Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polo 9n 2002 - Przebieg przewodu wzbudzenia alternatora

02 Paź 2015 19:41 3654 11
  • Poziom 27  
    Witam! Na żadnym schemacie nie mogę dojść jak przebiega przewód wzbudzenia alternatora czyli od "żarówki" ładowania. W liczniku nie ma wcale kontrolki a alternator nie dostaje prądu wzbudzenia. Po podmianie licznika to samo po podaniu sztucznego wzbudzenia wstaje idealnie. Czy to licznik podaje prąd wzbudzenia? Bo tu jest dioda to raczej za mało prądu, a nie mam nigdzie schematu tej części instalacji. Więc reasumując interesuje mnie przebieg niebieskiego kabla od alternatora w kierunku zapewne licznika. Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc.
  • Poziom 34  
    Przerwany przewód niebieski pod aku. Przewód biegnie z D+ alternatora do zegarów kostka B-16
  • Poziom 38  
    Podaj dokładne dane auta.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Ja mam na schemacie pin nr. 12
  • Poziom 27  
    Ok jutro zdejme podstawe aku zobaczymy. Tak myślałem juz jeszcze ew w ścianie grodziowej sobie wymyśliłem
  • Poziom 20  
    Wspornik koło skrzyni, pod akumulatorem, w fabii dostęp od dołu albo po wyjęciu halogena, jak w polo nie pamiętam.
  • Poziom 33  
    A nie przerwany przewód przy kostce przy rozruszniku? Bo tam były napięte jak plandeka na Żuku...
  • Poziom 28  
    Dobrze piszecie,kostka dwu pinowa,koło rozrusznika,dostęp najlepiej po zdjęciu osłony od silnika.
    Pozdr.
  • Moderator Samochody
    miler80 napisał:
    Przewód biegnie z D+ alternatora do zegarów kostka B-16

    To w 6N tak jest. Do 9N nie mam dokładnych schematów więc nie chcę w błąd wprowadzać, ale wydaje mi się że zegary nie mają nic wspólnego ze wzbudzeniem. Choć i tak najbardziej prawdopodobne że to przewód przerwany.
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    W aucie gdzie jest moduł centralnej elektroniki sterowanie alternatorem jest z tego modułu.
    Niebieski przewód alternatora z zacisku D+ idzie do modułu centralnej elektroniki, zacisk T18a/9, wtyczka XS4.
    Moduł centralnej elektroniki steruje lampką w liczniku za pomocą CAN.

    Przewód zanim trafi z alternatora do modułu idzie przez 14 pinową wtyczkę po lewej stronie silnika, pin 3 a później do ściany grodziowej koło silnika wycieraczek do 11 pinowej (chyba biała), pin 1.
    Znając życie to pewnie wiązka gnije na lewej podłużnicy.
  • Poziom 27  
    grala1 napisał:
    W aucie gdzie jest moduł centralnej elektroniki sterowanie alternatorem jest z tego modułu.
    Niebieski przewód alternatora z zacisku D+ idzie do modułu centralnej elektroniki, zacisk T18a/9, wtyczka XS4.
    Moduł centralnej elektroniki steruje lampką w liczniku za pomocą CAN.

    Przewód zanim trafi z alternatora do modułu idzie przez 14 pinową wtyczkę po lewej stronie silnika, pin 3 a później do ściany grodziowej koło silnika wycieraczek do 11 pinowej (chyba biała), pin 1.
    Znając życie to pewnie wiązka gnije na lewej podłużnicy.


    Dzięki kolego wielkie! Jestem przekonany ze jest tak jak mówisz stąd też miałem problem z odnalezieniem schematu (pinoutu) z opisanym przewodem wzbudzenia i podejrzenia że kontrolka jest brana z CANA a prąd wzbudzenia z innego miejsca. Puszczę bypass D+ bo nikt mi później wdzięczny nie będzie za naprawę całej wiąski a wiadomo że jak sie ruszy to zaraz będzie dym z innymi...

    Dam znać po południu. Pozdrawiam!
  • Poziom 27  
    Witam! Okazało się jak mówiliście że na łączeniu na kostce przy rozruszniku. Widziałem to tylko od góry bo miałem zajęty kanał więc ściągnąłem filtr i podstawę aku. Zrobiłem most i chodzi. Dziękuję za pomoc widzę ze temat mocno znany ale ja jeszcze nie trafiłem i w sumie tego typu postu też nie znalazłem.

    Pozdrawiam!
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    No własnie coś mi się kojarzyło, że 9N też to miały:) Cieszę się, że pomogłem. Pozdrawiam.