Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

IVECO EURO TECH 190E28 CURSOR - paliwo w oleju

zen-zz 02 Paź 2015 14:45 1158 4
  • #1 02 Paź 2015 14:45
    zen-zz
    Poziom 2  

    Panowie proszę o podpowiedź lub sugestię.W moim IVECU z 1999r 190E28 CURSOR 8 dostaje się paliwo do oleju (1000km-5 litrów więcej oleju).Jest trochę słabszy i kopci białym dymem.Wiosną wymieniłem oringi na pompowtryskach ,ale nie pomogło.Co powinienem zrobić żeby znaleść przyczynę usterki.Bardzo proszę o pomoc.

    0 4
  • #2 02 Paź 2015 15:58
    tomosky
    Poziom 10  

    Wydaje mi się, że opcje są tylko dwie (mimo iż szczerze mówiąc nie widziałem tego silnika na oczy).

    1. Jeżeli pompa paliwa jest chłodzona/smarowana olejem z obiegu silnika lub jest napędzana z rozrządu silnika a rozrząd jest "mokrą" konstrucja to ropa przedostaje sie poprzez pompe paliwa

    2. Wtryski niepoprawnie dawkują paliwo (uszkodzone, zużyte rozpylacze bądź iglica rozpylacza bądź problemem jest sama pompa paliwa, jeżeli to są "zwykłę wtryski" sterowane punktem otwarcia z pompy)

    0
  • #3 02 Paź 2015 21:10
    zen-zz
    Poziom 2  

    Dzięki tomosky za sugestie.Powiem Ci tak.Pompę paliwa odkręcaliśmy,jest jak mówisz z tyłu przy rozrządzie.Z optyki wyglądała na suchą i szczelną, więc zamontowaliśmy ją z powrotem.Jeśli chodzi o pompowtryski spróbujemy je wyjąć i dać do sprawdzenia. Jak to zdiagnozuję to Ci odpiszę czy pomogło. Na razie jeszcze raz dzięki i pozdrawiam.

    0
  • Pomocny post
    #4 11 Paź 2015 07:48
    skorp
    Specjalista - IVECO Trucks

    Tak też kiedyś dałem pompowyryski do sprawdzenia do autoryzowanego serwisu Boscha.Wcześniej sprawdziłem je wstępnie swoim sposobem i przynajmniej dwa na 100% miały wycieki przy cewkach,na samej górze.Ale poszły do serwisu.Powymieniali co tylko możliwe,oprócz cienkich oringów na cewkach- przyczyny całego zamieszania.Dlaczego nie wymienili?W odpowiedzi usłyszałem "bo były niedostępne"Trzeba po prostu podać do głowicy ciśnienie do 5bar. w kanał paliwowy,a powrót zaślepić.Dobrze by było,aby w kanałach było trochę paliwa, wtedy pojawią się bańki powietrza.Wszystko robimy na stojącym silniku i dobrze jest maksymalnie umyć i osuszyć całą klawiaturę i wierzch głowicy.Mogą się wtedy ujawnić wycieki nie tylko z cewek czy nieszczelnych oringów,ale również mikropęknięcia głowicy nad kanałem paliwowym,przy gniazdach pompowtryskiwaczy.

    0
  • #5 13 Lis 2015 14:08
    zen-zz
    Poziom 2  

    Witam was ponownie.
    Zrobiłem jak mówił skorp. Na sam początek podałem ciśnienie 5 atm. w układ zasilania, i ujawniła się przyczyna.Na drugim pompowtrysku wydostawało się paliwo z pod cewki.Zakupiłem używany na internecie za 400 zł , zamontowałem i auto śmiga.Przejechałem 800 km i nic się nie dzieje. Bardzo Wam dziękuję za sugestie i serdecznie pozdrawiam.

    0