Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 1,9TD - Booster nie zwiększa dawki

30 Wrz 2015 07:55 1362 24
  • Poziom 12  
    Posiadam silnik diesla na pompie Lucasa. Auto wydawało mi się słabe, nie kopciło przy odpalaniu, ani przy gwałtownym dodaniu gazu. Moje podejrzenia padły na booster. Wymieniłem membrany i dalej to samo. Przestawiałem ręcznie ustawienie tłoczka w boosterze i nic się nie zmieniało. Czy to możliwe, że wewnątrz pompy coś jest uszkodzone, że po otwarciu kanału przez tłoczek dawka się nie zmienia. Prześledziłem wszystkie fora i mój przypadek jest naprawdę jakiś odosobniony. Zwykle po wymianie membran i rozruszaniu tłoczka objawy ustępują.
  • Poziom 31  
    A ręczną pompką podałeś ciśnienie ? A pompa powinna trafić na stół.
  • Poziom 12  
    Tak, sterowałem zaworem ręcznie, a nawet wyjąłem tłoczek. Pompa cały czas daję takie same ilości paliwa, niezależnie czy kanał jest otwarty, czy zamknięty. Więc, albo cały czas idzie na niskiej, albo na wysokiej dawce. Trudno mi to określić, bo nie ma różnicy.
  • Poziom 31  
    W takim razie pompa na stół.
  • Poziom 12  
    W takim razie przymierzam się do zmiany pompy na Boscha. Ten cały booster zaczyna przyprawiać mnie o mdłości. Zastanawiam się czy można by zasadzić do tego silnika pompę z Laguny 2,2TD.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Czyli co? Musi być do danego silnika, czy może być każda, byle 1,9 pojemności. Pomby Boscha z VW, Fiata, Peugota wyglądają prawie tak samo. Jakiej konkretnie szukać?
  • Poziom 31  
    GORO35 napisał:
    W takim razie przymierzam się do zmiany pompy na Boscha. Ten cały booster zaczyna przyprawiać mnie o mdłości.

    A pompa Boscha nie ma boostera ? Też ma i tak samo się psuje.
    W domowych warunkach też go nie naprawisz.
    A pompa wtryskowa musi być do konkretnego modelu silnika.
  • Poziom 12  
    To nie booster mi się zepsuł, tylko coś w pompie co zwiększa dawkę. Widzę, że tu nie uzyskam odpowiedzi na moje pytania, Są tu chyba sami pompiarze, co pragną, by moja pompa trafiła do nich na stół.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 31  
    Mogły Ci zardzewieć tłoczki od zwiększania dawki w głowicy. Ale do tego trzeba rozebrać głowicę pompy na czynniki pierwsze. Bez specjalnych narzędzi nie radzę. A po tym i tak musi pójść na stół probierczy.
  • Poziom 12  
    No Panowie! Jak zwykle w moich autach trafiam na usterki, co tylko mi się mogą przydarzyć. Zmieniłem pompę na Boscha i nic. Dalej to samo. Booster nic nie zmienia. Zwiększyłem dawkę na max, a auto ledwo co zakopci. Ja odwrotnie do wszystkich chcę, żeby kopcił, a on nie! Wtryski zostały Lucasowe, może tu leży problem? Czym się różnią te wtryski?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Z racji innych przewodów do wtryskiwaczy musiałem przesunąć pompę na pasku o 90st. Kąt wtrysku ustawiłem na słuch. Nie sądzę, żeby miało to wpływ na niską dawkę podawaną przez pompę. Chyba mam jakiś silnik z normą euro5 :)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Rozumiem, rozumiem! W przeciwnym razie silnik by nie opalił. Pali na dotyk, zimny czy ciepły. Praktycznie bez grzania świec, czego nie było na lucasie. Urodziłem się w czasach, kiedy robiło się nie takie cuda. Zanim umrę dojdę do tego, czy mi ktoś pomoże, czy nie!
  • Poziom 12  
    Czy to możliwe, że ma złe wtryskiwacze pisze na nich 130bar, a podobno powinno być 150bar.
  • Poziom 31  
    Mniejsze ciśnienie = więcej paliwa.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 31  
    georgesgr napisał:
    ????

    Czego tu nie rozumiesz ? Przyjedź do mnie, to Ci pokażę na stole probierczym.
  • Moderator Samochody
    dizba napisał:
    Mniejsze ciśnienie = więcej paliwa.


    Czyli to nie zależy od pompy i jej ustawienia?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 31  
    szymitsu21 napisał:
    Czyli to nie zależy od pompy i jej ustawienia?

    Oczywiście, że zależy od pompy.
    georgesgr napisał:
    Tak przynajmnie bylo, gdy chodzilem do szkoly w XX wieku. Pozdrawiam,

    Wtryskiwacz czopikowy działa jak "zawór'. Jak wcześniej się otworzy i później zamknie, to co się stanie ?
    Autor tematu ma problem, brakuje mu paliwa. Zmiana wtryskiwaczy 130 na 155 mu nie pomoże.
    dizba napisał:
    Mniejsze ciśnienie = więcej paliwa.

    Ja nie napisałem ile.
    dizba napisał:
    Przyjedź do mnie, to Ci pokażę na stole probierczym.

    Ponawiam zaproszenie. Pomierzymy wydatek pompy przy różnych otwarciach wtryskiwaczy probierczych.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 31  
    georgesgr napisał:
    Jesli pompa popchnie 1 ml paliwa, to 1 ml musi wyjsc na drugim koncu. 1 ml paliwa, poddany dzialaniu 130 lub 150 barow cisnienia, to bedzie zawsze 1 ml paliwa (to nie gaz).

    Taka jest teoria. A co ze sprawnością pompy ? A co ze szczelnością pompy ? A co z długością rurek wysokiego ciśnienia ? Po jaką chol..... mam tyle różnych rurek ? Jak się pomylę z długością, to mam cuda w menzurkach. :D