Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SterControlSterControl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel vectra b 1.8 16v - czujnik położenia wału

04 Paź 2015 23:56 8925 23
  • Poziom 9  
    witam kupiłem auto z uszkodzonym czujnikiem położenia wału.
    Myślałem że wymienię i będzie ok.. jednak się myliłem.
    Auto jest zagazowane. Niestety mój problem polega na tym że po wymianie czujnika położenia wału już w sumie trzeciego błąd występuje nadal.
    Ciężko odpala po około 8 sek kręcenia, szarpie nie trzyma obrotów ma problem z wejściem na 1500-3000 obr trzeba pompować pedałem gazu żeby nie zgasło
    Auto chodziło na gazie do póki nie wysypała się mapa.
    Nie wiem gdzie szukać jeśli czujnik jest ok zamontowałem czujnik simens używka
    po podpięciu pod komputer pokazuje czujnik położenia wału notorycznie po skasowaniu błędów pojawia się ponownie raz zdarzyło się że wyskoczył błąd przepustnicy i sondy lambda po wykasowaniu pojawił się tylko błąd czujnika proszę o pomoc od czego zacząć i co sprawdzić
  • SterControlSterControl
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jeśli wiązka jest sprawna, od czujnika do ECU, sygnał z czujnika dociera do komputera, to masz uszkodzony sterownik. Zacznij od sprawdzenia wiązki, prześwietl żarówką 21W, omomierzem sprawdź na zwarcie do masy i plusa.
  • Poziom 9  
    wiązke sprawdzałem dochodzi do sterownika sygnał .
    zastanawiam się czy podpasuje sterownik od astry f 1.8 16v mam taki z kostką od imo pod piełem go ale kontrolka silnika cały czas miga więc chyba nie pasuje lub imo nie chce przepuscić czytałem posty że trzeba sterownik ustawić .
  • Poziom 15  
    W kwestii opla i systemu SIEMENS to uciążliwe draństwo które jak na złość nie chce działać na zamiennikach. Wiem bo wałczyłem z tym samym czujnikiem u siebie w omedze tylko że 2.0. Podstawiałem kilka czujników, dopiero ori simensa uruchomił moje auta. Tak z ciekawości podłączyłem czujniki pod oscyloskop, i wszystkie sygnał dawały, ale tylko siemens dawał idealny prostokątny (książkowy) przebieg z tego czujnika, czyli każde odstępstwo od tego przebiegu powoduje błąd w ECU.

    Nie można też wykluczyć uszkodzenia sterowika, tym bardziej wiedząc w jakich cenach chodzą te czujniki to najlepiej było by podstawić czujnik z działającego auta i wtedy albo czujnik albo ECU.

    Sterownika nie podmienisz tak jak czujnika, trzeba w nim zaprogramować immo lub przelutować pamięć jeśli taki sam sterownik.
  • Poziom 9  
    rozumie sprawdzałem miernikim czujnik i nie pokazuje na zadnym pinie nic, żadnej impedancji
    tak samo na niby nowym zamienniku kurcze chyba mój miernik nie jest uszkodzony.
    A co do kwestjii ecu to jak sprawdzić czy jest uszkodzone

    co do przelutowania w jakiej kości siedzi imo?
  • SterControlSterControl
  • Poziom 15  
    To jest czujnik hallotronowy, chyba powinien mieć rezystancję na skrajnych pinach ale tego nie jestem pewien, na pewno zasilanie powinno dochodzić na skrajne piny w wartości 12V lub 5V i środkowy pin to wyjście na którym powinna pokazać się wartość w przybliżeniu równa zasilaniu. Podłączyć diodę do pinu środkowego przez rezystor do masy i sprawdzić czy miga.

    wpisz na youtube.pl "czujnik halla" znajdziesz jak sprawdzić taki czujnik

    Co do pamięci podaj mi nr sterownika to dam ci znać jaka pamięć tam jest.
  • Poziom 9  
    ok sprawdzę ecu i dam znać bo siedzi jeszcze w aucie

    Dodano po 1 [godziny] 2 [minuty]:

    Sprawdziłem czujnik przez diodę i rezystor dioda miga czyli czujnik raczej ok

    Dodano po 1 [godziny] 34 [minuty]:

    Czy możliwe jest ze może. Byc uszkodzony czujnik położenia przepustnicy lub przepływomierz? Bo obiawy są. Takie po wymianie czujnika położenia walłu auto odpala lecz nie chce wejść na obroty nie trzyma obrotów pedał max do podłogi. A obroty 1500 czasem wskoczy do 4500 i spada do 900 przy wciśniętym gazie do podłogi
  • Poziom 9  
    Uruchomilem auto obroty nie wariują. Wymieniłem przepływomierz auto odpala od strzala lecz nadal jest w trybie awaryjnym tzn obroty max do 4500 i odcina oraz nadal swieci sie check. Czy wystarczy tylko skasować bledy i będzie ok, czy cos jeszcze mam uszkodzone będę informował na bieżąco o postępach
  • Poziom 15  
    W oplu jeśli jest wszystko OK to check gaśnie sam, bynajmniej w tym. U mnie przy obrotach do 4tys był uszkodzony czujnik wałka nie wału. Ten w głowicy co jest.
  • Poziom 9  
    Jesli bym miał uszkodzony czujnik wałka to bez czunjnika wału w ogóle bym nie uruchomił auta. Fakt kręciłem go dlugo i odpalał z bólem gdzie mogę jeszcze szukac przyczyny . Posprawdzam jeszcze te czujniki na odpalonym aucie po odpinam kostki zobaczę co sie dzieje . Sprawdzę jeszcze czujnik przepustnicy mam na podmianke. Są jeszcze jakies czujniki od których świeci sie ten check . Moze jeszcze sonda lambda postaram sie podlaczyc pod kompa
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Jest jeszcze z 30 innych rzeczy które powodują zapalanie się CHECK.
    Jak chcesz na pałę wymieniać to może kupić taką drugą Vectrę i się do niej przesiąść - będzie prościej.
    Skoro zapala się CHECK to ECU informuje o tym że w jego pamięci zapisany jest błąd. Odczytaj go a będziesz wiedział gdzie szukać przyczyny.
  • Poziom 15  
    Który rok masz tej vectry?
  • Poziom 9  
    98 bodajże przed liftem ...
    Mam jeszcze jedno pyt nie będę zakładał nowego postu. Czy normalne jest to ze podczas hamowania w przedziale prędkości 10-40 km\h pompa abs włącza. Sie i abs działa cały czas w przedziale tych prędkości a tc nie jest włączone czy mam uszkodzony jakiś czujnik?
  • Poziom 15  
    Masz problem z czujnikiem wałka od samego początku tej pi..... naprawy.
    Jak byś miał uwalony czujnik wału to auto ani by nie pierdneło na gazie ani na benzynie.
    A skoro palił to czujnik wału był sprawny.
  • Poziom 9  
    [quote="kidu33"]Masz problem z czujnikiem wałka od samego początku tej pi..... naprawy.
    Jak byś miał uwalony czujnik wału to auto ani by nie pierdneło na gazie ani na benzynie.
    A skoro palił to czujnik wału był sprawny.[/quote

    Mylisz sie kolego bo czujnik wału miał uszkodzony przewód przegrzana izolacja odpalał na czujniki wałka z tym ze trzeba było kręcić go dobre 8-10 sekund żeby załączył sie tryb awaryjny w sterowniku

    Dodano po 2 [minuty]:

    Oczywiście na odpietej kostce żeby nie było ze jestem nie odpowiedzialny i ryzykowałem uszkodzenie sterownika

    Dodano po 13 [minuty]:

    grala1 napisał:
    Jest jeszcze z 30 innych rzeczy które powodują zapalanie się CHECK.
    Jak chcesz na pałę wymieniać to może kupić taką drugą Vectrę i się do niej przesiąść - będzie prościej.
    Skoro zapala się CHECK to ECU informuje o tym że w jego pamięci zapisany jest błąd. Odczytaj go a będziesz wiedział gdzie szukać przyczyny.
    nie wymieniam na pałę tak bym nie zakładał tu postu i nie pytał o porada dziekuje za takie komentarze bardziej interesuje mnie wskazuwka co może. Byc nie tak... Dla kolegi wiadomości załącznik
  • Poziom 17  
    Jeszcze można by było rozrząd sprawdzić...
  • Poziom 9  
    Bylem przed chwila przy aucie odpiąłem złaczke od czujnika wałka rozrządu auto chwile chodziło po czym zgasło kolejnym razem zgasło od razu raczej tak mi się wydaje ze ten czujnik dolny na wale nie działa poprawnie
  • Poziom 15  
    http://www.vectra-unlimited.pl/jpg/porady/aldl_b.html - to ten materiał ci się przyda, bez kompa zdiagnozujesz błędy ECU.

    co do ABS-u to zauważyłem, że u mnie w omedze jest podobnie, wątpię aby tak powinno być i podejrzewam przekłamywanie prędkości na którymś czujniku przy tak wolnym poruszaniu się auta, ale mi to nie przeszkadza i jakoś nie śpieszę się z naprawą tego.

    kidu33 napisał:
    Masz problem z czujnikiem wałka od samego początku tej pi..... naprawy.
    Jak byś miał uwalony czujnik wału to auto ani by nie pierdneło na gazie ani na benzynie.
    A skoro palił to czujnik wału był sprawny.
    - tutaj się z kolegą nie zgodzę właśnie uwalenie czujnika wału powoduje ciężki rozruch, a po odpaleniu właściwie brak możliwości wkręcenia na obroty, może wystąpić jeszcze kopcenie przy dodawaniu gazu, przy tym silniku, uszkodzenie czujnika wałka nie utrudnia rozruchu natomiast u siebie zauważyłem ogromny spadek mocy oraz silnik nie wkręcał się powyżej 3,5-4 tys. obrotów.
  • Poziom 9  
    Panowie po sprawdzeniu czujnika położenia wału na oscyloskopie wykazało ze uszkodzony kupiłem sprawny wymieniłem i autko śmiga aż miło dodam ze musi to być orginał inne nie będą działać dziekuje wszystkim za pomoc
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    mówiłem, przerabiałem ten temat od 7 lat śmigam oplem
  • Poziom 15  
    Ja w omedze już dawno po wymianie nagrzewnicy, i tu jak zwykle połaszczyłem się na tańszy zamiennik i oczywiście już nie pasował. Ach te ople.