Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nac T675 - brak wolnych obrotów - pęknięty korbowód

28 Wrz 2015 19:31 5445 41
  • Użytkownik obserwowany
    Witam,
    Mam taki problem z obrotami w kosiarce Nac T675 jednak zacznę od początku.
    W kosiarce pękł korbowód oraz końcówka laski popychacza. Rozebrałem silnik wymieniłem korbowód oraz laskę popychacza. Koła zębate ustawiłem na znaki jednak nie byłem pewny co do złożenia regulatora dokładnie to tej laski co wystaje z tym kołem w misie. Nie wiem czy to ma być jako na znaki złożone? Złożyłem wiec to tak jak siadło i kosiarka odpala lecz tylko tyle ile w gaźniku paliwa i gaśnie. Jak jej pompuje paliwo albo podaje plaka to silnik pracuje lecz jednak lekko strzela z wydechu i jak przestane to albo gaśnie ale pracuje strasznie nie równo- natomiast jak przytrzymam regulator w jednym miejscu to już chodzi równo kosiarka bez pompowania paliwa. Mam takie pytanie i prośbę by spojrzeć na zdjęcia bo widzę że jest jakiś wyszczerbek na kole regulatora- czy to tak ma być? Jak to złożyć aby to chodziło równo? Pozdrawiam
  • Poziom 1  
  • Użytkownik obserwowany
    Tak nawet 2 razy. ssący 0,1 wydech 0.15
  • Użytkownik obserwowany
    Dzisiaj wymieniłem odśrodkowy regulator obrotów na nowy i nic nie pomogło..
    Ktoś ma jakieś pomysły?
  • Poziom 1  
  • Użytkownik obserwowany
    Właśnie specjalnie nie ruszałem tej dźwigni regulatora tylko ściągałem misę razem z dźwignią, na zgaszonym silniku przepustnica jest otwarta.Nie wiem więc czy mam coś tam poprawiać spróbować to przeregulować tak jak opisane wyżej? Może zostawić w spokoju i kupić gaźnik jednak ?
  • Poziom 1  
  • Użytkownik obserwowany
    gażnik czyściłem 3 razy dmuchałem go pół godziny spręzonym powietrzem i moczyłem około 6 godzin w acetonie
  • Poziom 1  
  • Użytkownik obserwowany
    Przed zanurzeniem do acetonu gaźnik rozebrałem - wyjąłem pływak i powykręcałem dysze wykręcaną od boku i wciskaną od góry wiec nic nie powinno się stać ale chyba zdecyduje się na zakup gaźnika no chyba że przyczyną będą sprężynki.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Sprawdź, czy silnik będzie chodzić, jak mu będziesz podawać podawać paliwo z zewnątrz. Użyj jakiegoś sprayu.
    Czy ruszanie prętem łączącym gaźnik z regulatorem coś daje?
    Czy po rozbiórce ustawiłeś gaźnik do nastaw fabrycznych?
  • Poziom 1  
  • Użytkownik obserwowany
    Na tej dyszy są 2 oringi wciska się ładnie nie ma luzów więc powinno być szczelnie - nie zauważyłem aby były wyszczerbiane. Połączenie gaźnika z silnikiem raczej tak no dokręcam z wyczuciem ale nic nie lata ani żadna uszczelka nie jest uszkodzona.. Sprężynki pozakładałem tak jak były ale jeszcze zrobię zdjęcia i dodam.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Na razie próbuj odpalić silnik odłączony od regulatora. Raz już walczyłem z taką oporną maszynerią zdemontowaną z młyna do słomy. Niestety mimo kilkukrotnego płukania, dmuchania i wszelkich możliwych czarów nad gaźnikiem pomogła dopiero jego wymiana.
    Ustawiłeś gaźnik do ustawień fabrycznych - zakręcić śrubę regulacji mieszanki, po czym wykręcić 2 obroty...? Jak bardzo jest uchylona przepustnica, by silnik pracował sam?
  • Użytkownik obserwowany
    Błażej napisał:
    Na razie próbuj odpalić silnik odłączony od regulatora. Raz już walczyłem z taką oporną maszynerią zdemontowaną z młyna do słomy. Niestety mimo kilkukrotnego płukania, dmuchania i wszelkich możliwych czarów nad gaźnikiem pomogła dopiero jego wymiana.
    Ustawiłeś gaźnik do ustawień fabrycznych - zakręcić śrubę regulacji mieszanki, po czym wykręcić 2 obroty...? Jak bardzo jest uchylona przepustnica, by silnik pracował sam?


    No myslałem o tym sposobie aby go tak odpalić ale jakoś umknał mi z głowy i nie sprawdziłem tego.. śruba regulacji mieszanki była wykręcona na 2.7 obrotu bo zawsze przed wykrecaniem najpierw dokrecam aby wiedzieć jak ją pózniej ustawić ale moge spróbowac na 2 obroty, hmm tego jak bardzo jest uchylona przepustnica nie sprawdzałem.. pewnie chcesz wiedzieć na jakiej mieszance pracuje.. ale świeca zawsze jest okopcona z tym że silnik zawsze przykopci przy odpalaniu i raczej nie zdąży sie nagrzac więc ciężko wyczuć sprawe ze świecy.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Te gaźniki nie mają układu wolnych obrotów. Wszystko załatwia uchylenie przepustnicy. I jak regulator odśrodkowy będzie ją całkiem domykać, to silnik ci będzie gasł. Na razie odłącz regulator i postaraj się odpalić silnik i ustawić tak, by nie gasł przy zamkniętej przepustnicy.
  • Użytkownik obserwowany
    ale kurcze jak mu podaje plaka albo trimerem pomagam to silnik pracuje...
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Ta czarna plastikowa śrubka na 4 zdjęciu powinna być wkręcona tak, by przepustnica była trochę uchylona.
    Jak tak jest, to pewnie gaźnik do wymiany. Ja z jednym walczyłem ponad dzień i skutek marny. Po wymianie silnik nie do poznania.
  • Użytkownik obserwowany
    Co do tej śruby to wiem, wystaje tak około 1.5 gwintu i przepustnica jest lekko uchylona. Chyba jutro kupie nowy..
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    W Krakowie masz nawet firmę, która handluje takimi częściami. Nawet u nich kupowałem. Bardzo dobra obsługa. Żeby nie robić kryptoreklamy, mogę podać na PW.
  • Użytkownik obserwowany
    w Brzesku również są dostępne ale możesz napisać bo jestem ciekawy czy o tym samym miejscu myslimy
  • Poziom 1  
  • Użytkownik obserwowany
    Wszystko zostało dobrze przetkane - nie pominąłem żadnego otworu..
    Przed uszkodzeniem silnik palił bez problemu i działał aż do momentu pęknięcia korby. Przy wyłączonym silniku przepustnica jest otwarta, podczas odpalania silnik się odezwie wejdzie na swoje obroty i odrazu z nich spada i gaśnie to wszystko trwa około 3 sekund czyli czas wypalenia dawki jaką mu podałem trimerem. Hmm ta płetwa którą reguluje regulator obrotów w misie olejowej wydawała się być w porządku ale w sumie od uderzenia mogło ją lekko przesunąć - sprawdze to.
  • Poziom 1  
  • Użytkownik obserwowany
    Wymieniłem gażnik i oczywiście nadal to samo.. nie mam juz sił i pieniędzy do tej kosiarki, jaki klin na kole zamachowym? jeszcze mam pytanie odnośnie tłoka- -strzałką w którą strone powinien być zamocowany?
  • Poziom 1  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Rycho T napisał:
    To jest tak prosty gaźnik, że tam praktycznie nie ma się co popsuć

    To podeślę ci taki "sprawny" :D Czyszczony, dmuchany, płukany... A i tak nie można ustawić pełnego zakresu obrotów (no, w ultradźwiękach jeszcze nie był).
    Myślę, że niech najpierw ustawi ten silnik do stabilnej pracy bez regulatora obrotów. Ten zawsze można podłączyć i ustawić.
  • Użytkownik obserwowany
    ide zaraz do garażu spróbuje wyregulować tą płetwe w misie...
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Odepnij regulator obrotów. Wkręć śrubkę przepustnicy do oporu. Zabezpiecz przepustnicę w położeniu otwartym jakąś gumką czy sprężynką. Załóż filtr powietrza. Załącz ssanie. Próbuj uruchomić silnik. Jak odpali, to wyłącz ssanie, zamknij przepustnicę i ogranicz obroty. Wykręcaj śrubkę aż silnik zacznie pracować z trudem. Wyreguluj skład mieszanki. Uzyskaj najniższe stabilne obroty przy minimalnie uchylonej przepustnicy.