Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

C4 Grand Picasso - temperatura nawiewu pasażera odwrotna do ustawień

treborsz 01 Paź 2015 19:41 1269 9
  • #1 01 Paź 2015 19:41
    treborsz
    specjalista-kamery przemysłowe

    C4 Grand Picasso z dwustrefową regulacją nawiewu (klimatyzacją).

    Zmiana temperatury nawiewu działa ODWROTNIE(!) po stronie pasażera... Im wyższa ustawiona temperatura, tym zimniejszy nadmuch; im niższa ustawiona temperatura, tym cieplejszy nadmuch.
    Od strony kierowcy działa poprawnie.

    Dodatkowa informacja - zmiana temperatury nawiewu na panelu pasażera nie przynosi żadnych efektów (żadnej reakcji).

    Czy ktoś z Forumowiczów ma jakiś pomysł, co może być przyczyną?

  • Pomocny post
    #2 02 Paź 2015 11:44
    baton.e30
    Poziom 23  

    Musisz to zdiagnozować na dobrym kompie, jeżeli żaden silnik regulacji klap nie jest uszkodzony to można zrobić adaptacje (lub kalibracje) różnie to nazywają, i powinno być OK.

  • #3 02 Paź 2015 11:56
    766630
    Usunięty  
  • #4 02 Paź 2015 12:29
    treborsz
    specjalista-kamery przemysłowe

    georgesgr napisał:
    Nie sadzisz, ze sa to informacje zupelnie sprzeczne?
    W gruncie rzeczy, nie wiadomo, o co ci chodzi.

    Już tłumaczę.
    treborsz napisał:
    Im wyższa ustawiona temperatura, tym zimniejszy nadmuch
    Pierwszy cytat został zaczerpnięty przez kolegę z drugiego akapitu. Być może zabrakło tam słowa, że chodzi o zmianę temperatury nawiewu globalną, czyli realizowaną przez panel sterujący znajdujący się po stronie kierowcy, a temperatura po stronie pasażera indeksowana jest względem temperatury ustawionej przez kierowcę (czyli to kierowca jest "panem i władcą" ustawień temperatury).
    Precyzyjne tłumaczenie:
    - ustawiając globalnie (na panelu sterującym znajdującym się po stronie kierowcy) temperaturę na minimalną: po stronie kierowcy system zachowuje się normalnie, czyli mam nadmuch zimnego powietrza; po stronie kierowcy system zachowuje się odwrotnie - mam nadmuch gorącego powietrza (klapa mieszania w nagrzewnicy ustawia się w położeniu odcinającym zimne powietrze);
    - ustawiając globalnie (na panelu sterującym znajdującym się po stronie kierowcy) temperaturę na maksymalną: po stronie kierowcy system zachowuje się normalnie, czyli mam nadmuch gorącego powietrza; po stronie kierowcy system zachowuje się odwrotnie - mam nadmuch zimnego powietrza (klapa mieszania w nagrzewnicy ustawia się w położeniu odcinającym gorące powietrze);
    - wszelkie zmiany temperatury "pośrednie" powoduję, że nadmuch powietrza po stronie kierowcy jest odwrotnie proporcjonalny do globalnych ustawień temperatury nawiewu (czyli ustawień realizowanych przez panel po stronie kierowcy).

    treborsz napisał:
    zmiana temperatury nawiewu na panelu pasażera nie przynosi żadnych efektów (żadnej reakcji).
    Drugi cytat dotyczy ustawień temperatury nawiewu na panelu po stronie pasażera (w pierwszym zdaniu posta zasugerowałem, ze jest to pojazd z dwustrefową regulacją nawiewu).
    Jakakolwiek regulacja (zmiana) ustawień temperatury nawiewu na panelu po stronie pasażera (pasażer z przodu steruje ustawieniem temperatury po swojej stronie) nie przynosi żadnej reakcji: temperatura nawiewu po stronie pasażera nie zmienia się (motoreduktor / silniczek nawiewu nie zmienia ustawień położenia klapy mieszania w nagrzewnicy).

    Mam nadzieję, że teraz "wiadomo, o co chodzi ;).

    Dodano po 3 [minuty]:

    baton.e30 napisał:
    Musisz to zdiagnozować na dobrym kompie, jeżeli żaden silnik regulacji klap nie jest uszkodzony to można zrobić adaptacje (lub kalibracje) różnie to nazywają, i powinno być OK.
    Żaden z motoreduktorów (silniczków regulacji klap) nie jest uszkodzony: zamieniałem je miejscami, dodatkowo wykorzystałem inny, który miałem "w zapasie".
    Być może pójdę tropem sugestii diagnostyki - jednak tego nie przeprowadzę sam, bo nie mam narzędzi (np. Lexii czy Diagboxa).

  • #6 02 Paź 2015 12:37
    treborsz
    specjalista-kamery przemysłowe

    baton.e30 napisał:
    Ja to robiłem TEXA nano diag i działa
    Mam rozumieć, że kolega doświadczył podobnego problemu lub zrobił symulację wywołującą takie "działanie" systemu nawiewu?

  • #8 02 Paź 2015 13:09
    766630
    Usunięty  
  • #9 02 Paź 2015 13:33
    treborsz
    specjalista-kamery przemysłowe

    "Temperatura po stronie pasażera indeksowana jest względem temperatury ustawionej przez kierowcę" - to jest inaczej sterowanie jednostrefowe (nota bene - to jest cytat z instrukcji producenta).
    Gdy pasażer na "swoim" pulpicie sterowania dokona jakiejkolwiek zmiany temperatury - system powinien automatycznie przejść na sterowanie dwustrefowe (a tak się nie dzieje).

    Co do zaglądania pod deskę - mam zdemontowany schowek i dokładnie widzę, jak się zachowuje motoreduktor sterujący klapą mieszania powietrza po stronie kierowcy.
    Przykładowo: po zmianie na panelu kierowcy temperatury z jednej skrajnej na drugą skrajną motoreduktor dokonuje zmiany położenia klapy na przeciwną do poprzednio ustawionej.

    Kolejny przykład: jeśli przy ustawionej skrajnej temperaturze, np. minimum (temperatury):
    - zdemontuję motoreduktor po stronie pasażera,
    - przesunę ręcznie klapę mieszania powietrza (dźwignię sterującą klapę) ustawiając nawiew na "zimno",
    - zamontuję ponownie motoreduktor,
    - zmienię ustawienia temperatury nawiewu (globalnie po stronie kierowcy, czyli nawiew jednostrefowy) na maksimum temperatury,
    - efektem będzie po stronie pasażera ustawienie klapy mieszania odwrotnie do ustawień (motoreduktor przesunie klapę najpierw na gorące powietrze, jednak dalej będzie kontynuował "pracę" i klapa powróci do ustawień zimnego powietrza).

    Kino "Miś"...

    I jeszcze jedno - o tym, że klapa może "nie działać", przekonałem się na własnej skórze w czasie "wojaży wakacyjnych" na południu Europy. Wtedy winowajcą był motoreduktor.

  • #10 14 Paź 2015 18:52
    treborsz
    specjalista-kamery przemysłowe

    Diagnostyka w Lexii okazała się rozwiązaniem problemu. Dzięki za pomoc i trafną sugestię!

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME