Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
CControls
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czym uzupełnic ten zestaw.

rakesta 28 Wrz 2015 16:59 2001 25
  • #1 28 Wrz 2015 16:59
    rakesta
    Poziom 8  

    Witam,
    Pokrótce postaram się opisać w czym oczekuje waszej pomocy, mianowicie gram rożnego rodzaju imprezy od okolicznościówek po wesela i studniówki, aktualnie pracuję na takim sprzęcie już 3 rok,
    2 x kolumna: LDM GVP-315-F
    napędzane wzmacniaczem: QSC GX3
    ale nie podoba mi się brzenie tego zestawu, niestety wcześniej nie było $$ na więcej, teraz chciałbym to ulepszyć, a może zmienić na lepsze? co możecie mi zaproponować chodzi głównie o doły bądź o inny zestaw a ten pójdzie na sprzedaż.

    Mam jeszcze jeden problem a dokładnie brzęczenie, szu szczenie w głośnikach jak podłącze laptopa i dodatkowo jeszcze mikrofony, jak się tego pozbyć?

    0 25
  • CControls
  • #2 28 Wrz 2015 18:10
    Artur k.
    Admin grupy audio

    Wzmacniacz jest OK, kiepskie brzmienie wynika zapewne z takich, a nie innych kolumn. Poza tym brak dołów również nie pozostaje bez znaczenia.

    Pytanie zasadnicze - ile masz funduszy do dyspozycji.

    Co do brzęczenia z komputera - zaopatrz się w di-box.

    0
  • #3 28 Wrz 2015 18:32
    rakesta
    Poziom 8  

    jeżeli chodzi o doinwestowanie to 4tyś. a jeśli mówić o nowym zestawie to gdzieś koło 6 tyś mogę zainwestować.

    Dziekuję za odp.

    0
  • CControls
  • #4 28 Wrz 2015 18:46
    Artur k.
    Admin grupy audio

    To powiem szczerze, że szału nie ma. Za 6 tysięcy ciężko będzie kupić cały zestaw, zaś za 4 nie kupisz dwóch basów i wzmacniacza do nich oraz dwóch rozsądnych kolumn. To raptem po 1000zł za kolumnę wychodzi a gdzie wzmacniacz do basu?. Czyli stać Cię na sprzęt klasy Behringer... już wolałbym zostać przy tych LDM-ach.

    0
  • #5 28 Wrz 2015 19:37
    sebap
    Poziom 40  

    Jeśli chodzi o wymianę całości to LDM SAS 18 może posłuchaj?

    1
  • #6 28 Wrz 2015 20:23
    Artur k.
    Admin grupy audio

    SAS gra trochę lepiej, ale i tak ma nieprzyjemny środek, pewnie właśnie to drażni Kolegę rakesta
    No i według cennika LDM ten zestaw kosztuje w detalu 8450zł brutto:
    http://www.ldm.com.pl/pl/katalog-produktow-pl/systemy-aktywne-stereo/sas-18xpro-detail
    A więc dużo więcej, niż Kolega rakesta ma do wydania.

    0
  • #7 28 Wrz 2015 22:38
    DjHeniuu
    Poziom 22  

    Panowie, na studniówkę z dwoma satelitkami...... jakieś małe wesele czy 18stka to jeszcze, ale nie impreza na ponad 100 ludzi którzy oczekują chociaż kilku nowszych kawałków......do Kolegi zestawu brakuje basu, najtańsza opcja to Kolega Granat (mam na myśli ubr) i do nich porządną końcówkę, a nie made in china z ładnym logiem...

    0
  • #8 28 Wrz 2015 23:27
    Artur k.
    Admin grupy audio

    Tyle że sam bas to może być za mało. Te kolumny brzmieniem nie powalają.
    Natomiast Kolega Granat nie jest cudotwórcą, ani też Matką Teresą - wątpię by wyrobił się w 1000zł za kolumnę. Tyle to materiał będzie kosztował, a gdzie praca?

    0
  • #9 01 Paź 2015 07:26
    Ostroodaa
    Poziom 10  

    Nie ma funduszy na nowy = kupujesz używany ale klasę-dwie wyższą niż nowy.

    Za 4k kupisz 600w TP + PLX na napęd a sprzedając GVP kupisz PDP612 i masz zestaw na każdą salę.

    0
  • #10 01 Paź 2015 08:38
    Artur k.
    Admin grupy audio

    A jakie TP on kupi za te pieniądze, stare przechodzone i nie wiadomo co tam w środku siedzi. W starych TP to i McCulley-e były montowane fabrycznie.
    Poza tym kto to będzie dźwigał. Wzmacniacz ze 20kg, nowe TP według producenta ważą 50kg. Jak do tego dołożyć jeszcze te PDP612 (według producenta 27kg sztuka) to masz łącznie ze 200kg, a w dwie strony to przenieś i już masz 400kg, załaduj i rozładuj w domu i masz 800kg przerzucone. Wolałbym pójść na siłownię niż to targać. Nie mówiąc o tym czym to wozić i gdzie trzymać.
    Daj spokój, nie ta epoka...

    0
  • #11 01 Paź 2015 17:54
    Ostroodaa
    Poziom 10  

    Tak b284c26 albo mc 1860 i to seria lepiej grająca niż nowa na 18lw1250 - więcej mięsa a mocowo można załadować co najmniej to samo co w nowsze 700w ;)

    Problemu nie widzę - są takie ułatwiacze życia jak kółka ;)

    Za 4k jakie kupisz paczki aktywne i przy tym grające na tyle dobrze, że subbasu nie trzeba będzie postawić na imprezy na 100+ osób - NIC ;). Wiadomo można postawić aktywne plastiki i nikt nie przyjdzie, że jest źle ale zależy kto jak pojmuje dźwięk - można grać byle się hajs zgadzał a można grać i pokryć salę dobrym soundem dając coś od siebie (przejechanie ze sprzętem na kółkach a dźwiganie tylko przy wyjęciu z auta czy po schodach).

    0
  • #12 01 Paź 2015 18:28
    Artur k.
    Admin grupy audio

    Ostroodaa napisał:
    mocowo można załadować co najmniej to samo co w nowsze 700w ;)

    Taaa, 700W w McCulley-e. Ja już widziałem basy PolAudio z napisem nawet 2800W, w środku dwa McCulley-e (nie pamiętam czy 15", czy 18"), niestety nie wytrzymały nawet 1000W.

    Ostroodaa napisał:
    Problemu nie widzę - są takie ułatwiacze życia jak kółka ;)

    Zwłaszcza jak są schody po drodze. :D Daj spokój, serio.

    Ostroodaa napisał:
    Za 4k jakie kupisz paczki aktywne i przy tym grające na tyle dobrze, że subbasu nie trzeba będzie postawić na imprezy na 100+ osób - NIC ;).

    Za 4k nie kupisz niczego sensownego, ani nowego, ani używanego. Od tego trzeba zacząć i od początku o tym pisałem.

    Ostroodaa napisał:
    można grać i pokryć salę dobrym soundem

    Na pewno tego dobrego soundu nie będzie z tych LDM i TP razem wziętych. Nie mówiąc o zamulonych ADS-ach, które proponujesz.
    ADS jest dobry, bo toporny i rzadko się psuje, ale niestety brzmienie ma kiepskie i na dodatek ciężki jak diabli.
    No chyba że pisząc PLX miałeś na myśli QSC ale jakoś w to wątpię. :)

    Dajmy sobie spokój z prehistorią, ten sprzęt był fajny 15 lat temu. 15 lat w technice to cała epoka.

    Ja jakbym miał kupować sprzęt, to uzbierałbym 13k (autor ma 6k na nowy system, a więc prawie połowę) i kupił Bose L1. Waży to w komplecie chyba ze 20kg, zaś po złożeniu całość zmieści się w małym samochodzie osobowym.
    https://www.bose.pl/PL/pl/home-and-personal-a...peakers/portable-pa/l1-model-II-with-b2-bass/
    Albo trochę mniejszy i tańszy:
    https://www.bose.pl/PL/pl/home-and-personal-a...l-1s-with-b1-bass-and-tonematch-audio-engine/
    Nie trzeba dźwigać ciężarów, montaż i demontaż trwa 20 minut, nie trzeba kupować samochodu dostawczego ani zatrudniać pomocnika do noszenia nagłośnienia.

    Grałem na tym mały koncert, na początku byłem nastawiony sceptycznie, ale już po 10 minutach próby się przekonałem. To naprawdę nie jest wysoka cena jak za kompletny zestaw, a gra naprawdę dobrze. Nie ma sensu pakować się w sprzęt z minionej epoki. Jak się wymienia sprzęt to na nowszy i lepszy, a nie na epokę starszy...

    0
  • #13 01 Paź 2015 18:47
    Ostroodaa
    Poziom 10  

    Ja póki cyfry nie prześmigają u mnie 3-4 lata bezawaryjnie żadnej nie polecę - autora nie stań na dobry sprzęt nowy = musi nastawić się na starszy i noszenie - takie moje zdanie.

    P.S. Nie wiem jak spaliliście 2xTP 600W mocą 1000w - zdarzało się ładować im po 1000w na kolumnę przez 8-10h i ... nic - trzeba słuchać i z głową poustawiać procek - no offence.

    0
  • #14 01 Paź 2015 19:15
    Artur k.
    Admin grupy audio

    Ostroodaa napisał:
    autora nie stań na dobry sprzęt nowy = musi nastawić się na starszy i noszenie - takie moje zdanie.

    Moje zdanie jest inne - jak go nie stać, to niech się wstrzyma i dozbiera, zamiast kupować starocie którego wszyscy się pozbywają, a którego za rok czy dwa już nie będzie sensu sprzedawać bo wartość będzie znikoma. I co z tym zrobić? Porozbierać i w piecu palić?
    To jest tak samo jak ze stołami analogowymi. Kto dziś kupuje stół analogowy? Małe tak, ale dużych nie ma sensu. Dlatego właśnie dziś 24 kanałowy stół Soundcrafta (np. LX II) można kupić za 2000zł z casem. Za rok będą jeszcze tańsze.
    I tak jest ze wszystkim - dlatego nie warto kupować przechodzonych staroci bo tanio.

    Ostroodaa napisał:
    P.S. Nie wiem jak spaliliście 2xTP 600W mocą 1000w - zdarzało się ładować im po 1000w na kolumnę przez 8-10h i ... nic - trzeba słuchać i z głową poustawiać procek - no offence.

    To nie ja spaliłem, ja to naprawiałem. Wiem kto spalił, wiem czym i wiem że ten facet to nie gamoń, wie co robi.
    Nie wiem co to był za wynalazek. To nie były 2x TP, a jeden bas na dwóch głośnikach, choć faktycznie konstrukcja trochę jak TP (głośniki membranami na zewnątrz, każdy we własną tubę, ale z tyłu wspólna komora zamknięta). W środku 2x McCulley, a na tabliczce napisane 2800W / 4R.

    0
  • #15 01 Paź 2015 23:30
    Ostroodaa
    Poziom 10  

    [quote="Artur k."]

    Ostroodaa napisał:

    To jest tak samo jak ze stołami analogowymi. Kto dziś kupuje stół analogowy?


    Pozwolę sobie odpowiedzieć - 90% Reagowców woli na analogach po 100kg ważących grać niż na cyfrach.

    Sprawę zachwalania aktywnych, lekkich i odchodzenia na śmietnik rzeczy używanych i starszych przemilczę bo wolę te drugie.

    0
  • #16 01 Paź 2015 23:41
    Artur k.
    Admin grupy audio

    Ostroodaa napisał:
    90% Reagowców woli na analogach po 100kg ważących grać niż na cyfrach.
    Bo tu wchodzą w grę dwie rzeczy - po pierwsze ideologia, a po drugie bardzo często strach przed nowym.
    Inna sprawa, że dobrze brzmiąca cyfra tania nie jest. Z tych tanich do każdej można mieć mniejsze lub większe zastrzeżenia. Wszystkie mają jednak niewątpliwą zaletę - ułatwiają pracę (o ile ktoś umie skorzystać z możliwości jakie dają te stoły).
    No ale nie o mikserach jest temat.

    Ostroodaa napisał:
    Sprawę zachwalania aktywnych, lekkich i odchodzenia na śmietnik rzeczy używanych i starszych przemilczę bo wolę te drugie.

    To również ideologia. Skoro wolisz te drugie czyli starsze i używane to czemu nie grasz na takich, tylko piszesz o mikserach cyfrowych że musisz 3-4 lata ich poużywać? Trzeba było nie kupować cyfry, tylko grać na analogach na dodatek kupować używane. :)
    A przody jakie masz? Grasz imprezy na 15 letnich Polanach napędzanych ADS-ami? ;)

    Ja nie mówię, że stare jest złe, tylko w pewnych wypadkach nie ma sensu inwestować w taki sprzęt. To się doskonale sprawdzi i wiele lat jeszcze posłuży jako sprzęt stacjonarny gdzieś w knajpie, czy dyskotece. Ale nie jako sprzęt który z założenia ma być mobilny. Kiedyś ludzie to targali, bo innych nie było. Dziś są, więc nie ma to najmniejszego sensu. Wymagania zleceniodawców również rosną. Świat idzie do przodu, nie zmienisz tego.

    0
  • #17 02 Paź 2015 07:24
    Ostroodaa
    Poziom 10  

    Końcówki mam cyfrowe a nie stoły - wole jednak case z peryferiami póki zdrowie pozwala nosić, gram na różnych Polanach jak i starych transformatorowych klocach Cresta.

    Artur k. napisał:
    Wymagania zleceniodawców również rosną. Świat idzie do przodu, nie zmienisz tego.
    i dalej nie wyprodukowano nic aktywnego, plastikowego i mobilnego co by wysokie wymagania spełniło. Nie zmienisz tego ;)

    0
  • #18 02 Paź 2015 07:52
    Artur k.
    Admin grupy audio

    Ostroodaa napisał:
    Końcówki mam cyfrowe a nie stoły

    Widzisz, jeśli już to wzmacniacze są impulsowe, a nie cyfrowe. Cyfrowych jeszcze nie wymyślono i raczej się nie wymyśli. Jedno nieprawidłowe określenie spowodowało całe mnóstwo nieporozumień...

    Ostroodaa napisał:
    i dalej nie wyprodukowano nic aktywnego, plastikowego i mobilnego co by wysokie wymagania spełniło.

    A kto powiedział, że aktywne to od razu musi być plastikowe? Nie wszystko co aktywne jest plastikowe. Jest mnóstwo aktywnych systemów (również plastikowych), których jakości nikt nie kwestionuje.
    Natomiast wymagania to nie nie od razu tylko i wyłącznie jakość, w obszarze działań mobilnych DJ-ów to bardzo często estetyka. :)

    1
  • #19 02 Paź 2015 10:42
    Ostroodaa
    Poziom 10  

    Artur k. napisał:

    Natomiast wymagania to nie nie od razu tylko i wyłącznie jakość, w obszarze działań mobilnych DJ-ów to bardzo często estetyka. :)


    Dlatego wolę pasywne niż masę przewodów prądowych i sygnałowych a wraz z nimi wtyczek na scenie czy w lokalu ale z adminem kłócił się nie będę ;)

    -1
  • #20 02 Paź 2015 14:32
    Artur k.
    Admin grupy audio

    Ostroodaa napisał:
    Dlatego wolę pasywne niż masę przewodów prądowych i sygnałowych a wraz z nimi wtyczek na scenie

    Do kolumn aktywnych się kupuje przewody zespolone (hybrydowe) - sieć oraz sygnał w jednym i problem mamy z głowy. :)
    Dla przykładu nasz krajowy Bitnera LP-0218:
    http://www.bitner.com.pl//pliki/ulotki/bitsound_pl.pdf

    0
  • #21 02 Paź 2015 21:49
    Ostroodaa
    Poziom 10  

    Litości - kto z początkujących będzie przewody kupował za 1/4 wartości sprzętu.

    0
  • #22 03 Paź 2015 02:31
    Artur k.
    Admin grupy audio

    O czym Ty piszesz. Taki przewód to raptem wydatek ok. 10zł/mb. Przyzwoity kabel głośnikowy 2x2,5mm to ok. 8zł/mb. Potrzebujesz dłuższe niż po 15m na stronę?
    To raptem 30m, a więc ok. 300zł. Gdzie Ty tu masz 1/4 wartości sprzętu? Chyba 1/10 wartości sprzętu...
    Przesadzasz Kolego, na siłę próbujesz coś udowodnić, tylko nie bardzo wiem co i w jakim celu.

    1
  • #23 05 Paź 2015 07:25
    Ostroodaa
    Poziom 10  

    Nie - ja wyrażam SWOJE zdanie - są zastosowania, gdzie aktywne się sprawdzą a są gdzie się nie sprawdzą i jak ktoś mi wciska, że wszędzie są ok to się po prostu z tym nie zgadzam ;). EOT

    0
  • #24 05 Paź 2015 07:39
    Artur k.
    Admin grupy audio

    To może napisz w jakich się sprawdzą, a w jakich nie. Póki co, to temat dotyczy konkretnego przypadku - mobilny DJ.
    Nie mówiąc o tym, że obecnie nawet na dużych scenach używa się systemów aktywnych bo są wygodniejsze. Większość systemów liniowych to systemy aktywne, a Ty uważasz że są niepraktyczne. Ciekawa sprawa. Chętnie poznam argumentację za i przeciw.

    0
  • #25 05 Paź 2015 09:06
    Ostroodaa
    Poziom 10  

    Należy rozgraniczyć - LA aktywne są ok i to najwyższa półka a dobre w relacji cena-jakość Polaudio nie jest aktywne i to zdaje się MAX o jakim na forum typu elektroda można dyskutować bo 99% userów tego pod forum coś gdzieś widziało a może i nawet słyszało - nic poza tym, więc dyskusja o aktywnych kolumnach przy "systemach" na scenie na TYM forum to lekka przesada.

    Odpowiadam - dla przeciętnego Janusza z organkami Behringery 212 aktywne i gra na 200 osób i myśli, że jest fajny, DJka w galerii na eventach na aktywnych też jest spoko ale 18nastki i inne balety będzie mało, wyborcze pierdu-pierdu i jedna kolumna na statywie + mik bezprzewodowy i bieganina kandydata też spoko itp. zastosowania.

    U mnie się nie sprawdzą - ma być dźwięk to pasywne są WG. MNIE lepsze i poręczniejsze. Mniej przewodów, mniej łączenia, pewność, że impreza będzie dograna do końca.

    Ale żeby nie było - miałem kieeeedyś RCFa suby 8001 czy 8003(nie podam nazwy z pamięci) aktywne i ... zmieniłem na pasywne - głośniejsze i lżejsze(lekka końcówka 3k6 w racku do nich).

    EOT z mojej strony.

    Autorze - zalinkuj jakieś kolumny, które sobie upatrzyłeś - koledzy pewnie chętnie ocenią.

    0
  • #26 05 Paź 2015 19:22
    Artur k.
    Admin grupy audio

    Ostroodaa napisał:
    Należy rozgraniczyć - LA aktywne są ok i to najwyższa półka a dobre w relacji cena-jakość Polaudio nie jest aktywne

    PolAudio w ogóle jakoś trzyma się z daleka od kolumn aktywnych, zapewne ma to związek z tym że zbudowanie dobrej kolumny aktywnej wcale takie proste nie jest. Tam chyba nie bardzo jest komu takie konstrukcje tworzyć.
    Aktywne kiedyś mieli monitory (bodaj DS-300, nie wiem czy jeszcze mają) ale tam była zwrotnica pasywna, zaś elektronika od Szeptyckiego choć tylko przedwzmacniacz bo końcówka mocy to był moduł Tripath w klasie T, zaś w nowszej serii był moduł Bang&Olufsen (nota bene ten moduł jest przez Szeptyckiego montowany w "klasycznych" końcówkach mocy).
    Ogólnie rzecz biorąc pasywna zwrotnica w kolumnie aktywnej to trochę patologia i pewnie dlatego PolAudio się w to nie bawi. Z kolei zrobienie dobrej kolumny aktywnej wymaga zastosowania DSP, podział pasma oraz korekcja analogowo nie ma sensu.
    W każdym razie od systemów pasywnych się stopniowo odchodzi, na rynku pozostały nieliczne modele. Z pasywnych tak na szybko kojarzę jedynie EV i JBL VRX (choć te są również w wersji aktywnej). Natomiast EV aktywny brzmi parszywie, mimo że dają tam DSP. Widocznie nie opanowali tego i się nie pchają - w sumie, słusznie.
    Byłbym zapomniał L Acoustic jeszcze ma kilka pasywnych, ale jest ich dosłownie kilka i to są najniższe modele.
    Tyle o systemach. :)

    Ostroodaa napisał:
    MAX o jakim na forum typu elektroda można dyskutować bo 99% userów tego pod forum coś gdzieś widziało a może i nawet słyszało - nic poza tym, więc dyskusja o aktywnych kolumnach przy "systemach" na scenie na TYM forum to lekka przesada.

    No właśnie, więc może czas to zmieniać i uświadamiać ludziom, że nie tylko stare Polany, LDM-y i ADS-y są na tym świecie. :)

    Ostroodaa napisał:
    U mnie się nie sprawdzą - ma być dźwięk to pasywne są WG. MNIE lepsze i poręczniejsze. Mniej przewodów, mniej łączenia, pewność, że impreza będzie dograna do końca.

    Tu się nie zgodzę, czy pasywne, czy aktywne tak samo mogą się uszkodzić, a więc niepewność taka sama. Liczba przewodów przy pasywnym jest większa bo musisz mieć przewody sygnałowe do wzmacniacza, sieć oraz przewody do kolumn, które tanie wcale nie są. W przypadku aktywnych mamy tylko sygnał i sieć.

    0