Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiesta MK6 1299 69KM VAN - Wymiana zaworu wydechowego, demontaż głowicy

01 Paź 2015 08:48 1179 6
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich,
    potrzebuję pomocy, wskazówek przy naprawie mojej Fiesty.

    W wyniku pęknięcia izolatora świecy zapłonowej w jednym z cylindrów, odłamek został zmielony i spowodował spadek ciśnienia sprężania do 5 at, gdzie na pozostałych utrzymuje się na poziomie ok. 12 at.

    Zakładam, że uszkodzeniu uległ zawór wydechowy i ewentualnie jego gniazdo.

    Zwracam się o pomoc w postaci wskazówek dotyczących naprawy tego uszkodzenia. Wiem, że konieczne będzie zdjęcie głowicy i wyjęcie wałka rozrządu, dlatego też cenną wskazówką byłyby dla mnie informacje nt. umiejscowienia znaków do ustawienia rozrządu oraz instrukcji dokręcania głowicy.

    Zastanawiam się też, czy konieczne będą nowe śruby mocujące głowicę, czy też można użyć starych?

    Wszelkie zdjęcia, schematy, opisy tego co może mnie spotkać przy tej naprawie będą na pewno bardzo pomocne.

    Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.
  • Poziom 32  
    Radził bym zrobić test szczelności, bo ceramika uszkadza także gładzie. Rozbierzesz i okaże się, że silnik do wymiany.
  • Poziom 23  
    Witam!
    Szanowny przyjacielu. Na wstępie proponował bym,żeby to zrobił fachowiec ponieważ zdjęcie głowicy będzie się wiązało z odkręceniem kolektora wydechowego gdzie urywają się szpilki.Dalej do odkręcenia głowicy potrzebne odpowiednie klucze a przy dokręceniu klucz dynamometryczny. Dalej przy wymianie zaworu potrzebny frez by przefrezować gniazdo. Po założeniu zaworu trzeba go dotrzeć odpowiednia pasta i przyrząd,który będzie pokręcał zawór przy docieraniu.
    Przy zdjęciu głowicy może się okazać, że należy wymienić wszystkie zawory. Do sprawdzenia szczelności jak niema się przyrządu to wlewa się naftę i patrze czy nie przecieka. Przy montażu wymienia się wszystkie uszczelki prawdopodobnie szpilki nakrętki no i ustawienia do tego potrzebna jest wiedza i praktyka.
    Proponował bym na razie nic nie robić pojeździć i obserwować, słuchać pracę silnika.
    Gdyby to nie pomogło to szukał bym zaprzyjaźnionego mechanika, który by wykonał naprawę i pozwolił patrzeć.

    Pozdrawiam Miro.Nasz
  • Poziom 9  
    Dziękuję za wskazówki.

    Liczę się z tym, że do momentu zdjęcia głowicy nie będę mógł na 100% stwierdzić co jest do wymiany, ale nie jest to duży problem. Części, które mogą wymagać wymiany są stosunkowo tanie i za kilkaset złotych mogę przeprowadzić remont silnika.

    Doświadczenia nie mam dużego, ale będę to robił z pomocą osoby, która w swoim życiu wykonała niejedną taką naprawę, tylko że odbywały się one na rodzimych pojazdach okresu PRL, dlatego też przydałyby się wskazówki konkretnie do tego modelu, czyli jak już wspomniałem, umiejscowienie znaków do ustawienia rozrządu oraz moment dokręcenia śrub głowicy.

    Przy wymianie uszczelki głowicy w Renault Megane, mimo użycia przeze mnie starych śrub, nie skutkowało to żadnymi problemami ze szczelnością, ale z drugiej strony na licznych forach spotkałem się z informacjami, że nowy śruby są konieczne. Wtedy o tym nie wiedziałem.
    Z uwagi na to, że jest to mały, niewyżyłowany silnik, chciałbym poznać jak to jest z tymi śrubami w tej konkretnej jednostce napędowej.



    Zaplecze sprzętowe mam, a to czego nie będę mógł zrobić sam, zlecę zaprzyjaźnionemu warsztatowi.

    O ostateczności czeka mnie szlif cylindrów i będę miał pewność, że silnik posłuży mi jeszcze przez długi okres.

    Przy pomiarze szczelności przez wspomnianą wyżej osobę, została ona zmierzona jeszcze raz po wlaniu do cylindra oleju silnikowego. Wskazanie ciśnieniomierza się nie zmieniły, co zdaniem tej osoby wskazuje na problem z zaworami a nie z szczelnością na płaszczyźnie tłok-pierścienie-cylinder.

    Okaże się po zdjęciu :)
  • Poziom 9  
    nie jestem przesądny, ale wykrakałeś kolego miro.nasz :)
    Pojawił się problem z odkręceniem kolektora. 7 z 8 nakrętek puściło bez większego problemu, ale z ostatnią sobie nie poradziłem.
    Teraz jest okrągła...
    :(

    Planowałem wyjąć głowicę razem z kolektorem, ale okazało się, że w tym silniku kolektor wydechowy i katalizator są jednym elementem.
    Odkręcenie kolektora od bloku silnika też okazało się niemożliwe.

    Nowy dzień, to może pojawią się jakieś nowe pomysły.

    :D
  • Poziom 23  
    Witam!
    Odkręcenie tej nakrętki będzie trudne ale myślę, że się uporasz. Zacznij od podgrzania, obstukaj delikatnie, jest jeszcze /w/g starej metody mesel/ spróbuj delikatnie przecinakiem obstukać powinna dać się odkręcić. Do odkręcenia są klucze zaciskowe. Taką nakrętkę trzeba rozruszać kręcąc w prawo - lewo i coraz więcej odkręcać.
    Pozdrawiam Miro.Nasz
  • Poziom 9  
    Dziękuję za pomoc.
    Wszystko już rozkręcone.

    Z nakrętką poradziłem sobie wiertarką. Chciałem ją przewiercić, aby później ściąć ją przecinakiem, ale przy wierceniu puściła.

    Okazało się, że wypalone jest jedno gniazdo zaworowe.
    Gładź cylindra nieuszkodzona.