Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Astra 2 2.0 DTL - olej w gruszce brak mocy zapala się czek.

rafał993 04 Oct 2015 19:22 1728 11
  • #1
    rafał993
    Level 8  
    Witam jestem nowy może ktoś pomoże otóż-moja astra straciła moc.Podczas jazdy stałą prędkością zapalał się czek wizyta u mechanika okazała być sie trafna do wymiany gruszka (zawór sterujący klapkami zawirowań) autko powróciło do mocy niestety po miesiącu to samo . Postanowiłem sam zbadać tą gruszkę i po dotknięciu rozleciała mi sie w ręce ten plastik od góry,ku mojemu zdziwieniu cały ten zawór był wypełniony jakimś olejem czy to normalne? wiem że muszę kupic ta gruszkę ale czy jak ja założę to czy za miesiąc znów stanie się to samo? czy może ktos pomuc czy ten olej tam to normalne lub co moge zrobic? jaka przyczyna tego oleju tam? z góry dziekuje za pomoc.
  • #2
    tzok
    Moderator of Cars
    Nie, nie powinno być tam żadnego oleju i nie bardzo mam pomysł skąd się tam mógł wziąć... chyba że pompa podciśnienia całkiem padła. Nie ma oleju w przewodach podciśnieniowych?
  • #3
    rafał993
    Level 8  
    właśnie przewody są spocone między zaworami -są ślady oleju ale w tej gruszce było pełno jakiegoś oleju

    Dodano po 3 [minuty]:

    A jak mógłbym sprawdzić domowym sposobem czy vacupompa jest dobra? A jak jest zła to trzeba kupować nową czy wystarczy jakąś uszczelkę wymienić czy coś ? pytam bo się nie znam może poradzisz kolego coś.

    Dodano po 2 [minuty]:

    nie wiem czy to możliwe ale czy mogło by jakimś cudem cofnąć coś z układu dolotowego do tej gruszki(tego układu całego)
  • #4
    MLODY73
    Level 16  
    Zobacz czy trzyma EGR bo prawdopodobnie nim zaciągneło oleju.
  • #5
    rafał993
    Level 8  
    ok dodam że czysciłem układ dolotowy chemią jaka jest dostepna w sklepach w areozolu mozliwe ze od teko by tam mogło pociągnąć przez egr? czy przez ta vacupompe?
  • #6
    MLODY73
    Level 16  
    Wykręć EGR i zaciągnij go np. strzykawką, zobacz czy trzyma. Często zasysa po trzpieniu syf z kolektora.
    Przy pompie vacum zdejmnij dolny wężyk i sprawdź czy nie ma tam oleju - jak jest to są dwie możliwość EGR lub podupadło vacum.
    Przydało by się zmierzyć podciśnienie - o ile dobrze pamiętam powinno być więcej jak -0.6 ( sprawdź zaworek zwrotny przed serwem podobno lubią padać chociaż u mnie padło serwo - dziura).
  • #7
    rafał993
    Level 8  
    Zamówiłem EGR , vacu pompe i gruszkę wymienie i zobaczę co się stanie.
    olej w przewodach jest wiec pewnie EGR lub vacu pompa,a na dodatek po wykręceniu EGR-u jest tam dużo mazi,syfu klejącego jak smar więc na pewno muszę czyścić układ dolotowy.
    Jak zrobię to o czym piszę to napiszę o wynikach może przyda się komuś póżniei.
  • #8
    daras41
    Level 25  
    Olej Ci wylatuje ośką klap wirowych bo jest wypracowana. Olej oczywiście z kolektora z odmy lub turbiny.
  • #10
    daras41
    Level 25  
    Gruszka z jednej strony membrany ma podłączone podciśnienie a z drugiej odpowietrzenie do atmosfery. Gdy podciśnienie wciąga membranę zasysa mgłę olejową , do środka przez odpowietrzenie. Olej rozpuszcza gumową membranę i dostaje się do środka . Domyślam się, że kolega zamontował jakiś nowy zamiennik, więc długo nie wytrzymał. Podobna historia jest w 1,9 DCI 120KM przy klepie gaszącej, też wszystko zlane olejem. Taka moja teoria ;)
  • #11
    rafał993
    Level 8  
    A co to ta ośka klap zawirowań? Ona też do wymiany?
    Czy wystarczy wymienić gruszkę? Montowałem oryginał, używany wytrzymał niewiele ponad miesiąc i znów brak mocy, jak się rozpędzi to jedzie,ale na początku straszny muł jest.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Przepraszam ośka klap wirowych.
  • #12
    daras41
    Level 25  
    Ośki nie wymienisz tylko całą podstawę z klapami, raczej używka bo cena nowej pewnie wysoka. Sprawdź czy na pewno tędy olej się wydostaje bo mogę się mylić.