Drodzy,
oddałem niedawno wóz na czyszczenie dolotu + zaślepienie zaworu egr (2 stronnie). Od mechanika dowiedziałem się że egr nie domykał się i układ dolotowy był kompletnie zaklejony. W warsztacie całość została wyczyszczona, kalpy wirowe działają pięknie, EGR został zaślepiony z strony dolotu jak i wydechu.
Niestety od tego czasu pojawia się błąd P0400 informujący o nieprawnej recyrkulacji spalin. Zawór EGR podpięty jest na 2 piny więc nie ma w nim czujnika położenia a jedynie cewka.
Moje pytanie: skąd bierze się ów błąd? Czy czujnik ciśnienia w dolocie wykrywa jego inną wartość niż ta z otwartym EGR? Testowo aby sprawdzić czy układ nie wykrywa przerwanego obwodu cewki (ciężko mi sprawdzić czy jest sprawna, niewygodne dojście do wtyczki) podłączyłem żarówkę 5W. Podczas pracy silnika żarówka zapalała się i gasła przy różnych warunkach obrotowych. Mimo wszystko błąd kasowany elm dalej wracał.
Dodam że wcześniej przy zapieczonym zaworze, permanentnie otwartym żadnego błędu nie było. Auto przyspiesza obecnie sprawnie, poza błędem i CE.
Błąd wcześniej był kasowany tech 2, wrócił.
oddałem niedawno wóz na czyszczenie dolotu + zaślepienie zaworu egr (2 stronnie). Od mechanika dowiedziałem się że egr nie domykał się i układ dolotowy był kompletnie zaklejony. W warsztacie całość została wyczyszczona, kalpy wirowe działają pięknie, EGR został zaślepiony z strony dolotu jak i wydechu.
Niestety od tego czasu pojawia się błąd P0400 informujący o nieprawnej recyrkulacji spalin. Zawór EGR podpięty jest na 2 piny więc nie ma w nim czujnika położenia a jedynie cewka.
Moje pytanie: skąd bierze się ów błąd? Czy czujnik ciśnienia w dolocie wykrywa jego inną wartość niż ta z otwartym EGR? Testowo aby sprawdzić czy układ nie wykrywa przerwanego obwodu cewki (ciężko mi sprawdzić czy jest sprawna, niewygodne dojście do wtyczki) podłączyłem żarówkę 5W. Podczas pracy silnika żarówka zapalała się i gasła przy różnych warunkach obrotowych. Mimo wszystko błąd kasowany elm dalej wracał.
Dodam że wcześniej przy zapieczonym zaworze, permanentnie otwartym żadnego błędu nie było. Auto przyspiesza obecnie sprawnie, poza błędem i CE.
Błąd wcześniej był kasowany tech 2, wrócił.