Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SAAB 9-5 1.9 TiD 2006 - Błąd p0400 po zaślepieniu EGR

27 Wrz 2015 20:48 3261 10
  • Poziom 10  
    Drodzy,
    oddałem niedawno wóz na czyszczenie dolotu + zaślepienie zaworu egr (2 stronnie). Od mechanika dowiedziałem się że egr nie domykał się i układ dolotowy był kompletnie zaklejony. W warsztacie całość została wyczyszczona, kalpy wirowe działają pięknie, EGR został zaślepiony z strony dolotu jak i wydechu.

    Niestety od tego czasu pojawia się błąd P0400 informujący o nieprawnej recyrkulacji spalin. Zawór EGR podpięty jest na 2 piny więc nie ma w nim czujnika położenia a jedynie cewka.
    Moje pytanie: skąd bierze się ów błąd? Czy czujnik ciśnienia w dolocie wykrywa jego inną wartość niż ta z otwartym EGR? Testowo aby sprawdzić czy układ nie wykrywa przerwanego obwodu cewki (ciężko mi sprawdzić czy jest sprawna, niewygodne dojście do wtyczki) podłączyłem żarówkę 5W. Podczas pracy silnika żarówka zapalała się i gasła przy różnych warunkach obrotowych. Mimo wszystko błąd kasowany elm dalej wracał.

    Dodam że wcześniej przy zapieczonym zaworze, permanentnie otwartym żadnego błędu nie było. Auto przyspiesza obecnie sprawnie, poza błędem i CE.

    Błąd wcześniej był kasowany tech 2, wrócił.
  • Poziom 25  
    Błąd widzi przez parametr przepływy powietrza (tak jest mapa w sterowniku napisana )Egr i przepływka to dwa współzależne urzadzenia .
  • Poziom 33  
    A dziwi cie to?Jak widać auto mądrzejsze od użytkownika.
    Przeplywomierz wykrył prawde i dlatego,wyrzuc zaslepke lub zrob to inaczej bo check zawsze będzie cie raził.
  • Poziom 10  
    tomasz0703 napisał:
    Błąd widzi przez parametr przepływy powietrza (tak jest mapa w sterowniku napisana )Egr i przepływka to dwa współzależne urzadzenia .


    Jak wyjaśnić w takim razie brak CE przy zapieczonym EGR w pozycji otwartej? Też powinien wykryć błąd a tak się nie stało.
  • Poziom 25  
    Musisz wymienić egr albo odczytać mapę i wywalić programowo egr .Jak coś to pisz na pw .
  • Poziom 10  
    tomasz0703 napisał:
    Musisz wymienić egr albo odczytać mapę i wywalić programowo egr .Jak coś to pisz na pw .


    Do Zabrza mam trochę daleko niestety. Gdyby ktoś z Pomorskiego się znalazł to chętnie się umówię. Dzięki za pomoc.
  • Poziom 25  
    Po co masz przyjeżdzać pisałeś że błędy techem kasowałeś ,pobierz SPS i wyślij plik .
  • Poziom 25  
    Lepiej napraw EGR bo idzie zima. Wspólczesne diesle mają wymiennik zamontowany na drodze spalin z kolektora wydechowego i dzieki temu silnik szybciej się nagrzewa. Ekolodzy też Cię nie polubią ;)
  • Poziom 10  
    daras41 napisał:
    Lepiej napraw EGR bo idzie zima. Wspólczesne diesle mają wymiennik zamontowany na drodze spalin z kolektora wydechowego i dzieki temu silnik szybciej się nagrzewa. Ekolodzy też Cię nie polubią ;)


    Mam układ ogrzewania postojowego silnika.
    Po tym jak miałem 1,5 cm warstwę nagaru w dolocie i zaklejone klapy wirowe nie otworze tego egr nigdy.
  • Poziom 25  
    No to pozostało Ci jedynie obrobić sterownik ,żeby nie zgłaszał błędu. Mokra , lepka sadza w kolektorze świadczy o zużyciu silnika. Sadza z wydechu łączy się z olejem z odmy i turbiny.
  • Poziom 10  
    daras41 napisał:
    No to pozostało Ci jedynie obrobić sterownik ,żeby nie zgłaszał błędu. Mokra , lepka sadza w kolektorze świadczy o zużyciu silnika. Sadza z wydechu łączy się z olejem z odmy i turbiny.


    Każdy silnik diesla z egr ma taką sadzę. Po 280kkm to normalne. Dodaj sobie fakt iż miałem permanentnie otwarty egr.