Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dobór centralki i unifonu do instalacji domofonu

06 Paź 2015 16:43 1743 3
  • Poziom 2  
    Witam serdecznie,
    jestem nowicjuszem w temacie, jednak chciałbym samodzielnie dokończyć instalację domofonu.
    Stan obecny jest następujący - w płocie mam skrzynkę na listy zintegrowaną z domofonem - http://tesamed.com.pl/niska-skrzynka-na-listy-z-domofonem-srebrna-p-1377.html
    W schemacie instalacji jest jeszcze zasilacz 18A1 i 2 unifony np. 1131.
    I teraz kable - z zamontowanego elektrozaczepu wychodzi kabel 4 żyłowy do skrzynki w płocie, z skrzynki w płocie do skrzynki w domu (centralka) biegnie KABEL DWUŻYŁOWY, od centralki w domu do każdego z miejsc na unifony biegną kable 8 żyłowe.
    Teraz moje pytanie - tego zestawu nie da się użyć na kablu dwużyłowym biegnącym z płotu do domu?
    Jakiego typu centralkę w domu oraz jakie unifony zainstalować? Doczytałem, że na kablu dwużyłowym montuje się domofony cyfrowe. Czy domofon zamontowany w skrzynce na listy nada się, czy tam też trzeba będzie zmieniać elektronikę?
    W skrzynce na listy jest przycisk z możliwością podłączenia dwóch przewodów, płytka z trzema wejściami (z instrukcji MC-k - mikrofon kasety, GND -T odwrócone - masa głośnika i mikrofonu, GL-k głośnik kasety) oraz głośnik i mikrofon.
    Z góry dziękuję za pomoc.
  • Poziom 27  
    tomzoo napisał:
    tego zestawu nie da się użyć na kablu dwużyłowym biegnącym z płotu do domu?

Niestety...

tomzoo napisał:
    Jakiego typu centralkę w domu oraz jakie unifony zainstalować?

Takie, które wykorzystują 2 żyły... np "EURA".

tomzoo napisał:
    Czy domofon zamontowany w skrzynce na listy nada się

Nie do instalacji 2 żyłowej...

tomzoo napisał:
    czy tam też trzeba będzie zmieniać elektronikę?

Tak, trzeba by było...

Ale i tak nie rozwiążesz problemu otwierania furtki...
  • Poziom 27