Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

rover 620 si - brak iskry pompka nie dziala

KRASY94 07 Oct 2015 19:25 3453 48
Testo
  • #1
    KRASY94
    Level 9  
    mechanik wymienil sprzeglo i auto nie chce odpalic pomocy

    Dodano po 14 [minuty]:

    wszystkie oczywiste i najprostrze rzeczy juz sprawdzilem. powiedzcie mi czy moduł zaplonowy g dy jest uszkodzony to z tego powodu moze nie dzialac tez pompka paliwa?
  • Testo
  • #2
    kamiloooxxx
    Level 11  
    Sprawdź czy pompa paliwa chodzi gdy podepniesz ją na krótko, wszystkie bezpieczniki sprawdziłeś ? Jeśli wymieniał sprzęgło może uszkodził instalację czujnika położenia wału.
  • #3
    nicram1941
    Level 17  
    Być może czujnik położenia wału nie jest nawet podpięty... sprawdź.
  • #4
    KRASY94
    Level 9  
    gdzie dokladnie znajduje sie ten czujnik i jakki kolor ma jego pin? wszystkie styki pod maską i wsrodku oraz bezpieczniki sprawdzone. swieci zółta kontrolka silnika zapomnialem dodac wczesniej

    Dodano po 2 [minuty]:

    i jak dostac sie do pompy paliwa bo pod siedziniem sprawdzalem i w bagażniku okienka nie widac
  • #5
    thomas-cs
    Level 14  
    Najczęściej znajduje się na dole silnika przy rozrządzie. Może być też czasami od strony skrzyni przy kole zamachowym. Kostka jest 3 lub 2 pinowa. W zależności od modelu opór wynosi najczęściej 500-1400. Więc łatwo można sprawdzić czy jest dobry (oczywiście jak zbliżysz do metalowego elementu to opór będzie się zmieniał)
  • #6
    jokerro
    Level 34  
    Rover+odpiety akumulator bo tak mechanik musiał uczynić=immo bardzo czesto
  • #7
    nicram1941
    Level 17  
    Myślę, że jeżeli czujnik położenia wału jest podpięty, to najprostszym rozwiązaniem jest podpięcie testera diagnostycznego.
  • Testo
  • #8
    jokerro
    Level 34  
    nicram1941 wrote:
    to najprostszym rozwiązaniem jest podpięcie testera diagnostycznego.


    To ogolnie najprostsza droga ktora podpowie co i gdzie szukać,ale kto za to zapłaci???
    Jak w 2000r robilem diagnoze za 50 zł tak po 15 latach jest to samo,z tym wyjatkiem ze dawniej ludzie placili,a dzis kazdy sie krzywi ze diagnostyka 50 kosztuje i kombinuja sami podpierajac sie internetem.
  • #9
    nicram1941
    Level 17  
    jokerro wrote:
    nicram1941 wrote:
    to najprostszym rozwiązaniem jest podpięcie testera diagnostycznego.


    To ogolnie najprostsza droga ktora podpowie co i gdzie szukać,ale kto za to zapłaci???
    Jak w 2000r robilem diagnoze za 50 zł tak po 15 latach jest to samo,z tym wyjatkiem ze dawniej ludzie placili,a dzis kazdy sie krzywi ze diagnostyka 50 kosztuje i kombinuja sami podpierajac sie internetem.


    To smutna prawda... I weź kup tutaj przyzwoity tester za 15-20tys... nie mówię już o ori do każdej marki. I kiedy to się zwróci?
    Jednak wracając do tematu i licząc czas poświęcony na szukanie lub podmienianie to chyba i tak lepiej zapłacić te 50-100zł i być o jeden dzień do przodu.
  • #10
    KRASY94
    Level 9  
    roverek stal 2 msc bez akumulatora i nic mu sie nie dzialo podpiąłem aku i zapalil od strzala. wiec wykluczam immo. pytalem wczesniej czy gdy mogułó zaplonowy jest zepsuty to pompka paliwa z tego powodu tez moze nie dzialac? i jak dostac sie do pompki paliwa???
  • #11
    grala1
    VAG group specialist
    Nie wiem czemu to Ty masz szukać skoro silnik zapalał jak był oddany do mechanika.
    Masz pilota do tego auta? Działa?
    Moduł zapłonowy nie ma nic do tego, pompka ma działać gdy kręcisz rozrusznikiem.
    Pompka zasilana jest z przekaźnika systemowego. Trzeba zobaczyć cz jest sprawny oraz czy ma zasilania.
    Przydało by się sprawdzić cz podłączone są wszystkie masy przy silniku po wymianie sprzęgła.
  • #12
    KRASY94
    Level 9  
    masy sa przypiete 4 razy sprawdzalem gdzie ten ptrzekaznik systemowy jak dgo znalesc?

    Dodano po 41 [sekundy]:

    tak mam pilota dziala
  • #13
    grala1
    VAG group specialist
    Przekaźnik powinien być na nogami kierowcy.
    rover 620 si - brak iskry pompka nie dziala
    Czujnik wstrząsowy sprawdzony?
    Attachments:
  • #14
    KRASY94
    Level 9  
    zagladalem do niego jak go sprawdzic czy dziala????
    cos cichytko w nim pyka jak przekręce stacyjke
  • #15
    nicram1941
    Level 17  
    KRASY94 wrote:
    zagladalem do niego jak go sprawdzic czy dziala????
    cos cichytko w nim pyka jak przekręce stacyjke


    Przecież wszystko masz w załączniku powyżej...
  • #16
    KRASY94
    Level 9  
    aha sorki bo caly czas grzebie w internecie za jakimis podpowiedziami

    Dodano po 32 [sekundy]:

    miales cospodobnego w swoim aucie????
  • #17
    grala1
    VAG group specialist
    To są dwa przekaźniki w jednej obudowie.
    Otwórz załącznik który dałem. Tam jest wszystko ładnie opisane.
    Zobacz czy na pinie 5 jest +12V po włączeniu zapłonu.
    Sprawdź czy jak kręcisz rozrusznikiem to masz +12V na pinie 7 i 3.
    Oczywiście sprawdzaj na podłączonym przekaźniku.
    Zasilania najlepiej sprawdzać żarówką.
    Zobacz czy jest na nim masa - pin 2.
  • #18
    KRASY94
    Level 9  
    wedlug tecgo schematu co mi dodales jesli dobrze rozumujegdy podlacze plus do pin nr 6 a mase do 8 to jak podlacze żarówke do pin 7 i 5 powinna swiecic tak? a nie swieci
  • #19
    grala1
    VAG group specialist
    Rozumiem że robisz to na odłączonym przekaźniku.
    Jak tak to jak ma żarówka zaświecić jak podepniesz pod 5 i 7 skoro to będzie ten sam styk w momencie gdy podasz zasilanie na 6 i 8.
    Przeczytaj to co napisałem wyżej i sprawdź dokładnie po kolei na podłączonym przekaźniku do instalacji auta.
  • #20
    KRASY94
    Level 9  
    w tym zalączniku co wyslales mi do zdjecia piszą ze by go wymontowac i sprawdzac wlasnie w taki sposób. no i lipa nie dziala juto spróbuje tak jak mi napisales

    Dodano po 10 [minuty]:

    ma ktos jeszcze ciekawe pomysly?
  • #22
    KRASY94
    Level 9  
    uwaga. gdy samochod zapala i kontynuje jazde przekaznik \PGM-FI jest bez usterek.
    wymontowac przekaznik główny pgm

    podlączyc biegun dodtani akumulatora ze stykiem nr 6 przekaznika a mase ze stykiem nr 8

    sprawdzic czy obwód miedzy stykami nr 5 i 7 jest zamkniety.
    -jesli obwód jest zamkniety to przejdzs to ptk nr 2.
    - jesli jest przerwa to wymien przekaznik główny pgm i sprawdzic ponownie.

    jak nie pisze jak pisze i to wyrazniue

    Dodano po 1 [minuty]:

    jutro sprawdze twoim sposobem bo dzis juz nie mam kiedy
  • #23
    grala1
    VAG group specialist
    KRASY94 wrote:
    wedlug tecgo schematu co mi dodales jesli dobrze rozumujegdy podlacze plus do pin nr 6 a mase do 8 to jak podlacze żarówke do pin 7 i 5 powinna swiecic tak? a nie swieci

    Napisałeś zupełnie co innego.
    Obwód między 5 i 7 ma być zamknięty. Jak podłączysz żarówkę do 5 i 7 to jak ma świecić skoro nie ma skąd zasilania wziąć?
    Jak byś do 5 podał plusa, do 7 żarówkę i do masy to wtedy powinna zaświecić.
  • #24
    KRASY94
    Level 9  
    no wiec tak
    -na pin nr 5 jest 12v
    - na pin nr 3 casly czas jest 12v na pin 7 nie pojawia sie 12v przy kreceniu
    - na pin 6 pojawia sie 12v przy kreceniu.
    - pod pin nr 7 podepne polus oczywiscie przez żarówke odzywa sie pompka
    -pod pin nr 8 popdepne mase przez żarówke rowniez odzywa sie pompka
    - pod pin nr 6 podepne plus i swieci żarówka
    - pod pin nr podepne plus sieci żarówka.

    Dodano po 2 [godziny] 35 [minuty]:

    pod pin nr 2 podepne plus i swieci zarówka
  • #25
    grala1
    VAG group specialist
    KRASY94 wrote:
    no wiec tak
    -na pin nr 5 jest 12v
    - na pin nr 3 casly czas jest 12v na pin 7 nie pojawia sie 12v przy kreceniu
    - na pin 6 pojawia sie 12v przy kreceniu.
    - pod pin nr 7 podepne polus oczywiscie przez żarówke odzywa sie pompka

    Na 3 powinno być napięcie dopiero jak włączysz zapłon.
    Wygląda na to że nie masz podawanej masy z ECM na 8.

    KRASY94 wrote:

    -pod pin nr 8 popdepne mase przez żarówke rowniez odzywa sie pompka

    Tak powinno się dziać tylko jak tak zrobisz i zakręcisz rozrusznikiem.

    Tego poniżej nie rozumiem.
    KRASY94 wrote:

    - pod pin nr 6 podepne plus i swieci żarówka
    - pod pin nr podepne plus sieci żarówka.


    Podaj masę na 8 i zobacz czy auto odpali.
    Wygląda na brak połączenia pomiędzy przekaźnikiem a ECM - czyli między 3 a ECM i między 8 a ECM.
    Jak odpali po podaniu masy na 8 to ECU nie podaje masy na 8, jak nie odpali to ECM nie dostaje zasilania z 3.
  • #26
    KRASY94
    Level 9  
    to wszystko robilem na wlaczonym zaplonie

    KRASY94 napisał:

    - pod pin nr 6 podepne plus i swieci żarówka - sam tego nie rozumiem ale tak sie dzieje

    Dodano po 4 [minuty]:

    kurcze nie kojaze który to jest 8 pin bo nie mam auta u siebie czy kolor kabla jest czarny????

    Dodano po 2 [minuty]:

    bo jesli tak to jest na nim masa
  • #27
    grala1
    VAG group specialist
    Na 8 ma być masa ale podawana jest ona z ECM. Jeżeli masz masę na 8 a pompa nie chodzi to masz uszkodzony przekaźnik.
    Nie rozumiesz sam co napisałeś ale nie wiemy gdzie żarówka jest podłączona bo o tym nie wspominasz.
  • #28
    KRASY94
    Level 9  
    zarówka do plusa z bezpiecznika i pod pi nr 6 a gdzy podepne mase pod pin nr 6 do zarówka zaswieci sie dopiero po kreceniu rozrusznikiem

    Dodano po 1 [sekundy]:

    zarówka do plusa z bezpiecznika i pod pi nr 6 a gdzy podepne mase pod pin nr 6 do zarówka zaswieci sie dopiero po kreceniu rozrusznikiem

    Dodano po 2 [minuty]:

    zarówka do plusa z bezpiecznika i pod pi nr 6 i swieci.
  • #29
    grala1
    VAG group specialist
    Popatrz na schemat to zrozumiesz zasadę działania tego przekaźnika.
    Z Twoich opisów to wydaje mi się że nie ma podawanego zasilania z nogi 5 na styk drugiego przekaźnika i stąd nie pojawia się napięcie na 7.
    Otwórz przekaźnik i zobacz czy jest to przejście.
    Zrób 2 punkt z załącznika to się okaże czy jest tam to przejście.
  • #30
    jokerro
    Level 34  
    KRASY94 wrote:
    roverek stal 2 msc bez akumulatora i nic mu sie nie dzialo podpiąłem aku i zapalil od strzala. wiec wykluczam immo. pytalem wczesniej czy gdy mogułó zaplonowy jest zepsuty to pompka paliwa z tego powodu tez moze nie dzialac? i jak dostac sie do pompki paliwa???


    U mnie stal z 5 dni i immo polecialo po zapieciu akumulatora,tu czas nie gra roli ile ktory stoi bo takie sa wlasnie roverki.
    Sledze temat od kilku dni,odpowiedzi ok 30 a temat nie dygnal z miejsca ani grama,wez zrob w koncu te diagnostyke,niech cie chociaz troche naprowadzi ewentualnie bedzie widac odrazu dlaczego to nie pali,ewentualnie rozwieje jakis watpliwosci.
    Tj Rover i jest w nim umieszczony calkiem inny system sterowania jak wszedzie.
    Obserwuje temat dalej ile sie tu zjawi wypocin ktore nie naprawia tego auta.