Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kompresor WAN-DW - Odbudowa

04 Paź 2015 10:14 8913 46
  • Poziom 8  
    Witam
    Chciałbym pokazać odbudowę kompresora WAN-DW z pompą S2P-80 kompresor dosyć rzadko spotykany ale mający sporą wydajność.

    Kompresor zakupiony w kiepskim stanie, miał duży luz na sworzniu tłoka drugiego stopnia, nie oryginalne pierścienie i duży luz w cylindrze, jednym słowem walił nie miłosiernie podczas pracy.
    Rozszczelniona była chłodnica miedzy stopniowa i poklejona na sylikon 8-O , zapieczony i już nie nadający soe do niczego zawór blokady ssania, nie oryginalne zawory bezpieczeństwa, zawory zwrotne w kiepskim stanie i jedno łożysko przytarte na zewnętrznej bieżni.

    Tłoki i cylindry pierwszego są na drugim nad wymiarze, pierścionki mają odpowiedni luz na zamkach i nic nie trzeba ruszać.

    Szafa sterownicza z możliwością obsługi dwóch takich sprężarek- do niewielkiej przeróbki.

    Troszkę modyfikacji z samym przygotowaniem powietrza, wstępny separator cyklonowy, filtr z regulatorem ciśnienia itp.

    Obecnie czekam za cylindrem bo dałem do tulejowania wraz z korbami na wymianę tulejek i spasowaniem ze sworzniami.

    Jak tylko coś wiecej zacznie sie dziać temat bede uzupełniał :D

    Trochę fotek:
    Kompresor WAN-DW - Odbudowa Kompresor WAN-DW - Odbudowa Kompresor WAN-DW - Odbudowa Kompresor WAN-DW - Odbudowa Kompresor WAN-DW - Odbudowa Kompresor WAN-DW - Odbudowa Kompresor WAN-DW - Odbudowa Kompresor WAN-DW - Odbudowa Kompresor WAN-DW - Odbudowa Kompresor WAN-DW - OdbudowaKompresor WAN-DW - Odbudowa Kompresor WAN-DW - Odbudowa Kompresor WAN-DW - Odbudowa Kompresor WAN-DW - Odbudowa Kompresor WAN-DW - Odbudowa Kompresor WAN-DW - Odbudowa Kompresor WAN-DW - Odbudowa Kompresor WAN-DW - Odbudowa Kompresor WAN-DW - Odbudowa Kompresor WAN-DW - Odbudowa Kompresor WAN-DW - Odbudowa Kompresor WAN-DW - Odbudowa
  • MetalworkMetalwork
  • Pomocny post
    Moderator Elektrotechnika
    Za wykonanie estetyczne duży "szacun " mnie się podoba . Ale doczepię się do elektryki ;
    Dlaczego przewód ochronny nie jest razem z przewodami pozostałymi ochronnymi tylko jest przemostkowany i dlaczego przewody ochronne odbiorników są podłączone pod niebieski zacisk (zapewne N) . Dlaczego pod kostkę zaciskową elektrozaworu odprężnego (chyba ) są podłączone dwa przewody to jest kostka dla jednego przewodu . Niechlujnie zapięte grzebienie fazowe przy zabezpieczeniach (mogą być powodem awarii) i czy ich wartość jest odpowiednio dobrana ?
    Przydały by się też tulejki na te przewody z linki .
  • Poziom 8  
    Dziękuję Ci Krzysztofie za cenne uwagi.
    Szafę kupiłem razem z agregatem i jak najbardziej wyłapane błedy zostaną poprawione, jak napisałem szafa jest do przeróbki ponieważ brakuje układu o nazwie "bieg luzem".
    Ja nie jestem elektrykiem i dlatego bedzie to robił kolega który ma uprawnienia do tego.
    Instalacja jest 4 żyłowa bez różnicówki, dlatego pewnie zostało to zmostkowane...nie wiem nie znam sie na tym.
    O wartości bezpieczników również sie doinformuję kolegi jakie powinny być zamontowane właściwe.

    Tulejki równiez zakupione bo właśnie osoba robiąca instalację prosił bym je miał podczas montażu ;-)
    Przewód zaworu upustowego powinien iść z szafy tak jak nakazuje to książka, lecz ktoś po prostu wpiął to równolegle z lenistwa.
  • MetalworkMetalwork
  • Moderator Elektrotechnika
    Lantis 89 napisał:
    Instalacja jest 4 żyłowa bez różnicówki, dlatego pewnie zostało to zmostkowane..

    Domyślam się , co nie zmienia postaci rzeczy o poprawności wykonania czyli wszystkie przewody ochronne razem z jednej listwy . Po prostu obecną listwę ZUG (PE) rozbudować do potrzebnej ilości.
    Ale jeszcze raz pochwalę, bo mało kto przywiązuje uwagę do detali . To się ma w genach.
  • Poziom 8  
    Panwie, czy ktoś wie może jaka powinna być wartość otwarcia zaworu bezpieczeństwa na chłodnicy między-stopniowej w tym moim Wanie???
  • Poziom 31  
    A na jakie nadciśnienie masz sprężarkę? Możesz założyć że +1 bar więcej niż nominalne ciśnienie pracy, lub wkręcić tam manometr i sprawdzić jak wysoko ci wskazówka będzie dochodzić przy sprawnych zaworach w głowicy - masz zawory hoerbrigera , więc to tylko zabezpieczenie przed zawieszeniem się zaworu tłocznego lub zwrotnego na wyjściu z głowicy. W airpolach typu n jest chyba 16 bar.
  • Poziom 8  
    Zadz. jutro do Gdyni bo i tak musze kupić nowy zawór blokady ssania i kilka innych częsci wiec sie zapytam.
    Dobra informacja jest taka ze cylinder już zrobiony-tuleja wstawiona, wymienione również tulejki w korbowodach, w tygodniu odbiorę i składam wszystko do "kupy".
    Zastanawiam sie jeszcze nad olejem czy wlać tradycyjny Lotos 15w40 czy jakiś syntetyk, co Wy mi doradzicie???
  • Poziom 8  
    Wiec co proponujecie? L-DAA, Shell Corena, Fusch Renolin ???
  • Poziom 8  
    Zamontowałem nowy spust oleju, fabrycznie była śrub wkręcona w karter którą nie dało sie w normalny sposób spuścić oleju.
    Kompresor WAN-DW - Odbudowa

    Jeden cylinder już na swoim miejscu, muszę jeszcze oba cylindry pierwszego stopnia przeszlifować honem bo mają ryski, w przyszłym tygodniu już je zmontuje.
    Kompresor WAN-DW - Odbudowa

    Olej kupiłem L-DAA, miał byś shell P100 ale cieżko kupić go w mniejszej ilości jak 20l.
    Odnośnie mojego wcześniejszego pytania o zawór bezpieczeństwa na chłodnicę, w wanie Pani powiedziała ze ma być ustawiony na 7bar wiec kupię oba oryginalne AW-08.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    Tak, ciśnienie jest 1.5MPa a wydajności były dwie z tego co wiem, 70 i 80m3/h w zależności od prędkości obrotowej sprężarki.

    Jestem ciekawy ile wyjdzie wydajność na w pełni sprawnej sprężarce przy 8bar.
  • Poziom 21  
    Rewelacja, miło popatrzeć na efekty pracy z tą rzadką maszyną ;-) Gdyby były tak pospolite jak AW pewnie bym też miał zamiast AIRPOL'a ;-)
    Jaki silnik siedzi na ramie, 15kW?

    Z uwagi na to, że remontuję aktualnie swoją maszynę też będę musiał zrobić spust oleju w podobnym stylu, u mnie też jak chcesz spuścić olej to wszystko upierniczone, korpus, rama, zbiornik :/

    Zawory zwrotne gdzie kupowałeś jeśli to nie tajemnica? Szukam dojścia do możliwie korzystnych cenowo nowych hoerbigerów, tyle że w większych średnicach niż u Ciebie ;-)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 21  
    W mojej A50'tce otwiera się prawie 21 razy na sekundę ;-) Kupiony nowy Hoerbigera jest całkiem szczelny, tzn. nie mam problemu z dobijaniem o którym wielu pisze. Oczywiście powietrze trochę schodzi ale wydaje mi się, że to nie jest wcale problem bo potrzeba u mnie dobrze tygodnia by opróżnił samoistnie zbiornik ;-)
    Pisałem, że być może bym miał "DW", jednak tylko dlatego że WAN jest powszechnie znany również mnie od bardzo dawna. Na Airpol'a trafiłem znacznie później i teraz bym nic innego nie kupił ;-)
  • Poziom 8  
    Silnik 15KW, powinien bezproblemowo dawać sobie radę nawet z maksymalnym ciśnieniem.
    Taka jest własnie prawda, Airpole są dużo bardziej dopracowane , cichsze i nie ma takich wibracji, jak z tym agregatem wyjdzie mi wszystko pomyślnie, będę chciał po testować A170-380 :-)

    Zaworki kupowane w Wanie po 135,30PLN sztuka, drogo ale właśnie zwrotne chciałem nowe...
  • Poziom 21  
    Jakby nie było Pomet trzaskał od początku 2-stopniowe potworki, WAN-DW to dla mnie jakby eksperyment bo jednak ciśnienie maks 0,7MPa to nieco mało do narzędzi.
    Wał na zdjęciach wygląda identycznie gdyby nie większy skok.

    Cena zaworów podobna jak w Airpol'u, też mniej więcej chyba płaciłem za ssące/tłoczące na drugi stopień po tyle. Pytam bo na pierwszym stopniu mam jeszcze stare, dotarte więc szczelne jednak boję się, że powtórzy się historia z drugiego stopnia i pęknie któraś "sprężyna" ;-)
  • Poziom 8  
    Samo ciśnienie smarowania w airpolu jest dużo wyższe i układ smarowania bardziej rozbudowany, w Wanie ciśnieniem smarowny jest tylko na panewkach i łożysko od strony pompy, reszt rozbryzgiem.

    Minusem też jest ograniczenie z częściami zamiennymi, brak jakich kol wiek nad wymiarów, pierścienie i tłoki dostępne tylko w nominale wiec albo tulejka albo nowy cylinder.
    Szkoda ze Wan nie stosował liczników godzin pracy, wiedział bym mniej wiec jaką bedzie miał wytrzymałość...
  • Poziom 21  
    Do Airpol'a też trzeba uważać, nie do wszystkiego już dostaniesz części. To co oni dzisiaj produkują to namiastka asortymentu tłokówek z dawnych lat. Dlatego bezpiecznie trzymać się tego co współcześnie jest jeszcze produkowane.
    Co do licznika to problemem jest określenie dla Ciebie możliwej żywotności takiej maszyny po remoncie, czy chcesz teraz mieć nad tym kontrolę, bo dołożyć taki to nie problem. Kupujesz taki na 230VAC i podpinasz. W Airpolu jest to podłączane przez "magiczną" płytkę, ale przecież chodzi tylko o podanie zasilania po uruchomieniu.
    Zgodnie z DTR jakie posiadam Airpol np. A120 (obroty z silnika 1:1 ~1460) poważniejsze przeglądy to masz wymianę półpanewek po 3000 godzin (bieżący wymiar), po 6000 naprawa średnia (pomiary i z reguły wymiana pierścieni i panewek na bieżący wymiar), po 12000 naprawa główna gdzie przewidywane są szlify. Taka teoria. Ja swoją A50 kupiłem jako 17 letnią w nominale, gdyby nie zaniedbania poleciałaby dalej na nominale...

    Wan kręci wolniej, też pewnie przelata swoje ;-)
  • Poziom 8  
    Panewki również miałem w nominale a wał był "lustro", jedynie martwi mnie wytrzymałość gładzi cylindrycznej z wagi iż pierwszy stopień jest już na drugim nad wymiarze (widocznie podczas ostatniego remontu były jeszcze dostępne) a drugi stopień to szkoda gadać bo nawet pierścienie były nie oryginalne i każdy inny... mechanik rzeźnik to serwisował.

    Dodatkowo blokada olejowa była ominięta a o działającym zaworze blokady ssania można była zapomnieć, byłą tak zapieczony ze nie dało sie go uratować z uwagi na wżery w cylinderku, na dodatek zakleszczony w pozycji na w pół otwartej.
  • Poziom 21  
    Różnie to może być. Wystarczy, że ktoś nie dbał i szlify były spowodowane rozwalonymi zaworami ssącymi. Poza tym te maszyny ogólnie od zawsze były skazane na ciężką pracę, trafić coś co całe jest w nominale może być jak wygranie w eReMeFie ;-) Dlatego przy zakupie tak starego kompresora trzeba zawsze mieć na uwadze czarny scenariusz.

    Jeśli będziesz miał ten nowy zawór blokady ssania to chętnie bym zobaczył jak to wygląda.
  • Poziom 8  
    Podsyłam fotki zaworu zamknięcia ssania.
    Kompresor WAN-DW - Odbudowa

    I nowy:
    Kompresor WAN-DW - Odbudowa

    Mam jeszcze problem ze spasowaniem korbowodu, panewki poszły nominał, lecz spasowanie wyszło dosyć ciasno i to trochę mnie martwi, czy to normalne w tym agregacie ze korbowy swobodnie sie nie obraca lecz z oporem?
  • Poziom 8  
    Zostało pospawać chłodnicę i to najgorsze właśnie z tego wszystkiego...
    Do tej pory dłubałem od podstaw skrzynkę sterowniczą, sam sie na niej uczyłem ale jakoś sie udało i działa :-) Jutro zrobię zdjęcia i powytykacie mi co źle itp. ;-)
  • Poziom 21  
    No to czekam ;-)

    Chłodnica dziurawa od korozji, czy obcierała?
    Może wystarczy zalutować?
  • Poziom 8  
    chłodnica była uszkodzona mechanicznie i ogólnie nieszczelności przy głowicach, kupiłem nowe tulejki uszczelniające do wlutowania, trochę złączek i jedynie potrzebuję fachowca co umie polutować twardym lutem wszystko w całość.
    Gdyby ktoś był z okolic Łodzi, kto zna sie na tym to proszę o kontakt