Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Remapping - Instalacja niestandardowego WSADU

Kubik26 28 Sep 2015 19:22 4182 28
    Kubik26
    Level 14  
    Witam!

Od dłuższego czasu zajmuję się hobbystycznie diagnostyką elektryki w samochodach moich znajomych i rodziny, mam 3 interfejsy w tym ELM327, ten "niby" Tech2 oraz samoróbkę z tranzystorów na RS232. Chciałem poszerzyć swoją wiedzę i na początek spróbować zmienić WSAD EPROM w ECU w sterowniku Seata Alhambra 2000r mojego szwagra na jakiś niestandardowy ze zmienioną mapą i podwyższonym momentem, oczywiście zakupię inny taki sam ECU i na nim będę testował :) Z wykształcenia jestem informatykiem, programowałem kilka razy kości PLCC Biosu na programatorze Willem, ale nie mam zbytnio w tym doświadczenia. Na początek chciałbym zacząć od wgrania gotowych zmodyfikowanych wsadów podnoszących moc np. z 90KM na 115, z czasem chciałbym analizować i modyfikować te mapy. Chciałbym zapytać doświadczonych osób i kilka istotnych rzeczy:

1) Czy zmiana WSAD-u pociągnie za sobą konieczność konfiguracji innych rzeczy jak np immo?

2) Czy do programowania sterowników popularnych silników VW 1,9 TDI wystarczy programator Willem czy jakiś inny? i jakie kości znajdują się w popularnych sterownikach?

3) Posiadam stację Hot-Air PT-852 i lutownice grotową - czy taki zestaw wystarczy do przelutowania w/w układów?

4) Skąd najlepiej brać zmodyfikowane WSAD-y? Czy nieumiejętne ich wgranie może spowodować uszkodzenie elementów silnika?

5) Czy WSAD da się wrzucić za pomocą jakiekoś interfejsu OBD2?

6) .... za wszelkie wskazówki krok po kroku na co zwrócić uwagę będę bardzo wdzięczny. Nie chcę na tym zarabiać, po prostu chciałbym rozwinąć swoją wiedzę i umiejętności. Jeśli posiada ktoś poradniki i literaturę po polsku będę bardzo wdzięczny.