Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

C4 Picasso 1,6 VTI - Schemat/diagnostyka/zamiennik sondy Lambda

02 Paź 2015 17:23 2547 7
  • Poziom 2  
    Witam
    szukam schematu do sondy Lambda do C4 picasso 1,6 VTI silnik EP6 (5FW) .
    Padła mi grzałka sondy (błąd P0135) chcę wymienić i... jest dostępna (0 258 007 217) ale tylko w ASO za bagatela 1040 PLN - nie wiem dokładnie czy to problem z sondą czy z elektryką wiec schemat , opis pinów sondy 5 przewodowej, jak zdiagnozować grzałkę - za wszystko będę dozgonnie (a to przy citroenie to pewnie niedługo) wdzięczny
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Na sondzie piny:
    4 - zasilanie grzałki +12V (z komputera, pin 17 złącze brązowe, poza tym zasila jeszcze grzałkę drugiej sondy, grzałkę odmy i zawór odsysania oparów z kanistra).
    3 - masa PWM sterująca grzałką (z komputera, pin 30 złącze brązowe).
  • Poziom 15  
    Widzę ze nie ma zamiennika . A 5 przewodowe do tanich nie należą niezależnie czy to opel bmw czy vw.
  • Poziom 2  
    " do tanich nie należą" ... jak pomyślę że jedyna możliwość to ASO i 1kPLN to mi się słabo robi - na razie jeżdżę tak bez grzałki (bo sonda pracuje dobrze tylko grzałka nie działa) . Jedyny mankament to jak jest zimno - muszę auto włączyć - poczekać 1min na wolnych obrotach aż się układ zagrzeje i jest ok Rozumiem że jak na pinach grzałki (od strony sondy oczywiście) mam oporność 0 ohm no to z grzałką kiepsko?
    Najgorsze że już raz kupiłem używkę - nic nie pomogło, wiec teraz przed używka mam opory

    Dzięki bardzo za info o pinach - już traciłem wiarę że takie informacje da się znaleźć (na forum cytryny nie dali rady) . Swoją drogą - poprzednio jak miałem Forda Mondeo z 2005 to informacji było w bród (książki, schematy) do tych nowych aut to kiepsko
  • Poziom 15  
    Denikson napisał:
    jak pomyślę że jedyna możliwość to ASO i 1kPLN to mi się słabo robi

    Proszę nie rób scen, coś w tym jeździdle musi kosztowąć skoro całe kosztuje parenaście kPLN.

    Dodano po 3 [minuty]:

    A pozatymi żalami jaki jest problem z samochodem?
  • Poziom 2  
    no cóż "żale" skoś się biorą , nie że jestem maruderem , a więc wymieniam te coś
    w przeciągu 6 miesięcy :
    1. wymiana Serva hamulca - w sumie banał , przeciekało , wymienione , jest ok
    2. awaria komputera (wymiana) i regulatora zmiennych faz rozrządu(po raz pierwszy)
    3. wymiana regulatora zmiennych faz rozrządu(po raz drugi) tym razem ASO
    4 wymiana synchronizatora 3/4 biegu
    5 jeszcze Lambda i jak nowe
    6 o tym że jak zadziała niski poziom paliwa w zbiorniku to się ESP alarm włącza - nie wspominam - wystarczy mieć w baku powyżej "alarmu" i można jeżdzić
    w sumie całość jak na razie - bagatela ~5kPLN , o zepsutych wakacjach nie wspomnę
    czy ja się żale ...hmmm nie wcale. Najgorsze jest to , że w porównaniu np. z awariami w dieslu (dwumasa, turbina, pompa itp) to są awarie , których skutki "postępują" - tzn rzadko się zdarza że auto "stanie w trasie" i że tak powiem można się do naprawy przygotować . A z cytryną - pach i stoi, albo np powyżej 2,5k obrotów nie wejdzie i już (awaria vanosa) Reasumując - francuza nigdy więcej

    I jeszcze jedno - w większości moje awarie były/są "zaplanowane" przez konstruktora . Np. silnik regulujący zmienne fazy rozrządu jest podłączony bezpośrednio - bez żadnego bezpiecznika - do ECU - a więc jak silniczek padnie to po drodze uwala ECU- ktoś to nieźle wymyślił.
  • Poziom 15  
    Denikson napisał:
    I jeszcze jedno - w większości moje awarie były/są "zaplanowane" przez konstruktora . Np. silnik regulujący zmienne fazy rozrządu jest podłączony bezpośrednio - bez żadnego bezpiecznika - do ECU - a więc jak silniczek padnie to po drodze uwala ECU- ktoś to nieźle wymyślił.

    Pierwsze słysze żeby nie było bezpiecznika.
  • Poziom 2  
    zamykając temat z sondą Lambda - kupiłem nową , (Bosch już wyprodukował) wymieniłem i po problemie. Koszt to niestety 430 zł ale brak zapalonej lampki Check Engine - bezcenne. Nowa sonda na pinach 3 i 4 ma tak ok 1,5 Ohm i na wskaźniku dźwiękowym wykazuje zwarcie.