Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Centrala alarmowa GENEVO - opinie

0dziadek 01 Apr 2019 08:46 13854 45
Optex
  • #31
    Genevo

    Level 11  
    @wojtek.kowal Nasz manipulator nie ma nic wspólnego z produktami AMC Italy, jest to nasze własne oryginalne opracowanie.
    @peretson podpięte zdjęcia mogą wprowadzać w błąd. Na zdjęciach pokazany jest manipulator LCD SL-HUB (czyli przewodowy manipulator ze zintegrowanym interfejsem dwukierunkowej komunikacji bezprzewodowej 868MHz, do obsługi m.in. czujek EVOLINK), posiadający ekran z kolorowym podświetleniem RGB.
    Manipulator bezprzewodowy (tj. łączący się z centralą drogą radiową) nazywa się EVOKPD, i nie posiada kolorowego podświetlenia (z powodu optymalizacji zapotrzebowania na baterię). Wykorzystuje tę samą obudowę co seria LCD SL, natomiast sama bateria CR123 wystaje z tyłu poza obrys obudowy na ok 10mm. Manipulator EVOKPD może być zasilony za pomocą baterii CR123 lub zasilacza dopuszkowego (np ZNP-02-14 ZAMEL). Przy korzystaniu z zasilacza, bateria używana jest jedynie w momencie zaniku zasilania podstawowego.
    W trybie zasilania bateryjnego, czas pracy na baterii zależy od wybranego trybu zarządzania energią (standardowy lub energooszczędny, różniące się szybkością reakcji na zdarzenia w systemie - odpowiednio 5sek/30sek) oraz intensywności korzystania (co wiąże się z aktywacją podświetlenia). Przy normalnym, "domowym" obciążeniu czas życia baterii będzie mieścił się w zakresie 9...15mc. Co podkreślają pierwsi instalatorzy którzy mieli już styczność z tymi urządzeniami, to szybkość działania - nie czuć spowolnień czy opóźnień w działaniu, w porównaniu ze standardowym manipulatorem przewodowym.
  • Optex
  • #32
    tomatos_st
    Level 11  
    Dobra napisze o moich doświadczeniach i przemyśleniach na temat centralki GENEVO.
    Na początek informacje, mam zamontowaną Prima64 wersja softu 2.0372PL00, 2 manipulatory PRiMA LCD i moduł PRiMA EXT-Z8.

    Od razu mówię, że nie jestem instalatorem, po prostu jako człek „trochę „ obeznany w automatyce, programowaniu i elektronice zainstalowałem u siebie w domu sam instalację alarmową (drugą dla kumpla) i na tym na razie się skończyło. Ale jestem dociekliwym użytkownikiem, który lubi podłubać i wyciągnąć ze sprzętu co się da (np. zintegrowanie systemu alarmowego z systemem inteligentnego domu :D . Wiem że być może część problemów wynika z tego, że coś może przegapiłem w instrukcji czy nie znalazłem na stronie…
    A teraz po kolei…
    Co mi się podoba w GENEVO:
    - prostota podłączeń i konfiguracji,
    - stylistyka manipulatorów (wiem rzecz gustu)
    - oprogramowanie PRiMAtool
    - ogólnie przypadło mi do gustu (od Satela mnie „odrzuciło” jak się rozglądałem za centralką)

    Co mi się nie bardzo podoba:
    - lekko „olewaszcze” podejście firmy do dokumentacji, instrukcji i aktualizacji
    Już tłumaczę: co rusz pojawiają się aktualizacje oprogramowania i to się chwali firmie, ale z instrukcjami użytkownika i instalatora już nie jest tak pięknie.
    Kiedyś porf. informatyki tłumaczył nam na zajęciach że „jak wypuszczasz poprawkę programu to trzeba zamieścić listę zmian, co by użytkownicy wiedzieli co zepsułeś”.
    Na stronie GENEVO w dziale „Pliki do pobrania” jest firmware do PRiMA64 w wersji 02.0351PL, ale po pobraniu „niespodzianka” po rozpakowaniu plików w środku jest wersja 02.0372PL (komuś nie chcę się poprawiać opisu tylko wrzuca nowe pliki…) co ciekawsze jeszcze tydzień temu była wersja 02.0370PL, a opis oczywiście ten sam.
    Kolejna sprawa do brak ostrzeżenia, że zainstalowanie tej wersji z lekka rozpier..dziela nam ustawienia konfiguracyjne centrali, ot taka niezgodność wersji.. (poprzednio miałem 02.0343PL). Skończyło się na tym, że zresetowałem do ustawień fabrycznych i konfigurowałem od nowa.

    Brak instrukcji do oprogramowania PRiMAgo!2. Niby jest w zakopane gdzieś w poradach, że należy zastosować się do instrukcji zawartej w PRiMAgo_iOS_binding_PL.pdf. Ale ta instrukcja to kompletny misz-masz. Abstrahując to, że opis jest na iOS, a ja używam Androida, to patrząc na ilustrację są tam zrzuty z PRiMAgo!1. Uzyskanie zaś kodu parującego systemu jest u mnie nieosiągalne gdyż… za żadne skarby nie mogę znaleźć w manipulatorze centralki pozycji menu „parowanie PRiMAgo!” :( Może dlatego, że na zdjęciach jest najnowszy manipulator, a ja mam starszy model ..:)

    Oprogramowanie PRiMAtool … jest super ale…. No właśnie, jest może jakaś instrukcja do niego, chelp, cokolwiek, bo niby wszystko jasne dopóki nie napotkasz na problem?. Ja wiem że, oprogramowanie zmienia się dynamicznie, ale taka instrukcja zaoszczędzi firmie dużo czasu z głupimi pytaniami ludzi na forach i pomocy technicznej.

    To z czym nie mogę sobie poradzić w nim to zarządzanie użytkownikami – stworzyć użytkownika bez problemu, ale już modyfikacja nie istnieje. Nie można zmienić uprawnień, haseł, dosłownie nic (nie wierze, że takie było założenie programistów)
    Jedną z funkcji centralki która mi się podoba to Timery. Jako że jestem człekiem leniwym to od razu zaimplementowałem sobie timer 1 włączający czuwanie domowe o godzinie 00:00 i timer 2 wyłączający czuwanie o 06:00, tak żeby przed wyjściem do pracy było wszystko na gotowo. I tu pojawił się drobiazg który mnie TROCHĘ denerwuje. Mianowicie uzbrajając się w czuwanie domowe centralka włącza sygnalizację dźwiękową (pikanie) na czas taki, jak uzbrajanie systemu (u mnie 60s).
    Niech mi ktoś rozsądnie wytłumaczy po kiego grzyba ma mi centralka piszczeć podczas uzbrajania domowego ?? Co, informuje mnie, że mam czas na wyjście z domu zanim uzbroi czuwanie domowe ?? I jeszcze jak nocują u mnie goście to tłumacz im, że nie muszą się zrywać z łóżka jak coś pipczy bo tak ma być ?? Co ciekawe rozbrojenie odbywa się bezgłośnie i natychmiastowo. I gdzie tu sens i logika ? A może można dodać flagę wyciszającą (ciche uzbrojenie)

    Kolejnym niedociągnięciem (wg mnie) jest brak priorytetów uzbrajania/rozbrajania za pomocą timerów. Przekonałem się o tym wyjeżdżając na wakacje. Przed wyjazdem posprawdzałem wszystko uzbroiłem system (Uzbrojenie pełne) i zadowolony pojechałem z rodzinką na drugi koniec Polski.
    I o godzinie 00:00 zonk, system za pomocą Timera 1 przezbroił system na Czuwanie domowe, a o 06:00 rozbroił zupełnie.Czyli dom niezabezpieczony… Wiem, że nie wziąłem tego pod uwagę programując Timery i powinienem wyłączyć je przed wyjazdem, ale co by było gdybym wyjechał nagle w delegację służbową, nie wracając do domu i nie mając na to czasu i możliwości ? A nie mówiąc już o użytkownikach, którzy mają coś takiego włączone przez instalatorów, ale sami są nietechniczni i nie potrafili by tego zrobić?
    A wystarczy może wystarczy dodać priorytet, że uzbrajanie domowe i rozbrajanie nie może nastąpić jeżeli uzbrojenie nastąpiło ręcznie z manipulatora, ewentualnie dodatkowo flaga powodująca ignorowanie priorytetu.
    Propozycje rozwoju systemu…: Może implementacja z systemem Inteligentnego Domu np. Domoticz
    Dobra dużo napisałem i pewnie nikomu nie będzie się tego chciało czytać, ale tak mnie coś naszło . :D

    Pozdrawiam
    Tomek S.
  • Optex
  • #33
    Genevo

    Level 11  
    @tomatos_st dziękuję bardzo za podzielenie się własnymi spostrzeżeniami dotyczącymi naszych urządzeń. Przekazane informacje są dla nas bardzo cenne, i postaramy się je wykorzystać do udoskonalenia naszych produktów oraz sposobu działania w przyszłości.
    Kilka słów tytułem wyjaśnienia - rzeczywiście, w ostatnim czasie obserwujemy dynamiczny rozwój oprogramowania naszych urządzeń, skutkujący względnie częstymi zmianami. Wiąże się to w dużej mierze z obsługą nowych urządzeń wprowadzanych do naszej oferty - wśród nich kolejnych czujek bezprzewodowych oraz "radiolinii" ("systemowych" zestawów zdalnego sterowania z użyciem pilotów). Faktycznie, zautomatyzowany system obsługi repozytoriów na stronie internetowej nie aktualizował prawidłowo opisu wersji, stąd owa "niespodzianka".
    Moduł zarządzania użytkownikami w programie PRiMAtool (bo zakładam że o takiej formie zarządzania użytkownikami Pan pisze) jest obecnie w trakcie gruntownej przebudowy, w efekcie której pełne zarządzanie użytkownikami udostępnione zostanie dla wszystkich central. Możliwość edycji użytkowników z poziomu menu Administratora (manipulator) funkcjonuje "od zawsze".
    Kwestia kodu parującego - opcja menu pozwalająca na parowanie aplikacji (iOS oraz bieżąca wersja Android) dostępne jest po wcześniejszym włączeniu w opcjach komunikacyjnych obsługi aplikacji via Chmura (PRiMAgo! GPRS). Wynika to z włączenia ruchu GPRS (i w konsekwencji, obciążenia karty transmisją - rzędu 50MB/mc). Dopiero wtedy pojawia się w menu stosowna "ikonka" pozwalająca na parowanie.
    Bardzo cenna jest uwaga dotycząca sposobu działania Timerów - przedstawiony scenariusz jest jak najbardziej "życiowy". Obecnie dostępne jest blokowanie timerów przez użytkownika, ale zdecydujemy się rozbudować Firmware o funkcje Timera typu "Czuwanie domowe z rozbrojonego" oraz "Wyłącz czuwanie domowe". Pozwoli to na korzystanie z "automatu" na co dzień, oraz możliwość beztroskiego wyjazdu na wakacje bez konieczności uprzedniego blokowania timer-ów. Postaramy się również znaleźć rozsądne rozwiązanie kwestii "pikania" przy uzbrajaniu domowym - samo opóźnienie na wyjście/wejście powinno pozostać, ponieważ zdarza się że po uruchomieniu czuwania domowego któryś z domowników opuszcza strefę (np. sytuacja wyjścia do pracy na nocną zmianę).
    Liczę na to, że po wprowadzeniu zmian Pana satysfakcja z wyboru naszego systemu będzie jeszcze większa - bardzo zależy nam na tym, żeby nasze urządzenia były możliwie przyjazne dla naszych Instalatorów, jak też Użytkowników naszych systemów.
  • #34
    tomatos_st
    Level 11  
    Genevo wrote:
    @tomatos_st ... Faktycznie, zautomatyzowany system obsługi repozytoriów na stronie internetowej nie aktualizował prawidłowo opisu wersji, stąd owa "niespodzianka".

    A co z rozwaleniem ustawień przez nową wersję oprogramowania ? Czy to tylko u mnie ?

    Genevo wrote:
    Moduł zarządzania użytkownikami w programie PRiMAtool (bo zakładam że o takiej formie zarządzania użytkownikami Pan pisze) jest obecnie w trakcie gruntownej przebudowy, w efekcie której pełne zarządzanie użytkownikami udostępnione zostanie dla wszystkich central. Możliwość edycji użytkowników z poziomu menu Administratora (manipulator) funkcjonuje "od zawsze".

    Zarządzanie użytkownikami w PRiMAtool nie działa od czasu gdy zacząłem przygodą z GENEVO czyli od jakiś 3 lat :D
    Wiem, że z poziomu manipulatora jest to do zrobienie, ale powiedzmy szczerze, skoro użytkownik konfiguruje wszystko przez program PRiMAtool (bo to jest mega wygodniejsze niż przez manipulator) to oczekuje, że i ta funkcja będzie działać.
    Ja jestem trochę leniwy, więc żeby nie biegać z kompem i kabelkom do centralki podpiąłem ją na stałe do sieci LAN modułem Wiznet, a na kompie mam wirtualny port COM łączący się bezpośrednio z centralką. :)

    Genevo wrote:
    Kwestia kodu parującego - opcja menu pozwalająca na parowanie aplikacji (iOS oraz bieżąca wersja Android) dostępne jest po wcześniejszym włączeniu w opcjach komunikacyjnych obsługi aplikacji via Chmura (PRiMAgo! GPRS). Wynika to z włączenia ruchu GPRS (i w konsekwencji, obciążenia karty transmisją - rzędu 50MB/mc). Dopiero wtedy pojawia się w menu stosowna "ikonka" pozwalająca na parowanie.

    I tu widać wspomniany brak uaktualnień instrukcji, brak tej informacji. Ale nie zmienia to faktu, że mam włączoną opcję PRiMAgo!GPRS, a ikony w menu brak :( . Mam tylko: Stan systemu i awarie, Zmiana kodu, Testy systemu, Blokowanie wejść, Przegląd zdarzeń, Ustawianie zegara, Funkcje obsługi karty prepaid, Ustawienia manipulatora...
    Centrala alarmowa GENEVO - opinie Centrala alarmowa GENEVO - opinie
    Genevo wrote:
    Bardzo cenna jest uwaga dotycząca sposobu działania Timerów - przedstawiony scenariusz jest jak najbardziej "życiowy". Obecnie dostępne jest blokowanie timerów przez użytkownika, ale zdecydujemy się rozbudować Firmware o funkcje Timera typu "Czuwanie domowe z rozbrojonego" oraz "Wyłącz czuwanie domowe". Pozwoli to na korzystanie z "automatu" na co dzień, oraz możliwość beztroskiego wyjazdu na wakacje bez konieczności uprzedniego blokowania timer-ów. Postaramy się również znaleźć rozsądne rozwiązanie kwestii "pikania" przy uzbrajaniu domowym - samo opóźnienie na wyjście/wejście powinno pozostać, ponieważ zdarza się że po uruchomieniu czuwania domowego któryś z domowników opuszcza strefę (np. sytuacja wyjścia do pracy na nocną zmianę).

    Większość z tych uwag zgłaszałem do Państwa juz 2 lata temu. Jak do tej pory nic się nie ruszyło :(, może teraz.
    Chyba po moich uwagach wprowadziliście alternatywny czas na wejście. :P

    Pozdrawiam
    Tomek S.
  • #35
    Genevo

    Level 11  
    tomatos_st wrote:
    Genevo wrote:
    @tomatos_st ... Faktycznie, zautomatyzowany system obsługi repozytoriów na stronie internetowej nie aktualizował prawidłowo opisu wersji, stąd owa "niespodzianka".

    A co z rozwaleniem ustawień przez nową wersję oprogramowania ? Czy to tylko u mnie ?

    Wszystko zależy od tego z jakiej wersji robiony jest upgrade. Potwierdzam że może wystąpić sytuacja w której centrala nie będzie mogła zachować ustawień przy aktualizacji, i niezbędne będzie wgranie backup-u konfiguracji z komputera.

    tomatos_st wrote:
    Genevo wrote:
    Moduł zarządzania użytkownikami w programie PRiMAtool (bo zakładam że o takiej formie zarządzania użytkownikami Pan pisze) jest obecnie w trakcie gruntownej przebudowy, w efekcie której pełne zarządzanie użytkownikami udostępnione zostanie dla wszystkich central. Możliwość edycji użytkowników z poziomu menu Administratora (manipulator) funkcjonuje "od zawsze".

    Zarządzanie użytkownikami w PRiMAtool nie działa od czasu gdy zacząłem przygodą z GENEVO czyli od jakiś 3 lat :D
    Wiem, że z poziomu manipulatora jest to do zrobienie, ale powiedzmy szczerze, skoro użytkownik konfiguruje wszystko przez program PRiMAtool (bo to jest mega wygodniejsze niż przez manipulator) to oczekuje, że i ta funkcja będzie działać.
    Ja jestem trochę leniwy, więc żeby nie biegać z kompem i kabelkom do centralki podpiąłem ją na stałe do sieci LAN modułem Wiznet, a na kompie mam wirtualny port COM łączący się bezpośrednio z centralką. :)

    Stara wersja modułu miała istotne ograniczenia, stąd wprowadzamy nowy "silnik" który będzie w pełni obsługiwał tę funkcjonalność.

    tomatos_st wrote:
    Genevo wrote:
    Kwestia kodu parującego - opcja menu pozwalająca na parowanie aplikacji (iOS oraz bieżąca wersja Android) dostępne jest po wcześniejszym włączeniu w opcjach komunikacyjnych obsługi aplikacji via Chmura (PRiMAgo! GPRS). Wynika to z włączenia ruchu GPRS (i w konsekwencji, obciążenia karty transmisją - rzędu 50MB/mc). Dopiero wtedy pojawia się w menu stosowna "ikonka" pozwalająca na parowanie.

    I tu widać wspomniany brak uaktualnień instrukcji, brak tej informacji. Ale nie zmienia to faktu, że mam włączoną opcję PRiMAgo!GPRS, a ikony w menu brak :( . Mam tylko: Stan systemu i awarie, Zmiana kodu, Testy systemu, Blokowanie wejść, Przegląd zdarzeń, Ustawianie zegara, Funkcje obsługi karty prepaid, Ustawienia manipulatora...

    Zawartość Menu sugeruje mi, użył Pan kodu Instalatora zamiast Administratora - proszę sprawdzić raz jeszcze z kodem Administratora.

    tomatos_st wrote:
    Genevo wrote:
    Bardzo cenna jest uwaga dotycząca sposobu działania Timerów - przedstawiony scenariusz jest jak najbardziej "życiowy". Obecnie dostępne jest blokowanie timerów przez użytkownika, ale zdecydujemy się rozbudować Firmware o funkcje Timera typu "Czuwanie domowe z rozbrojonego" oraz "Wyłącz czuwanie domowe". Pozwoli to na korzystanie z "automatu" na co dzień, oraz możliwość beztroskiego wyjazdu na wakacje bez konieczności uprzedniego blokowania timer-ów. Postaramy się również znaleźć rozsądne rozwiązanie kwestii "pikania" przy uzbrajaniu domowym - samo opóźnienie na wyjście/wejście powinno pozostać, ponieważ zdarza się że po uruchomieniu czuwania domowego któryś z domowników opuszcza strefę (np. sytuacja wyjścia do pracy na nocną zmianę).

    Większość z tych uwag zgłaszałem do Państwa juz 2 lata temu. Jak do tej pory nic się nie ruszyło :(, może teraz.
    Chyba po moich uwagach wprowadziliście alternatywny czas na wejście. :P

    Jak sam Pan zauważył, produkt jest wciąż rozwijany. Myślę, że uda nam się jeszcze Pana pozytywnie zaskoczyć ;)
  • #36
    tomatos_st
    Level 11  
    Genevo wrote:

    Wszystko zależy od tego z jakiej wersji robiony jest upgrade. Potwierdzam że może wystąpić sytuacja w której centrala nie będzie mogła zachować ustawień przy aktualizacji, i niezbędne będzie wgranie backup-u konfiguracji z komputera.

    Poprzednia wersja 02.0351PL więc chyba nie taka stara, wgranie z pliku ustawień nic nie dawało. To nie tak, że nie działały ustawienia, porostu w sporej ilości miejsc pojawiły się dziwne ustawienia, np zdalne sterowanie wyglądało tak:
    Centrala alarmowa GENEVO - opinie
    Genevo wrote:
    Zawartość Menu sugeruje mi, użył Pan kodu Instalatora zamiast Administratora - proszę sprawdzić raz jeszcze z kodem Administratora.

    I znowu wychodzi brak wzmianki o tym szczególe w instrukcji :D (działa :spoko: )

    Genevo wrote:
    Jak sam Pan zauważył, produkt jest wciąż rozwijany. Myślę, że uda nam się jeszcze Pana pozytywnie zaskoczyć ;)

    To jeszcze pomysł: może da się dorzucić odczyt SMSów przez PRiMAtool (albo przez manipulator). Chodzi o to, że niektóre operacje na karcie SIM wymagają odczytu SMSa wysłanego przez operatora GSM (jednorazowe kody dostępu potwierdzające opercje itp), a przekładanie karty SIM to telefonu aby odczytać SMS jest upierdliwe :|

    Pozdrawiam
    Tomek S.
  • #37
    Daniel_GSM
    Level 25  
    Ja zamontowałem 4 systemy oparte na Prima-64.
    Dla mnie te alarmy to rewelacja - prostota programowania, konfiguracji i obsługi.

    Ale jest też jedno ALE.
    MEGA, ale to MEGA TANDETNE wyświetlacze w manipulatorach.
    Przetestowałem chyba wszystkie - z białym, z niebieskim i czarnym podświetleniem.
    Wszystkie MEGA TANDETNE.

    W normalnej temperaturze pokojowej te pseudo animacje (a może to po prostu zbyt wolne odświeżanie), które generują bardzo kiepsko wyglądające smugi to jakaś katastrofa.

    Ustawienie zbyt wysokiego kontrastu wzmaga efekt a zbyt niskiego powoduje, że LCD robi się nieczytelny.

    Gdyby ktoś chciał wiedzieć o co chodzi to LCD w normalnej temperaturze pokojowej zachowuje się tak jakby go ktoś wystawił na -30 stopni.

    Kolejna sprawa to kąty LCD - wystarczy, że nie masz LCD na wprost oczu i widzisz jakieś tandetne przebitki poprzednich znaków (jakby odświeżanie bardzo powolne).
    LCD musi być centralnie na wprost wzroku - jeśli u Klienta w domu mieszkają osoby o różnym wzroście to generalnie "przewalone" bo nie wiadomo do kogo dostosować. Ten najwyższy i najniższy denerwuje się i pyta co to za Chińskie g...
  • #38
    tomatos_st
    Level 11  
    Minęło prawie pół roku od mojego postu i muszę przyznać, że trochę się ruszyło:
    - w końcu działa zarządzanie użytkownikami z poziomu programu PRiMAtool (brawo !!)
    - wyłączono sygnalizację dźwiękową podczas uzbrajania domowego (błoga cisza podczas uzbrajania domowego czasówką w środku nocy)
    - poprawiona została z tego co widziałem instrukcja do PRiMAgo! dla Android
    Nie sprawdziłem funkcji przezbrajania rozbrajania pełnego na domowe za pomocą czasówki :( (może w najbliższych dniach)

    Ale po za tym dalej zaniedbania w stosunku do strony z wsparciem..:
    Na stronie jest informacja, że PRiMAtool jest w wersji v 1.3.155, pobieramy i ....taadaaa..... niespodzianka, jest w wersji 1.3.211.0
    Ale o tym dowiemy się dopiero po instalacji :( . Normalnie użytkownik wszedłby na stronę, zobaczył: jest ta sama wersja co ma, i nie pobrał (no bo po co ).
    A informacja co zostało dodane/zmienione/poprawione to chyba najbardziej strzeżona informacja firmy, bo nigdzie jej nie uświadczysz .
    To samo dotyczy wersji firmware centralek, firma poszła na łatwiznę i zawsze ściąga się najnowszą wersję oznaczoną np: "PRIMA64_FIRMWARE_LATEST_PL.ZIP", a użytkownik niech sobie ściąga i sprawdza czy to taka sama co ma wgraną czy też "coś" się zmieniło. Oczywiście to "coś" musi dojść sam, bo nie ma żadnej informacji jakie są zmiany (no bo poco "my wiemy" ") )

    Ale coś się rusza w temacie, może za rok, dwa będzie ok ..:)
    Pozdrawiam
    Tomek S.
  • #39
    Daniel_GSM
    Level 25  
    tomatos_st wrote:

    Na stronie jest informacja, że PRiMAtool jest w wersji v 1.3.155, pobieramy i ....taadaaa..... niespodzianka, jest w wersji 1.3.211.0
    Tomek S.


    Hahaha - no popatrz - faktycznie jest wersja 1.3.211.0 - dzięki za info.
    I tak jak mówisz - od producenta się tego nie dowiesz.
    Mało tego - w PRiMAtool klikam sprawdź aktualizacje i dostaję komunikat, że nie ma nowszej wersji pomimo tego, że jednak jest...

    Oj Genevo Genevo - weźcie się do roboty i wyjdźcie do Klienta bo w pewnym momencie może się to wszystko urwać i się Klienci wkurzą...

    Więcej profesjonalizmu Panowie - więcej profesjonalizmu!

    Bo np. takie coś jak poniżej oglądane w 2020 roku to brak profesjonalizmu i zniechęca...

    Centrala alarmowa GENEVO - opinie

    I takie coś też - gdzie znajdę ten plik?

    Centrala alarmowa GENEVO - opinie


    tomatos_st wrote:

    Ale coś się rusza w temacie, może za rok, dwa będzie ok ..:)
    Tomek S.


    Byle Klienci jeszcze byli i kupowali sprzęt bo może się okazać, że znajdą coś innego i za rok za dwa Genevo przestanie istnieć :(
  • #40
    radioifonia
    Level 7  
    Daniel_GSM wrote:
    tomatos_st wrote:

    Na stronie jest informacja, że PRiMAtool jest w wersji v 1.3.155, pobieramy i ....taadaaa..... niespodzianka, jest w wersji 1.3.211.0
    Tomek S.


    Hahaha - no popatrz - faktycznie jest wersja 1.3.211.0 - dzięki za info.
    I tak jak mówisz - od producenta się tego nie dowiesz.
    Mało tego - w PRiMAtool klikam sprawdź aktualizacje i dostaję komunikat, że nie ma nowszej wersji pomimo tego, że jednak jest...

    Oj Genevo Genevo - weźcie się do roboty i wyjdźcie do Klienta bo w pewnym momencie może się to wszystko urwać i się Klienci wkurzą...

    Więcej profesjonalizmu Panowie - więcej profesjonalizmu!

    Bo np. takie coś jak poniżej oglądane w 2020 roku to brak profesjonalizmu i zniechęca...

    Centrala alarmowa GENEVO - opinie

    I takie coś też - gdzie znajdę ten plik?

    Centrala alarmowa GENEVO - opinie


    tomatos_st wrote:

    Ale coś się rusza w temacie, może za rok, dwa będzie ok ..:)
    Tomek S.


    Byle Klienci jeszcze byli i kupowali sprzęt bo może się okazać, że znajdą coś innego i za rok za dwa Genevo przestanie istnieć :(



    Dokadnie! Strzał w samo sedno!

    Sam zastanawiam się nad tą centralką i to co opisałeś w swoim poście jest tym co mnie trochę odstrasza.

    Firma ma zakładkę na stronie www ze szkoleniami.... których nie ma ... w tym czasie Satel utworzył darmową Eacademy , gdzie można za free rozbudować swoją wiedzę...

    Siedziba Genevo (po wpisaniu na GMaps) to dom jednorodzinny.... , wiem, że nie musi to świadczyć o firmie jako takiej , ale dziwne jest to, że Genevo niby próbuje wszystko naprawiać by dostosować się 'do zapotrzebowania' ale w większości nic się nie zmienia.... Mam obawy o to , że zainwestuję w system ,który za dajmy na to 10lat nie będzie już wspierany bo firma nie będzie istniała...

    Na plus zasługuje kontakt z firmą.

    Aha, i bardzo duuuuży minus jak wspomniał jeden z kolegów powyżej, dlaczego Genevo nie może zrobić jakiegoś tutorialu np . na Youtube dotyczącego obsługi programu na komputerze? Nie ma instrukcji, ok nie musi być, bo to software a nie produkt fizyczny, ale jeśli chcemy być skierowani ku klientowi, to jaki problem usiąść jeden wieczór z komputerem i nagrać film instruktażowy? To naprawdę wiele wysiłku nie kosztuje , a zyskujemy i czas (bo do wielu pytań odpowiedzią będzie link do video) i klientów (jeśli ktoś chce być bohaterem w swoim domu i sam zaprogramować centralę to wybierze Genevo bo software będzie wytłumaczone).
  • #41
    Daniel_GSM
    Level 25  
    Wczoraj montowałem i programowałem centralę.

    Czy ktoś mi może powiedzieć w jaki sposób można edytować uprawnienia użytkownika w PrimaTool?
    Klikam na użytkownika a następnie edytuj - edytuję uprawnienia, pin i co dalej? Jak kliknę "dodaj" to tworzy nowego użytkownika a jak kliknę "zamknij" to nie zapisuje zmian :)

    Ktoś to ogarnia?
  • #42
    Genevo

    Level 11  
    Widzę pewne ożywienie w wątku, więc postanowiłem się włączyć do dyskusji.
    W kwestii edycji użytkowników - rzeczywiście w polskiej wersji został przycisk "Dodaj użytkownika", mimo że jego funkcja w trybie edycji to zapisanie zmian (pierwotnie okienko obsługiwało jedynie dodawanie użytkowników). Dziękuję za spostrzegawczość.

    Natomiast absolutnie nie mogę się zgodzić z opinią Kolegi @radioifonia o braku zmian. W ciągu sześciu lat obecności produktów na rynku, nasza oferta została rozwinięta od jednej centrali (PRiMA16) do ponad 30 pozycji katalogowych, w tym dość rozbudowana (i stale poszerzana) oferta urządzeń bezprzewodowych. Do tego należy dodać nieustanną ewolucję produktów (stale rozwijamy Fimrware, Software i aplikacje) - nazywanie tego "brakiem zmian" jest mało miarodajne.
    Kilka przełomowych momentów:
    2014 - premiera PRiMA16
    2015 - pojawia się PRiMA6 i GSM-8
    2016 - na rynek wchodzi wyczekiwana PRiMA64
    2017 - startujemy z bezprzewodówką (EVOHUB oraz EVOPIRY). Taka ciekawostka - prototypowe EVOPIR'y z 2016r które mamy u siebie wciąż pracują do dziś na oryginalnej baterii. Do tego wprowadzamy apkę na iOS.
    2018 - kolejne urządzenia bezprzewodowe oraz seria manipulatorów SL z podświetleniem RGB
    2019 - jeszcze więcej "bezprzewodówki" (w tym sygnalizatory, dodatkowe czujki). Nowe moduły do PRiMY - w tym systemowe piloty. Pojawia się też nowa aplikacja Android.
    2020 - już na SECUREX'ie (kwiecień) pochwalimy się kilkoma nowościami, a do końca roku wprowadzimy dalsze niespodzianki.

    Owszem, w ferworze walki zdarzają się drobiazgi "wytykane" nam w tym wątku. Nie ignorujemy tych sygnałów, wszystkie bierzemy sobie "do serca". Najważniejsze jednak jest że dbamy o najwyższą jakość samych produktów i na to kładziemy największy nacisk - po sygnałach zwrotnych z rynku wiem że robimy kawał solidnej roboty.

    W kwestii "wideo tutoriali" - tutaj jest to świadoma decyzja. Naszym kluczowym rynkiem są profesjonalni instalatorzy, do których docieramy poprzez partnerów dystrybucyjnych. W tej grupie docelowej wiedza branżowa jest tym co pozwala im zarabiać pieniądze na świadczeniu usług. Owszem, są firmy którym obojętne jest kto kupuje ich produkty - byle sprzedało się ich jak najwięcej. W takim modelu ważne jest pokazywanie "tu kliknij tam przykręć śrubkę i będzie działać", bo to ułatwia generowanie zbytu.
    My wolimy dać wędkę i pokazać jak łowić ryby. W tym celu jeździmy po polsce, organizujemy wspólnie z naszymi partnerami warsztaty dla ich instalatorów. Na takich warsztatach z jednej strony oferujemy wiedzę, z drugiej zbieramy sygnały zwrotne które wykorzystujemy do kształtowania oferty. Taki model nam się doskonale sprawdza, a nasi instalatorzy to cenią.
    Nie oznacza to że odrzucamy inne formy wsparcia/pomocy.
    Nie zależy nam na tym, żeby odbierać przysłowiowy chleb naszym instalatorom "edukując" filmikami na YT przypadkowych odbiorców.
    Nasi stali klienci (instalatorzy) chwalą nas za takie podejście, my jesteśmy lojalni w stosunku do nich a oni odwzajemniają się nam swoją lojalnością przy wyborze produktów.
  • #43
    radioifonia
    Level 7  
    Jak najbardziej zgadzam się z tym co zostało przedstawione powyżej. Napisałem, że kontakt z firmą (czyli serwis lub pomoc w przypadku problemów) jest naprawdę bardzo dobry i każde zgłoszenie czy to mailowe czy telefoniczne jest szczegółowo wyjaśniane, bez względu na to czy pyta Instalator czy uczeń ze szkoły YouTube. Naprawdę to wielki plus dla firmy bo pokazuje ,że zależy im na indywidualnym podejściu do klienta. Co do rozwoju central jak najbardziej na plus. Wczoraj prześledziłem posty w których opisane były zmiany jakich Genevo dokonało w swoich produktach i ogromna ilość z nich była odpowiedzią na potrzeby czy to rynku czy samych użytkowników.

    Jeżeli o szkolenia chodzi, jestem w stanie zrozumieć politykę firmy. Oczywiście, że firma ma prawo sama decydować w jaki sposób będzie udostępniała wiedzę na temat swoich produktów. Więc jeżeli nie życzy sobie udostępniać wiedzy wszędzie i dla każdego a skupia się na wybranym zakresie odbiorców (Instalatorzy) to jak najbardziej przyjmuję to jako fakt oczywisty o którym wcześniej nie wiedziałem i akceptuję.

    Na plus zasługuje szybkość reakcji na posty: dziś sprawdziłem stronę internetową firmy i po naszych wpisach (moich i Daniela) usunięto datę szkolenia 'rok 2017' więc duży plus.
  • #44
    Daniel_GSM
    Level 25  
    A może właśnie Elektroda jest dobry miejscem na komunikację z Genevo.

    Ja mam pytania już teraz:

    1. Kiedy nowa wersja PRiMAtool - czy będzie jakaś informacja na temat zmian? Czy będzie można już normalnie edytować użytkowników?
    2. Czy możecie Państwo napisać "co nowego" w firmware central - może na początek dla topowej wersji Prima64
    3. Czy kontrast i inne nastawy manipulatora muszą się kasować po restarcie centrali?
    4. Nie chcę próbować więc zapytam - jakie zabezpieczenia ma centrala na wypadek zwarcia zasilania na linii AUX - np. w przypadku zwarcia zasilania na którejś z czujek? po usunięciu zwarcia centrala nadal będzie działać?

    Żeby nie było - zamontowałem kilka 64 Państwa produkcji i jestem bardzo zadowolony. Głównie z prostoty programowania, możliwości rozszerzenia funkcjonalności (moduły EXT) i jak do tej pory niezawodności.
  • #45
    Genevo

    Level 11  
    Tak "na szybko" przesyłam odpowiedzi:
    1) Nowa wersja PRiMAtool jest w opracowaniu - główną zmianą będzie nowy sposób zarządzania elementami bezprzewodowymi systemu z poziomu zakładki "Bezprzewodowe", oraz dedykowane okienko do obsługi pilotów (m.in. zmiana konfiguracji przycisków). Ta wersja na razie jest w fazie testów Beta, obecnie wersja "produkcyjna" to 1.3.211 i tę wersję zalecamy do codziennej pracy z naszymi urządzeniami.
    Edycja użytkowników dostępna jest w wersji 1.3.211, natomiast w nowej wersji poprawimy opis przycisku zapisywania zmian edycyjnych.

    2) Ciężko jest przygotować prostą i czytelną listę zmian w sytuacji gdzie na wspólnej bazie kodu funkcjonuje wiele różnych urządzeń. Stąd zmiany numeracji są "skokowe", mimo że faktycznych modyfikacji działania konkretnego urządzenia jest znacznie mniej.
    Ostatnie zmiany w PRiMA64, wprowadzone na przestrzeni kilku miesięcy to m.in:
    - Obsługa nowych urządzeń bezprzewodowych
    - Nowe wersje językowe centrali
    - Ustawianie konfiguracji powiadomień PUSH z poziomu aplikacji
    - Zmiana konfiguracji domyślnej dla ustawienia strefy czasowej (GMT+1, wcześniej GMT)
    - Obsługa mechanizmu zdalnej aktualizacji firmware
    - Optymalizacja wyłączania sygnalizacji EVOSOUND (szybkie kasowanie).

    3) Ustawienia manipulatora są zapamiętywane w centrali dla zarejestrowanych klawiatur i modułów. Jeżeli dany manipulator został w systemie zarejestrowany ("fajeczka" na liście urządzeń), to jego konfiguracja zapamiętana jest w nieulotnej pamięci centrali i "przeżyje" restart centrali (wyłączenie/włączenie). Jeżeli nastąpi reset ustawień centrali (przywrócenie ustawień fabrycznych), to ustawienia manipulatorów również wrócą do wartości początkowych.

    4) Wszystkie wyjścia zasilania (+OUT1, +OUT2, AUX, +VX) zabezpieczone są odrębnymi bezpiecznikami polimerowymi (automatycznymi), oraz nadzorowane przez centralę. Zwarcie jednego z nich nie odcina zasilania na pozostałych, a centrala raportuje uszkodzenie (zwarcie, przeciążenie) konkretnego wyjścia. Po usunięciu usterki i wyeliminowaniu przyczyny zwarcia, wyjście powraca samoczynnie do normalnej pracy, a centrala rejestruje w zdarzeniach koniec usterki.
  • #46
    Daniel_GSM
    Level 25  
    I to jest właśnie profesjonalne podejście!

    Bardzo dziękuję za szczegółowe odpowiedzi.