Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Delphi7/Pascal - Przypisanie notatki do wiersza w StrigGrid

dziadekpiotr54 01 Paź 2015 16:22 591 7
  • #1 01 Paź 2015 16:22
    dziadekpiotr54
    Poziom 5  

Witam.
    Jestem początkującym w posługiwaniu się Pascalem. Próbuje swych sił w Delphi7.
    Google , niestety nie pomogło mi dotychczas. Mój problem polega na tym:
    mam dwie formatki.
    Form1, na niej StringGrid1 i Memo1
    Form2, na niej ComboBox1 i Memo1
    Wczytuję do ComboBox1(na Form2) nr wiersza StringGrid1(z Form1), pisze notatkę w Memo1(Form2), notatka zostaje wczytana do Memo1(Form1),wszystko się ładnie zapisuje do pliku. Lecz przy próbie wczytania pliku do StrinGrid1 notatka nie zostaje wczytana do Memo1.
    Problem. Nie potrafię zaprogramować by notatka została przypisana do wiersza obiektu StringGrid1 na Form1.

0 7
  • #2 01 Paź 2015 17:29
    -psiak-
    Poziom 32  

Pokaż kod, jak zapisujesz jak wczytujesz.
    Generalnie odradzam użycie StringGrid'a przynajmniej dla początkujących.
    Znacznie prościej się używa TVirtualStringTree (osobny darmowy komponent).

Jedno z możliwych obejść w StringGrid robisz dodatkową kolumnę której ustawiasz szerokość 1 pixel i do niej ładujesz zawartość memo.
    Pamiętaj że StringGrid czasami dziwnie sobie radzi z kilkowierszowymi komórkami, ale można <Enter> zamienić na np #1 na czas przechowywania w StringGrid oraz ponowna zamiana przy wyświetlaniu.

0
  • #3 01 Paź 2015 18:34
    dziadekpiotr54
    Poziom 5  

Przykro mi, ale źle mnie zrozumiałeś, ze strigGrida pobieram tylko nr wiersza , notatka natomiast ma byc wczytana do memo.

0
  • #4 01 Paź 2015 18:38
    -psiak-
    Poziom 32  

dziadekpiotr54 napisał:
    Przykro mi, ale źle mnie zrozumiałeś ...
    Powtarzam: Pokaż kod, jak zapisujesz jak wczytujesz. wtedy nie ma możliwości złego zrozumienia.

dziadekpiotr54 napisał: