przekaźnik pompy paliwa, zbyt niskie napięcie
    32 - j/w, zbyt wysokie napięcie
    33 - czujnik ciśnienia bezwzględnego (MAP) zbyt wysoki sygnał
    34 - j/w, zbyt niski sygnał
    35 - Silnik krokowy, wadliwe działanie
    41 - Sterownik ESTA w ECM, zbyt wysokie napięcie (styk "D14")
    42 - Sterownik ESTA w ECM, zbyt niskie napięcie (styk "C14")
    44 - sonda lambda, mieszanka zbyt uboga
    45 - sonda lambda, mieszanka zbyt bogata
    51 - błąd pamięci EPROM w ECM
    55 - wadliwe działanie ECM
    61 - elektrozawór filtra par paliwa, zbyt niskie napięcie
    62 - j/w, zbyt wysokie napięcie
    63 - cewka zapłonowa B, zwarcie do masy, przerwa
    64 - cewka zapłonowa A, zwarcie do masy, przerwa
    69 - Czujnik temperatury powietrza, zbyt wysoki sygnał
    71 - j/w, zbyt niski sygnał
    85 - wadliwe działanie immo
    87 - przekaźnik klimy, napięcie zbyt niskie
    88 - j/w, napięcie zbyt wysokie
    93 - błąd modułu QUAD (sterowanie lampka kontrolna silnika - check engine oraz sygnałami ECM do immo). W przypadku powaznego uszkodzenia systemu sterowania, sterownik przechodzi na rezerwowy system sterowania. Urzadzenie ECM przerywa wszystkie normalne funkcje i przechodzi na proste analogowe sterowanie wtryskiem paliwa, kontrolowane przez siec rezystorow zawartych w module "memcal". Sklad mieszanki jest ustalony na lambda 0,8-0,9 co pozwala uniknac "wypadania" zaplonow i utrzymac zdolnosc jazdy samochodu. Wylacza sie silnik krokowy zaworu IACV, a predkosc obrotowa silnika na biegu jalowym ustala sie na 1000 - 2000 obr/min. Przejscie na rezerwowy system sterowania  kierowca moze poznac po nasteujacych objawach:
    - zaswieca sie lampka kontrolna na tablicy rozdzielczej i swieci nieprzerwanie,
    - spada moc silnika o okolo 20%,
    - zwieksza sie predkosc obrotowa biegu jalowego do 1000-2000 obr/min,
    - po wylaczeniu zaplonu kluczykiem silnik dalej pracuje przez krotki okres.
    Dzieki wprowadzaniu do urzadzenia ECM programu diagnostycznego istnieje mozliwosc wykrycia i zidentyfikowania wadliwego dzialania systemu (np bledne sygnaly czujnika, uszkodzenie czunika lub niewlasciwe polaczenie miedzy zlaczami). Uszkodzenie systemu sterowania jest sygnalizowane zaswieceniem sie lampki "CHECK ENGINE" na tablicy rozdzielczej samochodu. Urzadzenie ECM oblicza kod usterki i zapamietuje je. Jezeli usterka samoistnie zaniknie, lampka gasnie, ale kod usterki pozostaje w pamieci ECM i mozna go zidentyfikowac za pomoca komputera PC z programem diagnostycznym FSO, jezeli komputer podlaczy sie do zlacza diagnostycznego ALDL.

    Urzadzenie ECM nie ma systemu podtrzymujacego pamiec kodow bledow. Dlatego w przypadku wystapienia wadliwego dzialania nie nalezy odlaczac urzadzenia ECM ani akumulatora przed odczytaniem kodu usterki. W celu uruchomienia programu diagnostycznego nalezy: 
    - zatrzymac silnik i przekreczyc kluczyk w polozenie GO (silnik nie pracuje)
    - zewrzec styki A i B zlacza ALDL (rys powyzej).
    Lampka kontrolna na tablicy rozdzielczej zacznie blyskac przekazujac kody bledow. Kody bledow sa sygnalizowane 2 grupami blysku okolo 0,4 sek blysk i 0,4 sek przerwa. Grupy blysku sa oddzielone przerwa okolo 1,2 s. Kolejne kody sa przedzielone przerwa okolo 3 sek i sa powtarzane 3 krotnie. Sposob wyswietlania kodu przedstawiono ponizej na rysunku.

    Po 3 krotnym wyswietlaniu kodu wlacza sie sygnalizacja nastepnej usterki. Zawsze pierwszy jest wyswietlany kod 12 sygnalizujacy brak impulsow walu korbowego, co jest oczywiste przy zatrzymanym silniku.  W tabeli ponizej podane sa kody wyswietlane na ekranie komputera z programem FSO, oraz wyswietlanych przez lampke kontrolna i wyjasnienie przyczyny.
    Kod bledu lampki kontrolnej
    Przyczyna
    Obraz na ekranie komputera
    12
    Brak impulsow czujnika polozenia walu korbowego TDC
    MALFFLG1 10000000
    13
    Brak sygnalu czujnika tlenu EOS (sonda lambda)
    MALFFLG1 01000000
    14
    Zbyt wysoki sygnal czujnika temperatury plynu chlodzacego CTS
    MALFFLG1 00100000
    15
    Zbyt niski sygnal czujnika temperatury plynu chlodzacego CTS
    MALFFLG1 00010000
    21
    Zbyt wysoki sygnal czujnika polozenia przepusynicy TPS
    MALFFLG1 00001000
    22
    Zbyt niski sygnal czujnika polozenia przepusynicy TPS
    MALFFLG1 00000100
    24
    Brak sygnalu czujnika predkosci pojazdu VSS
    MALFFLG1 00000010
    33
    Zbyt wysoki sygnal czujnika cisnienia EMAP w kolektorze dolotowym
    MALFFLG2 00010000 
    34
    Zbyt niski sygnal czujnika cisnienia EMAP w kolektorze dolotowym
    MALFFLG2 00001000 
    35
    Uszkodzenie zaworu regulacji powietrza IACV (silnik krokowy)
    MALFFLG2 00000100 
    42
    Brak impulsow odniesienia z modulu bezposredniego zaplonu DIS
    MALFFLG2 00000001 
    44 
    Zbyt niski sygnal czujnika tlenu EOS (sonda lambda)
    MALFFLG3 01000000
    45
    Zbyt wysoki sygnal czujnika tlenu EOS (sonda lambda)
    MALFFLG3 00100000 
    51
    Wadliwe dzialanie modulu MEMCAL (pamieci EPROM) urzadzenia sterujacego ECM
    MALFFLG3 00010000 
    53
    Zbyt duze napiecie zasilania urzadzenia sterujacego ECM (ponad 16,9V) - alternator 
    MALFFLG3 00000100 
    55
    Wadliwe dzialanie wewnetrzne urzadzenia sterujacego ECM
    MALFFLG3 00100001 
  • Poziom 2  
    Witam po wymianie pompy paliwa nic się nie zmieniło pewnie powodem bylo co innego samochód został sprzedany