Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Słaba jakość wokalu - zoom h4, sennheiser e865

03 Paź 2015 14:48 2334 7
  • Poziom 6  
    Hej. Chcemy nagrać demo zespołu nagrywarką Zoom H4 i programem Cubase. Niezależnie od tego czy mikrofon podepnę wprost do Zooma czy przez mikser a mikser do Zooma jakość wokalu jest bardzo słaba. Jeśli już uda mi się wyeliminować przester tracąc przy tym odsłuch to jakość wokalu i tak jest bardzo rażąca. Wcześniej nagrywałem Shurem SM58, teraz nagrywam Sennheiserem e865s i jakość tych mikrofonów na nagraniach jest identyczna,a na żywo różnica jest ogromna. Na żywo ten Sennheiser brzmi świetnie pod mój wokal, a na nagraniach jest taki zmulony, schowany, bez życia, płaski, jakbym śpiewał do niego zza jakiegoś przedmiotu albo z drugiego końca pomieszczenia. Proszę o jakieś wskazówki, rady jak sobie z tym poradzić. Dodam, że nagrywamy wszystko oddzielnie.

    Pozdrawiam :sm9:
  • Poziom 30  
    Wedlug mnie roznica barwy dzwiekow z obu mikrofonow tkwi w rodzaju zastosowanego przetwornika a co za tym idzie paramtrow impedancji i czulosci

    SHURE SM 58 SE

    DANE TECHNICZNE:
    Przetwornik: dynamiczny
    Zastosowanie: wokal
    Charakterystyka: kardioidalna
    Pasmo przenoszenia: 50 Hz-15 Hz
    Czułość: 1,85 mV/Pa @1kHz
    Impedancja: 150 Ohm
    Obudowa: metalowa
    Włacznik: tak
    Waga: 298 g
    Złacze: XLR-3 pin


    Sennheiser e865

    Przetwornik pojemnościowy wstępnie spolaryzowany
    Charakterystyka super-kardioidalna
    Pasmo przenoszenia 40 - 20000 Hz
    Czułość w polu swobodnym bez obciążenia przy 1 kHz 3 mV/Pa
    Impedancja nominalna 200 Ohm
    Minimalna impedancja wejściowa (wzmacniacza) 1000 Ohm
    Podłączenie XLR-3
    Waga (bez przewodu) 311 g
  • Poziom 6  
    Tak, chodzi o to, że na żywo słychać znaczącą różnicę w brzmieniu na korzyść Sennheisera. Na nagraniach niczym się prawie nie różnią, wokal nagrywa się taki zmulony, bez życia i dynamiki, jest taki schowany i to jest problemem, dlaczego nagrywa tak a nie inaczej..
  • Poziom 35  
    Nie jest to mikrofon studyjny (mimo, że pojemnościowy). Spróbuj podziałać z korekcją, na początek zastosuj filtr górnoprzepustowy (low cut) np na 100 Hz, potem podbij górę (6 - 8 KHz) o np 6 dB - trzeba słuchać... No właśnie, na jakich głośnikach pracujesz? Aktywne studyjne, czy jakieś hifi?
  • Poziom 6  
    Myślę, że to jednak wina nagrywarki, znam faceta który tym samym mikrofonem nagrał świetnie wokal. Teraz już całkowicie zgłupiałem, puszczając sygnał przez mikser a z miksera do Zooma mam ogromny szum albo przester mimo że na wejściu sygnał jest świetny (odsłuch, pasek głośności), to jeszcze większy przester mam wpinając mikrofon wprost do Zooma. Dzieje się do tylko z mikrofonami, klawisz nagrywa super. Jakieś pomysły??
  • Poziom 6  
    To próbka dźwięku. Nagrane z małej odległości i bez pop filtra (leży u kumpla) stąd tyle tego basu, przy nagrywaniu z zachowaniem tych 10-15 cm brzmienie jest pozbawione basu za to ma mnóstwo sybilantów których bardzo ciężko się pozbyć, przy takim ustawieniu mikrofonu przester wydaje mi się, że jest jeszcze bardziej słyszalny...
    Nagranie bez żadnej obróbki, można nałożyć efekty, pokręcić w eq ale nadal nie jest to efekt nawet na poziomie średnim, bez dobrej podstawy nie ukręci się nic fajnego...
  • Poziom 23  
    @kamil1230 i co w związku? chcesz jakiejś porady czy coś?

    Nagrywanie to nie estrada. Chcesz dobre nagrania - musisz mieć sprzęt do nagrywania. Na jednym mikrofonie estradowym w miare dobrze się nagrywa "studyjnie" wokal jest nim Rode S1. DPA Defacto nie próbowałem ale podejrzewam że było by podobnie.

    Eski i popy - dobry wokalista + dobry mikrofon + trochę umiejętności i techniki i nie ma z tym problemów. Najciężej zawsze jest o to pierwsze.