Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

C4 Picasso 1,6 VTI - Schemat/diagnostyka/zamiennik sondy Lambda

Denikson 02 Oct 2015 17:23 3912 7
  • #1
    Denikson
    Level 2  
    Witam
    szukam schematu do sondy Lambda do C4 picasso 1,6 VTI silnik EP6 (5FW) .
    Padła mi grzałka sondy (błąd P0135) chcę wymienić i... jest dostępna (0 258 007 217) ale tylko w ASO za bagatela 1040 PLN - nie wiem dokładnie czy to problem z sondą czy z elektryką wiec schemat , opis pinów sondy 5 przewodowej, jak zdiagnozować grzałkę - za wszystko będę dozgonnie (a to przy citroenie to pewnie niedługo) wdzięczny
  • Helpful post
    #2
    kybernetes
    Level 39  
    Na sondzie piny:
    4 - zasilanie grzałki +12V (z komputera, pin 17 złącze brązowe, poza tym zasila jeszcze grzałkę drugiej sondy, grzałkę odmy i zawór odsysania oparów z kanistra).
    3 - masa PWM sterująca grzałką (z komputera, pin 30 złącze brązowe).
  • #3
    kidu33
    Level 15  
    Widzę ze nie ma zamiennika . A 5 przewodowe do tanich nie należą niezależnie czy to opel bmw czy vw.
  • #4
    Denikson
    Level 2  
    " do tanich nie należą" ... jak pomyślę że jedyna możliwość to ASO i 1kPLN to mi się słabo robi - na razie jeżdżę tak bez grzałki (bo sonda pracuje dobrze tylko grzałka nie działa) . Jedyny mankament to jak jest zimno - muszę auto włączyć - poczekać 1min na wolnych obrotach aż się układ zagrzeje i jest ok Rozumiem że jak na pinach grzałki (od strony sondy oczywiście) mam oporność 0 ohm no to z grzałką kiepsko?
    Najgorsze że już raz kupiłem używkę - nic nie pomogło, wiec teraz przed używka mam opory

    Dzięki bardzo za info o pinach - już traciłem wiarę że takie informacje da się znaleźć (na forum cytryny nie dali rady) . Swoją drogą - poprzednio jak miałem Forda Mondeo z 2005 to informacji było w bród (książki, schematy) do tych nowych aut to kiepsko
  • #5
    kidu33
    Level 15  
    Denikson wrote:
    jak pomyślę że jedyna możliwość to ASO i 1kPLN to mi się słabo robi

    Proszę nie rób scen, coś w tym jeździdle musi kosztowąć skoro całe kosztuje parenaście kPLN.

    Dodano po 3 [minuty]:

    A pozatymi żalami jaki jest problem z samochodem?
  • #6
    Denikson
    Level 2  
    no cóż "żale" skoś się biorą , nie że jestem maruderem , a więc wymieniam te coś
    w przeciągu 6 miesięcy :
    1. wymiana Serva hamulca - w sumie banał , przeciekało , wymienione , jest ok
    2. awaria komputera (wymiana) i regulatora zmiennych faz rozrządu(po raz pierwszy)
    3. wymiana regulatora zmiennych faz rozrządu(po raz drugi) tym razem ASO
    4 wymiana synchronizatora 3/4 biegu
    5 jeszcze Lambda i jak nowe
    6 o tym że jak zadziała niski poziom paliwa w zbiorniku to się ESP alarm włącza - nie wspominam - wystarczy mieć w baku powyżej "alarmu" i można jeżdzić
    w sumie całość jak na razie - bagatela ~5kPLN , o zepsutych wakacjach nie wspomnę
    czy ja się żale ...hmmm nie wcale. Najgorsze jest to , że w porównaniu np. z awariami w dieslu (dwumasa, turbina, pompa itp) to są awarie , których skutki "postępują" - tzn rzadko się zdarza że auto "stanie w trasie" i że tak powiem można się do naprawy przygotować . A z cytryną - pach i stoi, albo np powyżej 2,5k obrotów nie wejdzie i już (awaria vanosa) Reasumując - francuza nigdy więcej

    I jeszcze jedno - w większości moje awarie były/są "zaplanowane" przez konstruktora . Np. silnik regulujący zmienne fazy rozrządu jest podłączony bezpośrednio - bez żadnego bezpiecznika - do ECU - a więc jak silniczek padnie to po drodze uwala ECU- ktoś to nieźle wymyślił.
  • #7
    kidu33
    Level 15  
    Denikson wrote:
    I jeszcze jedno - w większości moje awarie były/są "zaplanowane" przez konstruktora . Np. silnik regulujący zmienne fazy rozrządu jest podłączony bezpośrednio - bez żadnego bezpiecznika - do ECU - a więc jak silniczek padnie to po drodze uwala ECU- ktoś to nieźle wymyślił.

    Pierwsze słysze żeby nie było bezpiecznika.
  • #8
    Denikson
    Level 2  
    zamykając temat z sondą Lambda - kupiłem nową , (Bosch już wyprodukował) wymieniłem i po problemie. Koszt to niestety 430 zł ale brak zapalonej lampki Check Engine - bezcenne. Nowa sonda na pinach 3 i 4 ma tak ok 1,5 Ohm i na wskaźniku dźwiękowym wykazuje zwarcie.