Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mazda 323F BG - uciekający prąd- już chyba wszystko sprawdzone...

damiaaans 06 Oct 2015 22:43 1917 6
  • #1
    damiaaans
    Level 2  
    Witam, mam dziwny problem w maździe 323F BG 92r, czasem nie chce odpalić, tak jak by brakowało jej prądu, np rano odpalam ją normalnie, jadę do pracy, po 5km zatrzymuję się przy sklepie, po zrobieniu szybkich zakupów rozrusznik ledwo kręci i auto nie odpala - trzeba pożyczać prąd lub pchać. Pomyślałem, że pewnie akumulator się skończył, założyłem nowy i po jakimś czasie problem się powtórzył. Pomyślałem, że może rozrusznik się zawiesza i czasem ciężko mu przekręcić, więc go wymieniłem, nic to nie dało. Ładowanie na poziomie 14,2v, pobór prądu na zgaszonym silniku i wyłączonych wszystkich odbiornikach (radio całkiem odpięte) 0,2 A. Po wyjęciu wszystkich bezpieczników wewnątrz i odpięciu alternatora, dalej pobór 0,2A. Jedynie po wyjęciu jednego z głównych bezpieczników pod maską nazwanego BTN miernik pokazuje 0,0A. Według instrukcji obsługi bezpiecznik ten odpowiada za światła stop, tylne pozycyjne, awaryjne, oświetlenie wnętrza, alternator. Wszystko z tej listy działa, oprócz oświetlenia wnętrza i dodatkowo klaksonu i centralnego zamka (żadna z tych funkcji nie ciągnie prądu, bo ma oddzielne bezpieczniki które wyjmowałem. Gdy na podłączonych klemach i wyjętym podejrzanym bezpieczniku BTN miernik podepnę zamiast tego bezpiecznika to pokazuje pobór 0,04A, czyli książkowo. Gdy z włożonym bezpiecznikiem BTN miernik wepnę pomiędzy zdjętą klemę, a akumulator pokazuje pobór 0,2A, a gdy wyjmę bezpiecznik BTN (który pobiera niby tylko 0,04A), pobór prądu spada z 0,2A do 0. Gdzieś wyczytałem, że ten bezpiecznik też jest odpowiedzialny za pamięć ECU, ale całkowite wypięcie sterownika też nic nie daje. Sam już nie wiem o co chodzi, pomoże ktoś?
  • #2
    nicram1941
    Level 17  
    Spróbuj odpiąć czujnik pod pedałem stopu jak nic się nie zmieni odłącz tylne lampy. A masz może schemat swojego auta? Jak byś go wrzucił było by o wiele łatwiej.

    Dodano po 52 [sekundy]:

    A nie masz żadnych ledów?
  • #3
    damiaaans
    Level 2  
    W książce "sam naprawiam" ten bezpieczni jest podpisany, że jest od tylnych świateł i stopu, ale po jego wypięciu światła te działają. Mam 3 moduły led w lampce wewnątrz, po wyjęciu bezpiecznika room (po jego wyjęciu nie działa ta lampka) pokazuje pobór mniejszy tylko o ok 0,01- 0,02A, więc to raczej nie to. Poszukam schematu, jak go znajdę to go wrzucę.
  • #4
    matimon22
    Level 25  
    Odłącz przewód + od alternatora i sprawdź wtedy pobór prądu.
  • #5
    thomas-cs
    Level 14  
    Pobór prądu trochę duży, ale gdyby to było problemem to by nie odpalał z rana po postoju, a nie po jeździe, gdzie był doładowywany. Może spróbować sprawdzić alternator (w profesjonalnym zakładzie, na maszynie pod obciążeniem). Może czasami się przywiesi i nie doładowuje.
  • #6
    grala1
    VAG group specialist
    Faktycznie kolega ma rację. Po odpaleniu auta, zrobieniu krótkiej trasy i zgaszeniu powinien bez problemu zapalić po 5 min postoju. Te 0.2A nie rozładuje tak szybko akumulatora.
    Przydało by się sprawdzić jaki prąd ciągnie rozrusznik.
  • #7
    thomas-cs
    Level 14  
    Ewentualnie przejrzałbym wszystkie kable pod maską, szczególnie pod kątem dokręcenia masy. Może się gdzieś poluzowało i czasami słabo styka. Można jeszcze sprawdzić przekaźniki. Może któryś też już dogorywa i czasami słabo przewodzi. Możliwości niestety jest dużo.