Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toyota corolla e12 - Srednie spalanie z klimatyzacja i bez

shakal1 07 Paź 2015 21:46 1788 22
  • #1 07 Paź 2015 21:46
    shakal1
    Poziom 8  

    Witam,
    Mam pewna zagadke z corolla e12 1.6 z 2004r. Chodzi dokladnie o spalanie samochodu przy wlaczonej klimatyzacji i bez klimy.
    Ta sama trasa, podobne obciązenie samochodu i styl jazdy.
    Bez klimatyzacji spalanie na poziomie 6.8 l
    Z klimatyzacja - 6.1 l

    Podejrzewalbym ze to z włączoną klimatyzacja powinno być wiecej. O co może chodzić ze zwiększonym spalaniem ?

    Pozdrawiam

    -1 22
  • #2 07 Paź 2015 22:12
    bestboy21
    Poziom 39  

    Pomiar oparty o "wlanie pod korek" i dolewkę czy to co pokazuje komputer ?
    W przypadku drugim ... wróć do pierwszego i powtórz pomiar ;)

    0
  • #3 07 Paź 2015 22:45
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    "Z klimatyzacją" i "klimatyzacją włączoną"? Dwa razy była włączona? Dokładne wyniki pomiaru poznasz tylko w warunkach laboratoryjnych lub montując jakiś wzorcowy zbiornik paliwa i tankując go identyczną ilością paliwa. Nawet lanie pod korek może być niemiarodajne.

    1
  • #4 07 Paź 2015 22:50
    bestboy21
    Poziom 39  

    Błażej napisał:
    "Z klimatyzacją" i "klimatyzacją włączoną"? Dwa razy była włączona? Dokładne wyniki pomiaru poznasz tylko w warunkach laboratoryjnych lub montując jakiś wzorcowy zbiornik paliwa i tankując go identyczną ilością paliwa. Nawet lanie pod korek może być niemiarodajne.


    Myślisz o zmiennej objętości baku w funkcji temperatury ?
    To będą ułamki procenta, chyba że wyjedzie z równika na alaskę ;), domowo i tak dokładniej nie zrobi.

    0
  • #5 07 Paź 2015 22:58
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Nie. Aż tak się nie zagłębiałem. Ale wystarczy, że na stacjach pistolety będą miały inaczej ustawione odbicie i już poziom paliwa w baku będzie inny. Itd, itp... Dlatego do rzetelnych pomiarów, to cechowany zbiornik i warunki laboratoryjne.

    -1
  • #6 07 Paź 2015 23:02
    bestboy21
    Poziom 39  

    Błażej napisał:
    Nie. Aż tak się nie zagłębiałem. Ale wystarczy, że na stacjach pistolety będą miały inaczej ustawione odbicie i już poziom paliwa w baku będzie inny. Itd, itp... Dlatego do rzetelnych pomiarów, to cechowany zbiornik i warunki laboratoryjne.


    Odbicie zależy od tego kiedy lustro benzyny zatka otworek w pistolecie który odsysa opary, jeśli lejemy "z ręki" to możemy nalać _po korek_ .

    0
  • #7 08 Paź 2015 00:20
    Filip Darkowski
    Poziom 14  

    shakal1 napisał:
    Witam,
    Mam pewna zagadke z corolla e12 1.6 z 2004r. Chodzi dokladnie o spalanie samochodu przy wlaczonej klimatyzacji i bez klimy.

    Błażej napisał:
    "Z klimatyzacją" i "klimatyzacją włączoną"? Dwa razy była włączona?

    Trzeba czytać ze zrozumieniem....
    Do autora tematu.
    Zawsze przy włączonej klimatyzacji auto spali więcej. Wiec nie ma co się sugerować tym co pokazuje komp.

    0
  • #8 08 Paź 2015 07:23
    shakal1
    Poziom 8  

    Witam,
    Poprawilem tresc posta

    Pozdrawiam

    0
  • #9 08 Paź 2015 07:52
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Nie rozumiem w ogóle sensu tego tematu.
    Czego się spodziewałeś - różnicy 3l/100km?
    Widać że pomiar jest robiony na trasie więc nie ma się co dziwić że różnica jest 0,7l.
    NA mieście odczuł byś to trochę bardziej ale też bez przesady.

    -1
  • #10 08 Paź 2015 08:42
    shakal1
    Poziom 8  

    Witam
    Chodzi o to ze teoretycznie z klimatyzacja wylaczona powinien spalic mniej, a jest odwrotnie.

    -1
  • #11 08 Paź 2015 08:45
    bestboy21
    Poziom 39  

    shakal1 napisał:
    Witam
    Chodzi o to ze teoretycznie z klimatyzacja wylaczona powinien spalic mniej, a jest odwrotnie.


    To jest nie możliwe.
    Taki test trzeba by zrobić na równym odcinku 50-100km.
    Przy tej samej temperaturze zewnętrznej.
    Wystarczy kilka razy depnąć do podłogi przy wyprzedzaniu i cały wynik o kant dupy.

    0
  • #12 08 Paź 2015 08:59
    shakal1
    Poziom 8  

    Srednie spalanie zdjete z komputera na dystansie 90 km

    -1
  • #13 08 Paź 2015 09:09
    bestboy21
    Poziom 39  

    shakal1 napisał:
    Srednie spalanie zdjete z komputera na dystansie 90 km


    Na tej samej drodze ?
    Trzeba by mieć autostradę i jechać cały czas tą samą prędkością , między jazdą a przyśpieszaniem jest różnica w spalaniu nawet rzędu 500% . Wyprzedzisz 2 samochody na tym odcinku i już masz + 0.3l/100km .

    Wiele ludzi już potwierdziło że klima "spala" 0.8-1L/100km , więc błąd pomiarowy jest bliski tego co chcesz mierzyć.

    0
  • #14 08 Paź 2015 14:22
    kry1972
    Poziom 18  

    Witaj, zapewne twoja Tojka posiada silnik 1.6 VVTi, mam owy w T22 i zauważyłem iż spalanie z załączoną klimatyzacją wzrasta ok. 0,3 - 0,4l/100 km. W upalne dni ( jak tego lata ) z klimatyzacją ustawioną maksymalnie na chłodzenie, dochodzi nawet do ok. 0,6l/100km. Tak jak napisali przedmówcy, czas wyprzedzania z załączoną klimatyzacją, niestety trwa trochę dłużej i to z pedałem wciśniętym w podłogę. Pozdrawiam.

    0
  • #15 08 Paź 2015 15:23
    shakal1
    Poziom 8  

    Witam,
    Wlasnie sprawa wyglada odwrotnie
    Bez klimy pali wiecej

    0
  • #16 08 Paź 2015 15:27
    bestboy21
    Poziom 39  

    shakal1 napisał:
    Witam,
    Wlasnie sprawa wyglada odwrotnie
    Bez klimy pali wiecej


    Istnieje jedyny przypadek kiedy może to wystąpić : uszkodzony termostat silnika, uruchomienie klimy dogrzewa chłodnicę bo powietrze najpierw przelatuje przez skraplacz i trafia cieplejsze na chłodnicę. Silnik ma większą temperaturę i komputer nie daje tyle "ssania" .

    Ale to jest wyjątek spowodowany awarią.

    Nie mamy dowodów ani na spalanie ani na awarię, puki co.

    0
  • #17 08 Paź 2015 15:48
    helmud7543
    Poziom 42  

    Domowymi sposobami nie widzę dokładniejszej metody niż lanie pod korek. Nie wiem jak Corolla zlicza średnie spalanie (w Yarisie to jest tak długi okres czasu że chyba trzeba by ECU resetować żeby była jakaś zmiana). Biorąc jednak pod uwagę zarówno różnice w osprzętowaniu dystrybutora, różną jakość paliwa, różne warunki drogowe nawet na tej samej trasie, ta "najdokładniejsza" metoda też nie jest wystarczająco dokładna. Z kolei różne warunki drogowe i niedokładność samego pomiaru wystarczą, aby wyszło coś takiego.

    Jeśli to jest silnik benzynowy, a podawane spalanie mniej więcej jest zgodne z rzeczywistym, to raczej nie powodów by podejrzewać awarię jak opisaną wyżej. Nie jestem mechanikiem ale czasami coś przy samochodach grzebię - przy każdej znanej mi awarii skutkującej niepotrzebnym wzbogacaniem mieszanki przez ECU, spalanie jest znacznie wyższe niż typowe dla danej wersji samochodu.

    0
  • #18 08 Paź 2015 16:01
    bestboy21
    Poziom 39  

    helmud7543 napisał:


    Jeśli to jest silnik benzynowy, a podawane spalanie mniej więcej jest zgodne z rzeczywistym, to raczej nie powodów by podejrzewać awarię jak opisaną wyżej. Nie jestem mechanikiem ale czasami coś przy samochodach grzebię - przy każdej znanej mi awarii skutkującej niepotrzebnym wzbogacaniem mieszanki przez ECU, spalanie jest znacznie wyższe niż typowe dla danej wersji samochodu.


    Tak, awaria sondy, czujnika temp. - spowoduje wzbogacenie mieszanki.
    Tylko nie mamy tu korelacji z klimą - żadnej. :idea:
    Poza tym awarią jest (albo nie) a tutaj rzekomo, wszystko działa tylko przy włączonej klimie pali mniej ;).
    Nie znamy metodyki testów, nawet nie wiemy czy były powtórzone !!

    0
  • #19 08 Paź 2015 16:47
    Filip Darkowski
    Poziom 14  

    shakal1 napisał:
    Wlasnie sprawa wyglada odwrotnie
    Bez klimy pali wiecej

    To jej nie wyłączaj :)

    -1
  • #20 08 Paź 2015 23:20
    kakibara
    Poziom 27  

    Każde urządzenie w aucie jeżeli jest załączone pobiera prąd więc obciąża naszą jednostkę. Nie jest możliwe żeby auto z klimatyzacją włączoną spaliło mniej niż jeżeli jej nie używasz. Nawet sam napęd paska który musi przebyc drogę po kole sprężarki powoduje zwiększenie zużycia paliwa. Prostym przykładem są auta z i bez wspomagania kierownicy to, które ma wsp.kier pali więcej.
    Testy przeprowadzone dawno przeze mnie na trasach w Polsce i za granicą (są to moje spostrzeżenia nie narzucam ich nikomu) , pokazują że auto z przykrytą podłogą - równą, kołpakami - nie alufelgami, brakiem radia wspo.kier, a nawet złożonym prawym lusterkiem palą mniej, każde załączenie urządzenie które pobiera prąd musi podnieść spalanie. wielokrotne testy, bańki 4,5,10,20l, sprawdzane różne oleje i środki dolewane do baku z ON.
    Sprawna klima na postoju podnosi spalanie właśnie o 0,3 - 0,4 l - skacząc.
    Jeżeli możesz to udowodnić (czyli nie mylisz się w obliczeniach) koncern toyoty zapłaci Ci zapewnę za ich wadę -ha ha grubą kasę - ale też pewnie i stracisz auto.
    Co do tankowania - ford transit przeważnie leje 80 l , 80 parę litrów, jadę sobie do Francji 80 km przed lazurowym wybrzeżem - świeci się już od dłuższego czasu rezerwa(pierwszy raz tak długo) zjeżdżam na CPN tankuję 105 l. nigdy nie udało mi się tego powtórzyć. była noc, temperatura koło 5st C.

    0
  • #21 09 Paź 2015 07:38
    shakal1
    Poziom 8  

    Witam,
    Podejrzenie jest nie do koncernu tylko do jeszcze nie zdiagnozowanej usterki, ktoregos z elementow.
    A sens tego postu to sugestie/ wskazowki pozwalajace wykryc co to za element.

    Z gory dziekuje za przemyslane posty

    1
  • #22 09 Paź 2015 09:16
    helmud7543
    Poziom 42  

    Tak jak pisałem, test "pod korek", to samo paliwo na tej samej stacji i proponuję dłuższą trasę. W tą samą stronę (nawet jeśli to autostrada, to jadąc w jedną stronę nachylenie może "pomagać", jadąc z powrotem "przeszkadzać"). Twoja różnica jest zbyt mała, żeby można było ją uznać za wiarygodną. Z kolei sam wynik spalania jest typowy dla tego silnika i nie wskazuje na żadną usterkę. Chyba, że podany wynik nie ma wiele wspólnego z rzeczywistością i ogólnie np: pali ze 2l/100km więcej niż notuje albo jeszcze gorzej (tak się dzieje, np: jedno takie Audi przy walniętej sondzie przepalało 13l/100km przy normie ok 8l/100km, żadnej utraty mocy, żadnego zalewania silnika, żadnych innych objawów tylko to spalanie). No ale przy dużej różnicy między spalaniem rzeczywistym a deklarowanym chyba byś wyczuł.

    Na spalanie ma wpływ wszystko - oczywiście w niewielkim zakresie ale po zsumowaniu potrafi robić spore różnice. Jak ktoś ma starszy samochód (jeszcze na mechanicznym gaźniku, bez elektroniki) albo motocykl (nie licząc najnowszych konstrukcji na wtryskach i z elektroniczną regulacją wolnych obrotów), bez automatyki biegu jałowego, to sam może zaobserwować jak po włączeniu świateł silnik zmniejsza obroty. W Twoim samochodzie nie przygaśnie, bo automat reguluje obroty, co najwyżej silnik lekko zmieni dźwięk. Każde zaświecenie świateł, stopu, kierunkowskazów, włączenie dmuchawy, ogrzewania tylnej szyby, stanie w korku, przemieszczenie się na teren który jest położony niżej/wyżej, temperatura otoczenia (czas osiągania przez silnik temperatury roboczej) ma wpływ na spalanie. Nieduży, ale zbieg okoliczności powoduje, że jeśli zaistnieje kilka czynników naraz, to efekt już burzy cały pomiar. Klimatyzacja obciąża silnik przynajmniej oporami kompresora oraz alternatora (pracuje wentylator chłodnicy który ciągnie troszkę A).

    0
  • #23 09 Paź 2015 09:50
    bestboy21
    Poziom 39  

    Klima stawia obciążenie kilka 1,5-3kW .
    Wentylatory chłodnicy razem ze sprzęgłem to w porywach będzie ze 200W (tylko) ;)
    W ogóle... pomiar bez laboratorium ... nawet szybkość jazdy ma wpływ na sprawność klimy (nadmuch na skraplacz) i wydajność kompresora - peeewnie, jest auto regulacja i ciśnienie pracy jest stałe ale to nie znaczy że sprawność w całym zakresie obr. silnika jest taka sama.

    W tym równaniu jest więcej zmiennych jak w ustawie emerytalnej ;)

    0