Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Epson Xp-850 - Karetka nie zatrzymuje się w miejscu zmiany kartridży

Piotr Jakub Krupa 05 Paź 2015 23:00 867 0
  • #1 05 Paź 2015 23:00
    Piotr Jakub Krupa
    Poziom 12  

    Witam.

    Drukarka Epson Photo XP-850 karetka nie zatrzymuje się do wymiany kartridża/y

    Opis problemu.
    Zakupiliśmy tę drukarkę z żoną, by drukować jakościowo dobrze i zarazem tanio. Szybko też wyposażyliśmy ją w CISS (stałe zasilanie w tusz). Jednakże z czasem tusz w CISSie się skończył i drukarka stała tak dłuższy czas. Po uzupełnieniu CISSu wydruki były kiepskiej jakości z uwagi na linie na zdjęciach świadczące, iż część dysz jest przyschnięta. Czyszczenie z poziomu komputera nie przyniosło oczekiwanych rezultatów i postanowiłem głowicę wyczyścić ręcznie, wymontowując ją fizycznie z drukarki. Z wielką dokładnością i ostrożnością wyczyściłem głowicę różowym płynem do udrażniania (medium). Jednakże po złożeniu drukarki zaczęły się schody.

    Chwilę po włączeniu drukarki, tzn. w czasie, w którym przygotowuje się ona do pracy, na wyświetlaczu drukarki wyskakuje komunikat o konieczności wymiany wszystkich kartridży. Wtedy, jak zawsze, wykonywałem reset poszczególnych kartridzy/a. Z systemem stałego zasilania reset kartridży/a wykonuje się jak poniżej:

    - na ekranie drukarki zatwierdza się wymianę kartridży,
    - po czym pojawia się komunikat, aby otworzyć pokrywę skanera (drukarki)
    - karetka przesuwa się w pozycję wymiany kartridży i tam zatrzymuję się, - następnie kartridż koloru, który się skończył wypina się z karetki i wpina go
    ponownie
    - zamykamy pokrywę skanera (drukarki) i tym zakańczamy reset kartridża
    - drukarka kontynuje procedurę sprawdzania się i przygotowywania się do pracy
    Po zakończeniu tej procedury pojawi się na ekranie drukarki ikonkowe menu
    świadczące, że urządzenie jest gotowe do pracy.

    Tak jak napisałem powyżej być powinno

    Jednakże po zamontowaniu już udrożnionej głowicy zpowrotem do drukarki jest nieco inaczej:
    Po włączeniu drukarki i w trakcie jej przygotowywania się do pracy wyskakuje komunikat o konieczności wymiany wszystkich kartridży. Oczywiście procedurę tę uruchamiam. Karetka zatrzymuje się w miejscu wymiany i na ekranie drukarki pokazuje się informacja, że trzeba wymienić wszystkie z 6 kolorów. Jednakże po krótkiej chwili ekran drukarki całkowicie gaśnie. Karetka pozostaje w miejscu wymiany przez jeszczę pare krótkich chwil. Po czym drukarka wydaje dłuższy pik (pisk) i karetka "odjeżdza". Następuje wtedy restart drukarki i wszystko zaczyna się od początku.

    Karetka w sprawnej drukarce w miejscu wymiany kartridża powinna stać tak długo, aż użytkownik wymieni wszystkie czy poszczególne kartridże i zamknie pokrywę skanera (pokrywę drukarki). To użytkownik drukarki decyduje, kiedy ma ona "odjechać".


    Na chwilę obecną w naszej drukarce niezależnie od tego, czy w karetkę są wpięte kartridże czy nie, karetka i tak po chwilowym zatrzymaniu się w miejscu wymiany kartridży i tak z tego miejsca "odjeżdża". Jednocześnie następuje restart drukarki i tak w kółko. Pozytywne jest to, że drukarka rozróżnia, czy w karetkę są wpięte kartridże czy nie. Jednakże niemożność dokończenia się procedury samosprawdzenia drukarki przed podjęciem gotowości do pracy uniemożliwia korzystanie z niej. Ponieważ drukarka nie widzi gotowych do pracy kartridży z poszczególnymi kolorami.


    Do postu dołączam zrzut z ekranu komputera z programu Wic Reset v.5.0

    Co może być powodem takiej usterki ? Drukarka jako urządzenie wielofunkcyjne ma wiele zalet i w realich naszej rodziny była nam bardzo pomocna. Wydrukowaliśmy dzięki niej ponad 1000 bardzo dobrej jakości zdjęć i wiele, wiele różnych dokumentów.

    Bardzo proszę o pomoc, o przedstawianie swoich pomysłów, by rozwiązać ten problem. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie, za podzielenie się swoimi doświadczeniami z podobnymi urządzeniami wielofunkcyjnymi jak np. nasza drukarka.
    Drukarkę kupiliśmy z żoną z myślą o rodzinnym drukowaniu i dokumentowaniu różnych chwil z życia naszej rodzinki. Poszukuję schematu do tej drukarki, co może pozwolić mi naprawić mojego Epsona Xp - 850.
    Pozdrawiam

    Piotr Jakub Krupa
    Szczecin

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo