Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] VW Polo Classic 6KV2 - Centralny zamek (opis kabli)

krzbre1198 03 Paź 2015 11:52 2994 28
  • #1 03 Paź 2015 11:52
    krzbre1198
    Poziom 10  

    Dzień dobry,

    Zwracam się z prośbą o pomoc w naprawie centralnego zamka w w/w samochodzie.

    Jakiś czas temu po naciśnięciu przycisku na pilocie nie zamykały się wszystkie drzwi tylko kierowcy, aktualnie po naciśnięciu przycisku już nic się nie zamyka, zamykając drzwi kierowcy z kluczyka także zero reakcji pozostałych drzwi. Więc biorąc pod uwagę że dziś fajna pogoda to postanowiłem to rozebrać i coś z tym zrobić, jeśli ktoś się orientuje bardzo proszę o pomoc jaki kolor kabla jest od czego, postaram się w ten sposób sprawdzić czy błąd leży po stronie siłownika głównego czy muszę szukać dalej, mam nadzieję że dobrze kombinuje :) chyba że ktoś ma jakiś lepszy sposób aby poradzić sobie z tym problemem. Z góry dziękuje za udzieloną pomoc. W załączniku zdjęcie kabli oraz siłownika drzwi, po rozebraniu liczyłem na to że jakiś kabel się odłączył ale widzę że wszystko ok.

    0 28
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    #2 03 Paź 2015 12:12
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    To jest dokładany uniwersalny centralny zamek. Kolorystyka standardowa:
    - zielony, niebieski - silnik
    - czarny - masa
    - biały, brązowy - impulsy otwórz/zamknij (naprzemienne podanie masy).
    Na początek sprawdzasz, czy centralka żyje - kierunkowskazy migają (jeśli podłączone), słychać z wnętrza klepanie przekaźników? Jeśli tak, to po ich odgłosie odszukujesz centralkę, do przewodów zielonego i niebieskiego zapinasz żarówkę i sprawdzasz, czy zapala się podczas zamykania i otwierania. jeśli tak, to to samo robisz przy siłownikach. I teraz w zależności - albo siłowniki do wymiany, albo okablowanie do przejrzenia. Przegląd okablowania zacznij od przelotek drzwiowych.

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 03 Paź 2015 12:34
    krzbre1198
    Poziom 10  

    Dziękuję za szybka odpowiedz. Kierunkowskazy działają słychać tykanie, wiec rozumie ze centrala działa. Idę do domu po miernik i podłącze do kolorów kabli podanych przez Pana przy siłowniku bo poki co mam łatwy dostęp. Rozumie ze miernik powinien mi pokazywać napięcie gdy migają kierunkowskazy. Dam znać co i jak. Jak napięcie będzie to wnioskuję z tego ze do wymiany siłownik "master".

    0
  • Pomocny post
    #4 03 Paź 2015 12:41
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Miernik po podłączeniu do niebieskiego i zielonego będzie pokazywać naprzemiennie + lub - 12V, bo w centralce następuje naprzemienne załączanie zasilania na te przewody. Przez czas pracy przekaźników, czyli około 1 sekundę. W stanie spoczynkowym na obu ma być masa. Czyli:
    - otwieranie - na pierwszym plus, na drugim masa,
    - zamykanie - na pierwszym masa, na drugim plus.
    Jednak najlepiej sprawdzić to pod obciążeniem. No i na krótko wysterować siłowniki.

    0
  • #5 03 Paź 2015 13:45
    krzbre1198
    Poziom 10  

    A więc po podłączeniu miernika do przewodu zielonego oraz niebieskiego nic sie nie dzieje, a teraz co najlepsze dotykając wiązki kabli która idzie od złączy do siłownika (ok 10 cm) nagle drzwi same się otwierają (wszystkie spozostałe siłowniki idą do góry) więc wnioskuje że gdzieś jest zwarcie przy wejściu do siłownika albo w samym siłowniku, więc na początek kupie siłownik i wymienie i później będę się martwił co dalej. Napiszę co i jak po wymianie siłownika w dzwiach kierowcy. bynajmniej wiem że sygnał wychodzi dalej.

    0
  • #6 10 Paź 2015 13:57
    krzbre1198
    Poziom 10  

    Witam ponownie, w koncu dotarł siłownik. Podłączyłem kable bez wymiany ze starego siłownika do nowego i zero reakcji. A więc zacząłem szukać tak jak Pan pisał centralki i póki co nie znalazłem :( ale przypadkiem odkryłem że do drzwi pasażera także idzie 5 kabli no to zdecydowałem się zobaczyć o co chodzi i rozebrałem drzwi. A więc zielony + niebiski idą do siłownika (2 kablowego) a biały, brązowy oraz czarny były zaizolowane. A więc zabrałem się za dostanie się do wtyczek tych kabli, podłączyłem do nich nowy siłownik i co za zdziwienie że jak ruszałem siłownikiem drzwi się otwierały oraz zamykały. Tyle że dzwi się zamykały jak siłownik był u góry a otwierały jak był na dole. Zauważyłem iż kable wchodzące do starego są troszkę w innej kolejnośc a więc zamieniłem biały z brązowym i dzwi działają prawidłowo. Wywnioskowałem że na kablach z dzwi kierowcy jest gdzieś przerwa dlatego nic sie nie dzieje po podłączeniu nowego sterownika. Jestem w stanie jakoś sprawdzić który kabel ma przerwe?? czy od razu odciąć wszystkie i wymienić na nowe oczywiście w miejscu gdzie mam do nich dostęp chyba że jakimś cudem znajdę przekaźnik (chociaż nie wiem nawet jak to wygląda). Rozumie że centralka działa skoro z drugiej strony jak podłączyłem siłownik reszta siłowników chodziła??? Czytając opis kabli rozumie że problem będzie w kablu czarnym (masa)???

    0
  • #7 10 Paź 2015 14:17
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Przecież centralkę można znaleźć albo idąc po przewodach, albo nasłuchując, skąd słychać klepanie przekaźników. Standardowo będzie gdzieś z lewej strony. Tylko nie wiadomo, czy wraz z alarmem, czy to tylko radiosterownik central zamka. Ale będzie to najpewniej czarne pudełko. Widać ktoś zakładał uniwersalną wiązkę, a te z reguły do przednich drzwi mają doprowadzone sygnały dla mastera, czyli siłownika sterującego. A wykorzystał slav'e, czyli tylko wykonawczy. I jak się podłączyłeś do sterowanie, to dotykając naprzemiennie biały z czarnym i brązowy z czarnym dostaniesz zamykanie i otwieranie drzwi, bo sterujesz centralką. Pruj przelotki drzwiowe, bo jeśli przewody są gdzieś przerwane, to na 99% tam.
    A przewdy bardzo prosto sprawdzić. Na czarnym cały czas masa. Na niebieskim i zielonym w stanie spoczynkowym też masa. Brązowy i biały, to sterowanie i wchodzą na elektronikę, więc wartości będą niemierzalne. Ale są nieistotne.

    0
  • #8 10 Paź 2015 21:42
    krzbre1198
    Poziom 10  

    Tak zrobiłem wg tego co pan napisał i znalazłem cala stertę kabli wraz chyba z przekaźnikami bo tykaja. Tak jak Pan się domyśla jest to razem z alarmem wiec jutro jeszcze raz się tam dostane, i spróbuje sprawdzić te kable które idą w gumie w drzwiach. Jak odłączenie siłownik z prawej strony to mogą podłączyć ten nowy 5 kablowy i powinien on działa tak jak ten z lewej strony?

    0
  • #9 11 Paź 2015 15:37
    krzbre1198
    Poziom 10  

    Wracając do tematu czarny kabel miał przerwę . Po wymianie resztę drzwi reaguje na ruchy siłownika. Ale zamykanie z przycisku nadal nie działa co pan proponuje teraz zrobić?

    0
  • #10 11 Paź 2015 16:14
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Nie reaguje na pilota teraz? Rozwiń myśl.

    0
  • #11 11 Paź 2015 16:18
    krzbre1198
    Poziom 10  

    Tak nie reaguje na pilota resztę jak zamykam wszystkie rygle działają nie reaguje w sensie ze nie zamyka i nie otwiera wiec coś chyba padło bo wątpię aby była przerwa na kablu niebieskim oraz zielonym. Tykanie słychać ale to obsługuje kierunkowskazy.

    0
  • #12 11 Paź 2015 16:23
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Czyli jak wciskasz przyciski pilota, to pracują kierunkowskazy, ale nie pracuje zamek? Ani zamykanie, ani otwieranie?
    Kierunkowskazy migają? Ile razy przy zamykaniu, ile przy otwieraniu?

    1
  • #13 11 Paź 2015 17:09
    krzbre1198
    Poziom 10  

    Tak dokładnie. Raz przy zamykaniu , dwa razy przy otwieraniu.

    0
  • Pomocny post
    #14 11 Paź 2015 17:20
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Przekaźniki od siłowników w ogóle nie pracują, jak kierunkowskazy migają, czy coś tam ruszą tymi zamkami?
    Odepnij od sterownika przewody biały i brązowy. I spróbuj otworzyć/zamknąć.

    0
  • #15 11 Paź 2015 20:23
    krzbre1198
    Poziom 10  

    Tak dokładnie nic się nie dzieje, juz sprawdzałem także czy np tylko zamyka lub tylko otwiera, bo logicznie myśląc jeśli dostaje sygnał naprzemiennie mógł paść jeden przewód - ale zero reakcji. Dziś dałem sobie juz spokój bo niedługo mecz i na szczęście poskładałem drzwi bo juz działają wszystkie 4 jak zamykam i otwieram kluczykiem. Miałem też problem z prawej strony z tylnimi ale to był kabel który przy okazji także wymieniłem. Teraz rozumie czeka mnie szukanie tej całej centralki?

    Dodano po 2 [godziny] 2 [minuty]:

    Rozumie że ta cała centrala to tam gdzie słychać tykanie jak migają kierunkowskazy gdy otwieram i zamykam ? postaram się tam dostać w najbliższej wolnej chwili i dam znać jaki rezultat. Może któryś z tych kabli niebieski lub zielony mają gdzieś przerwe i dlatego nic nie działa. Więc jeśli zlokalizuje tą centrale i będę miał do niej dostęp to podłącze miernik (jeśli będzie taka możliwość) do miejsca gdzie wchodzą te kable. Jak pojawi się napięcie to będzie wiadomo że kable do wymiany. Tylko co jeśli się nie pojawi?? można tam wymienić jakiś przekaźnik lub są jakieś bezpieczniki??? Ten centralny jest zintegrowany z alarmem i alarm działa normalnie, wszystko z nim ok.

    0
  • #16 23 Paź 2015 10:47
    krzbre1198
    Poziom 10  

    Witam ponownie. Chyba zlokalizowane to o czym pan pisał ... mała czarna skrzynka co dalej z tym zrobić ? VW Polo Classic 6KV2 - Centralny zamek (opis kabli) VW Polo Classic 6KV2 - Centralny zamek (opis kabli)

    0
  • #17 23 Paź 2015 10:51
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    To mi wygląda na jakiś alarm, a nie sam sterownik zamka. Nie ma do tego dopiętych jeszcze jakiś przekaźników lub drugiej czarnej puszki? Jakieś dźwięki z tego dochodzą, jak pilotem klikasz?

    PS. Skąd jesteś?

    0
  • #18 23 Paź 2015 10:58
    krzbre1198
    Poziom 10  

    Tak kierunkowskazy migają i właśnie z tego dochodzą dzwieki

    Dodano po 5 [minuty]:

    Szukam dalej po kabla może w końcu trafię :-)

    Dodano po 46 [sekundy]:

    Jestem z Zabrza za daleko aby podjechać

    0
  • #19 23 Paź 2015 10:59
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Nie widzę, żeby z tej puszki wychodziło kompletne sterowanie CZ. Odchyl tapicerkę lewego kickpanelu, odszukaj wiązkę siłownika z drzwi i leć po niej. Powinna prowadzić do mniejszej czarnej puszki.

    0
  • #20 23 Paź 2015 11:33
    krzbre1198
    Poziom 10  

    O tym mówimy ? VW Polo Classic 6KV2 - Centralny zamek (opis kabli)

    0
  • #21 23 Paź 2015 11:40
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Dokładnie!
    Masz tam przewody: zielony, niebieski, biały, brązowy, czarny - te już znasz. Czerwony to jest stały plus, a pomarańczowy nie wiem. Zobacz, do czego jest podpięty.
    Skoro zamki działają, jak zamykasz i otwierasz z kluczyka, to znaczy że ta centralka działa w pierwotnym sterowaniu. Sprawdź jeszcze, czy jak operujesz zamkiem z kluczyka, to w niej cyka. Bo musi. Teraz sprawdź,jak ta puszka jest połączona z alarmem. Odepnij to sterowanie i sprawdź, czy na wyjściu alarmu pojawiają się impulsy masy naprzemiennie na dwóch przewodach podczas sterowania z pilota.
    PS. Jeszcze raz zapytam skąd jesteś?

    0
  • #22 23 Paź 2015 11:42
    krzbre1198
    Poziom 10  

    A wiec podłączyłem miernik do kabli zielonego i niebieskiego po naciśnięciu kluczyka zaro reakcji po naciśnięciu głównego rygle w drzwiach -12/+12 czyli to nie kable?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jestem z zabrza

    0
  • #23 23 Paź 2015 11:44
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Po weekendzie będę w okolicach Dąbrowy Górniczej, jakby co :D
    Nie! Zielony i niebieski zostaw w spokoju. To przewody wykonawcze, które podają zasilanie na silniki siłowników. Ty skup się na sterowaniu, czyli brązowy/biały. Do których przewodów jest dołączony alarm do tej centralki? Do czego jet dołączony pomarańczowy przewód?

    0
  • #24 23 Paź 2015 11:44
    krzbre1198
    Poziom 10  

    Jeśli chodzi o przewody są tam od lewej 2x brąz,2x biały, zielony, niebieski, czarny , czerwony.

    0
  • #25 23 Paź 2015 11:45
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jak jest połączony alarm z tym sterownikiem? Które przewody z którymi?

    0
  • #26 23 Paź 2015 11:59
    krzbre1198
    Poziom 10  

    Teraz to mnie zatkało pierwszy brązowy i pierwszy biały są luzem nigdzie nie idą czerwony jak by szedł przez jakiś bezpiecznik do alarmu . Na których kabla się skupić? Zdjęcie dltez dodalem VW Polo Classic 6KV2 - Centralny zamek (opis kabli)

    0
  • #27 23 Paź 2015 12:05
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    To teraz weź te odizolowawne biały i brązowy i naprzemiennie dotknij nimi do masy pojazdu. Jeśli zamek się otworzy/zamknie, to tą stronę masz sprawną. Teraz pozostaje spiąć to z alarmem, który musi te impulsy wygenerować na podstawie sterowania z pilota. Na prawdę jest połączony z tą centralką tylko zasilaniem? Więc ktoś to dopiął, bo były jakieś problemy w funkcjonowaniu. Z alarmu nie wystają jakieś dwa luźne przewody?

    0
  • #28 23 Paź 2015 12:48
    krzbre1198
    Poziom 10  

    Na kabla białym i czerwonym które są podłączone przy otwartych drzwiach mam +12 przy zamkniętych -12

    Dodano po 13 [minuty]:

    Raczej wątpię aby ktoś to dołączył bo jak kupiłem samochód kilka lat temu to wszystko dzialalo i nagle zdechł :-)

    Dodano po 27 [minuty]:

    Problem rozwiązany jestem w szoku :-) wziąłem to na logikę te kable które niby są luźne są brudne jak by z niebieskiego kleju a więc szukałem tego kleju a przy okazji ściągnąłem schamat podobnego alarmu i pokazuje ostatnia wtyczkę której u mnie brak jak sterowanie. Podłączyłem miernik patrze jest zasilanie po pstrykaniu alarmem oglądam to a tam niebieski klej no to wpialem te kable w tą wtyczkę i działa :-) dziękuję za poświęcony czas i pomoc :-) tylko teraz musze taka wtyczkę załatwić i zrobić to.profesjonalnie :-)

    0
  • #29 22 Maj 2018 15:50
    krzbre1198
    Poziom 10  

    Odpowiedz w poście

    0