Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mini zeus, zwrotnica i gdwk.

28 Wrz 2015 07:23 1200 16
  • Poziom 6  
    Witam, od razu mowie ze jestem laikiem w tych sprawach poki co ,wiec prosze o pomoc. Chce zbudowac kolumny na glosnikach 30/120/1 [ te od zeusow:p ]. Moje pytanie, robie kontrukcje 2d i jaki litraz potrzebuje skrzyni do tego glosnika, jaki bedzie najlepszy glosnik wysokotonowy do takiej kolumny 2 droznej i jak lub skad zalatwic zwrotnice do takiego projektu. Bylbym bardzo wdzieczny za pomoc. Ewentualnie jeszcze jedno pytanie, jaka zwrotnica do diy tonsil zeus [ juz ten normalny 3d ], pytam na w razie czego bo mam pokoj ok 20m2 i chyba te normalne beda za mocne do takiego pokoju ale gdyby bylo latwiej zbudowac po przez dostepnosc zwrotnicy to zrobie większe.
  • Admin grupy audio
    Schemat zwrotnicy da się bez większych problemów znaleźć w sieci. Wymiary obudowy (a co za tym idzie litraż) również.

Nawiasem mówiąc te kolumny nie są zbyt szczęśliwe. Głośnik niskotonowy według katalogu gra do 3kHz, zaś wysokotonowy od 4kHz. Mamy więc dziurę w paśmie o szerokości 1kHz (a w praktyce znacznie szerszą).
  • Poziom 6  
    A da sie taką zwrotnice gdzies kupic gotowa ? Bo sam na pewno jej nie zrobie z prostego względu, nie umiem. I czy ewentualnie moglbys poleciec inny projekt tylko taki z mocnym bassem bo zrobilem 2x monitory na stx i troszke brakuje w nich basu.. Wiec nie wiem jaki projekt teraz zrobic zeby bylo wszystko fajnie..
  • Admin grupy audio
    Nie wiem czy da się kupić gotową zwrotnicę, pewnie na jakimś Allegro czy innym tego typu portalu ktoś sprzedaje.
    Nie rozumiem w czym jest problem żeby zrobić zwrotnicę mając gotowy schemat. Lutować nie umiesz? To jak zrobiłeś kolumny? Na ślinę kable połączyłeś? ;)

Co do basu - zrób (albo kup) subwoofer i po sprawie.
  • Poziom 43  
    mariuszstr3 napisał: