Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nie grzeją ostatnie grzejniki

jozwiak201 04 Oct 2015 11:01 7713 70
  • #31
    jozwiak201
    Level 10  
    Ale kręciłem zaworami i nic nie rusza. Ciepło najdalej doszło do kilku centymetrów od zaworu, ale po chwili zrobił się zimny. Powrót cały czas zimny...

    Dodano po 41 [minuty]:

    Sprawdziłem zawory są sprawne. Woda płynie dość mocno więc rury nie są przytkane. Co można jeszcze zrobić.?
  • #32
    januszkos6711
    Level 13  
    Nic nie stwierdzisz dopóki nie rozbierzesz. Kręcenie zaworami na farta zajmie Ci więcej czasu niż rozebranie. O efektach - przez grzeczność - nie wspomnę.
  • #33
    jozwiak201
    Level 10  
    Ale własnie rozkręciłem grzejnik i sprawdziłem zawory i są na 100% sprawne...
  • #34
    Zbigniew Rusek
    Level 37  
    Jakie są zawory przy grzejnikach? Termostatyczne? Jeśli tak, to trzeba spróbować zdjąć głowice z zaworów -będzie wtedy dostęp do pierścienia ustawiającego nastawę wstępną (spełniającą rolę kryzowania) - nie trzeba spuszczać wody. Trzeba zobaczyć jak jest ustawiona ta nastawa wstępna (różnie bywa w zależności od marki zaworu). W zaworach Danfoss jest taki pierścień, na którym jest skala od 0 do 7 a dalej do N - ta litera oznacza max. przepływ, bez kryzowania i stosuje się to ustawienie w zasadzie tylko do przepłukania zaworu- większy przepływ powinien usunąć zamulenie. Dla przekręcenia trzeba przyciągnąć palcem pierścień do siebie (ok. 1,5 mm.) i przekręcić. Nastawiając na wyższą cyfrę (na korpusie zaworu jest kropka będąca punktem odniesienia) ustawia się większy przepływ czynnika grzewczego przez grzejnik. Proszę spróbować tak: na grzejnikach, które dobrze grzeją ustawić mniejszą nastawę wstępną, natomiast na tych, które nie grzeją ustawić na większą. W innych zaworach to kryzowanie może być przeprowadzone nieco inaczej, np. specjalnym kluczem. Gorzej, gdyby to były zawory starego typu, nietermostatyczne. Wówczas do zmiany kryzowania trzeba spuścić wodę, odkręcić śrubunek zaworu, wyjąć kryzę (zrobić to przy grzejniku niegrzejącym), sprawdzić, czy aby nie jest zamulona (jeśli tak, to przepchać otwór) lub rozwiercić. W grzejnikach, które mocno grzeją dobrze byłoby założyć kryzę z mniejszym otworkiem. Może takie 'wyrównanie" instalacji pomoże.
  • #35
    jozwiak201
    Level 10  
    Mam takie zawory

    Nie grzeją ostatnie grzejniki
  • #36
    januszkos6711
    Level 13  
    Sprawdź, czy grzejnik nie jest zamulony, czy nie jest podejrzana jakaś złączka na dolocie lub powrocie. Może przeoczyłeś jakiś zawór na powrocie, albo powrót jest źle wpięty i dostaje jednakowe ciśnienie z obu stron i woda w rezultacie nie płynie.
    Dokładnie popatrz jaką drogą płynie woda i gdzie może napotykać na opór. Może gdzieś jest syfon i jest on zapowietrzony?
    Jak dokładnie popatrzysz - musisz coś znaleźć. Jeśli nie - to są cuda i się poddaję.
  • #37
    jozwiak201
    Level 10  
    Raczej nie powinien być zamulony. Woda płynie dobrze zasilaniem i wraca powrotem. Opór mogło by napotka tylko w rurach ale sprawdziłem je i woda dobrze przez nie przepływa.
    A co to jest syfon . ?
  • #38
    BILGO
    Level 38  
    No to jak woda dobrze płynie zasilaniem i powrotem to znaczy że woda niesie za mało energii ;) Czyli za dużo grzejników na danej linii albo za mała moc kotła.
  • #39
    jozwiak201
    Level 10  
    Kocioł ma 30 kw, stary miał mniej i było dobrze.
    Też mi się wydaje że woda za wolno płynie. Czy mogła to być za mała pompa c.o.?
  • #40
    januszkos6711
    Level 13  
    Syfon, to np. coś takiego: Nie grzeją ostatnie grzejniki
    Pompa może być za słaba, ale po zakręceniu pozostałych grzejników musi podać choć trochę ciepła na ten feralny.
  • #41
    jozwiak201
    Level 10  
    A gdzie taki syfon występuje w układzie c.o
    Niby powinna podać choć trochę ciepła po zakręceniu tamtych ale nic nie daje. Ciekawi mnie tylko czemu czasami dojdzie tylko do zaworu i po chwili robi się zimny.
    Ten drugi grzejnik co jest na innej linii co był letni odpowietrzyłem go kilka razy i temperatura się prawie na nim wyrównała koniec zimniejszy niż początek ale tu mam nadzieję że jak jeszcze kilka razy odpowietrzę to będzie ok.
    Problem nadaj zostaje z tym ostatnim co nic nie grzeje :-(
  • #42
    kidu33
    Level 15  
    jozwiak201 wrote:
    Woda płynie dobrze zasilaniem i wraca powrotem


    To masz jakiś jeszcze fałszywy obieg, wężownice w boilrze albo podobne.

    Bo woda nie może płynąć a grzejnik zimny.

    Powtarzam nie może być obiegu i być zimny grzejnik.
  • #43
    jozwiak201
    Level 10  
    Własnie boler był również wymieniany. Tylko jak sprawdzić czy to nie jest wina bolera... Poprzedni bojler miał jedną, a ten ma dwie wężownice.
  • #44
    kidu33
    Level 15  
    Zakreć zawór na wężownicy bojlera.
  • #45
    jozwiak201
    Level 10  
    Własnie nie mam zaworu na bojlerze dopiero będę zakładał, może jeszcze dzisiaj. Tylko gdzie założyć ten zawór na zasilaniu czy powrocie..?
  • #46
    BILGO
    Level 38  
    Na zasilaniu i powrocie załóż. Najlepiej zawór ze srubunkiem.
  • #47
    jozwiak201
    Level 10  
    A taki zawór.? I załóżmy że tylko jeden tylko nie wiem na której rurze. Chyba że muszą być dwa

    Nie grzeją ostatnie grzejniki
  • #48
    BILGO
    Level 38  
    Jak jeden to na zasilaniu.
    Według mnie montaż jednego zaworu jest bez sensu... Jeśli będzie trzeba zmienić zasobnik CWU to trzeba wylać całą wodę z obiegu.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Ja proponuję taki zawór:
    Nie grzeją ostatnie grzejniki
  • #49
    jozwiak201
    Level 10  
    Zamontowałem tamten bo miałem tylko taki. :-) I zamontowałem tylko na zasilaniu. I faktyczne grzejnik ruszył i jest ciepły na całej długości ale tylko z góry. I to tego jak jest zakręcony.
    Jak trochę odkręcę to zaczyna stygnąć...
    Co można by tu jeszcze zrobić...
  • #50
    kidu33
    Level 15  
    jozwiak201 wrote:
    I faktyczne grzejnik ruszył i jest ciepły na całej długości ale tylko z góry


    Pozwól mu się rozgrzać, cieply do połowy to oznacza za słaby obieg.

    Tego nie rozumień , jak jest zakręcony to grzeje? Czyli coś z zaworem. Może coś podeszło.
  • #51
    jozwiak201
    Level 10  
    Jak jest zakręcony ten na bojlerze to grzejnik ruszył ale tylko z góry dół zimny. Jak odkręcę tak mniej-więcej do połowy tego na bojlerze to grzejnik zaczyna od końca stygnąć jest ciepły trochę na początku...
  • #52
    BILGO
    Level 38  
    Pompę wymieniłes?
    Jeśli układ wcześniej działał prawidłowo to dużo wskazuje na to że pompa jest wyeksploatowana ;)
  • #53
    jozwiak201
    Level 10  
    Też tak zaczynam sądzić, że czas na nową pompę.
    Więc myślisz że jak wymienię pompę, i odkręcę zawór na bojlerze tak mniej więcej do połowy to grzejnik jak w tej chwili jest ciepły trochę na początku to rozgrzeje się cały .?
  • #54
    BILGO
    Level 38  
    Najlepiej byłoby położyć inna pompę na próbę ;)
    Ale dużo wskazuje na uszkodzona pompę jeśli układ wcześniej działał prawidłowo.
  • #55
    januszkos6711
    Level 13  
    Woda przez grzejnik ma chęć płynąć w odwrotnym kierunku. Zgaduję, że odgałęzienie na boiler jest z magistrali. Wtedy on - znajdując się znacznie wyżej niż grzejniki wytwarza ciśnienie w rurze odpływowej równe, lub większe niż na dopływie. Z magistrali nie powinno być żadnych innych odgałęzień, a grzejniki na podobnej wysokości.
  • #56
    jozwiak201
    Level 10  
    BILGO Niestety nie mam innej na przełożenie. Ale stwierdziłem że kupię nową.
    Może się ktoś zna w doborze i mi pomoże dobrać dobrą. Czekam za wskazówkami.

    januszkos6711 Bojler znajduje się niżej niż grzejniki.
  • #57
    BILGO
    Level 38  
    Ja już pisałem o pompie, polecam WILO model PICO YONOS 25/1-6.
    Ktoś inny pisal o pompie Omnigena.
    Sam zdecyduj co dla ciebie lepsze (ekonomicznie) ;)
  • #58
    jozwiak201
    Level 10  
    Tylko teraz jak mam piec 30 kw. 15 grzejników, plus bojler. Dość długie obiegi. Stara instalacja bez grawitacji.
    To jaki model.
    Jak pojadę do sklepu to na co zwrócić uwagę na ilość przepompowanej wody w ciągu minuty, na wysokość podnoszenia .?
  • #59
    januszkos6711
    Level 13  
    Napal dobrze w piecu, żeby woda miała co najmniej 60*C. W zimnym grzejniku odkręć odpowietrznik na full i puszczaj wodę do wiadra - uzupełniając jej poziom. Jak po spuszczeniu 10 l grzejnik zacznie się robić ciepły na górze - znaczy, że woda go omija (znajduje sobie krótszą drogę). Jeśli zacznie się robić delikatnie ciepły na dole - niekorzystny układ ciśnień na dopływie i odpływie blokuje przepływ i woda ma chęć płynąć pod prąd.
  • #60
    jozwiak201
    Level 10  
    Jak dzisiaj paliłem miałem około 55*C i kilka razy odpowietrzałem około 2 litry. To tylko góra początek ciepły koniec letni i trochę dół zrobił się letni...