Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra 2.0 DTL 16v - brak mocy gdy zimny

08 Paź 2015 20:14 1068 17
  • Poziom 6  
    Witam, mam problem z moim samochodem, a mianowicie rano odpala na dotyk, ale brak mu mocy (nie wchodzi na pełne obroty), przy czym pali się check. Dzieje się to jak daje mu więcej gazu, gdy puszczę pedał gazu kontrolka gaśnie. Po przejechaniu jakiś 10 km wszystko wraca do normy, normalnie wkręca się na obroty i nic sie nie dzieje. Dolałem mixolu do paliwa bo słyszalem, że to pomaga, ale za bardzo mi to nie pomogło.
  • Poziom 35  
    Gratulacje za ten Mixol....

    A widziałeś zdjęcia jak w tym silniku wygląda kolektor ssący od środka? Po przejechaniu kilkunastu tysięcy km?
  • Poziom 15  
    Skoro zapala się check, to może warto byłoby sprawdzić o co mu chodzi ? Pomyślałeś o diagnostyce?
  • Poziom 6  
    Podpinałem go pod komputer i wyskakuje błąd nastawnika konta wtrysku .I coś z czujnikiem wału .Teraz widziałem te zdjęcia a czy to ma coś wspólnego z objawami .Ze tylko jak zimny to brak mu mocy a jak ciepły to już ładnie chodzi ?
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Pawel2.0 DTl napisał:
    wyskakuje błąd nastawnika konta wtrysku

    Czy po skasowaniu tego błędu, rano kiedy brak mocy to znowu się pojawia?
  • Poziom 6  
    Tak kiedy wcisnę pedał gazu to sie pojawia kontrolka a jak puszczę odrazu gaśnie .Ale moc odzyskuje gdzieś po 10 KM wtedy jest wszystko ok i kontrolka też sie nie świeci.
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Pompa VP44, cała litania po internecie jest.

    Wnioskuję zimne luty w elektronice pompy paliwa - VP44 Bosch.
  • Poziom 6  
    Tak tylko ja mam pompę z dużym nastawnikiem/sterownikiem tym nienaprawialnym.Czy to coś zmienia .I co mam robić w tej sytuacji ?
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Pawel2.0 DTl napisał:
    pojawia kontrolka

    Czy konkretnie ten sam błąd nastawnika, nie pytam o samą kontrolkę, tylko czy ten sam błąd
  • Poziom 6  
    Nie zależy u jakiego mechanika .U jednego że jakaś iglica w pompie a u drugiego błąd nastawnika i błąd klimatyzacji ,której nie posiadam.
    Dodam że jakieś 3 miesiące temu była wymieniana uszczelka pod nastawnikiem w pompie ponieważ miałem problem z zapowietrzaniem samochodu.I tez mi wtedy wysyłało błąd sterownika pompy i czujnika wału .
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Z tego wnioskuję, że sam nic nie zrobisz, musisz znaleźć tam u siebie dobrego elektromechanika.....
  • Poziom 6  
    Jeden mechanik chce dać pompę do regeneracji a drugi sam chce wymienić ten nastawnik koszt ok 500 zł tylko nie wiem czy coś to da .
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Podłączałeś go do interfejsu dedykowanego do opla (np opcom albo tech2) czy do uniwersalnego kombajnu ?
  • Poziom 6  
    Raczej do uniwersalnych bo nawet nie podobne do tych co podałeś. A drugi do zwykłego laptopa .To byli zwykli mechanicy raczej nie byli sprecyzowani do jednej marki tylko ogólnie.Ciężko było im te błędy wyłapać.
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    No i właśnie tutaj jest główny problem, ponieważ uniwersalne interfejsy lubią pokazywać błędy których tak naprawdę nie ma.
  • Poziom 6  
    Tylko mam daleko do takiego mechanika albo serwisu .I co mam w tej sytuacji zrobić ? Nie da się tego jakoś obejść czy coś ?

    Dodano po 20 [sekundy]:

    Tylko mam daleko do takiego mechanika albo serwisu .I co mam w tej sytuacji zrobić ? Nie da się tego jakoś obejść czy coś ?
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Można wymieniać rzeczy po kolei, regenerować pompy, wymieniać nastawniki, tylko pytanie gdzie rzeczywiście tkwi problem. Po co generować niepotrzebnie koszty.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Pawel2.0 DTl napisał:
    Nie da się tego jakoś obejść czy coś ?


    Nie.

    Masz jeden z dwóch problemów.

    Kończy się pompa, a mianowicie mechaniczny zawór wyprzedzenia konta wtrysku się zaciera, co w konsekwencji powoduje uszkodzenie elektroniki pompy i regeneracja sięga wtedy nawet 2500zł.

    Masz problem z czujnikiem wału, lub coś w aucie zakłóca jego sygnał.

    @autoas w 11 poście podał rozwiązanie, sam nic nie zrobisz, a pewnego dnia możesz już auta nie odpalić, lub zgaśnie podczas jazdy i zabawa skończy się w diesel serwisie.

    Decyduj sam.

    Wszystkie odpowiedzi w tym temacie już padły.