Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Buderus gb072 24kW - Optymalne ustawienia nowej instalacji

dakard73 07 Paź 2015 14:26 9156 23
  • #1 07 Paź 2015 14:26
    dakard73
    Poziom 5  

    Witam,

    dom 170 m2, dwie kondygnacje, po modernizacji przedwojenny z cegły ocieplony 20 cm styropianu + wełna na stropie. Instalacja zaprojektowana na 55/40 ( same grzejniki ) z pogodynką, sterownik RC300. Wymiennik c.w.u. 120 L. Wszystkie grzejnki z termozaworami. 5 osób w budynku.

    Mam pytanie czy temperatura projektowa to to samo co maksymalna temperatura zasilania? Jakie wartości ustawić dla pogodynki? Czy ta i ta wartość ma być 55 stopni ?

    Na chwilę obecną zmniejszyłem max moc kotła ( dla c.o. i c.w.u. ) o połowę. Ma tak zostać czy np. dla c.w.u. zwiększyć do maxa?

    Piec pracuje od dwóch tygodni i mam już ponad 400 włączeń ( czas pracy 52H ) czy ilość włączeń nie jest za wysoka ? Do tej pory grzał głownie ciepłą wodę ( rano pilnował ok 1 h, w południe jedno ładowanie i wieczorem pilnuje ciepłej wody przez 2 godziny ), ogrzewanie było włączone kilka razy tylko na noc. Zużycie gazu przez te dwa tygodnie średnio troche ponad 4 m3 na dobę.

    Dziękuję bardzo za wszelkie wskazówki.

    Pozdr.

    0 23
  • #2 07 Paź 2015 14:53
    dzixe
    Poziom 9  

    Temperatura maksymalna to całkiem co innego niż temperatura projektowa.
    Temperaturę projektową przyjmujesz dla średniej minimalnej temperatury w swoim regionie, zależnej od strefy klimatycznej. Dla lubelskiego mam np. - 20 stopni.
    I tą temperaturę kocioł powinien trzymać przy tej temperaturze zewnętrznej, maksymalna temperatura to z kolei parametr, który określa temperaturę nieprzekraczalną dla kotła w trakcie ogrzewania. I np. projektową przyjmiesz na 55, a maksymalną na 40 to kocioł maksymalnie będzie grzał do 40.
    Masz, jeszcze coś takiego, jak wpływ temperatury pomieszczenia od 0 d0 10K, uwzględnienie temperatury pomieszczenia na temperaturę kotła wyliczoną z krzywej grzewczej.
    Ustaw, tak jak było projektowane i wpływem pomieszczenia popróbuj zwiększyć wpływ temperatury zadanej w pomieszczeniu.


    Nie ograniczaj mocy kotła na ciepłą wodę, ponieważ obniżasz komfort grzania ciepłej wody. Na centralne zawsze zostawiam klientom na maksa i też sobie głowy tym nie zawracam. Kocioł ma "miękki start" i zawsze zaczyna z mocy minimalnej, po kilku minutach zaczyna zwiększać moc i w zależności od prędkości przyrostu temperatury dostosowuje swoją moc do aktualnych potrzeb.

    Ilość załączeń jest zależna od wielu czynników, na grzejnikach częściej, a na ogrzewaniu podłogowym lub potężnym zładzie wodnym rzadziej. Wpływ ma też bieg, który ma pompa. Możesz go sobie samemu zmieniać pokrętłem na pompie w wersji v1 lub nowszej v2 z poziomu sterownika BC20 (elektroniczna).
    Kocioł, jak wspomniałem startuje z mocy minimalnej, a nie jak większości producentów z mocą 70%, więc luz zużycie gazu z tego tytułu nie będzie, jakoś większe.

    0
  • #3 07 Paź 2015 14:58
    dakard73
    Poziom 5  

    Czyli projektową mam ustawić na 55 a maksymalną na 40 stopni ?

    Sądziłem ze jak instaacja jest na 55/40 to 55 to jest temp. zasilania a 40 powrotu.

    Widocznie się myliłem.

    0
  • #4 07 Paź 2015 15:01
    jack63
    Poziom 42  

    dakard73 napisał:
    Piec pracuje od dwóch tygodni i mam już ponad 400 włączeń ( czas pracy 52H )

    IMHO masz mocno przewymiarowany kocioł na cele CO. Przy dobrze zrobionym ociepleniu z 20cm styropianu powinno wystarczyć ok. 10-12 kW mocy grzewczej przy temp -20/20 !
    Przy obecnych temp dodatnich pewnie wystarczyłoby 1-2kW mocy grzewczej a kocioł ma prawdopodobną (nie są łaskawi jej podać na stronie WWW) moc minimalną ok 7kW, więc taktuje.
    Poczytaj o taktowaniu kotłów.
    Poza tym zawory termo na WSZYSTKICH grzejnikach i pogodówka (???).
    Ogólnie regulacyjna kiszka. :cry:

    4
  • #5 07 Paź 2015 15:09
    dakard73
    Poziom 5  

    Wydaje mi się że grzejniki też są przewymiarowane sporo z nich składa się trzech płyt. a w łazienkach to praktycznie safy wiszą...

    Czyli jak mam regulatory to zrezygnować z pogodówki i "jechać" na temp. wewnętrznej ( tylko tutaj mam problem z pomieszczeniem referncyjnym )?

    1
  • Pomocny post
    #6 07 Paź 2015 15:42
    dzixe
    Poziom 9  

    dakard73 napisał:
    Czyli projektową mam ustawić na 55 a maksymalną na 40 stopni ?

    Sądziłem ze jak instaacja jest na 55/40 to 55 to jest temp. zasilania a 40 powrotu.

    Widocznie się myliłem.


    Ustaw minimalną temperaturę w Twoim regionie na stosowną od strefy klimatycznej, temperaturę projektową na 55, i maksymalną też na 55 i będzie gitara.

    Dokładne dane kotła http://pl.documents.buderus.com/download/pdf/file/6720646368.pdf od strony 18

    @jack63
    Najmniejszy kocioł GB072 ma moc 14 kW, tylko weź podepnij taki pod zasobnik 120l i 5 osób w domu... Jak małe (czyt. normalne) zużycie spoko, Jak większe, a takie są zwłaszcza, jeśli dużo kobiet w domu. To się nagle okaże, że kocioł za wolno grzeje i wody nie starczy. Wypada w tym momencie zastosować większy zasobnik, tylko, czy jest miejsce w kotłowni itd. lub dać mocniejszy kocioł z funkcją booster do 30 kW.

    My zawsze mówimy klientom, jak wygląda sprawa i idzie pakiet GB072-14 z zasobnikiem SU160, lub GB072-20 z SU120 lub nawet SU160. Chociaż przy obecnych maleńkich kotłowniach upchnięcie wszystkiego graniczy nieraz z cudem... GB072-24 to już mocna liga jeśli chodzi o grzanie ciepłej wody ;)

    I, jaki jest problem w taktowaniu w kotle kondensacyjnym? Jeszcze, jak Cię mogę w starych żeliwnych o jednej mocy 14 kW, czy wiszących niekondensacyjnych o mocach 24 kW, gdzie zapłon następował, gdy była dobra mieszanka w komorze spalania. I start był zawsze z mocami ponad 14 kW no to się zgodzę, że miało znaczenie... Jednak przy obecnej polityce, gdzie kocioł staruje szybciej przy optymalnej mieszance, przy mocy 3-6kW... No proszę Was nie przesadzajcie...
    Jeżeli masz wątpliwości dokup klucz kodowy KIM, wymień w swoim kotle. I zmieniasz kocioł z 24 kW na 14 kW. Akurat wszystkie wielkości GB072 14, 20 i 24 różnią się tylko tym kluczem kodowym.

    Mam u siebie stare bloki jeszcze z lat 60, wszystkie mają indywidualne ogrzewanie gazowe z dawnych lat 80. I nieraz musimy wstawić kocioł dwufunkcyjny pod nawet 3-5 grzejniki, a dwufunkcyjne w większości są o mocy ~20 kW. I pytanie, jaki kocioł dobrać by nie taktował? jeśli o ogrzewaniu sieciowym nie ma mowy i budowie jednej kotłowni blokowej też?

    Lub druga zagadka stary bliźniak z lat 80. Modernizowany przez te same ekipy, ocieplony w ten sam sposób, ilość mieszkańców taka sama i przyjmijmy, że zużycie wody też. W pierwszym wymieniono grzejniki na aluminiowe o tych samych parametrach pracy, co stare żeliwne. W drugiej połówce centralne wypłukano i pozostawiono stare grzejniki żeliwne. W obu przypadkach są głowice termostatyczne i zastosowane kotły GB072-20. W pierwszym z grzejnikami aluminiowymi kocioł taktuje wiele razy, z kolei w drugim z grzejnikami żeliwnymi kocioł ładnie pracuje przez długi czas z minimalną ilością startów. Czy w tym przypadku też powiemy, że w pierwszym kocioł jest przewymiarowany?

    Moc to jedno, prędkość odbierania ciepła drugie (głupi nawet bieg pompy), zład wody trzecie. Rodzaj grzejników, ogrzewania podłogowego itd. Czy 14 kW, 20 kW, a nawet 24 kW nie ma sobie, co głowy zawracać... Za dużo zależy od instalacji, miejsca na kotłownię, ilości ciepłej wody, co innego, jak nam ktoś wjeżdża z kotłem 40 kW, to wtedy już jest ostre przegięcie...

    Mam najlepszy przypadek domek jednorodzinny (super docieplony, dwoje ludzi) z lecznicą weterynaryjną. Domek ze 100 m2, lecznica z 30 m2. Kocioł idzie GB072-24 v2 z zasobnikiem 300l podpiętym pod solary. Czemu?
    Ponieważ na jedną osobę po wypadzie w teren, czy operacji przypada czasem ponad 11 kąpieli dziennie, w bardzo krótkich odstępach czasu. Powodzenia by 14 kW zrobiło robotę :D

    3
  • #7 11 Paź 2015 10:05
    dakard73
    Poziom 5  

    A więc tak ustawiłem temp. min -17, projektową 55, max temp. grzewczej 55, na piecu 55..... ( sterowanie oczywiście wg. temp zewnętrznej ) i piec cały czas grzał do 55 i się wyłączał. Dlaczego nie grzał zgodnie z krzywą grzewczą tylko cały czas dążył do temp. max ? Grzejniki były albo gorące albo zimne. Przez noc zjadł 9 m3 gazu a było tylko -1 st. Dom rano był niedogrzany ( ok 18 st, ).

    Pytania:

    Dlaczego sterownik nie ustawia na piecu temp. max tylko trzeba zrobić to ręcznie ?
    Czy na piecu trzeba uaktywnić czujnik temp. zewnętrznej? W menu 1 chyba 1W1 ?
    Dlaczego nie pracuje wg. krzywej grzewczej tylko dąży do temp. max ?

    Dziękuję

    3
  • #8 06 Gru 2016 07:49
    siloj
    Poziom 9  

    Witam forumowiczów, mam pytanie odnośnie kotła Buderus GB 072 24kw bo widzę ze jest zdecydowanie za duży do mojej instalacji bo w okresach przejściowych taktowanie jest w granicach 150-180 załączeń palnika na dobę. Pisał ktoś kiedyś o możliwości zmiany kluczy Kim i zmiejszenie startu modulacji bo ten mój model startuje od minimalnej mocy 6,9 kw a idealnie byłoby jakby zaczynał od 3 kw. Mam sterownik rc35 podpięty do pieca i czujnik temp zew, instalacja w domu to układ kaloryfery i podłogówkę z jednego obiegu z rozdzielacze podłogówki wyrzuciłem układ mieszający (została pompa) bo ogrzewanie podłogowe było nieefektywne gdyż na piecu przy zasilaniu wg krzywej jak było Ok 30 st to mieszacz na dzień dobry schładza wodę o Ok 10 st wiec na podłogę szła zimna woda. Teraz jest lepiej bo podłoga już jest trochę ciepła ale mam problem z histereza bo po wyłączeniu palnika przy temp np 32 st pompa cyrkuluje aż do temp 21-23 st i według mnie to schładza niepotrzebnie podłogę, nie pomogło tu nic ustawienie temp min na np 39 st na ster RC 35 bo dalej pompa chodzi do spadku temp w granicach 21 st czy jest możliwość aby pompa wył sie przy Ok 26-27st? I jeszcze jedno gdzie takie klucze kim można dokupić i ile to kosztuje? Z góry dziękuje za Odp i pozdrawiam
    Jacek

    1
  • #9 05 Gru 2017 21:16
    Darek J
    Poziom 12  

    Temat zmiany mocy w GB072 zgłębiony. Niestety nie jest tak łatwo jak niektórzy piszą. Zmiana mocy wiąże się ze zmianą:

    - KIMa (koszt ok 65zł)

    - sterownika pieca BC20 - sterownik niestety wydaje się taki sam w każdym BUDERUSie ale niestety "przyucza" się mocy i trzeba go wymienić (koszt ok 1100-1200zł)

    - przy zmianie pomiędzy 14kW - 20/24kW trzeba zmienić też palnik bo w 14kW jest mniejszy (koszt ok 400zł)

    Więc jak ktoś ma źle dobrany GB072 to zmiana jest możliwa, ale nie tania... Co zyskujemy??

    GB072-14 (modulacja 3,3kW-14kW)
    GB072-20 (modulacja 5,2kW-20kW)
    GB072-24 (modulacja 7,3kW-24kW)

    0
  • #10 06 Gru 2017 10:35
    siloj
    Poziom 9  

    Witam, dzięki za rozjaśnienie sytuacji dziwi mnie że tyle trzeba elementów wymienić, ale coś za coś, w sumie mógłbym przerobić swojego GB072 24kw na 14kw za około 1,5 tys pln tylko czy warto ? Jeśli miałbym wymienić kocioł to musiałbym wydać około 5 tys i jeszcze montaż do tego a tu za 1/4 tego można by było. Napewno zysk byłby na oszczędności gazu tylko ile 300? Pln na rok to za 5 lat zwróci się przeróbka, a za 5 lat mój kocioł będzie miał 10 lat i pewnie będzie nadawał się do wymiany ......
    Jak ty byś zrobił ?

    2
  • #11 06 Gru 2017 17:21
    Darek J
    Poziom 12  

    Prawdopodobnie uda mi się dokonać takiej zmiany (z 24kW na 14kW) w piątek więc w przyszłym tygodniu dam znać jakie efekty.

    Co do oszczędności - obecnie mam taryfę W2 i jeśli rocznie nie przekroczę 1187m3 to nadal będę w tej taryfie która jest tańsza od W3 na samych opłatach rocznych 450zł. Poza tym kocioł powinien mieć mniej uruchomień co wpłynie na jego trwałość oraz będzie większy komfort w domu bo instalacja nie będzie miała tylu przestojów w momencie gdy piec gaśnie.

    0
  • #12 06 Gru 2017 23:17
    siloj
    Poziom 9  

    Super, oby Ci się udało sprawnie przeprowadzić tuning kociołka. Daj znać jak już będzie po wszystkim, jak to działa i ile cię to kosztowało i na ile trzeba unieruchomić CO. A tak z ciekawości to w jakim rejonie mieszkasz bo może tych samych specow zamówię.
    Pozdro
    Jacek

    0
  • #13 08 Gru 2017 19:06
    siloj
    Poziom 9  

    Super, oby Ci się udało sprawnie przeprowadzić tuning kociołka. Daj znać jak już będzie po wszystkim, jak to działa i ile cię to kosztowało i na ile trzeba unieruchomić CO. A tak z ciekawości to w jakim rejonie mieszkasz bo może tych samych specow zamówię.
    Pozdro
    Jacek

    Dodano po 11 [godziny] 33 [minuty]:

    Darek J napisał:
    Prawdopodobnie uda mi się dokonać takiej zmiany (z 24kW na 14kW) w piątek więc w przyszłym tygodniu dam znać jakie efekty.

    Co do oszczędności - obecnie mam taryfę W2 i jeśli rocznie nie przekroczę 1187m3 to nadal będę w tej taryfie która jest tańsza od W3 na samych opłatach rocznych 450zł. Poza tym kocioł powinien mieć mniej uruchomień co wpłynie na jego trwałość oraz będzie większy komfort w domu bo instalacja nie będzie miała tylu przestojów w momencie gdy piec gaśnie.

    Jak tam przeprowadziłeś operację na kociołku ?

    0
  • #14 09 Gru 2017 10:42
    Darek J
    Poziom 12  

    Tak jest - udało się i od wczoraj wieczora mam 14kW - piec taktuje w okolicach 23-30% czyli blisko minimum. Pozmieniałem trochę ustawień i obserwuje. Na pewno w domu jest bardziej równomierna temperatura - nie ma skoków bo piec nie przegrzewa (rzadziej się wyłącza bo pracuje z mniejszą mocą) - zobaczymy jak zużycie, ale to po kilku dniach będę mógł coś powiedzieć bo piec był wyłączony na czas zmiany a poza tym ustawienia analizatorem itd więc ta doba będzie niemiarodajna na pewno.

    EDIT:
    Po tej całej zmianie zginęła mi opcja w menu 2 pieca która ogranicza moc pompki (min i max). W RC300 też nie mogę zmienić z moc na P1 itd - zawsze wraca do moc. Ma ktoś jakiś pomysł czemu tak się stało??

    0
  • #15 09 Gru 2017 19:38
    siloj
    Poziom 9  

    Darek J napisał:
    Tak jest - udało się i od wczoraj wieczora mam 14kW - piec taktuje w okolicach 23-30% czyli blisko minimum. Pozmieniałem trochę ustawień i obserwuje. Na pewno w domu jest bardziej równomierna temperatura - nie ma skoków bo piec nie przegrzewa (rzadziej się wyłącza bo pracuje z mniejszą mocą) - zobaczymy jak zużycie, ale to po kilku dniach będę mógł coś powiedzieć bo piec był wyłączony na czas zmiany a poza tym ustawienia analizatorem itd więc ta doba będzie niemiarodajna na pewno.

    EDIT:
    Po tej całej zmianie zginęła mi opcja w menu 2 pieca która ogranicza moc pompki (min i max). W RC300 też nie mogę zmienić z moc na P1 itd - zawsze wraca do moc. Ma ktoś jakiś pomysł czemu tak się stało??

    Chodzi ci bieg pompy obiegowej (1, 2, 3)? Bo to np u mnie przełącza się spsryczkiem i można się dostać do niego od dołu nie ściągając obudowy. Chyba ze tobie chodzi o moc palnika, nie mam teraz przy sobie instrukcji ale miałem tez taki przypadek ze raz nie mogłem dostać się do menu tylko nie pamietam którego i po kilkunastu próbach naciskania różnych guzików samo wróciło.
    Ja mam sterownik rc35 wiec pewnie trochę się różnią.
    A możesz napisać ile trwała operacja przeróbki pieca i koszt jeśli to nie tajemnica

    0
  • #16 09 Gru 2017 19:42
    Darek J
    Poziom 12  

    Czyli masz starszą wersję pieca - ja mam V2 i to steruje się z menu2 pieca (ewentualnie RC300 w nowszej wersji). Wydaje mi się że po resecie czy też na nowym sterowniku musi minąć jakiś czas aby sterownik się przyuczył... ale nie jestem pewien - jak mi minie 24h to zobaczę czy pojawi się ta opcja.

    Operacja zmiany 24kW na 14kW trwa ok godziny z ustawieniem analizatorem. O kosztach już pisałem wcześniej.

    0
  • #17 09 Gru 2017 21:16
    piracik
    Moderator - Systemy Grzewcze

    Czy próbowałeś bez zmiany sterownika?
    Wydaje mi się, że zmiana nie jest potrzebna.

    Moc kotła to tak naprawdę obroty wentylatora.
    Obroty wentylatora zależą od rodzaju klucza.
    Gaz ziemny i LPG mają różne obroty wentylatora.

    Ustala to wtyk kodujący, a ten jest różny i zależy od rodzaju gazu i mocy kotła.

    Czy sterownik wymieniłeś do wersji V2 czy może do V1?
    Przy zamawianiu części ważny kod FD

    1
  • #18 09 Gru 2017 21:20
    Darek J
    Poziom 12  

    BC20 zapamiętuje moc i potem nie da się tego zmienić. Zmiana samego KIMa skutkowała błędem 9A 360.
    Drążę temat i okazuje się że zakupiony mam zły KIM od versji V1 i dlatego pewnie nie ma modulacji pompki... Całe szczęście BC20 w obu wersjach jest taki sam, palnik też. Tylko ciekawe czy teraz przyjmie KIMa od wersji V2.

    1
  • #19 09 Gru 2017 22:26
    siloj
    Poziom 9  

    Darek J napisał:
    Tak jest - udało się i od wczoraj wieczora mam 14kW - piec taktuje w okolicach 23-30% czyli blisko minimum. Pozmieniałem trochę ustawień i obserwuje. Na pewno w domu jest bardziej równomierna temperatura - nie ma skoków bo piec nie przegrzewa (rzadziej się wyłącza bo pracuje z mniejszą mocą) - zobaczymy jak zużycie, ale to po kilku dniach będę mógł coś powiedzieć bo piec był wyłączony na czas zmiany a poza tym ustawienia analizatorem itd więc ta doba będzie niemiarodajna na pewno.

    EDIT:
    Po tej całej zmianie zginęła mi opcja w menu 2 pieca która ogranicza moc pompki (min i max). W RC300 też nie mogę zmienić z moc na P1 itd - zawsze wraca do moc. Ma ktoś jakiś pomysł czemu tak się stało??

    Chodzi ci bieg pompy obiegowej (1, 2, 3)? Bo to np u mnie przełącza się spsryczkiem i można się dostać do niego od dołu nie ściągając obudowy. Chyba ze tobie chodzi o moc palnika, nie mam teraz przy sobie instrukcji ale miałem tez taki przypadek ze raz nie mogłem dostać się do menu tylko nie pamietam którego i po kilkunastu próbach naciskania różnych guzików samo wróciło.
    Ja mam sterownik rc35 wiec pewnie trochę się różnią.
    A możesz napisać ile trwała operacja przeróbki pieca i koszt jeśli to nie tajemnica

    0
  • #20 13 Gru 2017 10:56
    siloj
    Poziom 9  

    Jak tam pozmianach mocy ? Masz już jakiś porównanie ? Napisz ile kosztowała przeróbka.
    Pozdr
    Jacek

    0
  • #21 17 Gru 2017 21:14
    Darek J
    Poziom 12  

    Po zmianie mocy na mniejszą zauważyłem że w domu jest ewidentnie cieplej (piec ma mniej cykli - działa ciągle z mniejszą mocą). Zużycie gazu jest na podobnym poziomie - może minimalnie mniejsze. Zużycie będzie pewnie zauważalnie mniejsze w cieplejsze dni.

    1
  • #22 18 Gru 2017 08:45
    siloj
    Poziom 9  

    Dokładnie tak teraz kociołek będzie pracował bez zmian tzn z podobna mocą ale duże zmiany będą jesienią i wiosna gdzie zamiast na 6,9kW będzie pracował na 3,2kW i wtedy oszczędności będą zauważalne.
    Za osprzęt do przeróbki wyszło około 1,5 tys ? A ile wziął fachowiec ? Napisz jeszcze co dokładnie wymieniłeś
    Pozdr
    Jacek

    1
  • #23 13 Mar 2018 00:13
    Arbiter
    Poziom 13  

    Najlepiej aby kocioł miał start od 1,5kw - wtedy mógłby pracować 24/dobę i zapewnić równą temperaturę przez całą dobę i stałą temp podłogi

    0
  • #24 01 Gru 2018 13:20
    pepcio84
    Poziom 9  

    A więc tak ustawiłem temp. min -17, projektową 55, max temp. grzewczej 55, na piecu 55..... ( sterowanie oczywiście wg. temp zewnętrznej ) i piec cały czas grzał do 55 i się wyłączał. Dlaczego nie grzał zgodnie z krzywą grzewczą tylko cały czas dążył do temp. max ? Grzejniki były albo gorące albo zimne. Przez noc zjadł 9 m3 gazu a było tylko -1 st. Dom rano był niedogrzany ( ok 18 st, ).

    Pytania:

    Dlaczego sterownik nie ustawia na piecu temp. max tylko trzeba zrobić to ręcznie ?
    Czy na piecu trzeba uaktywnić czujnik temp. zewnętrznej? W menu 1 chyba 1W1 ?
    Dlaczego nie pracuje wg. krzywej grzewczej tylko dąży do temp. max ?

    Dziękuję

    Wracam do pytanie od Dakard73 które nie zostało wyjaśnione ?? Mam podobny problem
    Moje nastawy sa nastepujące

    max tempertaura dla -20C jest 47
    temperatura projektowa to 50
    wplyw pomieszczenia 0
    i temp zadana 22,5

    Mam pytanie dlaczego jesli temp na zewnątrz była ostatnio -2 a temp w domu wynosiła 22,3 to dlaczego piec grzał na 47C (czyli osiągnął max temp na kotle) a nie pracował według temp zewnętrznej czyli według krzywej grzewczej piec powinien grzać tak mniej więcej na 37C

    Zastanawia mnie również to że jak piec tak grzeje i wejdę w ustawienie kotła na sterowniku RC35 zobaczyć tylko jakie są nastawy i nic nie zmieniam to poźniej piec już grzeje prawidłowo .
    Przy przejściu z trybu nocnego na dzienny piec grzeje z max tem na kotle zamiast grzać zaraz według krzywej grzewczej dlaczego tak jest ??

    I jeszcze mam jedno pytanie które nie pozwala mi zasnąć.

    Jeśli na kotle ustawie temp grzania grzejniki na np 50C a pozniej na sterowniku zmienie np na max temperature grzania 47 to piec zawsze patrzy na ta temp nastawiona na kotle a nie zmienia mi jej na podstawie zmiany w sterowniku RC35 . Dlaczego tak jest i te zmiany sie nie zmieniają ??

    Mysłałem że jak zmienia na sterowniku temperature max pieca to powinna sie zmienić a tak nie jest

    0