Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Passat B4 1.9TDI - WEBASTO Thermo Top T.Dymi i nie grzeje.

07 Oct 2015 12:18 5199 11
  • Level 6  
    Witam.Posiadam Passata B4 94r. 1.9TDI. Jest na pełnej opcji.
    Posiada climatronic (nie wiem czy akurat jest to istotne ) oraz to nieszczęsne Webasto.
    Jako że zaczynają się spadki temperatur chciałem wypróbować ogrzewanie. Niestety chyba jest nie sprawne .
    Po włączeniu Webasta na wyłączonym silniku załącza się dmuchawa i wieje na szybę oraz kratki nawiewu.
    Problem w tym że w ogólnie nie leci ciepłe powietrze nawet po 5 min.Co do samego dzwięku z webasta. Wydaje ono bardzo głośny dzwięk .
    Jak by się zacierała, wyje i wszystko na raz (przerwźliwy dzwięk).
    Na dodatek po dłuższym działaniu zaczyna kopcić na biało.
    Co to może być? Jest to moje pierwsze webasto dla tego pytam.
    W czym może leżeć problem.
    Posiadam też VAGA , czy jest jakaś możliwość diagnostyki tego ustrojstwa? A i bym zapomniał. Jest to WEBASTO Thermo Top T DW50.

    VW Passat B4 1.9TDI - WEBASTO Thermo Top T.Dymi i nie grzeje. VW Passat B4 1.9TDI - WEBASTO Thermo Top T.Dymi i nie grzeje. VW Passat B4 1.9TDI - WEBASTO Thermo Top T.Dymi i nie grzeje.
  • Level 32  
    Rozbierz, wyczyść, sprawdź świece i sitko a będziesz wiedział, moim zdaniem dziura w sitku
  • VAG & Parking heaters specialist
    ja bym obstawiał dmuchawę jeśli wyje i dymi (czyli mało powietrza i dużo paliwa)
  • Level 6  
    Wczoraj próbowałem walczyć z tym webastem.Okazało się że wąż był zapchany przy pompce, i chodziła na sucho dla tego taki dzwięk. Myśle sobie, działa.Niestety rano Webasto poległo ;/ Miałem ustawione na 6:15, myślę sobie 6:45 wyjazd, przychodzę a samochód jak bym zamarznięty tak był dalej. Webasto niby chodziło i dmuchało do środka, ale z tego co mi wiadomo to powinno ono się mocno rozkręcić .Niestety nie było tak.Chodzić chodziło ale ciepłe ani letnie powietrze nie leciało.Po prostu jak bym sam nawiew włączył i był by ten sam efekt.Podczas jazdy włączyłem je jeszcze raz, myślę sobie,może ruszy.Ruszyło, ale ciepłego powietrza brak, Mało tego jak zaczęło kopcić to świata nie dało widać.
  • Level 13  
    co ty masz w tym układzie chłodzenia? Jeśli piec był gorący a dmuchawa w samochodzie pracowała to znaczy że dalej nie ma obiegu wody. Proponuje wlać środek do płukania obiegu troszkę pojeździć. potem zmienić ten syf na płyn prawdziwy chłodniczy i odpowietrzyć. Próbę webasta zrobić podczas jazdy co by pomogło w odpowietrzeniu bo piec masz dość wysoko i bąbel powietrza może być troszkę trudny do przepchania. Potem cieszyć się tym wspaniałym wynalazkiem. Napisz czy grzeje.
  • Level 6  
    Samochód kupiłem 3 mieś temu. 1,5 mieś temu zagotował mi się silnik i cały płyn wywaliło bo wentylator się nie załączał (był uwalony czujnik przy chłodnicy). I przez ten czas jeździłem z wodą w układzie. 3 Dni temu zmieniłem na boryg, wszystko ładnie odpowietrzone.Podczas jazdy temperaturę trzyma równo, 90"c. Może climatronic ma coś z tym wspólnego? Podczas jazdy też rewelacji nie ma nawet ze zwykłym grzaniem.Temperatura ustawiona na HI a z nawiewów (jak się załączą...) Nie leci nawet letnie powietrze.
  • Level 13  
    Trzeba sprawdzić czy na ciepłym silniku wąż z nagrzewnicy który wychodzi jest ciepły. Proponuje wypiąć węże z nagrzewnicy i delikatnie w odwrotnym kierunku wężem z wodą próbować przelać. Tam są cienkie kanały i nawet jazda na wodzie daje im radę. Jeśli wąż do webasta nie był drożny to co dopiero taka nagrzewnica. od tego bym zaczął. Miałem parę piecy w rękach to po tym widać na czym ludzie są zdolni jeździć.
  • Level 6  
    Węże od nagrzewnicy są gorące. Możliwe jest żeby to była pompa wody? Zapomniałem dodać że gdy włączę nawiew na szybę (co też jest loterią) to tam jeszcze leci takie ciepłe powietrze (powiedzmy) ale już z kratek nawiewu i na nogi leci zimne (oczywiście wszystkie nawiewy odpalone w jednym momencie). Zauważyłem też że pełno jakiejś gąbki mi wylatuje właśnie z kratek nawiewu.
  • Level 13  
    Jeśli załączysz webasto i wąż wychodzący w nagrzewnicy jest ciepły-gorący i temperatura na wskaźniku silnika się podnosi to znak że webasto pracuje prawidłowo i obieg wody jest prawidłowy. Natomiast jak dalej leci ci powietrze zimne w samochodzie to problem jest z klapą sterującą temperaturą w samochodzie. Gąbki raczej nie powinny wylatywać z nawiewu. Rozbierz od strony schowka zobacz co tam się dzieje od strony wentylatora. Filtr kabinowy klapa regulacji i obieg zamknięty.
  • Level 6  
    Problem w tym że chyba będę musiał całość wybebeszyć i wymienić te gąbki na klapach. :( Na dodatek jak podpiałem pod vaga to climatronic nie przechodzi całego testu, i jeszcze takie błędy wyskakują. VW Passat B4 1.9TDI - WEBASTO Thermo Top T.Dymi i nie grzeje.


    Udało mi się zlokalizować i wyciągnąć czujnik g56 wraz z wentylatorkiem v42. jakie było moje zdziwienie jak zobaczyłem że w ogóle nie jest podłączony i brakuje kostki zasilającej. Przeszukałem cały kokpit i nigdzie nie znalazłem brakujących kabli/ kostki. Teraz następuje pytanie, jak to dziadostwo podłączyć?
  • Level 1  
    Mam takiego samego paska i miałem ten sam problem jeździłem po różnych warsztatach dmuchal mi zimnym chodź do rur nie szło się dotknąć jeżeli masz klimtrinika musisz zresetować zegar klimy musisz trzymać guzik off i guzik temperatury czerwony aż wyświetli ci się kod 4444 i naciskasz znów off zagrzej auto ustaw zegar też na auto to musi chodzić bez klimy inne ustawienia
    Uruchamiają klime i chodzi ogrzewanie z klima. Doszlem do tego sam a warsztaty kasę darly i nic nie zrobiły gabeczkami sie nie przejmuj przedmuchaj nawiewy

    Dodano po 21 [minuty]:

    Przed resetowaniem zegara klimy sprawdź wężyk podciśnienia który wchodzi do kabiny żeby być pewnym że nigdzie nie jest przetarty . Przystąpienie do resetowania przy odpalonym pasku powinieneś usłyszeć że dmuchawa mocniej daje . To mój nr tel 507653826 w razie czego to lepiej wytłumacze .

    Dodano po 47 [sekundy]:

    Przed resetowaniem zegara klimy sprawdź wężyk podciśnienia który wchodzi do kabiny żeby być pewnym że nigdzie nie jest przetarty . Przystąpienie do resetowania przy odpalonym pasku powinieneś usłyszeć że dmuchawa mocniej daje . To mój nr tel 507653826 w razie czego to lepiej wytłumacze .
  • VAG & Parking heaters specialist
    Złoty szpadel się należy 😀