Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen Berlingo 1.9D - Wymian Bsi

mariank32 04 Oct 2015 18:04 6483 7
  • #1
    mariank32
    Level 16  
    Witam. Mam problem z swoją cytrynka. Po długich perypetiach stwierdziłem uszkodzenie bsi , więc czas na wymianę. Mój Berlingo to dostawca, podstawowa wersja z zwykłym silnikiem 1.9D. Zakupiłem używane bsi o innych symbolach, bo w sumie chyba nie można mieć niższego wyposażenia jak mam. Podłączyłem, sprawdziłem, wszystkie funkcje w aucie działały, oprócz oczywiście palenia.
    Ze starego uszkodzonego bsi, w którym uszkodzeniu uległa komunikacja z licznikiem wylutowalem pamięć 95160 i odczytałem ją w programatorze vellon vp990. Wsad oczywiście mam. Następnie wylutowalem z tego zakupionego i zaprogramowalem go wsadem z bsi , które było w aucie. Niestety auto nie odpala, brak synchronizacji, nie ma nr vin, nie ma kluczy itp. , blad usterka wewnetrzna sterownika . Oczywiście inne funkcje bsi działają. Mówię, może programator źle robi - więc bsi na stół i w ten nowy wlutowalem pamięć ze starego. Nic to nie zmienia.
    Wylutowalem pamięć i wlutowalem na bsi, które było w aucie i niestety auto nie pali, nie widać vin, kluczy itp.
    Nie wiem dlaczego tak się wydarzyło.
    Teraz mam wsad ze starego , mam stare niesprawne bsi, mam kupione sprawne bsi bez wsadu i na razie brak pomysłu jak to ugryźć i dlaczego tak się stało.
    Podpowie i na kieruje ktoś co z tym dalej zrobić?
    Nie musi być to pomoc bezpłatna.
    Mam narzędzia, Programator itp.
    Co teraz kupno innego bsi, zrobienie na virgin, sparowanie, nowe traspondery i kodowanie czy da się z tego co mam coś zrobić? Jak to ugryźć aby było skutecznie?
  • #2
    Anonymous
    Anonymous  
  • #3
    mariank32
    Level 16  
    Nowe bsi to cena prawie tego wozidla, pin juz mam wyciągnięty z bsi, który był w moim aucie. Zrobienie na virgin to chyba też nie problem, bo można na zachodnich forach bez problemu dostać wyczyszczone wsady i poprzez porównanie i edycję zrobić swój na tzw virgin.
    Tylko czy z tego co mam teraz mogę coś zrobić, wgrać do kupionego stera zrobiony na virgin wsad z mojego stera. Bo w pośpiechu odczytania pamięć z tego kupionego stera uleciala w kosmos, okazało się, że w pliku są same ff . Czy przejdzie wiec opcja wgrania do niego virgin ze stera który był w aucie, czy też trzeba szukać wsadu oryginalnego do kupionego, czy też kupić drugi bsi?
  • #5
    mariank32
    Level 16  
    Klucze dopisales stare czy nowe transpondery byly potrzebne?
    Ja mam inne BSI tzn stare bylo E01 nowe jest E03 itd , ale wszystko co mialem w aucie zylo i auto tylko nie palilo. Tylko po wgraniu do stera kupionego wsadu z uszkodzonego dodatowo mam blad usterka wewnetrzna sterownika - nie bylo tego bledu gdy podlaczylem diagnoskop po zakupie i nie programowaniu tego zakupionego BSI, dlatego pytam. Zrobienie na Virgin to wyrzucenie kluczy z pamieci a to oznacza nowe transpondery.
    Czy Ty tylko dopisywales czy tez zrobiles na Virgin i dopiero wtedy ?
    Z Virgin nie bedzie problemu aby zrobic z mojego, przez analize porownawcza juz wiem ktore linie we wsadzie trzeba wyczyscic aby wsad byl czysty - mam nadzieje ze ta metoda dziala:)
  • #6
    Anonymous
    Anonymous  
  • #7
    mariank32
    Level 16  
    Nie moich kalkulatorów, bo swoich nie mam wyczyszczone, tylko kilku wsadow ktore sa i oryginalne i zrobione na virgin i zawsze w tych samych miejscach jest wyczyszczone, oczywiście mowa o tych na pamięci 95160, może to być przypadek nie twierdzę, że nie bo tutaj wiedzy nie posiadam, ale pewnie spróbuję - -zawsze to jakieś doświadczenie.
    Co do kluczy to po kupnie innego bsi i zrobieniu go na virgin myślałem źe potrzebne są nowe transpondery, że tych już się nie dopisze. Takie informacje znalazłem w sieci, że wszystko się sparuje , wpisze vin ale klucze.....
    Zresztą czasami trzeba coś zepsuć aby się nauczyć czegoś. I pewnie tak jest w tym przypadku, robię to w wolnych chwilach, wiec czas nie kosztuje,. nagrodą satysfakcja.
    Na razie I tak nic nie podzialam, bo musze zorganizować lexie bo dalej będzie mi potrzebna.
  • #8
    mariank32
    Level 16  
    georgesgr wrote:
    mariank32 wrote:
    Zrobienie na Virgin to wyrzucenie kluczy z pamieci a to oznacza nowe transpondery.

    Bzdury piszesz.
    mariank32 wrote:
    przez analize porownawcza juz wiem ktore linie we wsadzie trzeba wyczyscic aby wsad byl czysty

    Geniuszem jestes. Inni szukali dlugo, kupowali nowe czesci, aby je analizowac, a ty tak przez analize porownawcza dwoch uszkodzonych kalkulatorow...

    Zgadza się , zrobienie na Virgin BSI , które było w naszym aucie to wcale nie oznacza zakupu nowych transponderów. Natomiast kupno i zrobienie na Virgin innego sterownika to na 90 % nowe transpondery. Mi się nie udało.
    Natomias Georgesgr więcej pokory co do drugiego zagadnienia - być może miałem szczęście ale w ten sposób zrobiłem swój sterownik - Ściągnełem z różnych zachodnich forum kilka plików z wsadem z BSI, do których była prośba o zrobienie na Virgin oraz pliki Virgin do tych plików. Głęboka analiza i wyedytowałem te linijki co trzeba , zaprogramowałem tym kość 95160 w kupionym BSI (wsad był z mojego) i BINGO dzisiaj wszystko działa. Cieszę się działającym i w pełni funkcjonalnym BSI. Działają wszystkie funkcje.

    Ale krok po kroku:
    Miałem problem z niedziałającymi zegarami - świeciły się wszystkie kontrolki, nie działały wskaźniki , brak awaryjnych - w liczniku bład komunikacji BSI, w poduszkach błędy o poduszkach których nie ma.
    Po długich poszukiwaniach i analizie oraz bardzo wydatnej pomocy kolegi georgesgr zostało wskazane jako sprawca BSI.
    Nie chciałem kupować przez internet - bo wiadomo jak to jest - wolałem podłączyć i sprawdzić na miejscu. Znalazłem w okolicy człowieka , który sprowadza częśći do francuzów - bardzo sympatyczny człowiek.
    Miał takie BSI, co prawda całkowicie inne numery, nic się nie zgadzało Mój E01 kupiony E03, pozostałe numery też absolutnie się nie zgadzały. Podłączyliśmy na próbę, sprawdziliśmy, że wszystkie funkcje działają, odżył licznik, działały awaryjne - oczywiście nie pali - normalne - Uzgodniliśmy cenę na 150 PLN i zabrałem .
    W domu myslałem, że wystarczy przelutować eeprom 95160 i myślałem że załatwiło to sprawę - niestety nie auto nie odpaliło. Myślałem, żle zaprogrampowałem - przelutowałem eeprom z mojego BSI do kupionego - niestety nie działa - dodatkowo błąd usterka wewnętrzna sterownika.
    Przelut do swojego - też już nie pali. Czarna dziura auto unieruchomione. Wziałem wyedytowałem wsad zgodnie z tym co napisałem wyżej, wlutowałem do kupionego sterownika
    Wczoraj dostałem lexię - dziś rano walka. Sukces.
    Auto pali, wszystkie funkcje , kontrolki etc działają w 100%. Jeszcze został prędkościomierz - uszkodzony czujnik i wygnita kostka oraz sterownik świec żarowych do przeglądu.
    Musiałem w nowym BSI wpisać VIN, musiałem telekodować je, sparowanie z ECU i dopisanie kluczy - klucze ze starymi trnasponderami. Co prawda przy dopisaniu kluczy musiałem wykonać mały myk , ale poszło i wszystko działa.
    Oczywiście wcześniej musiałem jeszcze ze wsadu uzyskać kod PIN . Był potrzebny - choć BSI zarządało wprowadzenie nowego - ja wpisałem ten co był - nie wiem co by się stało gdybym wpisał inny - bo ten kod też jest w ECU i tam też można go wydostać.
    Tak skończyła się moja historia.
    Czas około 2 tygodni bo nie było parcia - koszt ponizej 300PLN.
    Ile by mnie skasowało ASO ? Strach pomyśleć a tak autko zrobione i zdobyte doświadczenie i chętnie pomogę i służe swoim doświadczeniem w tej walce - mam kilka wsadów Virgin z innych sterowników, mam swój itd.
    Jeszcze raz chciałbym serdecznie podziękować wszystkim , którzy zabrali udział w dyskusji a szczególnie koledze georgesgr