Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Espace/1.9 DCI/F9Q - Kopci z odmy i olej w rurze IC - k.Ssący

29 Wrz 2015 08:20 5280 4
  • Poziom 11  
    Witam!

    Od czasu kupienia przeze mnie Espace rok temu zawsze tak było, że z odmy leciał dym jak na poniższym filmie, jednak w związku z tym, że ostatnio szukam przyczyny pojawienia się oleju w całej turbo rurze (aż w takiej ilości, bo być to był tam zawsze ;) ) łączącej IC i ubywania oleju z silnika mimo braku wycieków, wziąłem to zjawisko pod lupę.


    Link


    Auto ma moc, pracuje bardzo ładnie, kopci jak to diesel ale nie cały czas i nie czarną chmurą.

    Czy ten typ tak ma, czy też jednoznacznie oznacza to zużycie silnika i np. nieszczelne pierścienie na tłokach?

    Drugie pytanie, właściwie wynika ze wstępu - szukam przyczyny nadmiernej ilości oleju w rurze od IC do dolotu, bo jak widać z filmiku uolejona jest przepustnica, zawór klapy gaszącej ale i ostatnio czujnik ciśnienia doładowania w rurze.

    W związku z tym, ze nie tak dawno temu odpinane były węże od InterCoolera i nie było w nim oleju, nie chcę jednoznacznie stawiać na nieszczelność turbiny.

    W tym właśnie momencie pojawia się owa odma, która wyraźnie jest uolejona i zdaje się wprowadzać olej ze skrzyni korbowej do rury od filtra powietrza do turbiny ....

    Jakieś sugestie?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 25  
    Olej bierze się z odmy albo z turbiny. Na początek sprawdź odpływ oleju z odmy (ta cieńsza rurka) bo czasem sie zapycha nagarem . Kup nową odmę ,jest dostępna na allegro bo Twoja jest pewnie zarośnięta nagarem i nie spełnia swoich funkcji. Sam jeżdże takim autem i już to przerabiałem. Pozdrawiam!
  • Poziom 11  
    To co napisałeś brzmi bardzo logicznie. Sprawdzę dzisiaj tą dolną rurkę.
    Skoro jeździsz takim samym autem, to napisz proszę, czy też tak lecą Ci spaliny z tej rury jak i u mnie? Czy może powoduje to utrata właściwości odmy, o której wspominasz.
  • Poziom 25  
    Spaliny lecą tak samo jak u Ciebie. Silnik już ma już swój przebieg i ma pramo mieć przedmuchy. Sprzwna odma przechwyci większość oleju i odprowadzi do miski. Jak już wszystko poczyścisz to zrób test: wyjście z odmy daj do bańki 5l i jedź na próbę. Zrób jakieś 20km i zobacz czy w bańce jest olej. Jeśli nie lub są go śladowe ilości to nie ma się czym przejmować . U mnie po czyszczeniu i wymianie odmy na nową nie było ani kropli.
  • Poziom 11  
    Wczoraj wykręciłem odmę, wyczyściłem dokładnie za pomocą środka do mycia silników i gorącej wody a na koniec sprężonego powietrza. W sumie nie widzę potrzeby kupowania nowej. Dolna rurka odpływowa miała bardzo mały prześwit ale w samej odmie nie było nagromadzonego oleju. No nic, umyję silnik i będę obserwował czy olej dalej się zbiera. Test, o którym piszesz spróbuję wykonać, tyle że na czas jazdy zaślepię też otwór po wypiętej odmie, żeby nie brał lewego powietrza przed przepływomierzem.

    Z jednej strony pociesza mnie to co piszesz, że u Ciebie tez tak dmucha, z drugiej strony na tyle aut co miałem i z różnymi przebiegami, nigdy nie spotkałem się z takim zjawiskiem ...