Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Schwarzmuller - Ostry hamulec na pusto

szyniu 28 Wrz 2015 19:21 1443 14
  • #1 28 Wrz 2015 19:21
    szyniu
    Poziom 20  

    Witam wszystkich trafiła do mnie naczep z wymienionym na nowy modulatorem Wabco D na skopiowanie parametrów z starego modulatora. Co się okazało po podpięciu się komputerem do tego nowego już zamontowanego modułu zauważyłem że ktoś jednak już tam był, wszystkie dane naczepy były już skopiowane, ale pojawił się problem że naczepa hamuje bardzo ostro na pusto wręcz lekko blokuje koła.

    Stary modulator został zmieniony ze względu na to że mocno z niego schodziło powietrze i zerwały się śruby o dolnej części korpusu to też nie moja robota.
    Parametry które były wprowadzone wydawały się być dobre tylko ciśnienie zawieszenia naczepy na pusto zmieniłem było 0,3 bar a z czujnika odczyt 0,7bar

    zawieszenie obciążony 5 bar
    zawieszenie pusty 0,7 bar

    ciśnienie sterowania obciążony 0,5/1,8/6,5bar
    ciśnienie hamolwania obciążony 0,5/1,7/6,3bar

    ciśnienie sterowania pusty 6,5 bar
    ciśnienie hamowania pusty1,3 bar
    robiłem testy z regulacją ciśnienia sterowania i zmniejszałem ciśnienie hamowania na pusto żadnej poprawy.
    Problem polega na tym że przy delikatnym hamowaniu na pusto naczepa staje dęba lekko blokując koła, słychać prace modulatora że odpuszcza ale tak jak by ta reakcja była znacznie za późno,dodam że przed wymianą modulatora czegoś takiego nie był ale naczepa ogólnie kiepsko hamowała teraz hamulce na ładowanej są dobre tylko na pusto chce urwać siodło.

    Dane naczepy to
    Schwarzmuller
    Haudelsber SPA 3/E
    VAVSAP3383H181300
    oryginalne numery wabco taki był zamontowany nowy dwie ostatnie cyfry się różnią dodam że modulator jest nowy nie regenerowany
    0903 4312
    4801020100
    Mierzyłem ciśnienie manometrami i w zawieszeniu i na siłownikach odpowiada tym które są zaprogramowane.
    Proszę o ewentualną TABLICE ciśnień do tej konkretnej naczepy dlatego podałem VIN może ktoś posiada, nie napisałem numeru nowego modulatora bo nie zapisałem. Każda pomoc mile widziana z góry dzięki wszystkim.

  • #2 28 Wrz 2015 21:54
    hubert04
    Poziom 19  

    czy tą naczepe sprawdzałeś na tym samym samochodzie czy na różnych ??

  • #3 29 Wrz 2015 21:42
    szyniu
    Poziom 20  

    Nie miałem innego konia by sprawdzić więc tylko na tym jednym samochodzie.

  • #4 30 Wrz 2015 09:48
    MACIEK_M
    Poziom 27  

    Cytat:
    Mierzyłem ciśnienie manometrami i w zawieszeniu i na siłownikach odpowiada tym które są zaprogramowane.


    Symulowałeś zmianę obciążenia w poduszkach, czy tylko mierzyłeś na pusto?

  • #5 30 Wrz 2015 22:39
    szyniu
    Poziom 20  

    Nie symulowałem ale po każdej zmianie w oprogramowaniu układ musi przejść test końcowy w którym symuluje sobie wartość obciążenia i do tego steruje powietrzem na siłowniki jednocześnie kontrolując te wartości gdy któraś jest nie prawidłowa wyrzuca błąd.

  • #6 01 Paź 2015 07:25
    daro111
    Poziom 31  

    Witam.
    Przewód łączący konia z naczepą 7 czy 5 pin. ?
    Jak 7 pin to spróbuj 5, może po CAN coś źle podaje.

  • #7 01 Paź 2015 20:48
    karlos85
    Poziom 15  

    Zmiana harakterystyki ciśnień nie wymaga testu końcowego . Przeprowadź jeszcze raz parametryzacje i sprawdź wyprzedzenie ciągnika ...

  • #8 01 Paź 2015 22:32
    szyniu
    Poziom 20  

    W moim sprzęcie jest wymagana robię jaltestem i musi być test końcowy bo wali błąd.
    Przewód 7 pin i faktycznie nie sprawdzałem 5 pin ale naczepa pojechała na tą chwilę ciągle jest ładunek i wszystko gra jak tylko się ponownie zjawi to sprawdzę i napiszę.

  • #9 02 Paź 2015 21:24
    klika60
    Poziom 14  

    Witam jeśli jaltest, to wymagane jest przeprowadzenie testu EOL

  • #10 04 Paź 2015 20:42
    szyniu
    Poziom 20  

    Tak test EOL źle nazwałem ale nie o to się rozchodzi jak się nazywa test tylko że naczepa ostro hamuje.

  • #11 07 Paź 2015 21:20
    miler80
    Poziom 34  

    W Scani np. można w BMS skorygować siłę hamowania przyczepy.

  • #12 08 Paź 2015 11:03
    daro111
    Poziom 31  

    Pytanie podstawowe czy sprawdziłeś to co wcześniej pisałem?, czy na starym modulatorze (oprócz wycieków powietrza) wszystko działało jak należy, siły hamowania były ok (na pusto hamowało płynnie)?

  • #13 11 Paź 2015 21:23
    szyniu
    Poziom 20  

    Ja tego nie sprawdzałem bo to nie ja osobiście zmieniałem ten zawór ale mówił mi właściciel naczepy że hamulce nie były tak ostre a wręcz przeciwnie hamulec na naczepie był słaby nie zależnie od ładunku.A teraz jest problem tylko z ostrym hamowaniem na pusto.
    Dodam że zmieniłem na inny zawór przekaźnikowy(mam nadzieje że nie przekręcam nazwy) ten zamontowany w przedniej części naczepy i jest znaczna różnica na plus da się już tak jeździć ale ja osobiście chce problem rozwiązać definitywnie.

  • #14 12 Paź 2015 07:14
    daro111
    Poziom 31  

    To pozostaje wziąć manometry w rękę i porównać ciśnienia we/wy (żółta,4,22,21) z odczytami w modulatorze. Jeżeli wszystko jest w okolicach normy ,trzeba odpowiednio zmniejszyć parametry w modulatorze za pomocą odpowiedniego sprzętu.

  • #15 12 Paź 2015 21:29
    szyniu
    Poziom 20  

    Dokładnie tak na piechotę chce to posprawdzać tylko się martwię kiedy to będzie jak naczepa w miarę hamuje to teraz będzie jeździć ciągle :D jak tylko domnie trafi dokładnie opiszę moje pomiary.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME