Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

aprilia - Podłączenie gaźnika Arreche 19

tomek122 27 Sep 2015 17:22 5553 10
  • #1
    tomek122
    Level 21  
    Witam.

    Posiadam gaźnik Arreche 19mm i mam problem z jego podłączeniem.
    Wiem gdzie podłączyć paliwo, gdzie są przelewy paliwa ale... nie wiem gdzie podłączyć podciśnienie a gdzie olej. Oczywiście olej chcę zaślepić, bo sam robię mieszankę.

    aprilia - Podłączenie gaźnika Arreche 19
  • Helpful post
    #2
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Podciśnienie bezpośrednio z kolektorem dolotowym, czyli od góry.
  • #3
    tomek122
    Level 21  
    Dzięki. Czyli rozumiem, że ten drugi na pewno mogę zatkać jeśli robię sam mieszankę?.

    Hmm, czyli dobrze podłączałem. Teraz nie mogę odpalić aprili a kopałem z pół godziny (nie mam rozrusznika).
    Jak zdjąłem ponownie gaźnik, to w komorze nie było paliwa a świeca była sucha. Dysza jest drożna. Co może być tego przyczyną?
  • #4
    Staszek49
    Level 35  
    Kranik podciśnieniowy może być uszkodzony, albo niewłaściwie podłączyłeś wężyk z podciśnieniem. Połączenie to musi być szczelne, czyli wężyk musi być ciasno nasunięty na króciec. W przypadku, gdy dawno skuter nie był uruchamiany, to na pewno paliwo "znikło" z gaźnika i trzeba będzie dłużej uruchamiać silnik aż napełni się gaźnik. Sprawdź, czy masz odpowiednią ilość paliwa i czy filtr paliwa nie jest zabrudzony.
    Jeśli nie masz rozrusznika elektrycznego i chcesz oszczędzić "kopnik" w skuterze, to spróbuj ustami wytworzyć w wężyku podciśnienie i obserwować w filtrze, czy ścieka paliwo do gaźnika.
  • #5
    tomek122
    Level 21  
    Przed zdjęciem odpalał i chodził bez problemu (3 dni temu).

    Gaźnik zdejmowałem dlatego że poprzedni właściciel nie zamontował filtra poprawnie tzn nie dał żadnych opasek. Ja żeby to zrobić, to musiałem wymontować ten gaźnik. No i po zamontowaniu go z powrotem w skuterze, nie chciał już odpalać.
    To raczej coś ja mogłem nie tak zrobić.
  • #6
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    No to albo łapie lewe powietrze, albo podłączyłeś źle wężyki, albo zapapruchałeś jakiś wężyk i poleciało głębiej, albo poleciało coś w dolot i zablokowało zawór dolotowy (jeśli jest). Nie kręciłeś już śrubkami regulacyjnymi we wszystkie możliwe położenia?
  • #7
    tomek122
    Level 21  
    Nie, żadnymi śrubkami nie kręciłem.
    Jutro po pracy podłączę go jeszcze raz.
    Dopiero po tym mam zamiar go wyregulować jeśli bedzie taka potrzeba.
    Dzięki póki co za pomoc, jutro dam znać czy coś pomogło.

    ps. Jakby coś to mam silnik minarelli horizontal i gaźnik arreche 17,5mm (przynajmniej tak twierdzi poprzedni właściciel), chociaż jak mierzyłem średnicę wewnętrzną już wylotu z gaźnika to miał 19mm. No chyba że te 17,5mm mierzy się gdzie indziej.
  • #8
    tomek122
    Level 21  
    Witam ponownie.

    No więc tak, zalałem dzisiaj komorę pływakową gaźnika i... nie odpalił. Przyjrzałem się iglicy i była opuszczona całkowicie (3 ząbek). Więc zawleczkę założyłem na środkową pozycję. Po tym zabiegu skuter odpalił jednak miał wysokie obroty, więc je zmniejszyłem. Skuter odpala za pierwszym kopnięciem, jednak pojawił się inny problem. Mianowicie zaczął przelewać paliwo. Otwierałem komorę pływakową i wszystko jest dobrze. Cosię mogło stać, czy to przez to że podniosłem iglicę?

    Gaźnik to jednak ARRECHE 17,5 (ma napis 5175)
    dysza 95 a iglica wcześniej była całkiem opuszczona (obecnie podniosłem na środkowe wycięcie)
  • #9
    Staszek49
    Level 35  
    Sprawdź działanie pływaka w gaźniku tj. czy swobodnie się porusza i czy nie jest "zacięty" zaworek zamykający, współpracujący z pływakiem. Ponadto sprawdź, czy
    pływak nie jest dziurawy, gdyż może mieć w środku paliwo i zatapiać się gaźniku. Dodaję, iż w pewnym zakresie można wyregulować poziom paliwa w gaźniku, tj. poprzez dogięcie blaszki stykającej się z zaworkiem odcinającym dopływ paliwa.
  • #10
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    tomek122 wrote:
    Przed zdjęciem odpalał i chodził bez problemu (3 dni temu).

    Więc nie rozumiem, dlaczego zacząłeś w nim grzebać, zamiast szukać błędu montażowego.
  • #11
    tomek122
    Level 21  
    Pływak jest cały plastikowy włącznie z mocowaniem do zaworka, więc nie ma żadnej regulacji.

    co do grzebania - nie grzebałem wczesniej przy gaźniku. Robiłem pożądne mocowanie filtra do niego, bo poprzedni właściciel odwalił hałę montując go na taśmę izolacyjną a od strony kolektora ssącego gaźnik był tylko na wcisk bez żadnej opaski.
    Jedynie obniżyłem iglicę w gaźniku dzisiaj i dopiero odpalił w tedy zmniejszyłem obroty bo były za wysokie.
    Dlatego sądzę, że jeszcze mogę znaleść w nim jakieś "kwiatki".
    Mam nadzieję, że podniesienie iglicy nie powoduje tego problemu?

    Patrząc przed chwilą dokładnie na pływak, widać że mocowanie od zaworka jest podtopione. Prawdopodobnie teżjemu kiedyś przelewał.