Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Punto 1.1 - kręci, nie odpala po odłączeniu klemy w czasie jazdy

Piotrek1991a 28 Sep 2015 11:09 2646 26
Tespol
  • #1
    Piotrek1991a
    Level 2  
    Witam, kupiłem Punciaka- problem polega na tym, że podczas jazdy spadła klema od akumulatora i włączyła się blokada alarmu, którą udało mi się wyłączyć. Mimo to samochód kręci, ale nie odpala. Prąd do pompki paliwa dochodzi iskra, też jest. Czy to wyłącznik wstrząsowy? Gdzie go znajdę? Czy może to coś innego?
  • Tespol
  • #2
    diagnosta06
    Level 17  
    Na komputer do warsztatu podjedż
  • #3
    andrzej20001
    Level 43  
    Piotrek1991a wrote:
    Prąd do pompki paliwa dochodzi

    To nie jest wstrząsowy. Jeśli ma iskrę i paliwo (świece mokre?) to przyczyna w mechanice.
  • Tespol
  • #4
    grala1
    VAG group specialist
    andrzej20001 wrote:
    Jeśli ma iskrę i paliwo (świece mokre?) to przyczyna w mechanice.

    Lub w uszkodzonym sterowniku silnika.
    Przydało by się napisać co to za rocznik lub model Punto.
    Sądzę że chodzi o Punto I.
  • #5
    Piotrek1991a
    Level 2  
    to rocznik 96 silnik 1.1
  • #6
    grala1
    VAG group specialist
    Ściągnij plastikową osłonę z przepustnicy, druga osoba niech kręci rozrusznikiem a ty patrz czy wtryskiwacz w przepustnicy podaje paliwo - powinien ładnie rozpryskiwać paliwo.
  • #7
    sandamiano
    Level 30  
    Możliwe że sterownik upalony. Akumulator w samochodzie pełni także rolę bezpiecznika i odbiera ampery z alternatora które poszły w instalację
    Po przekręceniu kluczyka (bez odpalania) pompa paliwa startuje i zatrzymuje się po ok 2 sekundach czy pracuje cały czas? Jeśli cały czas to objaw uszkodzenia sterownika silnika

    Moderated By Błażej:

    Rozwiń tą światłą myśl! Podaj jakieś informacje na potwierdzenie tej tezy. Jakieś podstawę fizyczną, elektrotechniczną. No cokolwiek!

  • Helpful post
    #8
    nawracająca zgaga
    Level 20  
    sandamiano wrote:
    . Akumulator w samochodzie pełni także rolę bezpiecznika i odbiera ampery z alternatora które poszły w instalację

    Wstydził byś się takie coś pisać.
  • #9
    daras41
    Level 25  
    Kolega chciał chyba napisać, że alternator podczas pracy z odłączonym akumulatorem może znacznie podnieść napięcie w instalacji i uszkodzić elektronikę np.ECU. ;)
  • #10
    sandamiano
    Level 30  
    Tego mnie uczyli w szkole a że mam troszkę latek na karku pewnie nauka też poszła dalej. Dawniej uczono że ziemia jest centrum wszechświata ze jest płaska a jednak nauka potwierdziła odmienność tej opinii.
    Dawniej nie uczono w szkołach tzw "czytania ze zrozumieniem" Teraz uczą ale jak widać co niektórzy wagarowali na tych lekcjach.
    Reasumując chodziło mi że pełni rolę zabezpieczenia nie bezpiecznika
  • #11
    nawracająca zgaga
    Level 20  
    Mnie bardziej ciekawią te ampery wpuszczone w obwód; które coś tam narozrabiały.
    Skąd te ampery?
  • #12
    sandamiano
    Level 30  
    ok ok mea culpa. Może źle napisałem. Miałem kiedyś przypadek w aucie w którym był elektroniczny wyłącznik masy który w czasie jazdy wyłączył masę akumulatora. Popaliło obrotomierz , radio itp. Może to był chwilowy nagły skok napięcia tudzież natężenia?
    Wróćmy do tematu dlaczego rzeczone Punto nie odpala.
    Moderated By Błażej:

    Sam strofowałeś innych.

    sandamiano wrote:
    Dawniej nie uczono w szkołach tzw "czytania ze zrozumieniem" Teraz uczą ale jak widać co niektórzy wagarowali na tych lekcjach.

    Lecz sadziłeś farmazony większe niż razem wzięci. I nie "może źle napisałem", ale "NA PEWNO źle napisałem". I jeśli nie odróżniasz napięcie od natężenia, to może lepiej nie zabieraj głosu w dyskusjach o sprawach, o których nie masz pojęcia.

  • #13
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    nawracająca zgaga wrote:
    sandamiano wrote:
    . Akumulator w samochodzie pełni także rolę bezpiecznika i odbiera ampery z alternatora które poszły w instalację

    Wstydził byś się takie coś pisać.

    Czemu, to tylko anonimowy użytkownik internetu. Właczając TV usłyszysz ciekawsze rzeczy, w dodatku firmowane twarzą i nazwiskiem.

    Co do samego zjawiska - jest takie prawo elektryczne, mówiące o tym, że przy stałej rezystancji odbiornika, im większe przyłożone napięcie, tym większy płynący prąd. Klema spadła - alternator stracił obciążenie i tłumik przepięć w jednym, więc się "rozbuja"ł - i podwyższone napięcie mogło spalić dowolny element elektroniki pojazdu. Zasilanie wtryskiwacza jest?
  • #14
    nawracająca zgaga
    Level 20  
    Bezpieczniki bym sprawdził, zwłaszcza jeden 10A. No i jak się zachowuje kotrolka wtrysku (marchewka) i kontrolka immobilisera.
  • #15
    gogo4
    Level 15  
    Kolega sandamiano może niezbyt fortunnie się wyraził, ale niejaki Błażej moderator, sądząc po jego reakcji (bo jego niewiedzy nawet nie warto komentować) to jakiś niedowartościowany chłoptaś. Taki człowiek, chyba nie powinien być moderatorem...o
    Moderated By robokop:

    Adwokat społeczny? 3.1.9. Nie obrażaj drugiej strony dyskusji. Uszanuj odmienne zdanie oraz inne opinie na forum.
    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
    Ostrzeżenie.

  • #17
    sandamiano
    Level 30  
    Wysterowanie wtryskiwacza jest masą z pinu 18 sterownika silnika, zasilanie plusem z przekaźnika podwójnego na przegrodzie kabiny. Jeśli będziesz wykonywał pomiary nie rób tego probówką żarówkową a próbnikiem wysokoomowym lub diodą led z rezystorem. Inaczej możesz spalić tranzystor sterujący wtryskiwaczem
    Pytałem o pompę paliwa czy pracuje cały czas po kluczyku mimo że silnik nie odpalony
  • #18
    Falco76
    Level 25  
    Piotrek1991a chyba nie jest zainteresowany rozwiązaniem problemu, więc nie ma co wróżyć z fusów. Co z tego, że dajemy podpowiedzi jak nie ma odzewu.
  • #19
    eurotips
    Level 38  
    Teraz tyle tego sprzętu pomiarowego każdy posiada więc nie problem podłączyć oscyloskop pod wyjście B+ alternatora i masę samochodu i zobaczyć co pokaże po zdjęciu minusowej klemy z akumulatora. Po co te filozofie i wytykanie sobie niewiedzy, podłącz i sam zobacz a szybko ci szczenna opadnie jak zobaczysz tam trójfazowy przebieg o amplitudzie ponad 50Vpp. Wszystko zależy od konstrukcji regulatora napięcia w alternatorze, nie w każdym pojawi się taki przebieg ale jest to jak najbardziej możliwe.
  • #20
    nawracająca zgaga
    Level 20  
    Możecie streścić o czym ta dyskusja albo zrobić jakiś konspekt? Z tego młócenia słomy?
    Już oscyloskopy poszły w ruch, zaraz będzie o zderzaczu hadronów.
  • #21
    kidu33
    Level 15  
    Piotrek1991a wrote:
    podczas jazdy spadła klema od akumulatora i włączyła się blokada alarmu

    A skąd wiesz że to blokada alarmu a nie spalony sterownik.
    Blokada alarmu nigdy nie właczy się na przekręconej stacyjce.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zresztą w sterowniku jest warystor który sprowokuje bezpiecznik do zadziałania przy wzroście napięcia.
  • #22
    eurotips
    Level 38  
    nawracająca zgaga wrote:
    Możecie streścić o czym ta dyskusja albo zrobić jakiś konspekt? Z tego młócenia słomy?
    Już oscyloskopy poszły w ruch, zaraz będzie o zderzaczu hadronów.


    Dyskusja jest o podejrzeniu uszkodzenia sterownika silnika w momencie odłączenia klemy, nie w każdym aucie istnieje takie zagrożenie więc chyba nic złego że zasugerowałem podłączenie oscyloskopu póki sterownik nie został jeszcze podmieniony.
  • #23
    nawracająca zgaga
    Level 20  
    A jest uszkodzony sterownik? Przecież to można sprawdzić; a jak dotąd nie padła prosta sugestia jak.
  • #24
    andrzej20001
    Level 43  
    Autor zapewne już lata autem albo zezłomował bo cisza :)
  • #25
    Piotrek1991a
    Level 2  
    nie zezłomował ale się nad tym zastanawia :/
    nie było mnie bo w pracy byłem niestety zabrakło czasu dla autka :( ale teraz kombinuje ;)
    pompa paliwa teraz nie kręci a światełko od wtrysku zachowuje się normalnie tj. po przekręceniu stacyjki zapala się na kilka sekund po czym gasnie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    prąd do pompy paliwa nie dochodzi w ogóle ide sprawdzić bezpieczniki

    Dodano po 12 [minuty]:

    Wiecie co ludziska ... ja to jednak czasami tępy bywam... :) bezpiecznik był przepalony!!
    Dzięki wszystkim za pomoc ;)
  • #26
    kidu33
    Level 15  
    Piotrek1991a wrote:
    bezpiecznik był przepalony!!


    Czyli jednak warystor sprowokował bezpiecznik.