Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania HPI - brak mocy - po wymianie uszczelek

29 Wrz 2015 20:41 2376 6
  • Poziom 10  
    Scania po wymianie uszczelek pod głowicami według kierowcy nie ma mocy. I tak zawory i wtryski ustawione, ciśnienie doładowania na wolnych obrotach 1.1bara po wciśnięciu pedału do oporu 1,6, ciśnienie paliwa 15,9 bara na wolnych. Wtryskiwacze sprawdzane przed remontem na stole podobno igła, natomiast mankamentem pozostaje gwizd którejs z turbin i tak jakby uszczelnienie chłodnicy egr trochę nie trzymało. Moje pytanie takie czy te wartości są prawidłowe i czy nieszczelność egr-u miała by jakiś wpływ na spadek mocy. SCANIA z2006r 420hpi 2 turbiny te 420 to z dowodu wzięte przebieg około bańki z góry dziękuje za pomoc
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Wtryskiwacze HPI można sprawdzić JEDYNIE na silniku!!! za pomocą oprogramowania diagnostycznego.
    Nieszczelność w EGR ma wpływ bo ciśnienie doładowania cofa się do wydechu, lubwychodzi na zewnątrz.
    Sprawdź temperaturę powietrza dolotowego.
  • Poziom 10  
    A mnie powiedzieli że trzeba wyjąć żeby sprawdzić, ale mniejsza o większość jak auto zjedzie to usune nieszczelność i sprawdze tę tęperature
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Ciśnienia doładowania nie sprawdza się na postoju tylko zahacza naczepę i pedał w podłogę pod górkę. Doładowanie powinno bez problemu podchodzić na komputerze pod 2,7 do 2,9 - 3,0 czyli ok 1,7 do 2 odejmując ciśnienie atmosferyczne. A przed demontażem glowic ta Scania miała moc? No i kolejne pytanie: dlaczego zdejmowaliscie głowice?
  • Poziom 10  
    Kierowca tym samochodem jechał tylko bez naczepy (nieudany zakup mojego szefa) a i tak wywalała płyn do góry po zrobieniu uszczelek pod głowicami i sprężarki woda się uspokoiła. No i pierwsza trasa a tu auto ponoć nie ma mocy więc grzebie się dalej tylko jakoś bez efektu Jeszcze jedno scania nie generuje żadnego błędu a na desce nic się nie świeci
  • Poziom 38  
    Spowoduj zamknięcie hamulca górskiego na wolnych obrotach. Zobaczysz i się zdziwisz jak bardzo wieją spaliny i z jakich miejsc. Na pewno masz pękniecie na zwężce venturiego, tego nie widać gołym okiem dokładnie, szczelina powiększa się na wskutek ciśnienia spalin przy dużych mocach. Ma wiać nic i nigdzie. To bardzo ważne właśnie w tych motorach, 2 turbina jest doliczona do bilansu mocy i zmarnotrawione spaliny nie zbudują odpowiedniego ciśnienia na jej łopatkach, tak samo doładowania. Intercoler też sprawdż metodą ciśnieniową. Uszczelnienie tego EGR jest dość drogie i działa tylko przez kilka miesięcy, potem wszystko się wypracowuje i wraca do punktu wyjścia. Gwizd jest czymś normalnym, to turbo compound. Ten silnik, to bubel wszechczasów, do czego Scania się przyznaje bez bicia.
    Jeśli wszystko jest jak należy, to to auto potrafi wręcz fruwać i na pewno produkuje te 420 KM.
  • Poziom 10  
    temat praktycznie można zamknąć może scania nie frówa ale po zmianie szofera pali 28l