Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 405 1.9 TDI - Regulacja kąta wtrysku

maciekbak 03 Oct 2015 20:47 3444 16
Bosch
  • #1
    maciekbak
    Level 12  
    Witam. Na wiosnę zakupiłem sobie starego peugeota 405 1.9 TDi. Z autem było wszystko w porządku do teraz. Aktualnie bardzo ciężko odpala, kopci i szarpie tylko wtedy gdy temperatura na polu zbliża się ku zeru. Gdy jest powyżej 15 stopni pali normalnie. Mechanik sprawdził akumulator, świece, itp. i stwierdził że kąt wtrysku jest źle ustawiony. Wykonał mi na pompie i mocowaniu dwa znaki i przestawił pompę o 2 mm. Teraz auto dobrze odpala ale niestety bardzo metaliczne klepie. Byłem u mechanika jeszcze raz ale powiedział ze mam do wyboru twarda pracę silnika i dobre odpalanie albo miękką pracę i problem z rozuchem. Czy da się to jakoś pogodzić ????
  • Bosch
  • #2
    T5
    Admin of Cars group
    Oczywiście. Należy ustawić pompę wg sztuki a nie na oko.
    maciekbak wrote:
    Byłem u mechanika jeszcze raz ale powiedział ze mam do wyboru twarda pracę silnika i dobre odpalanie albo miękką pracę i problem z rozuchem
    To nie jest prawdziwy mechanik, to podrób mechanika.
  • #4
    domex32
    Moderator of Cars
    Te silniki TD zbyt kulturalnie nie pracują (urok silników z komorą wstępną) po nagrzaniu do temperatury pracy stukot metaliczny ustaje?
  • #5
    maciekbak
    Level 12  
    Po nagrzaniu stukot mechaniczny ustaje ale tylko jak pompa jest odchylona w stronę zderzaka. Wtedy bardzo ładnie pracuje ale niestety zle odpala w temperaturze 0 stopni lub nizszej. Za to tak jak jest teraz pompa ustawiona w strone silnika to dobrze pali ale strasznie gra
  • Bosch
  • #6
    pepe150
    Level 36  
    Kur.... Dla wszystkich Turbo Diesel to TDI...

    Niech autor tematu pierwszo poprawi jaki ma silnik, bo to nie Volkswagen!
  • #7
    domex32
    Moderator of Cars
    W takim razie wygląda na uszkodzenie przyspieszacza kąta wtrysku dla zimnego silnika, i prawdę mówiąc nie pozostaje nic innego, jak znaleźć fachowca od starych diesli, który dokładnie przejrzy i naprawi układ wtryskowy.

    Nie pamiętam jak to jest realizowane u Ciebie, czy przez termostat pociągający za linkę, czy już częściowo elektronicznie.
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    maciekbak
    Level 12  
    Z całym szacunkiem ale na klapie pisze 1.9 TDI i jest to oryginał.
    Auto to Peugeot 405 1.9 TDI z 1995 roku
    Wtryski z opisem 135 bar
    Pompa Bosch XUD VE
    "ssanie" jest zapałczane poprzez termostat który pociąga linkę. Na ciepłym silniku jest około 800 obrotów na zimnym 1000obr.

    Mechanik przestawił pompę o 2mm jak to się ma do kąta wtrysku . Czy to jest dużo przestawione czy mało????


    Jak odbywa się ustawienie kąta zegarem ???
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie wiem co to zapałczane...
    Pompę regulujesz montując czujnik w głowicy rozdzielacza, ustawiasz najniższe położenie tłoczka i w GMP masz mieć wznios określony przez producenta. Dopuszczalny odchył to 0,1 mm. To chyba obrazuje dokładność ustawienia pompy.
  • #12
    maciekbak
    Level 12  
    Mój mechanik niestety nie wie nic na temat ustawiania zegarem- już dzwoniłem. Mówił że to trzeba do pompiarza jechać.

    A teraz tak szukając na internecie znalazłem podobny temat tylko z innym samochodem. Tam problemem był przekaźnik świec żarowych. Dlatego nie wytrzymałem że jest niedziela i podłączyłem żarówkę pod świece żarową. Czas grzania wyniósł za pierwszym razem 10 sekund za drugim 9s. Ile powinny grzać świece??? Ponieważ sprawdziłem jedna starą sztukę na krótko na akumulatorze i żeby cała "zaświeciła " potrzeba prawie 25 sekund. Oraz czy świeca powinna dogrzewać jeszcze silnik po uruchomieniu aż uzyska odpowiednią temperaturę ???
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    maciekbak
    Level 12  
    Pompa została przestawiona. Silnik dalej szarpie po odpaleniu i kopci na biało. Świece mam nowego typu , cieńsze na końcu. Znalazłem na necie coś takiego :

    "Mechanikiem nie jestem, ale z tego co wiem:
    - kąt statyczny odpowiada za odpalanie silnika
    - kąt dynamiczny odpowiada za pracę silnika

    Można wnioskować z tego, że jeżeli dynamiczny będzie ustawiony ok, a statyczny nie, to i tak będzie kicha, bo będziesz miał problemy z odpaleniem"

    Gość miał podobne problemy z samochodem. Czy przy mojej pompie też są dwa rodzaje kąta??? Bo według tej teorii dynamiczny miałbym dobry a statyczny do ustawienia.
    Jeśli tak to jak się je ustawia, bo szukałem i znalazłem że jeden ustawia się mechanicznie a drugi programem ale ja mam w pełni mechaniczną pompę :(
  • #17
    User removed account
    User removed account